ja
door janjoke_1 May 8, 2005 om 16:53
Elektronica & tv

Dvd-recorder kopen?

ik wil een dvd-recorder kopen, en heb er nog geen verstand van, waar moet ik op letten en wat is een niet al te duren koop. Graag wat advies van jullie.

2167 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 8, 2005 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag janjoke,

Ben zelf geen kenner, maar kijk eens op:

Vergelijking produkten en diensten:

http://www.vergelijk.nl/

computer

telecom

electronica

entertainment

financieel

huis & lifestyle

reizen

vraag & antwoord

Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga voor een bekend merk en niet voor goedkope aanbiedingen van kleine merken. Vaak moet je die regelmatig opwaarderen met speciale software, die van het internet is te downloaden.

Een recorder in combinatie met eem harde schijf zou mijn voorkeur hebben. Praktisch, als je opgenomen tv programma's wilt bewaren, kun je dan overzetten van HD naar een DVD-r. Geldt ook voor eigen video-opnames. En op een harde schijf kun je enigszins de opnames bewerken. Onnodige fragmenten, bijv. reklames, verwijderen, volgorde iets aanpassen en daarna overzetten naar een DVD-r.

Mijn voorkeuren gaan momenteel uit naar Sony 710 ( 688 euro, 160 gigabyte grote HD) en de Panasonic EH50 ( 550 euro, 80 gigabyte HD). Eigenlijk is 80 Gb. groot genoeg voor huis- tuin- en keukengebruik.

Kijk ook op de site van kieskeurig, lees de reviews, vindt daar ook de links naar sites, waar je handleidingen van bepaalde recorders kunt downloaden. Geeft inzicht in de (on)mogelijkheden van deze apparaten. En kijk uiteraard ook even op de sites van fabrikanten zelf.

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga voor een bekend merk en niet voor goedkope aanbiedingen van kleine merken. Vaak moet je die regelmatig opwaarderen met speciale software, die van het internet is te downloaden.

Een recorder in combinatie met eem harde schijf zou mijn voorkeur hebben. Praktisch, als je opgenomen tv programma's wilt bewaren, kun je dan overzetten van HD naar een DVD-r. Geldt ook voor eigen video-opnames. En op een harde schijf kun je enigszins de opnames bewerken. Onnodige fragmenten, bijv. reklames, verwijderen, volgorde iets aanpassen en daarna overzetten naar een DVD-r.

Mijn voorkeuren gaan momenteel uit naar Sony 710 ( 688 euro, 160 gigabyte grote HD) en de Panasonic EH50 ( 550 euro, 80 gigabyte HD). Eigenlijk is 80 Gb. groot genoeg voor huis- tuin- en keukengebruik.

Kijk ook op de site van kieskeurig, lees de reviews, vindt daar ook de links naar sites, waar je handleidingen van bepaalde recorders kunt downloaden. Geeft inzicht in de (on)mogelijkheden van deze apparaten. En kijk uiteraard ook even op de sites van fabrikanten zelf.

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op www.kieskeurig.nl, daar kan je de beoordeling lezen van anderen.

succes.

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zeer goede ervaring met Sony 920.Degelijk, stil loopwerk.Altijd met harde schijf aanschaffen.

Hermank.

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een zeer goede versterker hebt, hoef je geen dure dvd speler te kopen. Kijk alleen uit als je er 1 koopt dat hij ook alles kan afspelen en niet zo'n trage start heeft, neem anders een gecopieerde dvd van jezelf mee naar de winkel en probeer hem uit

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je een niet al te moeilijken dvd rec wil kopen doe dan een sony kopen is makelijk en via tv < osd > te zien wat je doet en wil doen ook als je er een aanschaft met hardeschijf. en het merk kun je zowel met een dvd-rw als dvd+rw schrijven en dat is een van groot belang, nooit meer in een winkel staan en denken welke dvd schijfje moet ik nu aansschafen. en weet je het nog niet ga dan even langs de winkel <expert> die zijn er voor om u nog meer van dienst te zijn.

veel plezier ermee

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet teveel geld wil uitgeven en toch de mogelijkheden van een dvd-recorder met harde schijf is er een niet al te dure tussenvorm. JVC en Panasonic hebben dvd-recorders die met dvd-ram werken, dit werkt als een soort harde schijf en heeft als voordeel dat ze ook met tijdvertraging kunnen werken. je kunt dus een programma iets later gaan kijken, terwijl de recorder het nog aan het opnemen is.

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Liever geen Philips, hebben nogal wat software problemen, heb zelf in 2 maanden tijd, twee van deze recorders gehad, heb nu een pioneer 160 GB. geweldige recorder, absoluut een aanrader, zeer gebruiksvriendelijk, geweldig goed softwarematig

ve
door verwijderd - May 9, 2005 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ diny - een dvd speler is iets anders dan een dvd recorder.

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zouw u afraden een dvd recorder te kopen om dat er te veel verschilende sistemen zijn wat problemen geeft bij het af spelen op andere dvd spelers ! ! u kan beter wachten dat  ze vol wassen worden ! ! ik raad u aan een super vhs recorder te kopen ! ! of een dv recorder te kopen ! !

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval geen JVC.

Wij zijn in 2 maanden tijd al aan onze derde recorder bezig. En we hebben echt geen aanbieding bij een goedkope zaak gekocht.

De eerste rammelde aan alle kanten, de tweede was niet volledig in elkaar gezet (de bovenkant ontbrak in zijn geheel) en de derde is ook niet voor 100% in orde. Gelukkig heeft de winkel waar wij deze recorder gekocht hebben er alle begrip voor en erkennen zij zelfs dat het geen goed product is. Daarom kunnen wij nu een recorder van een ander merk aanschaffen.

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een (Super) VHS recorder lijkt me cq is tegenwoordig geen optie meer. Je kan voor 500 a 600 euro een zeergoede (harddisk) DVD recorder kopen.  Het meest handige is om er een met een harde schijf te kopen. Je hoeft dan geen dvd's meer aan te scahffen.

 Onder andere Sony bied zeer goede en simpel te bedienen recorders die veel of alle formats/systemen kan afspelen. Dit is dus geen belemmering om er een te kopen. Fet is wel dat ze nu nog redelijk aan de prijs zijn maar daar zal na de herfst richting sinterklaas en de andere "oude" man zeker genoeg aanbiedingen komen. Informeer of laat je informeren bij een wat kleinere winkel en onderhandel bij bijvoorbeeld BCC of it's. Bij beide winkels kan je tussen de 5 a 10% van de prijs af krijgen.

Suc6.

Marc

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

tv-kaart in je computer inbouwen, dvd-brander is vaak al aanwezig, en je hebt een hele goedkope dvd-recorder ;-)

ve
door verwijderd - May 10, 2005 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik hier altijd <a href=http://www.kieskeurig.nl>kieskeurig</A> voor. Zij kunnen je prima helpen en ook bezoekers geven uitgebreid hun mening over een groot aantal van deze apparaten.

ve
door verwijderd - May 11, 2005 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kiezen is lastig, Er zijn helaas maar weinig winkels waar men de apparaten werkend kan bekijken.

De grootste minpunten van mijn SONY RDR-GX3: Het geluid van de ventilator. De erg lange in- en uitschakeltijd. Erg trage "zap snelheid". DVD's spelen op geen enkele andere DVD speler af. De Zoom-functie werkt niet. Je moet eerst de TV aanzetten om de opname-timer in te stellen. en tenslotte de intens onhandige afstandsbediening.

Pluspunten: Opname kwaliteit en mogelijkheden. Kopieert ook "beveiligde" DVD's.

Marcel.

ve
door verwijderd - May 12, 2005 om 04:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

op een pc is makkelijk maar die moet je aan laten staan anders neemt hij niets op dus dat is ook niet zo handig

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf de Sony GX 700. Geen hardeschijf vind ik niet nodig. Want wat je op wil nemen doe je op een DVD+RW. Wil je het bewaren dan brand je het via de PC op een DVD+R. De DVD+RW kan je altijd wissen, dus als je er daar een aantal van hebt dan is een hardeschijf niet nodig. Verder kan je opgenomen reclame wissen zodat  je alleen datgene ziet wat je werkelijk op wil nemen. De Sony mist wel de mogelijkheid om foto CD's ,zgn. jpeg bestand, te vertonen. Dat had ik niet verwacht en vind ik een nadeel. Kijk ook op www.kieskeurig.nl

Succes,

Ariet

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf de Sony GX 700. Geen hardeschijf vind ik niet nodig. Want wat je op wil nemen doe je op een DVD+RW. Wil je het bewaren dan brand je het via de PC op een DVD+R. De DVD+RW kan je altijd wissen, dus als je er daar een aantal van hebt dan is een hardeschijf niet nodig. Verder kan je opgenomen reclame wissen zodat  je alleen datgene ziet wat je werkelijk op wilt nemen. De Sony mist wel de mogelijkheid om foto CD's ,zgn. jpeg bestand, te vertonen. Dat had ik niet verwacht en vind ik een nadeel. Kijk ook op www.kieskeurig.nl

Succes,

Ariet

ve
door verwijderd - Jul 19, 2005 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je een dvd gaat kiezen kan je het beste van van een bekend merk kopen. bij niet bekende en goedkope merken zit vaak geen menu bij en hapert de dvd speler soms waardoor je niet lkr een film kijkt.

Je kan dan nog kiezen voor een dvd speler waarmee je kan opnemen ( eentje met harde schijf) dit heeft als voordeel dat je in dvd kwaliteit programma's kan terug zien. als je al een videorecorder hebt raad ik aan dat je gewoon een dvd speler koopt dit scheelt toch al snel 100 euro

een goede dvd speler heb je al snel voor zo'n 80 90 euro

goede merken voor dvd zijn sony, jvc

voor een dvdrecorder kan je beter geen philips kopen daar zijn de laatste tijd erg veel klachten over

groetjes jurjen

ve
door verwijderd - Jul 19, 2005 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

oud draadje