co
door condor Apr 6, 2006 om 15:25
Elektronica & tv

DVD speler: no disk

Ik heb vorig jaar een simpele dvd speler gekocht (Amuseer 5000P). Werkte uitstekend. Nu heb ik het apparaat een paar maanden niet gebruikt. Als ik hem nu aanzet en er een dvd in doe, dan krijg ik de melding: no disk. Die zit er dus echt wel in en het ligt niet aan de dvd want die deed het vorig jaar wel. Als ik dichtbij de dvd speler kom dan hoor ik wel iets draaien maar er gebeurt niets. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? In ieder geval niet aan het veelvuldig gebruik.....

20346 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laser reinigen kan een oplossing zijn.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo condor,

Als het een model is waarbij de draaitafel en de laser (klein lensje)
naar buiten komen of in ieder geval bereikbaar zijn, dan kun je met een
microvezeldoekje proberen om HEEL voorzichtig het lensje met een punt
van het doekje schoon te maken.

Kijk ook of er rommel op de draaitafel ligt. De CD/DVD schijf mag niet slingeren bij het draaien.

Groet,

GSM

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ik dat zelf of moet ik hem daarvoor terugsturen? Waarom zou dat nu al moeten gebeuren, er zijn niet meer dan tien films mee gekeken.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor cd spelers bestaann er reinigings disks gebruik ik 2 a 3 x per jaar, maar ik weet niet of die ook in een dvd speler werken. Als er in  die ruimte gerookt wordt kan dat ook invloed hebben op de laser.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En ipv een microvezeldoekje kun je ook een wattenstaafje , even gedrenkt in pure alcohol, gebruiken.
Als je het klepje openduwt kun je het laserlensje vaak ook al zien.

Ook heb ik weleens een CD-speler even kunnen demonteren uit de PC, het bovenste deksel los kunnen schroever en dat lensje zo reinigen.
Dekseltje weer erop, monteren in de PC en weer draaien als een lier.

Maar ja, dit is uit "Opa verteld"dus uit die goeie ouwe tijd toen nog het een en ander demontabel was.

In ieder geval succes.
Horen we nog wat van je?

Met vriendelijke groeten van die ouwe
Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de aankoopbon gevonden en het blijkt dat ik twee jaar garantie heb. En dat voor een dvd bij het Kruidvat vandaan! Ik heb ze gebeld en nu kan ik de dvd speler in de oorspronkelijke doos terugsturen. Ik hoef alleen maar UPC te bellen en het pakketje wordt opgehaald. Als ik de "la" opendeed, zag ik geen laser en ik durfde er verder eigenlijk niet aan te rommelen. Dus terugsturen maar. Ben benieuwd hoe dit zal aflopen. Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC is uiteraard niet goed, ik bedoelde dus UPS. Sorry!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

er zijn dvd schijfjes (goedkoop en ook duur) wat zelfs al naar enkele maanden of weken al niet meer leesbaar zijn.probeer eens met een nieuw schijfje of hij dan wel speelt . ( HET HOEFT NIET PERSE AAN JE LENS OF DVD SPELER TE LIGGEN)

succes csb5

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik sluit me bij het laatste antwoord aan: het hoeft niet perse aan je laser te liggen. Wat ik bij een CD-speler weleens heb ondekt is dat 'dunne' cd-tjes (de verschillende CD's en DVD's zijn niet allemaal op dezelfde plasticdikte geperst) niet reageerde en 'dikke' juist wel. Vervolgens heb ik twee 'dunne' cd-tjes gewoonweg op elkaar gelegd in de speler en vervolgens op play gedrukt. En wat denk je? De cd speelde gewoon (met prima geluid) af. Misschien niet echt een oplossing, maar als tijdelijk redmiddel wel handig.

Wat betreft de garantie van Kruidvat; deze besteden ze uit aan ofwel boxfort Holland ofwel een ander bedrijf (waarvan ik de naam even niet meer weet) en deze bedrijven zijn gespecialiceerd in het maken van dergelijke apparaten. Wat ik uit ervaring weet, (ik heb namelijk bij Kruidvat gewerkt) worden deze reparaties wel snel en kundig uitgevoerd. Wees dus niet bang dat bijv. het hoofdkantoor van Kruidvat zelf (waar ze overigens van bijna niets verstand hebben, zelfs niet van geneesmiddelen) aan uw aparaat gaan zitten prutsen.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi condor,

Nog een kleine hint die ik in alle antwoorden nog niet gelezen heb.

Het kan zo zijn dat je IDE-kabels (van de DVDROM in de PC) los zitten of beschadigd zijn (dus geen goed contact maken). Het is bekend dat die zogenaamde ATA-133 flatcables (dat zijn die hele platte dunne kabels) erg gevoelig zijn. Dus ff checken zou ik zeggen. Ander kabeltje proberen.

Wat er ook nog aan de hand zou kunnen zijn is dat de voeding slecht is. M.a.w. de DVDROM krijgt te weinig "stroom". Meestal gaat een PSU 3 tot 5 jaar mee, de beteren (TRUST en ZALMAN) zelfs langer.

Groetjes en succes. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Condor,

Heb je al verschillende schijfjes geprobeerd? ook gewone cd's?

Haal de stekker ook eens uit het stopcontact, wil soms ook wel eens helpen.

Als je die melding dan nog steeds krijgt kun je misschien eerst eens
kijken welke software versie erin zit en kun je eventueel een
Firmware-upgrade doen.

Deze versie (4.1.43.1) kun je downloaden van de Amuseer site.

DVD-5000P
(Mpeg4)

@Movieman,

Dit betreft een huis, tuin en keuken DVD-speler.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 01:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Dirck!

Wat ben ik toch soms een oen! Ik heb gewoon niet goed gelezen.

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dirck, ik was al aan het zoeken geweest op internet en daar had ik gevonden hoe ik kon controleren welke versie of ik had. Dat is dus 4.1.43.1 en het is inderdaad een simpele dvd speler.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dan heeft die software-update ook geen zin.

Maar, geeft hij bij alle schijfjes no-disk aan of alleen bij dat ene schijfje?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb meerdere schijfjes geprobeerd maar dat maakt niets uit. Via de computer kan ik ze wel bekijken. Ik stuur het apparaat maar gewoon terug en dan hoor ik wel wat er aan de hand is.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U wel het juiste kanaal van de T.V. ingeschakeld? U zegt dat het een goedkope DVD speler is. Kunt U geen antwoord krijgen van de zaak waar U deze speler heeft gekocht.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf wel eens problemen gehad met het programma daemon tools die maakt een virtuele dvd aan, bij het deinstalleren waren mijn dvd spelers ook verdwenen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

bekend probleem

weerd opgelost door een nieuwe brander onder garantie

benka

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi even een vraag, wij hebben een dvd/cd instalatie van Denon en we hebben sinds kort het probleem dat hij inderdaad ook geen dvd meer leest. Is lees dat ik hem moet schoonmaken wie heeft er nu een goede tip voor mij....'

alvast bedankt

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi "condor"

ik heb , hetzelfde"probleem"gehad als jij.óók mijn dvd speler gaf "de melding"no disc.máár dit kwam( bleek achteraf) doordat ik illegaal gecopieerde discs had afgespeeld die "blauw"", "uitdampten "vanuit hun "toplaag"wat neersloeg op de"lens"van de laser.( lens wás blauw!!!)   dvd speler open geschroefd , lens, met een wattenstaafje met methanol "schoon"gemaakt,probleem opgelost.

groetjes hillstreet

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is een algemeen en bekend probleem met die dvd spelers van de kruitvat ze draaien hooguit 6 maanden en dan begeven ze het ik had er ook 1 gekocht ging ook kapot toen kreeg ik een nieuwe en die ging na 4 maanden kapot en toen kreeg ik weer een nieuwe ik ben en op die manier heb ik er 4 gehad de service bij het kruitvat is goed alleen de dvd spelers die ze verkopen deugen niet ik ben bij de 4de maar opgehouden met omruilen , heb hem gewoon in de kliko gegooit en heb een goeie gekocht.

groetejes labren

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal

wij hadden toevallig een week of twee geleden van een kennisje ook hier zo een dvd speler hetzelfde probleem

man hebt  toen met een wattestaafje met alcohol schoongemaakt en  hij deed het weer

nou succes ermee marloes

ve
door verwijderd - Apr 9, 2006 om 01:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft vaak te maken met de regiocodes.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, u heeft waarschijnlijk gewoon enkele keren pech gehad of niet op een juiste manier behandeld, maar om nu zó te reageren gaat me wel wat ver! De mijne doet het na 2,5 jaar nog uitstekend, ook dat is dus mogelijk.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2006 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

MOGELIJK.MOET DE CODE WEER WORDEN INGETOETST.

BIJ DE MEESTE GOEDKOPE DVDSPELERS DIE MEN KOOPT ZIT EEN CODE BIJ,BIJ LANG NIET GEBRUIK,LIGT HET GEHUEGEN STIL,TOETS UW CODE OPNIEUW IN ,DAN ZAL HIJ HET WEER DOEN????EN ANDERS KIJKEN WELKE DVD U IN DE SPELER PLAATST,IS HET EEN MP3 CD ,KIJK DAN IN DE INSTELLING VAN HET APPARAAT,LET OOK OF HET EEN - OF EEN +DVD IS,EN LEES DE HANDLEIDING EENS GOED DOOR!!!!!

SUCCES. SHORTY.