se
door seeker May 29, 2010 om 00:16
Elektronica & tv

Eigen pasfoto's maken met je digitale camera

Hallo, Nou binnenkort moet ik mijn visum aanvragen en daarom wil graag zelf een pasfoto maken. Ik ben in het bezit van een goeie digitale camera dus het zou mogelijk moeten zijn.

Heeft iemand tips? Of is een pasfoto maken echt zo moeilijk ? Persoonlijk lijk me dat niet, ik heb hier onder dit artikel al gevonden.

http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?rubriekid=5&artikelid=33&title=Zelf_pasfoto%27s_maken

22553 29 Rapporteer

he
door hen.2 - May 29, 2010 om 00:25
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Seeker, zoals ik weet moet je een foto laten door een fotograaf die hier deskundig in is, heb laats foto's laten maken voor het rijbewijs en de eerste opame was niet goed, hoe wil jij dit dan doen met je eigen camera.

Lsk520
door Lsk520 - May 29, 2010 om 00:51
827 Antwoorden / 2 Vragen

[edit - redactie]

se
door seeker - May 29, 2010 om 01:00
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hen.2 schreef op zaterdag 29 mei 2010, 00:25]Hallo Seeker, zoals ik weet moet je een foto laten door een fotograaf die hier deskundig in is, heb laats foto's laten maken voor het rijbewijs en de eerste opame was niet goed, hoe wil jij dit dan doen met je eigen camera.

Nee dat weet ik zelf ook niet daarom dat ik de vraag stel, en de fotograaf die heeft zijn zaak gesloten dus ik moet sowieso naar een andere fotograaf opzoek. Zover ik op internet begrepen heb maken mensen hun eigen foto door een foto in foto shop te knippen dat het een pasfoto is, maar ik heb inderdaad ook geen zin dat mijn pasfoto's afgekeurd worden dus ik vroeg het me gewoon af.

Maar kan een fotograaf mij dan ook een digitale pasfoto mee geven? Dan kan ik altijd pasfoto's op foto papier afdrukken, maar dat zullen ze vast wel niet doen he?Want het is hun broodwinning immers.

nb
door nbw - May 29, 2010 om 01:50
521 Antwoorden / 24 Vragen

Een gemeente zal nooit perfecte zelfgemaakte pasfoto's kunnen accepteren. De regels schrijven namelijk voor enkel door erkend bla,bla bla.bedrijf. En daar staat geert,vakantiewerker, je pasfoto's a tig euro te maken. Ik zie geen enkel bezwaar als je zelf in staat bent pasfoto's te maken volgens de richtlijnen je deze niet zou kunnen gebruiken.

Gewoon doen zou ik zeggen.

ge
door gerland - May 29, 2010 om 04:05
127 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk stelt het land waarvoor u het visum aan wilt vragen, speciale eisen aan de pasfoto.
Bijvoorbeeld dat gebruik gemaakt dient te zijn van bepaald soort fotopapier.

Dit papier kunt u dan ongetwijfeld via internet bestellen.
Gezien het belang van de tijdige aanvraag van het visum, wil ik u in ieder geval aanraden om u goed te laten informeren over de levertijd van dit papier alvorens u tot bestellen over gaat.

bosbess
door bosbess - May 29, 2010 om 07:04
354 Antwoorden / 40 Vragen

Dag Seeker, kijk voor je eraan begint even hier:

klik

Sterkte en succes!

ma
door marnix1 - May 29, 2010 om 09:04
256 Antwoorden / 22 Vragen

Wat mij verbaasde laatst bij het halen van een nieuw paspoort is dat toen ik foto's heb gemaakt in zo'n automaat in de hal van het gemeentehuis, de lelijke foto's zonder morren werden geaccepteerd door de madam achter de balie.
Daar ik pasfoto's altijd veel te duur vind, scan ik ze in en maak er voor een paar euro een heleboel bij bij een goede afdrukcentrale. Jaren mee gedaan, alleen jammer dat soms de wetgeving verandert en ik toch om de zoveel jaar nieuwe moet laten maken.

se
door seeker - May 29, 2010 om 09:32
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ja inscannen mag niet he, want het mogen geen kopieën zijn, juist daarom wil ik ze digitaal hebben, ik zal mijn moeder ofzo eens moeten vragen alles dat je nodig hebt is een witte achtergrond en daarna moet je ze geschikt maken.

Je hebt gewoon een goeie fotoprinter nodig dat is alles.

se
door seeker - May 29, 2010 om 09:51
181 Antwoorden / 13 Vragen

Dan maar opzoek naar een fotograaf, en ze dan inscannen zoals iemand hier al zei.

tvdeem
door tvdeem - May 29, 2010 om 09:59
57 Antwoorden / 3 Vragen

inscannen lijkt mij niet mogen.
waarom niet gewoon een nieuwe, recente foto laten maken?

die kan je ook weer langer gebruiken!

se
door seeker - May 29, 2010 om 12:12
181 Antwoorden / 13 Vragen

Het mag ook niet inderdaad, maar je zou ze wel gewoon kunnen inscannen en dan de originele alleen voor visums en paspoort gebruiken. Nou ik ben nog jong dus kan best foto die al 3 jaar oud is straks nog gebruiken.

Nou zeg wat is pasfoto's maken duur geworden, € 10 toen ik laatste keer een setje maakte was het rond € 5 a 7

se
door seeker - May 29, 2010 om 12:22
181 Antwoorden / 13 Vragen

Wat een verschil, de enige fotograaf geef je 4 pasfoto's voor 10 euro en de andere 8 voor 9,50.

birdies
door birdies - May 29, 2010 om 12:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=seeker schreef op zaterdag 29 mei 2010, 12:22]Wat een verschil, de enige fotograaf geef je 4 pasfoto's voor 10 euro en de andere 8 voor 9,50.

Ja, en? Dat is toegestaan. Ga je nou weer hier over doorzeuren? Zoek gewoon de goedkoopste, klaar! Heb nog nooit zo'n 22-jarige zeur als jij mee gemaakt. Kan me zo voorstellen, dat je dit heel wat vaker te horen krijgt.

sonjaatje
door sonjaatje - May 29, 2010 om 12:45
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[edit - redactie]

ge
door gerland - May 29, 2010 om 12:51
127 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=seeker schreef op zaterdag 29 mei 2010, 12:22]Wat een verschil, de enige fotograaf geef je 4 pasfoto's voor 10 euro en de andere 8 voor 9,50.

Het doet mij deugd vast te mogen stellen dat u zich dit maal vooraf op de hoogte stelt van de (leverings)voorwaarden.

Al doende leert men (snel).

se
door seeker - May 29, 2010 om 12:58
181 Antwoorden / 13 Vragen

Voila heb pasfoto's even ouderwets rond gebeld en prijzen gevraagd in mijn eigen dorp was goedkoopste € 9,50 voor 8 stuks, 4 voor documenten en 4 om zo aan familie en vrienden te geven.

Die fotograaf vondt 4 stuks voor € 10 wel erg duur, ze was ook blij om te horen dat ze de goedkoopste is in de regio Simpelveld, Heerlen, Kerkrade.

tvdeem
door tvdeem - May 29, 2010 om 12:59
57 Antwoorden / 3 Vragen

Kan je nu al zeggen: Gaat niet lukken!

Ik heb zelf nu al 2x pasfoto's moeten laten maken,
bij alle 2 de keren (verschillende bedrijven) hebben ze het meerdere malen moeten herhalen, en ja ik kan echt wel stil zitten ;)

-Belichting moet precies goed zijn.
-Achtergrond moet precies goed zijn.
-Je mag geen foto-shop gebruiken.
-Je mag geen tanden/lach zien.
-Je hoofd moet recht in beeld, met je neus in het midden.
-Je oren moeten duidelijk goed zichtbaar zijn,
-Je hoofd moet "groot" genoeg op de foto staan,
fotograven hebben daar "meet-fotolijstjes" voor.

Al met al: niet aan beginnen, lukt je toch echt niet zelf.
Een goede fotograaf zou het amper van zichzelf voor elkaar krijgen!

testcase
door testcase - May 29, 2010 om 14:44
189 Antwoorden / 1 Vragen

[edit - redactie]

stofzuigers
door stofzuigers - May 29, 2010 om 14:47
75 Antwoorden / 14 Vragen

Pasfoto's zelf maken: onbegonnen werk, ga ze voor 6 euro bij de fotovakzaak laten maken.

6 Euro? zeker in hte oosten van het land!!! hier betaal je gewoon het dubbele.
Als de foto's worden goedgekeurd, anders kan je terug naar de fotograaf,
en weer 12 Euro betalen.

se
door seeker - May 29, 2010 om 14:52
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=testcase schreef op zaterdag 29 mei 2010, 14:44]Hemeltjelief, het lijkt wel of ik op de vrekkensite ben terechtgekomen.

Nee ik let gewoon op de prijs, waarom meer betalen dan nodig is? Mensen klagen maar altijd dat ze te weinig geld hebben maar ho maar prijzen vergelijken how maar want dan ben je blijkbaar een vrek volgens sommige mensen hier.

ge
door gerland - May 29, 2010 om 15:02
127 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=seeker schreef op zaterdag 29 mei 2010, 14:52][.....
Nee ik let gewoon op de prijs, waarom meer betalen dan nodig is? .....

Als de prijs het enig is dat telt, heb je gelijk.

Als je levertijd ook nog belangrijk vindt, kun je beter een paar euro meer betalen.

birdies
door birdies - May 29, 2010 om 15:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..............Nee ik let gewoon op de prijs.......... Ik ook, maar daar ga ik hier geen topics over vullen! De vraag ging over pasfoto's maken met je eigen camera, die vraag is beantwoord. Topic closed!

birdies
door birdies - May 29, 2010 om 15:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[edit - off topic - redactie]

se
door seeker - May 29, 2010 om 15:38
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ik wou me gewoon verdedigen want ik ben geen vrek en ik vindt ook foute stelling om iemand zo te noemen die op prijzen let, menig mens zit nu in de schulden omdat ze niet kijken of het bij andere niet goedkoper is.

Gerland, ik betaalde € 12 minder voor die camera ( Want daar heb je over toch ? ) en ik kreeg hem binnen werkdagen geleverd terwijl site waar ik hem online besteld en geannuleerd heb niet eerder dan 29 Mei kon leveren, en ik heb hem bij MediaMarkt al sinds 26 Mei, dus wat je zegt klopt niet, minder betalen betekend niet altijd langer wachten.

Sowieso bij pasfoto's zit geen levertijd. Maar birdies heeft gelijk dat de vraag al beantwoord is en antwoord van tvdeem heb ik als topantwoord gekozen.

@birdies ja dat belooft een goeie toekomst zonder geld zorgen

tvdeem
door tvdeem - May 29, 2010 om 18:20
57 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 29 mei 2010, 15:18][quote=testcase schreef op zaterdag 29 mei 2010, 14:44]Hemeltjelief, het lijkt wel of ik op de vrekkensite ben terechtgekomen.

Kan je na gaan, seeker is pas 22. Dat belooft nog wat voor de toekomst. Pffff.niet iedereen heeft het even breed,
laat elkaar gewoon in zijn eigen waarde.

Op de kleintjes letten scheeld uiteindelijk een hoop!

aw
door awalop - Aug 16, 2010 om 13:27
9 Antwoorden / 2 Vragen

Het is onzin dat je zelf geen pasfoto's zou mogen maken, zolang die foto's maar voldoen aan de eisen die gesteld worden maakt het niets uit of ze worden gemaakt door "de vakfotograaf" een automaat in de hal van het gemeentehuis of dat je ze zelf gemaakt hebt.

Ik heb voor mijn beide kinderen zelf de pasfoto's gemaakt nadat de pasfoto's die we door een fotograaf hadden laten maken waren afgekeurd en ik geen zin had om weer met 2 kleine kinderen de stad in te gaan.
Beide door mij zelf gemaakte foto's en bewerkt via de website Photo4Id zijn gewoon geaccepteerd en staan nu op de ID kaarten van de kinderen.

Kosten via de website zijn v.a. 1,95. Je krijgt ze dan via de mail en kan ze zelf uitprinten (ik heb dit gedaan met een inktjetprinter van HP), geen probleem.
De foto's heb ik nog op mijn computer staan, dus zolang ze lijkend zijn kan ik ze uitprinten.

Lsk520
door Lsk520 - Aug 16, 2010 om 16:11
827 Antwoorden / 2 Vragen

" Nou binnenkort moet ik mijn visum aanvragen "

dat was in Mei, nu is het half Augustus......
Beetje late reactie waar niemand wat aan heeft.....

gr
door graforlok - Aug 15, 2014 om 20:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak altijd zelf pasfoto's, en met Photoshop. Als je het goed doet, zien ze het niet.

Ga op een bewolkte dag 1of 2 meter van een bakstenen muurtje staan en neem de foto volgens de richtlijnen.
Door de baksten muur, kun je het haar gemakkelijk uitknippen, omdat het een onregelmatige kleur heeft.
(Ik heb canailles uitgeprobeerd, maar dit gaat het best). Ik Photoshop uitknippen, op een grijze achtergrond plaatsen en schalen. Ongeveer 20 mm vanaf de oren en 30 mm van kin tot kruijn.
Succes verzekerd.

mahadma
door mahadma - Aug 15, 2014 om 21:04
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@graforlok,

dit topic is van 2010, niet echt relevant meer.