tdehond
door tdehond May 9, 2010 om 16:54
Elektronica & tv

Electriciteitssnoer, doorknagen door hondje + aardlekschakelaar

Als mijn dwerghond een aangesloten electriciteitskabel door knaagt, gaat dan de stroom eerst door lichaam heen of slaat de aardlekschakelaar uit voordat stroom door lichaam gaat?

Btw
Om calamiteiten te voorkomen, zit jonge dwerghond in hondenkooi als er geen toezicht op is.

8278 14 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - May 9, 2010 om 17:19
777 Antwoorden / 31 Vragen

Volgens mij krijgt 'ie' een behoorlijke optater voordat de aardlek toegeeft dat er iets mis iz... Een hond bijt normaliter ipv knagen. Weet je zeker dat het een hond is? ;-)

tdehond
door tdehond - May 9, 2010 om 17:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

< g >
Zeker, met import stamboom, omdat ze in Duitsland geboren is. :)
Ze had al zorgvuldig het omhulsel van een snoer kapot gemaakt. De koperen draden lagen bloot ( apparaat was niet aangesloten).

Zou ze het overleven? Het is 2 1/2 kg tot 3 kg hond.

tdehond
door tdehond - May 9, 2010 om 17:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

< g > Ik was dat niet van plan. Ik ga dus door met haar in de kooi zetten als ik niet op haar kan letten.
Bedankt.

jscholtes
door jscholtes - May 9, 2010 om 17:52
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik denk van niet, maar wil je adviseren het niet uit te proberen.

birdies
door birdies - May 9, 2010 om 18:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ben niet echt een hondenkenner/liefhebber, maar ik heb altijd begrepen dat je honden dingen aan en af kunt leren?

Heb zelf ooit een kaketoe gehad die tijdens onze afwezigheid een elektriciteitskabel had doorgebeten, stop was doorgeslagen en kaketoe zat helemaal verschrikt op zijn stok toen wij thuis kwamen. Had de klap dus wel overleeft.

P.S. Kaketoes kun je wel dingen aanleren, maar niet afleren dus een groot slot op zijn riante villa.

tdehond
door tdehond - May 9, 2010 om 18:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 9 mei 2010, 18:10]Ben niet echt een hondenkenner/liefhebber, maar ik heb altijd begrepen dat je honden dingen aan en af kunt leren?

Klopt. Dit hondje heeft geleerd om zonder blaffen of janken alleen te zijn ( scheidings angst)
Ze heeft moeten wennen aan een stad. Haar baas woonde op een boerderij op het platteland.
Ze is veranderd van een angstig onzeker hondje in een vrolijk hondje wat niet meer bang is van b.v. de kinderen in de buurt die idolaat van haar zijn. Ze gaat nu zelfs naar volwassen buurtgenoten toe.

Ze weet heel goed wat "Nee" is, maar dan moet er wel iemand in de buurt zijn die "Nee" zegt. :)

Voor haar veiligheid gaat ze in haar bench.
Mijn oudste hond is nu zo ver, dat ze geen dingen meer vernielt. Ze is er gewoon "over heen gegroeid". Je kunt alleen iets verbieden als "heterdaadje". Het heeft m.i. geen enkele zin om een dier te straffen als er dingen vernield zijn bij thuiskomst.

birdies
door birdies - May 9, 2010 om 18:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Ze weet heel goed wat "Nee" is, maar dan moet er wel iemand in de buurt zijn die "Nee" zegt. :)..........

Je kunt er een kaketoe bij zetten, die NEE zegt tijdens jou afwezigheid.:)
Die van mij stuurde de katten te pas en te onpas de huiskamer uit.

tdehond
door tdehond - May 9, 2010 om 18:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ birdies

Ik ging eens na mijn werk de kakatoe van mijn moeder verzorgen. Tot mijn schrik zag ik hem zitten in de gang op het stuur v.e. fiets.

Met visioenen van vogelbeten heb ik hem toch maar op mijn hand laten stappen en weer in zijn kooi gezet. Gelukkig bleef het bij visioenen.

birdies
door birdies - May 9, 2010 om 18:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Gelukkig bleef het bij visioenen. .......... Ja, ze kunnen stevig bijten, daar weet mijn ex alles van. Ik was blijkbaar niet de enige die niet zo gecharmeerd was van mijn ex.:)

Wel leuk dat je hondje zich goed ontwikkeld. Succes met de verdere opvoeding.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 9, 2010 om 18:37
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ de Hond:

Je moet je hond geen ratten- marter of konijnenvlees meer geven. In hondenvoer kan van alle vlees, dat niet voor menselijke consumptie is, zitten.
Met een knipoog naar Wolfgang von Göthe en John O'Mill:

"Der Hund ist was er isst."

Hardware ERror MAN.

tdehond
door tdehond - May 9, 2010 om 18:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt, ook voor de OT antwoorden.

Over tot de orde van de dag voordat ik de hond in de pot vind. :)

toolboy
door toolboy - May 9, 2010 om 19:14
965 Antwoorden / 40 Vragen

Wat is deze vraag topicvervuiling zeg!
Elk logisch denkend mens kan weten dat het huisdier en optater krijgt.
Probeer het anders zelf eens .

T

toolboy
door toolboy - May 9, 2010 om 19:15
965 Antwoorden / 40 Vragen

Oeps ! Forumvervuiling moest het zijn.

tdehond
door tdehond - May 9, 2010 om 19:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Toolboy

Jammer dat u deze negatieve bijdrage neer zet.
jscholtes heeft mij afgeraden dit uit te proberen.
Met dank aan deze positieve bijdrage.