le
door leonie1967 Apr 17, 2007 om 20:18
Elektronica & tv

Ervaring candy wasmachine

Heeft iemand net als ik een candy wasmachine en heeft diegene ook al na een half jaar een gat in de trommel? En weet iemand of daar echt geen garantie op zit als er een gat in de trommel zit, ik vindt het zo balen dat dat nu al is gebeurt en heb er nog nooit van gehoord weg 450 euro's!!!

5775 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

als de tommel van roestvrijstaal is mag dat niet. bovendien heeft u daar wel garantie op. die garantie is 2 jaar wettelijk. hij voldoet bij u niet aan de verwachting die u er van verwachten mag. dus geniet u konsumenten beschermen.dus terug naar de winkel en laat u niet weg sturen naar de fabrikant want daar heeft u niets mee te maken.de verkoper is uw tegen partij.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt inderdaad 2 jaar garantie zei de monteur maar niet op een gat in de trommel. Heb al een paar keer met de mediamarkt gebeld en die zouden wat proberen te regelen maar tot nu nog niks van gehoord en hang toch wekelijks aan de telefoon zowat. Ik wordt er echt helemaal moedeloos van dan ga ik weer met een vuilniszak was naar de buren. blg dit is de laatste kans dat ze hem mogen maken en anders gooi ik hem het zolder raam uit en koop ik een andere en gelijk een ander merk en bij een andere winkel. zo ff mijn hart gelucht. Sorry

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

leonie je moet volhouden ga desnoods iets harder praten in de winkel of heb je toevallig nog een rechts bijstands verzekering. en staat er in de garantie voorwaarden een uitsluiting wat betreft de trommel. zoniet dan hebben ze echt geen poot om op te staan. laat even weten.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag leonie1967,

Mediamarkt (de Verkoper dus) dient er gewoon voor te zorgen dat  kosteloos de kapotte trommel door een nieuwe trommel wordt vervangen, ook als er in de fabrieksgarantievoorwaarden staat dat de trommel niet onder de fabrieksgarantie valt. De verkoper heeft immers destijds een ondeugdelijk produkt geleverd, tenzij jij zelf schuldig bent door onoordeelkundig gebruik.

Je schrijft: al na een half jaar

Dit is heel belangrijk. Als het namelijk net binnen een half jaar valt dat heb je een veel sterkere wettelijke bescherming. Mocht dat zo zijn dan hoor ik dat graag en dan zal ik je verder juridisch wel op het goede spoor zetten.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als het apparaat nu eens van een onze beroemde postorder bedrijven afkomt dan wordt het al moeilijk. maar natuurlijk is er garantie op het gehele apparaat. In dit geval moet er vervanging plaatsvinden want een trommel kan niet door gebruiker dusdanig beschadigd raken tenzij er bakstenen in gewassen worden.

Kant tekening. Jammer is wel dat gedupeerde eerst dit forum raadpleegt terwijl er geen overleg met de verkoper is.

Ronny.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

goedenavond,

den geleverde datum was 26-8-2006 en de eerste keer dat de monteur kwam was5-2-2007 dus binnen een half jaar.  Toen kwam hij het volgende printplaatje nDeze monteur had toen het printplaatje vervangen en kon toen nog geen lek vinden na 2 wassen te hebben gedraaid weer hetzelfde er stond water rond om de wasmachine en hij deed weer helemaal niks. Toen kwam hij op 6-2-2007 weer en ontdekte het lek.... dus ik vroeg hoe kan dat nu... hij vertelde dat het wel vaker voorkwam door bv. een muntstuk van 50 dent wat in een broek ofzo was blijven zitten en door het toertal van de wasmachine met centrifugeren werdt gelanceerd en door die snelheid er een gat in de trommel kon komen heel apart want we kinden nergens onder de trommel iets vinden maar hij zei dat die wel heel ver weg kon schieten maar aan de buiten kant van de machine was niks te zien dus.... geen idee. Toen kwam hij het nieuwe printplaatje er op 22-2-2007 weer inzetten. en heeft het gat gelijmt.  En toen op 24-3-2007 weer alle stoppen door en dus weer hetzelfde gebeuren. Op 2-4-2007 kwam weer de monteur heeft nu alvast de trommel weer gelijmt met betere lijm zegt hij en weer een printplaatje besteld en een nieuwe stekker ofzo omdat die ook begon te roesten en ik zit nu nog te wachten tot de onderdelen binnen zijn want hij is nog steeds niet weer geweest. Denk dat ik morgen de Mediamarkt maar weer ga bellen want ik ben er echt doodziek van. Ik heb een man en 2 jongens en we sporten en ik heb zoveel was ik moet iedere keer weer lopen leuren bij mensen om te kunnen wassen. Afgelopen weekend heb ik bij mijn vader thuis gewassen die was op vakantie maar heb die dag wel bijna 60 km gereden om wat was weg te krijgen want het hoopt alleen maar op. Maar ik zal u op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Vriendelijk bedankt voor uw reactie!!!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ervaringen over Candy zijn er op kassa genoeg te vinden type maar eens in bij zoeken op. dat moet voldoende zijn lijkt me, u kunt daar veel info uithalen.

Succes Ronny.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb menigmaal met de winkel gebeld en heb de laatste keer zelfs gevraagt of we niet een regeling konden krijgen ik wil gerust bij betalen voor een andere wasmachine maar wil voor deze toch ook wel een redelijke vergoeding. Maar tot op heden ben ik nog steeds niet erug gebeld terwijl hij met de fabriekant zou overleggen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee heb helaas geen rechtsbijstandverzekering meer.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Leonie je begint met een kort iets over garantie maar je verteld niet wat er allemaal gebeurd is. dit maakt het voor de experts nogal vaag. dus wordt er geschermt met garantie en zo meer. Als je een goed en duidelijk antwoord wilt zul je bij het begin al meer info kunnen geven. Hierdoor onstaat er nogal wat verwarring. want die drie regeltjes daar kan niemand iets mee.

Veel succes met de vraag en de volgende wat uitgebreider want de experts zijn altijd bereid om te helpen.

Ronny.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2007 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Leonie,

het probleem is dus begonnen binnen de door Read genoemde termijn van 6 maanden, en dat is heel belangrijk. Of de monteur later komt of niet, is totaal niet relevant. Het gaat er om, dat u het mankement binnen die 6 maanden gemeld heeft.

In deze dient de verkoper (MediaMarkt) aan te tonen, dat het mankement aan u te wijten valt. En door simpel te zeggen dat het wel uw schuld is, is geen bewijs. Zelfs door de wasmachine naar de importeur/fabrikant te sturen en afgaan op hun verklaring is niet correct. Dan is sprake van partijdigheid. Dus als MM het goed wil doen, zal er een onpartijdig iemand ingeschakeld moeten worden.

Indien het niet uw schuld is, moet MM er gewoon voor zorgen dat de reparatie goed gebeurt (op hun kosten) en anders een gelijksoortig nieuwe wasmachine leveren. Alle kosten dienen dan ook voor MM te komen. Zelfs het ophalen en terug brengen. De wet zegt namelijk, dat u geen kosten in rekening gebracht mogen worden.

Indien MM in het geheel niet wil meewerken, kunt u zelfs de koopovereenkomst ontbinden en dient u het gehele aankoopbedrag terug te ontvangen.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 18, 2007 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

goedenavond Read,

Ik heb vanmiddag weer de mediamarkt gebeld en die ging er weer achteraan voor mij. 20 minuten later werkdt ik terug gebeld door de servicedienst (HAS) dat de onderdelen binnen waren en dat als het uitkomt morgen de machine komen repareren dus het kan mij niet senl genoeg dus neem ik een vrije middag. Daarna weer met de M-M gebeld en hij had de servicedienst gebeld dus daarom kon het nu opeens wel, maar wel afgesproken dat als hij nu weer stuk gaat hij in onderhandeling gaat met de Candy over een andere machine dus..... we wachten het af. Dus tot zover voorlopig mijn vraag ben blij met je reactie en hoop hem niet meer nodig te hebben. Dus nogmaals bedankt. Groetjes Leonie

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read,

Je wilt het niet geloven maar de afspraak van vandaag is afgezegt omdat de monteur ziek is dat heb ik weer. Dus nog steeds niet gemaakt. Nader bericht volgt weer.

Groetjes Leonie

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag leonie,

Bijzonder vervelend nu dat de afspraak niet kon doorgaan. Hopelijk komen ze snel en repareren ze de machine afdoende, want zonder wasmachine zitten is bijzonder vervelend. Je schrijft ook dat de verkoper in onderhandelingen met de fabrikant/importeur gaat als de machine daarna weer kapot gaat. Dat is een tricky formulering. Natuurlijk gaat de verkoper in onderhandelingen, maar daar sta jij helemaal buiten en daarvan mag de uitslag niet afhangen. Bij de volgende defecten heb je immers gewoon recht op een nieuw vervangend aparaat. En wat de verkoper regelt met zijn voorschakel moet hij weten. Je hebt destijds een overeenkomst met hem afgeloten en niet met de fabrikant/importeur. Mocht je (maar ik hoop het niet) ons (hutch en read2) nog nodig hebben in de toekomst, dan zullen we je beide juridisch ondersteunen met de relevante gegeven uit de consumentenwet.

Sterkte en vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2007 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Read,

Hartelijk dank voor je reactie en je hulp, ik hoop hem niet nodig te hebben maar je weet het nooit. Thnx groeten Leonie