Factuur KPN na reparatie kabel
Na de aankoop van een nieuwe woning wilden we de voortuin gaan inrichten. Netjes een KLICmelding gedaan en de papieren hiervoor ontvangen. In de KLICmelding staat dat de kabel van de KPN een halve meter on de grond zou zitten. Eenmaal met de graafmachine aan gang trekken we die kabel door. Deze ligt op nog geen 10cm on der grond ipv de 50cm die vastgelegd is.
Kort daarop kwam de monteur om de kabel te maken en deze constateerde ook dat deze wel heel ondiep ligt. Binnen het uur was de kabel weer gemaakt.
Nu 2 weken later ligt er plotseling een factuur op de mat. €360 euro voor het maken van de kabel, waarvan €300 (4! uur) arbeid. zit ook nog een raportje bij waarin staat dat er geen KLICmelding aanwezig was en de kabel 50cm diep lag.
Is dit nog aan te vechten?
Lijkt me niet. U heeft het zelf stuk gemaakt en door de KPN laten repareren, dus dat moet u betalen. "Plotseling" is het toch niet als u reparaties laat verrichten en daarvoor vanzelfsprekend een rekening ontvangt?
U en uw buren mogen blij zijn dat u geen gasleiding o.i.d. met die graafmachine stuk gemaakt heeft.
Maar ts heeft keurig onderzoek gedaan zoals het hoort, maar de informatie blijkt niet te kloppen omdat KPN destijds de kabel niet diep genoeg heeft gelegd? Of is er een andere reden dat de kabel nu zo hoog lag. Dat moet eerst uitgezocht worden...
De kabel zal ooit wel 50 cm diep gelegen hebben maar kan in de loop der tijd omhoog gekomen zijn doordat de grond is weggespoeld of eerder is afgegraven. De factuur is terecht want de kabel is door uw toedoen gebroken en of die kabel nu 50 cm of 10 cm in de grond lag met een graafmachine was de kabel sowieso geraakt.
nog zo een slim antwoord , waarom zijn er afgravingen ? omdat er in de loop der jaren erosie boven op de vergane steden is gekomen !
U zult wel (een deel) moeten betalen, maar persoonlijk zou ik eerst protesteren. En wel tegen de hoogte van de rekening, de uren, de onjuiste vermelding van die KLICmelding en de diepte van de kabel.
Heeft de monteur ook verklaard dat de kabel zo ondiep lag?
Want u zou hem natuurlijk nu ook met spitten hebben kunnen slopen.
Een monteur is geen geoloog dus die zal niet 1-2-3 kunnen verklaren waarom een kabel omhoog is gekomen. Hij zal ook niet kunnen bevestigen dat KPN de kabel niet diep genoeg heeft gelegd of dat de vorige bewoners de tuin hebben afgegraven.
Het gaat er noet om of de monteur het kan verklaren. Het gaat erom of de monteur kan getuigen dat die kabel slechts 10 centimeter onder het oppervlak lag.
Ja hoor, de vorige bewoners de tuin afgraven. De meeste tuinen moeten in de loop der tijd worden opgehoogd.
U schrijft: "Na de aankoop van een nieuwe woning wilden we......" Is dit voor U een nieuwe woning of is dit echt een nieuwbouw woning?
Indien dit echt een nieuwbouw betreft kunt U waarschijnlijk diegene aansprakelijk stellen die dit zo heeft aangelegd. Het lijkt me immers zeer
onwaarschijnlijk dat op de bouwtekening staat dat een kabel 10 CM diep moet liggen. En dus deze niet is gelegd op de diepte waar die hoort.
In het KLIC-systeem staat niet, dat een kabel gegarandeerd op de aangegeven plek moet/zal liggen.
De partij, die de kabel zonder twijfel volgens de regels te ondiep heeft gelegd is dezelfde die nu kwam repareren?
Minimaal 50 cm diep. Dit is overeenkomstig de veiligheidsrichtlijnen van de NEN1010, waarin de veiligheidsnormen voor de elektrotechnische installatiebranche in Nederland zijn vastgesteld.
Daarom de standaard klachtenprocedure aanzwengelen en de aan u gefactureerde kosten niet accepteren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Hoe haal ik bedwantsen weg?
Hoi,
Ik denk dat ik last heb van bedwantsen. Wij zijn op vakantie geweest en sindsdien heb ik last van jeuk en rode bulten. Ik probeer ze zelf te bestrijden met alle tips op het internet, maar ik krijg ze echt niet weg.
Nu wil ik een ongediertebestrijder inschakelen, alleen vind ik dit echt belachelijk duur.
Heeft er iemand misschien de gouden tip voor mij?
Het zou me
...
Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer