FOKA weigeren retour nemen kapotte TV
Ik heb 13-3-2018 een Philips LED TV besteld bij FOKA webshop. De TV werd netjes en snel geleverd en de doos zag er bij de levering onbeschadigd uit. De TV uitgepakt en die zag er ook onbeschadigd uit, alleen zat er (buiten de standaard plastic beschermfolie) een vreemde plastic sticker over de bovenkant van het scherm geplakt. Ik dacht er niets vreemds van en heb de beugels aan de achterkant van de TV gemonteerd om hem vervolgens op te hangen aan de muur.
Daarna de stekker erin en toen werd het ineens duidelijk waarom dat stuk plastic over de bovenkant van de TV en het scherm was geplakt, hier zat een grote barst onder en tevens een gat aan de bovenrand van het scherm. De rest van het scherm lag ook in duigen. Dit was echter niet te zien zolang de TV uitstond. Door het plastic en de beschermfolie waren deze barsten niet zichtbaar.
Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice van FOKA en zij weigeren pertintent de TV retour te nemen. De schade is volgens hen door mijzelf veroorzaakt bij het monteren van de beugels. Echter aan de schade kan iedereen zien dat dit niet veroorzaakt kan zijn door montage van beugels of drukschade. Voor zover ik weet is er bij drukschade geen kans op gaten in je scherm.
FOKA wil deze TV dus niet ruilen. Ook zeggen zij dat ik geen kans maak om een beroep te doen op herroepingsrecht omdat ik beugels aan de tv had gemonteerd.
Mijn vraag is, zijn zij verplicht om deze TV retour te nemen als ik mij beroep op het herroepingsrecht? En zijn er verder nog mogelijkheden om mijn geld van deze oplichters terug te krijgen? Want het is mij duideiljk dat deze TV bij FOKA retour is gekomen en dat zij hem daarna kapot naar mij hebben opgestuurd. Anders had die plastic sticker niet over de TV geplakt gezeten.
Hier is geen sprake van herroepingsrecht, maar van een kapot toestel. Dus dat moeten zij zeker omruilen.
ik heb overigens nog nooit gehad dat er een plastic beschermfolie over het scherm zat.
Foka is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Dien daar een klacht in.
Als u n duidelijke foto daarvan heeft,lijkt me dat heel erg logisch dat ze van t bestaan af wisten. Stuur ze n mail of liever n aangetekende brief , en stel ze in gebreke. En dat u de zaak opgelost wilt zien, met n termijn van 14 dagen.
Lijkt me dat je duidelijk aan de verpakking kunt zien of deze al open is geweest, doordat dan een tweede laag verpakkingstape is aangebracht de eerste laag tape is moeilijk te verwijderen zonder de doos te beschadigen.
Helaas een onduidelijke foto waar niets op te zien is .Dat wordt een typisch welles nietes verhaal. Heb je Foka geinformeerd dat je de TV in de beugels had. Foka is een net bedrijf en het is niet verstandig om ze voor oplichters uit te maken. Het kan ook gebeurd zijn tijdens vervoer of tijdens het plaatsen van de beugels.Al met al een warrig verhaal .
Klik eens op de foto en u ziet in de vergroting een soort van gat! In het scherm een barst? Daar zie ik op mijn beurt weer geen barst van.
Klopt en ik geloof er ook geen barst van.TV 's worden dusdanig in het piepschuim verpakt dat een dergelijke schade niet mogelijk is zonder de doos te beschadigen. Ik snap best dat Foka ongeveer dezelfde idee heeft en ervan uit gaat dat TS de schade zelfv veroorzaakt heeft tijdens het aan de wand monteren.De foto blijft ook 200% plaatselijk uitvergroten niets zeggend en vaag.
Lees het advies van de Rijksoverheid:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is
stuur de brief rechtstreeks naar Manager Klantenservice, Rietbaan 5, 2908 LP Capelle a/d IJssel. Volgens de Foka website krijgt u binnen 3 dagen bericht. Komt u er samen niet uit, dan resteert alleen de Geschillencommissie Thuiswinkel.
Hallo MauriceDh ,
Gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Neem eens contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer
Die vreemde plastic sticker heb je toch wel bewaard?
En heb je alles weer op de tv geplakt inclusief sticker en een foto gemaakt .
Kan iemand mij uitleggen wat Foka erbij wint om een defecte tv door te leveren?
Dat wil geen enkele leverancier tegenwoordig, veel te veel gezeur.
Ik heb er heel diep over nagedacht maar ik zou het niet weten .Ik denk dat TS zit te zwammen . Weet jij het ??
@V1126 , denk dan nog maar eens diep na , voordat u uit uw nek l*lt , hou het gezwam maar bij uzelf .Ts is niet de enige die een beschadigde tv heeft ontvangen .
@Maritas
Ik l+l niet zoals jij uit mijn nek,maar ik denk alleen even na .Je hebt schijnbaar dezelfde fantasie als TS. Als je verder niets beters te melden hebt mag je wat mij betreft je gezwam voor jezelf houden ,want ik heb je niets gevraagd
Ik zou zeggen steek hand in eigen boezem , het enige wat u doet is venijnige opmerkingen maken , waar een vraagsteller helemaal niet mee geholpen is .
@Maritas TS vergeet erbij te melden , dat zijn klacht door Thuiswinkel Waarborg net als door Foka is afgewezen met als motivatie ,dat er geen sprake van vervoersschade is . De andere klacht optrustpilot is opgelost.
Hoe weet je dat V1126?
@v1126 , ik weet niet waar u ziet dat de klacht op Trustpilot is opgelost . Ts heeft daar de klacht geplaatst maar Fokka heeft er niet op gereageerd, dus niks opgelost .
https://nl.trustpilot.com/review/www.foka.nl
@Maritas
Zo'n klacht wordt ook niet door trustpilot op gelost ,maar uiteindelijk door Foka als de klant in zijn recht staat. Hoe ik een en ander weet gaat je verder niet aan.
Je moet er niet altijd , zoals in dit geval,vanuit gaan dat een Topic starter het volledige verhaal verteld.
Schade die je zelf tijdens beugel montage etc veroorzaakt hebt wordt niet vergoed.
@@v1126 , nou zeg , lijkt mij beter dat u een cursus fatsoen en manieren volgt . Dat een klacht niet door Trustpilot word opgelost weet ik ook , Fokka reageert op de klacht . Maar in dit geval vermeld u dat de klacht op Trustpilot is opgelost , wat helemaal niet waar is , Fokka heeft niet geregeerd .
Ten tweede ook @panter22 vraagt u hoe u dit weet , dus dit gaat @panter22 ook niet aan . Als u iets vermeld , vermeld dan ook de bron i.pv. dat u iets uit uw duim zuigt . De bron kunt u niet vermelden omdat u volledig de plank mis slaat . U gaat ervan uit dat Ts niet het volledige verhaal verteld , dit is nergens op gebaseerd . Schade die je zelf tijdens beugel montage etc veroorzaakt hebt wordt niet vergoed., ook dit is onzin u was er niet bij . Schijnbaar leest u niet verder dan uw neus lang is , er zijn meer klachten van mensen die een defecte tv geleverd kregen , dus al deze mensen vertellen niet de waarheid , droom maar verder .
.
Als je moeite had genomen om mijn bijdrages goed te lezen, had je gelezen dat ik nergens iets beweer ,maar alleen mijn twijfels heb. Of dat wel of niet terecht is doet er niet toe Ik ben van mening dat Foka niet opzettelijk kapotte TV's levert. Dat TS het bedrijf voor oplichters uitmaakt is verre van fatsoenlijk en strafbaar. Mijn bronnen kan ik helaas niet prijsgeven.,dus hou het maar op mijn duim .TS weet dat zijn klacht door Thuiswinkel is afgewezen.Ik laat het hierbij ,dus reageren is niet meer dan gezever in de ruimte.
Uw bijdrages welke , de ongefundeerde ? , Bronnen kunt u niet prijs geven omdat u die niet heeft , dus ga maar verder met schieten van losse flodders .
@Maritas
Je valt in herhaling ,werk je bij de NPO..
Helaas een onduidelijke foto waar niets op te zien is .Dat wordt een typisch welles nietes verhaal. Heb je Foka geinformeerd dat je de TV in de beugels had. Foka is een net bedrijf en het is niet verstandig om ze voor oplichters uit te maken. Het kan ook gebeurd zijn tijdens vervoer of tijdens het plaatsen van de beugels.Al met al een warrig verhaal
@MauriceDh ,
U heeft een klacht geplaatst op Trustpilot , zoals u inmiddels heeft kunnen lezen bent u niet de enige die een defecte tv heeft ontvangen .
https://nl.trustpilot.com/review/www.foka.nl
https://www.klacht.nl/foka/
Wat heb je met je klacht gedaan. Hij staat op trustpilot. Is afgewezen door Foka en volgens V1126 uit betrouwbare bron ook door thuiswinkel. org. Dan moet je naar de geschillencommissie,
Bij die geschillencommissie zul je met meer argumenten aan moeten komen dan : dat kan iedereen zien en voor zover ik weet.
Heb je de tv al eens ter beoordeling bij een erkende reparateur gebracht? Wil die rapport opmaken van de oorzaak van de schade?
Misschien is de tv beschadigd door de fabriek in de doos terecht gekomen.
Heeft Foka dat onderzocht? Nummers opgevraagd. Of is het alleen gebleven bij het beoordelen van de foto?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer