ju
door julier Feb 10, 2015 om 17:04
Elektronica & tv

Foto Klein komt zijn verplichting om een goed produkt te leveren niet na.!!!

18-01-2011 kocht ik bij Foto Klein in Rotterdam een Nikon D7000 camera.
Zomer 2012 liet ik een serie afdrukken maken en toen bleek dat er spetters op de foto’s , die met kerst 2011 gemaakt zijn, zaten.
De camera is dan 11 mnd., dus nog in de garantie.

Volgens mij waren het oliespetters, maar nee volgens de “deskundigen” was het stof
Dat blaas je toch zo weg denk ik dan.
Ik heb de camera juli 2012 bij Foto Klein gebracht, {{ de camera is dan nog in de garantie}}
heeft de sensor “schoon” gemaakt, maar enkele maanden later zitten er weer spetters op de foto’s
November 2012 weer naar Foto Klein een medewerker meende dat het geen stof , maar oliespetters zijn. {{Camera zit nog steeds in de garantie tot 18-01-2013}}
“Dan moet de camera naar NSP = (Nikon Service Point) in Beverwijk.
Daar is de camera nu zes keer geweest en als hij terugkomt zitten er nog steeds spetters op de opnames.
Zelfs de testfoto’s die bij NSP gemaakt zijn zitten nog vol met spetters.
Ik heb Foto Klein hierover geïnformeerd , aanvankelijk wilde hij wel in samenwerking met NSP een oplossing zoeken, maar NSP legt terecht de verantwoordelijkheid bij Klein, Klein is de leverancier, daar heb ik een overeenkomst mee.
Foto Klein schrijft nu:
“Een camera die na 3 jaar een mankement vertoont, heeft geen recht meer op een kosteloos herstel of vervanging. Er is Europees vastgesteld dat er een economische levensduur voor camera's is vast gesteld op 3 jaar. Na deze periode kunt u geen beroep meer doen op een kosteloos herstel of vervanging.”

Tot nu toe heb ik geen enkel voorstel gezien om het probleem op te lossen.

In overleg met een juridisch adviseur heb ik Foto Klein per aangetekende brief laten weten dat ik de koop wil ontbinden.
Die brief is nu vier weken geleden verzonden, maar geen enkel reactie van Foto Klein.

Voor garantie is Foto Klein op vakantie

391 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2015 om 21:31
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Met kamera met een verwisselbare optiek, kàn er als je de optiek verwisseld "niet gewenste" stoffen in je kamerahuis krijgen, denk even aan zand en het strand. Heeft u de kamera gebruikt/optiek verwisseld in een olieachtige omgeving? Als dat zo is, is er geen sprake van welke garantie dan ook. Heeft u de foto's bij het bewerken/vergroten op de pc ook de "storingen" gezien? Is het steeds erger geworden of was het constant. Hoe oliespetters op de sensor kunnen komen is moeilijk te begrijpen. Met een koopdatum van 18-1-2011 naar nu, 4 jaar later en de huidige situatie qua kaera's en prijzen, lijkt het mij zeker niet gemakkelijk of zelfs onmogelijk om een volle aankooprijs terug te kunnen claimen.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2015 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Die brief is nu vier weken geleden verzonden, maar geen enkel reactie van Foto Klein......
Dan zal je 'juridisch adviseur' verdere actie moeten ondernemen.

Suc6

hutch
door hutch - Feb 11, 2015 om 16:48
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Foto Klein Rotterdam: 'Klein in prijs, klein in service'.

zoekster
door zoekster - Feb 11, 2015 om 19:13
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Uw camera vertoonde niet na 3 jaar een mankement. Het product is al sinds 2011 niet goed, non-conform. Ik heb al eerder Klein hier op de site gezien, service is inderdaad niet geweldig.
Ik hoop dat u er met Klein uitkomt. Nu u een juridisch adviseur in de arm heeft genomen, zou u het misschien tot een rechtszaak kunnen laten komen. Hangt een beetje van de kosten van het toestel af.

pi
door pieterwolters - Feb 11, 2015 om 21:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 10 feb 2015, 21:31]Hoe oliespetters op de sensor kunnen komen is moeilijk te begrijpen.

Nee hoor, dat is heel makkelijk te begrijpen: Nikon is kennelijk nogal scheutig geweest met het smeren van de mechanische onderdelen. Dat probleem hadden ze ook met de D600 die daardoor al heel snel werd vervangen door de D610. Jammer, want voor de rest zijn het de beste camera's die te krijgen zijn.

ju
door julier - Feb 12, 2015 om 11:25
10 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 10 feb 2015, 21:31]Met kamera met een verwisselbare optiek, kàn er als je de optiek verwisseld "niet gewenste" stoffen in je kamerahuis krijgen, denk even aan zand en het strand. Heeft u de kamera gebruikt/optiek verwisseld in een olieachtige omgeving? Als dat zo is, is er geen sprake van welke garantie dan ook. Heeft u de foto's bij het bewerken/vergroten op de pc ook de "storingen" gezien? Is het steeds erger geworden of was het constant. Hoe oliespetters op de sensor kunnen komen is moeilijk te begrijpen. Met een koopdatum van 18-1-2011 naar nu, 4 jaar later en de huidige situatie qua kaera's en prijzen, lijkt het mij zeker niet gemakkelijk of zelfs onmogelijk om een volle aankooprijs terug te kunnen claimen.

door 1953 - Feb 12, 2015 om 22:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lijkt mij eerde reen gestelde vraag die thuishoort in 'Vraag & beantwoord'.

De verplichtingen voor verkopende partij eindigt niet na de wettelijke garantie op uw camera. Herstelplicht blijft ook na de wettelijke garantie van twee jaren voor de verkopende partij gelden.

Om te zeggen dat er destijds een ondeugdelijk camera aan u is geleverd, gaat iets te ver.

door 1953 - Feb 12, 2015 om 22:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lijkt mij eerder een gestelde vraag die thuishoort in 'Vraag & beantwoord'.

De verplichtingen voor verkopende partij eindigt niet na de wettelijke garantie op uw camera. Herstelplicht blijft ook na de wettelijke garantie van twee jaren voor de verkopende partij gelden.

Om te zeggen dat er destijds een ondeugdelijk camera aan u is geleverd, gaat iets te ver.

U kon bij de vierde garantieaanspraak de koopovereenkomst, wettelijk, doen ontbinden met terugbetaling van uw aankoopbedrag.