ri
door rijkaanvitamine 4 jun. 2011 om 09:12
Elektronica & tv

Garantie

Wij hebben een wasmachine van Wehkamp. Met 5 jaar volledige garantie. Die wasmachine valt voor de garantie onder Beko uit Zoetermeer. Nou heeft onze wasmachine, die nog ruim binnen de garantietermijn valt, een vage klacht, nl. dat hij de ene keer wel goed leegpompt en de andere keer niet. Er is een monteur van Beko geweest die niets kon vinden en die €68,- in rekening heeft gebracht. Dat staat nl. in hun garantievoorwaarden: als er niets gevonden wordt, dan mogen zij de klant kosten in rekening brengen.
Klopt dit wel? Wij zitten nu met het probleem dat onze wasmachine het nog steeds niet goed doet, maar dat we wel kosten kwijt zijn. En we durven niet weer een monteur te laten komen i.v.m. mogelijk nog meer kosten. Dit mag je toch geen "volledige garantie noemen?".

3293 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ro
door ron530 - 4 jun. 2011 om 11:25
4085 Antwoorden / 17 Vragen
0

Wat is ruim in de garantie periode?. De verzekering zal bijgekocht zijn en dan is er een afschrijving van een bepaald percentage. Edoch die monteur heeft niet goed gekeken want de afvoerpomp is wel degelijk defect. Vaak is er een magneetpomp gebruikt en die staan bekend om haperingen.

door lenyenfred - 6 jun. 2011 om 12:44
91 Antwoorden / 7 Vragen
0

Beste rijkaanvitamine,
U kunt via contactformulier van Wehkamp uw vraag/klacht kwijt.
Dit kunt u doen via de Klantenservice en dit kan 7 dagen en 24 uur perdag.
U heeft dan geen belkosten en zij kunnen het op hun gemak lezen.
Tevens krijgt u per mail antwoord.
Bewaar dit antwoord goed, alvorens u verdere stappen onderneemt.
Veel succes

door audb - 6 jun. 2011 om 13:47
1364 Antwoorden / 5 Vragen
0

Mogelijk heeft de "anker" van de motor speling waardoor deze bij te veel water gewoon geen kracht meer kan zetten of de schoepenrad heeft speling.

U kan dat controleren door de filter er uit te halen en de schoepen rad met de hand te draaien.en iets naar u toe te trekken.

Voel u dat er speling in zit dan is dat meteen de klacht.

Dat de monteur niets kon vinden is wel erg mogelijk u geeft zelf ook aan dat de klacht niet altijd optreed het vervangen van de pomp zou wel het minste zijn geweest wat de monteur had kunnen doen.

Voor de kosten had deze het heus niet hoeven laten die zijn voor hun ongeveer € 35,- daar het toch meestal om een standaard type pomp gaat welke u ook via google kan op zoeken (merk + type nummer + afvoerpomp).

En Met 5 jaar volledige garantie hebt u ook volledige garantie zonder afschrijving termijn.

door 1paul - 6 jun. 2011 om 16:28
867 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lees de voorwaarden van deze garantie nog eens door zou ik zeggen, misschien staat hier wel in dat u de onderzoekskosten zelf moet betalen, zo niet dan de rekening door beko naar Wehkamp laten sturen waar u waarschijnlijk deze garantie gekocht heeft...

ge
door geeta21 - 6 jun. 2011 om 16:28
63 Antwoorden / 28 Vragen
0

ik ben 40 jaar wasmaschine monteur geweest. als de pomp het niet doet en er zit niks in de zeef dan moet de magneetpomp vervangen worden.Bij spoelen heb je een verhoogde waterstand en staat er meer druk op de pomp en draait hij niet!
Een onopgeloste reparatie hoef je niet te betalen! succes!

pi
door pietvoncken - 7 jun. 2011 om 12:06
193 Antwoorden / 15 Vragen
0

volledige garantie is bij ,,volledig en kostenloos''

Wehkamp,Makro enz...enz...maken gebruik van de reparatieBV's.Als je een defect hebt en deze moet inschakelen,brengt dat vaak nare voorwaarden met zich mee.
Veel reparatiebedrijven gaan ook nog eens proberen of ze onder de garantie uit kunnen komen door de consument als veroorzaker van een defect aan te wijzen.
(zelf meegemaakt met een touch screen GSM,gekocht bij Wehkamp).Na 2 maanden was de GSM retour,kostenloos na aanvankelijk een poging gedaan te hebben om ,,verkeerd gebruik'' als oorzaak aan te wijzen.
Bij MAKRO moet je de kosten betalen en met formulier-gedoe weer declareren.
Kopen bij een zaak ,,met goede naam en referenties'' is iets duurder,spaart wel vaker een hoop ellende.
Helaas worden deze zaken ook steeds minder in aantal,omdat ze het hoofd niet meer kunnen bieden aan de moordende concurrentie van ,,de reuzen''

groeten vann Piet

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

an
anton verschoor - 20 apr. 2019 om 13:02
Huishouden & energie

Eindafrekening essent 2018

ik woon er net een jaar en heb slimme meter en daar geeft die dat ik eindafrekening 1010 weer krijg van Essent. krijg ik jaar rekening staat daar bedrag van 348.86 wat ik terug krijg . dat is een verschil van  661.14 dit bedrag vind ik wel een hele verschil zeggen ze tegen mij dat app niet goed is ik vol me bedondert om ik mijn contract daar heb verlengt als ik dit voor de tijd geweten had ik ... Lees meer

ru
ruyan - 20 apr. 2019 om 20:44
Geldzaken & recht

Geld kwijt rabobank

in de uitzending zag ik dat iemand 1500 euro kwijt was.
ik een keer 15.000 op me rekening gewoon zoek. het is wel heel erg zoek na zo,n 9 jaar zoekken ze het bij de rabobank nog steeds. heb eens mee wezen zoekken kon door heel het kantoor het nergens vinden. door heel het kantoor niet zelfs in de kelders niet. daar stonden alleen wat computers maar ook die wisten het niet. in de printer zat a ... Lees meer

Th
Thijs33 - 20 apr. 2019 om 20:24
Vakantie & reizen

Hoe moet je een claim indienen bij wow air?

Mijn vriendin en ik hebben een ticket geboekt bij Wow air. Inmiddels is bekend dat deze maatschappij failliet is.

We hebben onze tickets gewoon via een debitkaart betaald en op de site worden we niet veel wijzer over waar we met onze claim naar toe moeten.

 

Dus wellicht kunnen jullie ons helpen?

 

Hartelijke groet,

Thijs

Lees meer