pi
door pioneer Jan 4, 2004 om 13:52
Elektronica & tv

Garantie dvd-speler

ik heb een dvd-speler van 53 weken oud (1jaar en een week) nu spugt hij sommige dvd`s uit, of geeft aan no disc. ik heb hem terug gebracht naar de winkel, daar zeiden ze dat waarschijnlijk de laser stuk is, ik heb ongeveer 30 dvd`s gekeken, is dat normaal? volgens de winkel wel.
Is het ook normaal dat wanneer de garantie een week over tijd is dat je dan een rekening krijgt?

354 3 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:24
207 Antwoorden / 4 Vragen

Nee dit is niet normaal en ook niet juist. Als de laser stuk is kun je geen enkele DVD meer afspelen. Als het om "sommige" DVD's gaat is het belangrijk om te weten of het steeds dezelfde DVD's zijn. Als dat het geval is kan de gevoeligheid van de laser zijn teruggelopen. Zelf opgenomen DVD's zijn ook moeilijker afspeelbaar, dat is ook een indicatie. Het kan de electronica zijn die dit veroorzaakt maar de kans daarop is maar gering. Meestal is er op het lensje een aanslag ontstaan door condens of rook. Die aanslag is het beste te verwijderen met een schoonmaak CD. Zo eentje met borsteltjes die langs de lens gaan. Op die borsteltjes kun je een druppel reinigingsvloeistof aanbrengen. Ik hoop dat dit succes heeft! Een winkelier die gelijk roept dat het waarschijnlijk de laser is zou ik niet vertrouwen. Een goede winkelier had op het voorgaande gewezen en had je op zijn minst zo'n schoonmaaksetje verkocht of vertelt waar je die kon kopen.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:24
504 Antwoorden / 8 Vragen

Sommige DVD-spelers hebben problemen met gekopieerde DVD's, kijk in je beschrijving wat je DVD kan 'slikken' Als er duidelijk staat dat de speler DVD+ en DVD- aankan, dus DVD-R, dan kan het inderdaad een defect zijn. Maar staat er alleen CD, MP3, CD-R, CD-RW en DVD op, wil het nog wel 's voorkomen dat ie eigengebrande DVD's niet ziet. Je kan geluk hebben en dat 8 van de 10 wel wordt afgespeeld, maar de ander 2 worden er uitgespuugt of hij springt op error. Helaas denken de meesten hier niet aan bij een aanschaf van een DVD-speler. succes.

ak
door akosoft - Apr 16, 2004 om 12:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Al had u twee honderd originele dvd's zonder krassen enz. natuurlijk gekeken, het is niet normaal! De winkel moet u een degelijk apparaat verkopen en dat is die van u niet. U moet hen wel in de gelegenheid stellen een en ander te repareren. U zult slechts een klein deel van de kosten hoeven te betalen. Een dvd speler moet redelijkerwijs 6 jaar kunnen spelen zodat u maar 1/6 van de kosten zou moeten betalen van de reparatie.