Gedwongen internet ziggo
Sinds 16 juli 2024 ben ik verplicht ziggo internet te nemen wil ik mijn programma's via mijn CI module bekijken. Ziggo dwingt mij hun netwerk te nemen zodat ik mijn programma's kan kijken. Er wordt gezegd via ziggo app kan je kijken, maar dat werkt ook niet. Mag ziggo je zomaar dwingen tot deze actie zonder een alternatief te bieden. Ik heb internet van een ander provider en kan alsnog op mijn tablet als laptop de ziggo app wel gebruiken. Waarom niet op mijn tv via internet. Is dit wettelijke wel toegestaan dat ziggo dit mag doen. Ik betaal abonnementskosten en kan geen gebruik maken van mijn tv. Bied Bnnvara enige raad of hulp aan klanten die dit soort klachten hebben.
Om via de Ziggo app tv programma's te kunnen zien moet je een Ziggo abonnement hebben. Zolang je dat Ziggo abonnement hebt kan je ook via het internet van een andere provider met de Ziggo app die programma's bekijken.
Als je een smart TV hebt waarop de Ziggo app kan draaien dan kan je ook de TV programma''s bekijken ook al heb je internet van een andere Provider.
Kan je op je tv geen Ziggo app draaien dan zal je inderdaad een CI module met een tv aansluiting van Ziggo nodig hebben en omdat Ziggo geen analoog signaal meer aanstuurt ook internet van Ziggo.
Daar is wettelijk niets mis mee.
Lijkt mij dat Ts een CI module met kaart heeft , maar dit niet werkt . zie antwoord Ts : wil ik mijn programma's via mijn CI module bekijken. Wat doet Ts anders met een CI module als er geen kaart in zit ? Gisteren had ik ook problemen met de CI module met kaart , geen zenders .
Met Ziggo Go kan je op je telefoon of tablet kijken EN streamen naar je TV, ondersteunt je TV dat niet, koop dan chromecast om te kunnen streamen.
Aande andere kant, ze kunnen niet zomaar, zonder dat te weten, stopppen met de CI card.
Overigens, ik heb ook alleen TV van Ziggo en heb ooit zelf een Humax gekocht en een Ziggo kaartje, dat werkt nog steeds.
Ziggo stopt ook niet met levering via een coax aansluiting @QWERTY@. Daar blijven 50+ zenders beschikbaar.
Het gaat in dit geval om een aanpassing binnen een pakket.
Volgens mij kan dat niet. Ze kunnen u nergens toe dwingen, maar kan het zijn dat de CI module problemen geeft?
Ik heb een schotel van Canal Digitaal en ik had laatst problemen met tv-kijken, veel storingen ondanks een strak blauwe lucht. Vorig jaar waren ze ook al langs geweest. Ben ik vorige week in de winkel en toen vroeg de eigenaar of ik soms een CI module had, want die wilde bij Canal Digitaal problemen geven. Dit was niet het geval, mijn kaart gaat in een decoder. Inmiddels hebben ze de kop omgedraaid wegens verandering van satelliet en door de stormen was de schotel iets verdraaid. Prima beeld nu.
Informeer daarom eerst of het aan de CI module kan liggen en of u niet beter een decoder (of mediabox) met insteekkaart kunt nemen. Ik heb geen idee hoe ze het kastje bij Ziggo noemen.
Toevallig had ik gisteren problemen met de tv , foutcode en vermelding : deze zenders ziitten niet in uw abonnement . In de tv zit een CI module met kaart , Jaren geleden module gekocht maar kaart was gratis . Op internet gezocht naar foutcode , moest inloggen bij Mijn Ziggo > producten en de kaart opnieuw instellen , tv moet op Ned 1 staan , na + 15 min had ik weer de zenders , je moet het maar weten . Heb je een nieuwe kaart nodig , moet je deze bij Ziggo huren € 2,- per maand . Gelukkig heb ik ook een Humax Decoder met kaart , kon via de decoder wel tv kijken .
@Marita5
Ja die dingen moet je maar net weten, maar voordat je weet waar het aan ligt.
Vorig jaar bleek er in mijn coaxkabel naar de schotel oxidatie te zitten, gehele kabel maar vernieuwd, maar een paar maanden daarna weer steeds storing beeld en allerlei meldingen. Meestal exact op het moment dat je naar iets interessants zit te kijken.
Canal Digitaal gaat t.z.t. helemaal stoppen met losse kaarten in de decoders, vanwege het uitlenen, dat gaan geïntegreerde kaarden in de decoder worden. Dus weer een nieuwe decoder (in mijn geval 2) aanschaffen.
@sira , Ook bij Ziggo verandert er veel , gelukkig heb ik een Humax decoder met kaart , waardoor ik niet afhankelijk ben van een kastje van Ziggo .
Ik had ook gisteren problemen met Ziggo , geen zenders , op dezelfde dag als Ts . Ik ben benieuwd of Ts nog reageerd , zal wel niet . Ts schrijft kan geen programma`s via mijn CI module bekijken , dit moet zijn zenders bekijken . Als ik geen internet had gehad wist ik niet wat de foutcode betekende , dan moet je Ziggo bellen , lijkt mij bij Ts een verkooptruc . Schrijft ook : Ik betaal abonnementskosten en kan geen gebruik maken van mijn tv. Lees ook dit artikel https://www.totaaltv.nl/nieuws/abonneetelevisie-via-satelliet-op-rand-afgrond-ook-eigenaar-canal-digitaal-snijdt-in-aanbod/
Marita, iedereen heeft internet (behalve onder de 80+ers en die hebben toch al vaak hulp nodig van anderen) ook TS, dus met Google zijn prima de oplossingen te vinden. Voor gebruik van een CI module heeft TS een Ziggo t.v. abonnement nodig en aansluiting met een coaxkabel. Het verhaal is te onduidelijk om een zinnig antwoord te kunnen geven.
In alle eerlijkheid, de vraag was mij ook niet geheel duidelijk, dacht dat het aan mij lag, maar omdat hij het over een CI-module heeft en ik recent te horen kreeg dat daar nogal eens ontvangstproblemen mee waren, ging ik daarop door.
Er zijn ook storingen met internet. Er is geen enkel systeem dat nooit storingen geeft.
@mabelle , dit is juist , als je een CI module hebt heb je een kaart nodig en Ziggo abonnement . Ik kan me niet voorstellen dat iemand een CI module heeft , geen kaart en geen abonnement . dan zit de CI module in de Tv voor de lol . Dan is het logisch dat het niet werkt
Klopt, je hebt altijd een kaart nodig met een CI-module. Een CI-module zit bij sommige tv's er wel standaard in.
Hallo Aroenbisbar ,
wil ik mijn programma's via mijn CI module bekijken.
Begrijp ik nu goed , dat u een CI module heeft met kaart , maar dit niet werkt ?
Gisteren 16 Juli had ik ook geen zenders , kreeg een foutcode met vermelding , deze zenders zitten niet in uw abonnement .
Opgelost door te zoeken op internet naar de foutcode , moest kaart opnieuw instellen .
Hallo, het is me allemaal niet duidelijk. Waarom wordt u 'verplicht' Ziggo internet te nemen? Er is toch meer keuze?
Over de Ziggo app: die doet het dus wel op uw laptop/tablet. Een oplossing is de aanschaf van een Google Chromecast.
Als u die op de tv aansluit kunt u de inhoud van de Ziggo app naar uw tv sturen en tv kijken. De CI module hebt u dan niet meer nodig.
@jannyboe , Het probleem van Ts is mij ook niet duidelijk . zie ook mijn reacties , ik had ook geen zenders , CI module met kaart in de tv , dezelfde dag als Ts .
Hallo @MARITA5, ik las even geleden dat de pakketten Hindi, Turks, Arabisch en Gay Lifestyle vanaf nu overgezet van dvb-c naar IP.
Ze zijn niet meer via de CI module te bekijken.
U hebt een abonnement voor enkel televisie, als dat niet werkt kan de oplossing niet zijn neem ons internet, dat is een ander product. Natuurlijk zou Ziggo kunnen stoppen met enkel televisie maar dan moeten ze dat duidelijk aangeven, hier stoppen we mee maar we hebben wel een ander product namelijk internet en televisie.
Dus wat heeft Ziggo nu precies gezegd en hebben ze uw enkel televisie abonnement al gestopt, dat is namelijk wel het minste dat ze mogen doen als ze niet meer kunnen leveren?
Om tv via een CI module te kijken is alleen een Ziggo tv start CI+ abonnement noodzakelijk en zeker geen internet abonnement omdat het digitale tv signaal via de kabel binnen komt.
Bij dat abonnement krijgt u ook toegang tot de Ziggo go app maar die app werkt niet op uw televisie en is bedoelt voor smartphones en tablets.
Het is echter wel mogelijk om de beelden vanaf de smartphone of tablet naar de tv te streamen middels een chromecast die van de wifiverbinding gebruik maakt en dat werkt internet provider onafhankelijk.
Ziggo levert bij een alles in één pakket de next mini en die kan ook streamen maar dan dient u wel intenet van Ziggo af te nemen.
Doelt u soms op een e-mail bericht van Ziggo want dat bericht heb ik ook ontvangen en in dat bericht staat dat de CI+ kaart voor de next mini omgeruild kan worden maar ook dat het niet verplicht is.
Edoch als de CI+ module van Ziggo afkomstig is kunt u nog steeds tv kijken zoals u gewend bent.
Ik zal wat duidelijker zijn sinds1 maand geleden kreeg ik te lezen in de boven balk van mijn tv - vanaf 16 juli is deze kanaal niet meer te zien via uw CI module, maar wel via de ziggo app/hindi. Dat is het probleem ik kan mijn hindi tv zenders niet meer bekijken via de CI module. Ben naar de winkel afgelopen vrijdag geweest waar dit werd bevestigd door de verkoper. Ik kan het alleen bekijken via de ziggo.nl/hindi - ziggo app. Maar deze methode werkt niet. Ik kan het op mijn laptop wel bekijken en op de tablets van mijn kids. Ik krijg steeds de melding u heeft niet het internet van ziggo, op mijn laptop en tablet van mijn kids heb ik die niet waar het wel werkt. Het werkt ook niet via de aangegeven manier. Ik betaal er wel voor maar kan geen gebruik maken van die zenders.
Dit is al veel genuanceerder dan "ziggo verplicht mij....". Ik gebruik de Ziggo app op mijn iPad en smartphone (Android) en de app werkt overal. Op het mobiele netwerk of wifi elders. Zowel in Nederland als in andere EU landen.
Werken andere zenders wel in de app of via de website?
Gezien de technische ontwikkelingen in de sector en dus ook in hun netwerp snap ik wel dat ze hele specifieke niche kanalen naar IP verhuizen en geen netwerk capaciteit daaraan verspillen door het ook op andere manier beschikbaar te houden.
Want ach, waarom zou je niet gelijk duidelijk zijn? Jij denkt laat mensen eerst maar eens raden wat het probleem dan is? Dus er wordt letterlijk één zender uit de DVBC gehaald en naar de IPtv overgeheveld en toevallig doet uw (oude) tablet het dan niet met de Ziggo app. En dan vertaalt je dat als "Ziggo verplicht mij over te stappen op Ziggo internet". Ik wens je er nog veel plezier mee.
Hallo, Ziggo heeft de pakketten Hindi, Turks, Arabisch en Gay Lifestyle vanaf nu overgezet van dvb-c naar IP. Dat houdt in dat u de zenders niet meer via een coax aansluiting kunt bekijken maar via de Ziggo Go App, of via de Next Mini Mediabox.
Volgens dit bericht zijn klanten daarover geïnformeerd.
U kunt overstappen naar de Next Mini Mediabox. Sowieso een echte aanrader vergeleken met een coax aansluiting.
Of, zoals ik al eerder aangaf, kunt u een Google Chromecast aanschaffen waarmee u beelden van de Ziggo Go App van uw laptop naar uw tv kunt casten.
Mijn persoonlijk advies is om contact op te nemen met Ziggo en over te stappen op de Next Mini Mediabox.
TS zit niet met internet bij Ziggo! Wat moet hij dan met die Next? En of die Next (Mini) een aanrader is, is natuurlijk persoonlijk. Ik het dat ding - spreekwoordelijk - uit het raam gekieperd.
De vraagsteller schrijft 'Ik heb internet van een ander provider en kan alsnog op mijn tablet als laptop de ziggo app wel gebruiken'.
Dat het een persoonlijk advies is had ik letterlijk zelf al geschreven.
Die Next Mini kan in principe met iedere internetprovider werken. Je sluit 'm gewoon aan via wifi of ethernet aan je (wifi)router. Ik heb m ook wel eens gebruikt via mijn smartphone die als wifihotspot fungeerde.
Leuk allemaal dat overgaan op IP TV maar er wordt hier dus wel van uitgegaan dat iedereen internet heeft.
Er zijn nog meer dan genoeg mensen die geen internet hebben.
Voor deze deze mensen is deze technische "vooruitgang" dus een groot (lees duur) probleem.
Volgens mij heeft de gemiddelde bejaarde dit al eens eerder meegemaakt toen het moment was gekomen dat iedereen ervan uitgingen dat je thuis een telefoon had hoewel er natuurlijk "meer dan genoeg mensen thuis geen telefoon hadden en deze mensen met deze technische vooruitgang op kosten werden gejaagd".
Heeft absoluut niet tot maatschappelijke ontwrichting geleid en zal dat nu ook niet doen.
En zo'n vaart loopt het ook niet.
Bij Ziggo is 'TV Start met CI+ module wordt geleverd met 70+ digitale tv-zenders, waarvan meer dan 60 tv-zenders in HD-kwaliteit' beschikbaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer