mjvanderwerf
door mjvanderwerf Mar 1, 2019 om 19:52
Elektronica & tv

Geen antenne nodig ?

Hallo,
ik zoek een radio voor in de huiskamer dus geen portable.
Met boxen en cd-speler.
Echter zonder externe antenne.
Bestaan die ? Welk systeem is dat ?
Prettig weekend.
MJ

3950 19 Rapporteer

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 1, 2019 om 19:54
525 Antwoorden / 385 Vragen

Vergat ik nog : Op stopcontact; geen batterijen.
MJ

newmikey
door newmikey - Mar 1, 2019 om 19:56
830 Antwoorden / 0 Vragen

DAB+ minisysteempje?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 1, 2019 om 20:06
16775 Antwoorden / 202 Vragen

DAB zonder antenne?

gerbera
door gerbera Mar 1, 2019 om 21:40
7348 Antwoorden / 14 Vragen

DAB heeft een ingebouwde antenne.

diumenge
door diumenge - Mar 1, 2019 om 20:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

BijvoorbeeldSony CMT-SBT100B (Audiosysteem met CD-speler, FM/AM-radio, DAB/DAB+, Bluetooth, NFC en USB).

fr
door frankve - Mar 1, 2019 om 20:05
36 Antwoorden / 1 Vragen

Alle radioachtige dingen hebben een antenne, eentje aan de buitenzijde of binnenin.

Je kan ook eens kijken naar een internetradio - die werkt op wifi (dus ook een wifi-antenne).

Ik zou zeker ver van DAB-radio blijven. Belabberd door slechte ontvangst.

costnix
door costnix Mar 1, 2019 om 20:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

DAB-radio werkt prima buiten. Binnenshuis wordt de ontvangst slecht tot zelfs afwezig door het beton, wapening en het HR+ glas.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 2, 2019 om 00:28
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hier in Amsterdam heb ik prima DAB ontvangst.....

costnix
door costnix Mar 2, 2019 om 11:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een bakstenenhuis is geen probleem voor goede radio-ontvangst. Maar er zijn heel wat blauwe plekken, waar binnenshuis geen DAB+ ontvangst is. http://radio.nl/815125/betere-ontvangst-landelijke-commerciele-radio-via-dab

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2019 om 20:13
16775 Antwoorden / 202 Vragen

De enigste mogelijkheid zonder antenne is het benutten van een i-net radio. Ik zag toevallig afgelopen zaterdag al een systeen waarmee je de gevraagde zender krijgt door inspreken van de naam. (Kan de naaam niet noemn). Dat systeemm kan echter niet op iets anders worden aangesloten.
Ook is radio via PC/laptop mogelijk en dat kunt u dan ook nog aansluiten / koppelen aan een versterker.
Alle systemen via de aether hebben een antenne nodig die is afgestemd op de frequentie van de zender (de lengte heeft van .. ).

Ps.soms lijkt een antenne voor aether systemen niet nodig maar die is dan wel ingebouwd zoals bijv, vaak bij WiFi het geval is.

aurora1
door aurora1 - Mar 1, 2019 om 20:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al rondgekeken in electronicawinkels?
Bose, Mediamarkt, BCC, Expert etc.?

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 1, 2019 om 21:27
641 Antwoorden / 77 Vragen

De meeste radio's werken al aardig als je in de antenne-aansluiting  een kort stukje snoer steekt. Als er een ronde bus in de radio zit dan stekker kopen en op middenpin een halve meter elektriciteitsdraad aansluiten. Hiervoor kun je b.v. een ader van een schemerlampsnoer of zelfs een stuk lichtsnoer van de (ouderwetse) fietslamp gebruiken. Dat werkt  voor kortbij gelegen zenders best goed.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Mar 1, 2019 om 21:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens hier

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 2, 2019 om 00:45
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo MJ,

Ik raad een goede DAB receiver aan,zoals deze Sony STRDN 1080:

prijs:rond € 529,-

Hij heeft 7 kanalen (voor 7 speakers) en 165 Watt per kanaal.

Een goede stereo begint met een goede receiver.

Vervolgens kun je sparen voor goede speakers.

Ik raad je aan om een aparte cd speler aan te schaffen.
Met losse componenten kun je deze bij een defect vervangen door een andere.
Een miniset (dus alles bij elkaar) is handig,maar er gaat altijd een onderdeel stuk.
Ik praat uit ervaring.

Ka
door Kassagebruiker Mar 2, 2019 om 11:45
683 Antwoorden / 5 Vragen

Begin te kijken wat je totaal te besteden heb, de kwaliteit van de speakers en de versterkers en de bedrading moeten wèl van gelijke kwaliteit zijn. Meestal wordt er op de speakers, het belangrijkste deel te veel bezuinigd, zoals mijn voorganger ook schrijft.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 2, 2019 om 12:07
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Bij de kringloopwinkel en op Marktplaats heb ik goede luidsprekers gevonden.

Het hangt af van je budget.

marita5
door marita5 - Mar 2, 2019 om 09:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MjVanderwerf ,

Aanvulling op @gerbera , via bol.com is de radio € 19,- goedkoper .

https://www.bol.com/nl/v/lenco/1387910/?offerId=1001032654680859

gerbera
door gerbera Mar 2, 2019 om 15:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Niet helemaal, klik je op de set voor bestelling kost die ineens € 99,- dus slechts € 10,- goedkoper.

marita5
door marita5 Mar 2, 2019 om 16:38
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , nee , kost € 99,- bij bol.com . U moet kiezen voor andere verkoper.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Mar 2, 2019 om 10:07
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hartelijk dank Marita5 !
MJ

Ka
door Kassagebruiker - Mar 2, 2019 om 11:43
683 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan uitstekend zonder antenne radio ontvangen, je moet niet te ver van de radiostudio wonen OF een héél erg lang verlengsnoer hebben. Heb je meteen de beste kwaliteit. Je kan natuurlijk ook aan een onzichbaar (internet)draadje denken ..............

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 2, 2019 om 12:02
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo MJ,

Als je echt zuinig wilt doen:gebruik dan de radio van je digitenne ontvanger.

Op je dvd speler kun je ook cd's afspelen.

gerbera
door gerbera Mar 2, 2019 om 15:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Echter zonder externe antenne.

En die heb je wel nodig bij een Digitenne tuner.

ro
door ron503 - Mar 2, 2019 om 12:50
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Om radio signalen uit de lucht te plukken is een antenne noodzakelijk waarbij aansluiten op een antennesysteem de voorkeur verdiend. U wil een audioset in een vaste opstelling met separate luidsprekerboxen aanschaffen maar wel één die geen antenne signaal nodig heeft. Een set met internet radio is dan een optie maar die zijn vaak portable en zijn voorzien van een vaste antenne. Als losse tuners zijn ze ook verkrijgbaar zoals deze https://www.radiowinkel.com/a-53479659/wifi-internet-radio-s/technisat-digitradio-140-stereo-hifi-tuner-en-multiroom-systeem-met-cd-speler/https://www.radiowinkel.com/a-53479659/wifi-internet-radio-s/technisat-digitradio-140-stereo-hifi-tuner-en-multiroom-systeem-met-cd-speler/.
maar dan heeft u wel een aparte versterker en luidsprekerboxen nodig.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Mar 2, 2019 om 12:57
51 Antwoorden / Vragen

Laten we met de tijd meegaan. Koop via marktplaats een goedkoop mobieltje en zet er de app Nederland FM op. Van classic tot house. Daar sluit je dan van die kleine speakertjes op aan met de mini jack in de koptelefoonaansluiting. Je hoeft dan ook geen mail te missen en kun je ook gelijk Whatsappen.

diumenge
door diumenge Mar 2, 2019 om 13:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook goed te gebruiken i.c.m. een luidspreker met ingebouwde chromecast.

jo
door jorisw - Mar 2, 2019 om 13:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Bose Wave radio (ooit bij een Renault gekregen) en daarbij wordt het netsnoer als antenne gebruikt. Dus geen extra externe antenne nodig. En het werkt prima (en ondanks dat het Bose is toch nog een redelijk geluid).

wimmi20
door wimmi20 - Mar 2, 2019 om 15:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

VARA KASSA TOPANTWOORD

koop een systeem wat ook via blue tooth werkt.
Met je computer maak je verbinding met het systeem.
Het grote voordeel van intenet muziek is, dat je van het gezwam af bent van disk jockkletsers, en reclame.
Maar ga dan niet naar de site NederlandFM, want dat is gewone Nederlandse radio.

diumenge
door diumenge Mar 2, 2019 om 15:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien wil TS wel naar dat gezwam luisteren...

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2019 om 16:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Deze vraag komt pas nu bij mij binnen, 16:04, 2 Maart.

gerbera
door gerbera Mar 3, 2019 om 15:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het geluid van DAB komt ook met vertraging door ten opzichte van de FM band;-))

gerbera
door gerbera - Mar 7, 2019 om 15:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk ook even in deze folder.  Sony set klik hier