cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 26, 2018 om 16:25
Elektronica & tv

Geen geluid bij internet apps van tv.

Ik heb sinds een paar dagen een 4k smart tv HKC 50B9A. Nu speel ik het geluid via mijn home cinemaset wat geen probleem oplevert, maar als ik de internet apps van bv you tube, netflix of spotify afspeel dan geeft hij geen geluid via de boxen maar moet ik het geluid van de tv aan zetten en het geluid van de tv uit, anders blijft hij geluid geven. Weet iemand een oplossing, misschien sluit ik wat verkeerds aan. het geluid van internet moet dus ook via de home cinemaset komen.
Ik zie graag een antwoord.
VRG COR.

6503 10 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 26, 2018 om 21:03
509 Antwoorden / Vragen

TV met optische of met een coaxiaal kabel koppelen aan home cinema aansluiten.

tdmduc
door tdmduc - Mar 26, 2018 om 21:04
703 Antwoorden / 2 Vragen

ik snap em even niet:

maar moet ik het geluid van de tv aan zetten en het geluid van de tv uit,

Wat is het nou? Aan of uit?

diumenge
door diumenge Mar 26, 2018 om 21:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik moest er ook even over nadenken, mijn vermoeden is dat de tv zender over de home cinemaset hoorbaar blijft.

tdmduc
door tdmduc Mar 26, 2018 om 21:17
703 Antwoorden / 2 Vragen

Tja maar als Cor niks zegt dan weten we het nooit ;-)

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 26, 2018 om 21:44
28 Antwoorden / 21 Vragen

de tv zender blijft over de homecinemast  hoorbaar. internet apps hoor je dus niet.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 26, 2018 om 21:47
28 Antwoorden / 21 Vragen

kan ik hem verbinden met een coaxkabel aan de tv aansluiting en de coaxverbinding aan de homecinemaset, zoals v1126 zegt in de vraag hier boven?

tdmduc
door tdmduc Mar 27, 2018 om 17:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kan altijd natuurlijk.

Ge
door Genee - Mar 26, 2018 om 21:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u een hdmi kabel gebruikt zit deze dan wel bij de tv in de ARC (hdmi)?

zie https://www.tvstore.nl/advies/wat-is-hdmi-arc.html

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2018 om 21:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je hebt nu de coaxkabel (tv signaal) direct met de home cinemaset verbonden? Begrijp ik dat goed? Zo ja, je zal inderdaad de TV op de een of andere manier (ik weet niet wat voor soort aansluitmogelijkheden er allemaal zijn bij de combinatie) met de cinemaset moeten verbinden. Als het goed is wordt al het geluid dan doorgegeven aan de cinemaset.

DOOR COR VAN GIERSBERGEN 26 MRT. 2018 OM 21:47
11 ANTWOORDEN / 10 VRAGEN

kan ik hem verbinden met een coaxkabel aan de tv aansluiting en de coaxverbinding aan de homecinemaset, zoals v1126 zegt in de vraag hier boven?

br
door brui0929 - Mar 26, 2018 om 21:57
629 Antwoorden / 10 Vragen

Druk op de mute toets van de home cinemaset. Kies de juiste ingang optisch, HDMI, Coax digitaal.

dirck
door dirck - Mar 26, 2018 om 23:02
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Vertel eerst eens wat je hebt aangesloten op de home cinemaset.
Heb je de TV aangesloten op de home cinemaset of heb je een losse TV decoder aangesloten?

Zoals ik het lees heb je alleen een losse ontvanger aangesloten, bijvoorbeeld een interactieve ontvanger of een satelliet ontvanger of een mediabox (horizon box)

Als je de TV op de home cinemaset aan wilt sluiten, dan moet je gebruik maken van een optische (Toslink) of coaxiale digitale aansluiting of via HDMI (ARC)

En die coaxiale aansluiting betreft dus niet de COAX aansluiting (75 ohm), die is enkel voor de analoge of digitale TV zenders (Digitenne en Ziggo) en op de radio voor de radiozenders.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Mar 26, 2018 om 23:41
28 Antwoorden / 21 Vragen

De tv is met de mediabox van ziggo verbonden, er zit een aansluiting op de mediabox die gaat met twee tulpstekkers naar de homecinemaset. rode en witte tulp stekker. er zit aan de tv een audio aansluiting met een kabeltje er bij die je er in stopt, dat kabeltje splitst zich in een rode en een witte tulp stekker, die verbind je dus met een kabel, maar waar die dan in moet dat weet ik niet.
COR

br
door brui0929 Mar 27, 2018 om 17:57
629 Antwoorden / 10 Vragen

Als u een home cinema set heeft even tulp aansluiting steek hier de andere Kant van de audio stekkers in Rood rechts Wit links.
u heeft dan stereo geluid, Het is beter om een optische Kabel te gebruiken deze is digitaal.
zet het geluid van de tv met de mute totes uit.

Ge
door Genee - Mar 27, 2018 om 00:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Haal die tulpaansluiting tussen mediabox en home cinema set eens weg en sluit daarvoor in de plaats die kabel van de aux op de tv eens aan op de home cinema set.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 27, 2018 om 01:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zou me niet verbazen als dit een software probleem is gezien de prijs van de tv.
Of gewoon onmogelijk.
4k smart tv 50inch voor € 399 is natuurlijk een koopje.

Prijsknaller

tdmduc
door tdmduc Mar 27, 2018 om 17:29
703 Antwoorden / 2 Vragen

ik wilde het gisteren al zeggen ......

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Mar 27, 2018 om 10:44
28 Antwoorden / 21 Vragen

Goedemorgen aan iedereen die mij een reactie gestuurd heeft op mijn vraag over de 4K tv.
Het probleem is opgelost.
Ik heb naar HKC gebeld, en die meneer die ik aan de telefoon sprak, zij, u moet een jack kabel 3.5 mm kopen met twee tulpstekkers er aan, die steekt u in die aansluiting die daar voor is op de tv, de andere kant stopt u in uw homecinemaset, en u heeft geweldig geluid van zowel de zenders als het internet.
Geen problemen dus van een te goedkope tv of software problemen, nee gewoon het goede kabeltje en de goede ingang op de tv.
Kabeltje kost 1 euro 95.
VRG COR

Ge
door Genee Mar 27, 2018 om 11:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi dat het zo simpel opgelost kon worden.
Veel plezier met de nieuwe TV en bedankt voor het melden.