Bo
door Bobo2008 Aug 22, 2018 om 14:32
Elektronica & tv

Geen geluid digital knippert op versterker

Het gaat om een Pioneerrversterker VSX-324.
Het woordje digital knippert als ik tv wil kijken. alleen bij tv geen geluid, de rest doet alles het prima. Dus ook alleen bij tv dat knipperende woordje digital.
Is eerder gebeurd, toen met van alles en nog wat uitproberen met de afstandsbediening is het weer gelukt. Nu dus niet en ik wil ook graag voor een eventuele volgende keer DE Oplossing weten.
Wie helpt mij?
Dick

1177 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 22, 2018 om 14:59
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bobo2008 ,

Kijk eens in de handleiding van de versterker op pag 34 en 35 .

ro
door ron503 - Aug 22, 2018 om 16:18
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de tv middels een HDMI poort op de versterker is aangesloten en ook communiceert met de tv dus, tv aan versterker aan dan is de kans aanwezig dat de ARC bron (audio return channel) niet goed is ingesteld. Op de AB zit een signal select toets als u die indrukt kunt u een keuze maken tossen de input bronnen kies voor HDMI of ARC en dan zou het moeten werken. Mocht het zo zijn dat de versterker niet kan communiceren met de tv dan is de ACR functie van de tv uitgeschakeld en dient dan opnieuw ingeschakeld te worden. TV merken hebben er een eigen naam op los gelaten zoals easylink, smartlink en ga zo maar door. Off topic, deze serie blinkt niet uit in gebruiksvriendelijkheid en zonder een gebruiksaanwijzing op papier voor een leek bijna niet optimaal te gebruiken.

Bo
door Bobo2008 - Aug 22, 2018 om 17:29
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt allen. Het is gelukt!
Dick

marita5
door marita5 - Aug 22, 2018 om 21:28
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@bobo2008 ,

Fijn om te horen dat het is gelukt , bedankt voor het terugmelden .

ro
door ron503 - Aug 23, 2018 om 17:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de terugmelden maar het zou fijn zijn om ook te vermelden hoe u het opgelost heeft want daar kunnen ook mee geholpen worden.