Ja
door Jackvandongen Aug 17, 2021 om 22:49
Elektronica & tv

Geen tv ziggo

Ik heb 4 maandrn al geen fatsoelijke tv van ziggo. Stilstaand blokken wegvallen. 2 monteurs konden het niet vindrn. Monteur 3 vind probleem in eigen wijkkast maar mag niet reparere n maar maakt melding. Na enige weken weer een monteur in huis die dezelfde zaken in huis nakijkt en niets vind. Belt met zijn supervisor en krijgt te horen geen prioriteit. Vandaag ontvang ik notabene een factuur van 40 euro monteurkosten voor een probleem dat nog steeds niet is opgelost na 4 maanden en r snipperdagen. Medewerker geeft aan u moet maar via chromekast kijken, asngeschaft om af en toe tv te kunnen kijken. Ziggo bedriegt en stuurt enkel rekeningen.

4589 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2021 om 23:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen
3

Ik herken dit probleem heel goed. Als monteur drie het probeem vind en zegt dat hij dit niet mag repareren: Ziggo moet dan de BAM benaderen. Dit zijn mensen die Ziggo zelf benadert om het probleem te zoeken. Meestal is het een kabelbreuk buiten huis. Gewoon lange, even dure, adem hebben, en teruggave eisen. Vrije dagen, snipperdagen worden, helaas niet vergoed. En als blijkt dat de problemen echt buitenshuis liggen: niet bij de eerstvolgende betaling maar een maand daarna: krijgt u de korting op niet kijkplezier. Voor wat het waard is.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2021 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Dat kan dus niet kloppen. Ziggo heeft een forum, meld daar uw klacht. Due worden vaak veel snelker verholpen.

tenormin
door tenormin Aug 17, 2021 om 23:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Due worden vaak veel snelker verholpen? Geen idee wat je bedoelt. Ziggo forum geeft redelijk snel antwoord: ook, helpt niet sneller. Wel lieve, leuke, zo begrijpelijke antwoorden van hen. De eerste vraag (sinds Corona) is een supersnel antwoord: we zijn overbelast, dus moet langer wachter dan u van ons gewend bent. Niet alleen bij Ziggo, standaard antwoord tegenwoordig, bij iedereen.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2021 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

rj
door rjw Aug 18, 2021 om 08:56
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Due = die.

mahadma
door mahadma - Aug 17, 2021 om 23:06
11540 Antwoorden / 51 Vragen
2

Ik zou om te beginnen per email gaan verder converseren. Geen product=tv beeld, dus of korting of volledige kwijtschelding van dit abo. Als het probleem inderdaad ondergronds is, dan mogen zij het inderdaad niet oplossen, en kunnen dat ook niet. Mogelijk kunt u meeliften op internet van buren?

pe
door pebk Aug 18, 2021 om 11:49
581 Antwoorden / 0 Vragen

Via de chat werkt vaak ook goed met Ziggo/Vodafone. Ze reageren over het algemeen prima en de chat kan bewaard worden.

marita5
door marita5 - Aug 18, 2021 om 08:53
11511 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo JackVanDongen , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( zie ook benedenaan onder Los het nu op , voorbeeldbrieven ) 

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

rj
door rjw - Aug 18, 2021 om 09:00
3261 Antwoorden / 5 Vragen
1

Als het inderdaad een kapotte kabel is, dan mag Ziggo niet zomaar de straat opengraven. Maar ZIggo doet normaal gesproken niet moeilijk met teruggeven van abonnementsgeld voor de periode dat de dienst niet goed werkte.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2021 om 09:38
16845 Antwoorden / 202 Vragen
1

U kreeg al een verwijzing naar de info die de ACM (Consuwijzer) daarover geeft. 

Naar mijn mening kan het niet zo zijn dat u een factuur ontvangt terwijl er niets is opgelost en dat zou alleen maar kunnen betekenen dat men op de een of andere manier mogelijk toch heeft gesteld dat de oorzaak niet bij Ziggo ligt.

Dat kan te maken hebben met de opmerking 'dan moet u maar via chromecast kijken. Heeft u die inderdaad aangeschaft en doet u dat dan ook ? (Is wel een vraag die ik dan heb).

Hoe dan ooik: volg de aanwijzingen die u kreeg van @MARITA5 en in het uiterste geval kunt u zelfs een in gebreke stelling doen. Het is en blijft dan wel een zaak of de oorzaak inderdaad toch niet bij u ligt maar dat had (op basis van de verwijzing naar chromecast) maar als u dat benut zou er geen probleem mogen en kunnen zijn en zeker geen factuur.

pe
door pebk - Aug 18, 2021 om 11:47
581 Antwoorden / 0 Vragen
1

Blokken op het scherm kan aan van alles liggen. Heeft u geprobeerd de TV direct op de aansluiting aan te sluiten (in de meterkast)? Het kan lastig zijn met een grote TV, maar misschien heeft u een (tweede) kleine TV? Hiermee kunt u in ieder geval zien of het signaal al slecht is bij binnenkomst of pas in uw huis. Als het dan ook al blokkerig is, kunt u KPN er mee om de oren slaan.

Onze problemen met blokken zijn als sneeuw voor de zon verdwenen nadat de aarding verbeterd was. De eerste monteur had dit niet goed aangesloten (in het kastje dat hij verving), waardoor er blokken kwamen op het beeld en het internet vaak weg viel. een tweede monteur heeft het opgelost. 

Onder welke voorwaarden heeft u de monteur laten komen? Als men geconstateerd heeft dat het probleem niet bij Ziggo ligt, dan zult u gewoon moeten betalen.

Een andere mogelijkheid is dat u een schriftelijke ingebrekestelling stuurt naar Ziggo. Hierna kunt u uw abonnement maandelijks storneren. Zodra men gaat leveren, moet u het echter alsnog betalen. Het legt wel wat meer dwang tot een oplossing bij Ziggo.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2021 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

KPN?

pe
door pebk Aug 18, 2021 om 14:50
581 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps

Donuts
door Donuts - Aug 18, 2021 om 11:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen
4

Op het Kassa forum word je probleem in ieder geval niet verholpen. Of wilde je alleen even klagen? Om het opgelost te krijgen, kun je het beste een topic openen op https://community.ziggo.nl 

Ik heb 4 maanden al geen fatsoelijke tv van ziggo. 

Maar dat ligt niet aan Ziggo maar aan de omroepen.;-)) De zomerprogrammering duurt tegenwoordig zo'n 8 maanden...

mo
door mof - Aug 18, 2021 om 12:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ziggo biedt geen “no cure no pay” service. U vraagt om hulp, de monteur komt, en u betaalt voor het werk. Als t probleem verder niet bij Ziggo ligt maar in de wijkkast dan hoeftZiggo niets meertedoen. Die veertig euro is te zien als onderzoekskosten, waar zit t probleem en wiens verantwoordelijkheid is het. Daar moet u d3 gemaakte kosten declareren.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 18, 2021 om 13:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

En wat is  het ontvangst van jou buren?

Ik weet dat  als het daar goed is  een boor pakken en bij de buren erin en Ziggo opzeggen niet mag...
maar wel  jarenlang goed bleef werken.

Als ze weigeren een kabel van de wijk kastje naar jou huis te vervangen als die slecht is  is Contract ontbinden wegens  wanprestatie en niets meer betalen voor  niet geleverd wat belooft is,  goed beeld heb je recht op na  4 maanden klagen.

va
door vanlotjegetikt - Aug 23, 2021 om 14:29
809 Antwoorden / Vragen
0

Waarom het advies om een Dongle te gebruiken??

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer