Geen tv ziggo
Ik heb 4 maandrn al geen fatsoelijke tv van ziggo. Stilstaand blokken wegvallen. 2 monteurs konden het niet vindrn. Monteur 3 vind probleem in eigen wijkkast maar mag niet reparere n maar maakt melding. Na enige weken weer een monteur in huis die dezelfde zaken in huis nakijkt en niets vind. Belt met zijn supervisor en krijgt te horen geen prioriteit. Vandaag ontvang ik notabene een factuur van 40 euro monteurkosten voor een probleem dat nog steeds niet is opgelost na 4 maanden en r snipperdagen. Medewerker geeft aan u moet maar via chromekast kijken, asngeschaft om af en toe tv te kunnen kijken. Ziggo bedriegt en stuurt enkel rekeningen.
Ik herken dit probleem heel goed. Als monteur drie het probeem vind en zegt dat hij dit niet mag repareren: Ziggo moet dan de BAM benaderen. Dit zijn mensen die Ziggo zelf benadert om het probleem te zoeken. Meestal is het een kabelbreuk buiten huis. Gewoon lange, even dure, adem hebben, en teruggave eisen. Vrije dagen, snipperdagen worden, helaas niet vergoed. En als blijkt dat de problemen echt buitenshuis liggen: niet bij de eerstvolgende betaling maar een maand daarna: krijgt u de korting op niet kijkplezier. Voor wat het waard is.
Dat kan dus niet kloppen. Ziggo heeft een forum, meld daar uw klacht. Due worden vaak veel snelker verholpen.
Due worden vaak veel snelker verholpen? Geen idee wat je bedoelt. Ziggo forum geeft redelijk snel antwoord: ook, helpt niet sneller. Wel lieve, leuke, zo begrijpelijke antwoorden van hen. De eerste vraag (sinds Corona) is een supersnel antwoord: we zijn overbelast, dus moet langer wachter dan u van ons gewend bent. Niet alleen bij Ziggo, standaard antwoord tegenwoordig, bij iedereen.
Onzin.
Due = die.
Ik zou om te beginnen per email gaan verder converseren. Geen product=tv beeld, dus of korting of volledige kwijtschelding van dit abo. Als het probleem inderdaad ondergronds is, dan mogen zij het inderdaad niet oplossen, en kunnen dat ook niet. Mogelijk kunt u meeliften op internet van buren?
Via de chat werkt vaak ook goed met Ziggo/Vodafone. Ze reageren over het algemeen prima en de chat kan bewaard worden.
Hallo JackVanDongen ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( zie ook benedenaan onder Los het nu op , voorbeeldbrieven )
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie
Als het inderdaad een kapotte kabel is, dan mag Ziggo niet zomaar de straat opengraven. Maar ZIggo doet normaal gesproken niet moeilijk met teruggeven van abonnementsgeld voor de periode dat de dienst niet goed werkte.
U kreeg al een verwijzing naar de info die de ACM (Consuwijzer) daarover geeft.
Naar mijn mening kan het niet zo zijn dat u een factuur ontvangt terwijl er niets is opgelost en dat zou alleen maar kunnen betekenen dat men op de een of andere manier mogelijk toch heeft gesteld dat de oorzaak niet bij Ziggo ligt.
Dat kan te maken hebben met de opmerking 'dan moet u maar via chromecast kijken. Heeft u die inderdaad aangeschaft en doet u dat dan ook ? (Is wel een vraag die ik dan heb).
Hoe dan ooik: volg de aanwijzingen die u kreeg van @MARITA5 en in het uiterste geval kunt u zelfs een in gebreke stelling doen. Het is en blijft dan wel een zaak of de oorzaak inderdaad toch niet bij u ligt maar dat had (op basis van de verwijzing naar chromecast) maar als u dat benut zou er geen probleem mogen en kunnen zijn en zeker geen factuur.
Blokken op het scherm kan aan van alles liggen. Heeft u geprobeerd de TV direct op de aansluiting aan te sluiten (in de meterkast)? Het kan lastig zijn met een grote TV, maar misschien heeft u een (tweede) kleine TV? Hiermee kunt u in ieder geval zien of het signaal al slecht is bij binnenkomst of pas in uw huis. Als het dan ook al blokkerig is, kunt u KPN er mee om de oren slaan.
Onze problemen met blokken zijn als sneeuw voor de zon verdwenen nadat de aarding verbeterd was. De eerste monteur had dit niet goed aangesloten (in het kastje dat hij verving), waardoor er blokken kwamen op het beeld en het internet vaak weg viel. een tweede monteur heeft het opgelost.
Onder welke voorwaarden heeft u de monteur laten komen? Als men geconstateerd heeft dat het probleem niet bij Ziggo ligt, dan zult u gewoon moeten betalen.
Een andere mogelijkheid is dat u een schriftelijke ingebrekestelling stuurt naar Ziggo. Hierna kunt u uw abonnement maandelijks storneren. Zodra men gaat leveren, moet u het echter alsnog betalen. Het legt wel wat meer dwang tot een oplossing bij Ziggo.
KPN?
Oeps
Op het Kassa forum word je probleem in ieder geval niet verholpen. Of wilde je alleen even klagen? Om het opgelost te krijgen, kun je het beste een topic openen op https://community.ziggo.nl
Ik heb 4 maanden al geen fatsoelijke tv van ziggo.
Maar dat ligt niet aan Ziggo maar aan de omroepen.;-)) De zomerprogrammering duurt tegenwoordig zo'n 8 maanden...
Ziggo biedt geen “no cure no pay” service. U vraagt om hulp, de monteur komt, en u betaalt voor het werk. Als t probleem verder niet bij Ziggo ligt maar in de wijkkast dan hoeftZiggo niets meertedoen. Die veertig euro is te zien als onderzoekskosten, waar zit t probleem en wiens verantwoordelijkheid is het. Daar moet u d3 gemaakte kosten declareren.
En wat is het ontvangst van jou buren?
Ik weet dat als het daar goed is een boor pakken en bij de buren erin en Ziggo opzeggen niet mag...
maar wel jarenlang goed bleef werken.
Als ze weigeren een kabel van de wijk kastje naar jou huis te vervangen als die slecht is is Contract ontbinden wegens wanprestatie en niets meer betalen voor niet geleverd wat belooft is, goed beeld heb je recht op na 4 maanden klagen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer