Wy
door Wylani Mar 31, 2018 om 22:34
Elektronica & tv

Geluid reclame tv

Waarom moet ik mijn volume knop steeds zachter zetten wanneer er reclame komt .

9019 15 Rapporteer

ho
door holy53 - Mar 31, 2018 om 22:37
68 Antwoorden / 1 Vragen

Kunnen wij niet weten. Maar misschien vind u het te hard?

ja
door jackyh - Mar 31, 2018 om 22:39
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat geeft extra aandacht aan de bewuste reclame.

gerbera
door gerbera - Mar 31, 2018 om 22:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom moet ik mijn volume knop steeds zachter zetten wanneer er reclame komt .

Geen idee maar mogelijk vindt u het geluid te hard.
Echter is het al heel lang dat, op een enkele uitzondering na, het volume van reclames bij de NPO naar normaal is terug gebracht.
Mogelijk is u dat nooit opgevallen dus kan het tussen uw oren zitten.

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2018 om 23:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat heb ik ook al jaren hoor, met reclame. Is niets bijzonders. Ik zie het maar als: speciale vinger oefeningen. Hoewel, zat vanavond bij de publieken: minder last van.

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2018 om 23:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van wie moet dat en hoe zet je een volumeknop zachter?

hansje klein
door hansje klein - Mar 31, 2018 om 23:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het blijft een probleem ...

ooit vastgesteld, gemeten, omschreven, besproken en ... >het resultaat<  ?

https://www.stichtinghoormij.nl/items/nl-nl/nieuws/voor-iedereen/luide-tvreclames-onder-de-loep-in-consumentengids

Gr
door Grunn1 - Apr 1, 2018 om 00:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geen last van, heb een tv met meerdere zenders en zodra de reclame begin ik met zappen. altijd wel iets te vinden zonder reclame.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2018 om 00:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Moeten? Mag u dat dan niet zelf bepalen?

Cookies
door Cookies - Apr 1, 2018 om 07:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen idee. Ik hoef het volume tijdens reclame niet zachter te zetten.

ro
door ron503 - Apr 1, 2018 om 08:36
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Vele zenders hebben afspraken over het aanpassen van het volume tijdens reclames gemaakt maar uitzonderingen bevestigen de regel. De meeste wat modernere tv's passen het volume automatisch aan of hebben een optie om dit handmatig in te stellen. Of het voor uw tv ook mogelijk is staat in de gebruiksaanwijzing die bij de tv is geleverd of on line te downloaden is.

me
door mein33 - Apr 1, 2018 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het geluidniveau bij reclame's is slechts één van de dingen die de directe "aandacht" trekken en het krijgen van aandacht is het uiteindelijke doel van het maken van reclame.
Het zachter (moeten) zetten is een geval van persoonlijke voorkeur.

wi
door willem2sigaren - Apr 1, 2018 om 11:32
44 Antwoorden / Vragen

Wat je ook kunt doen is die commerciële zenders vermijden. Je wordt toch door hun sensatiezucht belazerd. In werkelijkheid zitten die praat/show programma’s vol bedrog en dan heb ik het nog niet over die Amerikaanse pulp waar ook alles nep is.

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 1, 2018 om 15:50
509 Antwoorden / Vragen

Koop een goeie TV  ,dan heb je er geen probleem meer mee.

Ca
door Caro.0 - Apr 23, 2018 om 00:41
1 Antwoorden / Vragen

Omdat de Ster het volume bepaald ,en dit wordt gedaan adh van algoritmes. De realiteit is dat het volume vaak heel erg hard is vergeleken met het programma dat het onderbreekt,zowel op NPO als de commerciële zenders. Iedereen probeert je wijs te maken dat dit genivelleerd is en het geluid even hard is als de utizending,en dat het alleen in je beleving zo is. Dit is onzin. Het volume staat wel degelijk vaak ontzettend hard. Mij  buren zullen dit onmiddelijk bevestigen. (ik bezorg hun last met dat volume als ik er vaak te laat bij ben om snel het volume omlaag te klikken) .Ik wordt er gestoord van om steeds hetzelfde antwoord te zien dat het geluid allang is aangepast terwijl dit gewoon niet zo is. De Ster,die het volume bepaald schreef me zelf in een email dat het volume wordt bepaald door algoritmes en iedereen weet dat die fouten kunnen maken als het niet door mensen wordt gecontroleerd en in dit geval is dat ook zo. Alle mensen die hier last van hebben krijgen geen antwoorden en niemand onderneemt iets omdat de Ster heeft verteld dat de niveaus gelijk zijn,en dan gelooft iedereen dit al is het supersimpel om even te checken of het zo is. Kijk gewoon bij de NPO of RTL naar uitzending gemist en merk zelf of het geluid van reclame hetzelfde is als een programma . Als een algoritme het volume heeft bepaald,dan is de data die ingevoerd is duidelijk van een slechthorend persoon,ik kan het niet anders verklaren omdat het volume vaak absurd hoog is. Ik noem speciaal uitzending gemist omdat veel mensen ,waaronder ik, vaak niet op een tv kijken ,maar via internet.

ma
door maarten heest - Apr 23, 2018 om 07:56
463 Antwoorden / 0 Vragen

In de link van @Hansje Klein staat het antwoord op uw vraag: het volume van de reclame is niet harder dan andere tv geluiden maar het geluid van de reclame is gecomprimeerd. Het gevolg is dat er een constante hoge geluidsdruk is en die wijkt af van andere tv geluiden waar veel meer verschil in hard en zacht is.
Dat u daar last van hebt is heel reëel. Zelf zet ik het geluid bij reclame meestal uit. Heerlijk rustig...