an
door annemarie bolte Feb 1, 2018 om 18:06
Elektronica & tv
Glazen Voet van Samsung tv barst spontaan uit elkaar. T.

Samsung tv van 8 jaar oud heeft een glazen voet en is spontaan compleet uit elkaar gebarsten. Overal in de woonkamer lag glas. Gelukkig geen gewonden omdat het 'nachts gebeurde en mijn kleinkinderen op bed lagen. Samsung is op de hoogte gebracht en het enige wat ze deden was een link sturen waar we een nieuwe voet konden bestellen van 105 euro. Er hadden gewonden kunnen vallen als dit op de dag was gebeurd. Mijn kleinkinderen kijken vaak van dichtbij naar de tv. Graag wil ik weten wat we kunnen en moeten doen. En ook dat andere mensen gewaarschuwd moeten worden.
Wij horen graag van u.
[edit-redactie]

4157 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2018 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ook zo’n glazen ding, staat weliswaar in de kast, omdat de tv aan de muur hangt, dochter heeft zo’n ding ook.

Ik denk dat er werkelijk duizenden van verkocht zijn, dus wat verwacht u nu van Samsung? En wat moeten we met een waarschuwing, kleedje er over heen leggen?

Haal uw gegevens weg, dit is een openbaar forum.

ne
door neodutchio - Feb 1, 2018 om 18:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u kunt doen is een nieuwe voet bestellen. U heeft de klacht gemeld. Als er meer klachten gaan komen zal er ongetwijfeld actie ondernomen gaan worden. Maar een enkel incident is geen reden voor paniek. Het hoeft immers niet aan de voet gelegen hebben, maar een bv een beschadiging die er in gekomen is.

hansje klein
door hansje klein - Feb 1, 2018 om 18:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er is een nog wèl verschil tussen 'barsten' en 'exploderen' ...

mij lijkt het eerder géén explosie geweest te zijn.

1 - Zoek contact met @Tijger1 en haal eventueel de niet-gebruikte(n) glazen voet(en) onder het genot van ... bij haar/hem op? Beter nog, de collega Tijger1 kan uw geposte contactgegevens meteen gebruiken en belt misschien zèlf wel op?

2 - 'Gevaarlijke producten' zou ik bij de Consumentenbond melden, die kunnen hun tv-test direct met uw ervaring aanvullen.

3 - Om uw ervaring openbaar vast te houden, kunt u een klacht posten op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl
     Slimme journalisten, bloggers, Radar, de Samsung-concurrentie e.a. kunnen uw verhaal dan uitwerken en publiceren.
     Goed dus, dat uw telefoonnummer voor iedereen zichtbaar is.

PS. Niet uit te sluiten, dat de verhuizers onlangs te ruw met deze tv zijn omgegaan tijdens het transport ...

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2018 om 18:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wereldwijd zijn er tienduizenden van deze t.v.'s verkocht en dit is de 1e melding die ik hierover voorbij zie komen. Vermoed dat er een andere oorzaak is. Maar een nieuwe voet bestellen, zou ik zeggen.

an
door annemarie bolte Feb 2, 2018 om 10:34
1 Antwoorden / 2 Vragen

Walgelijk... wat een veroordeling!!!

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2018 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog veel verstandiger is een systeem te kopen om die tv aan de muur te hangen, kan u niets meer gebeuren.

ju
door juliomariner Feb 1, 2018 om 18:56
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Hij zou van de muur kunnen donderen :-)

Cookies
door Cookies Feb 1, 2018 om 18:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of de hele muur komt naar beneden.;-))

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed merk kopen, schoonzoon inschakelen om te bevestigen, “staat” het als een huis.:-))

Woon niet in Groningen.:-))

hansje klein
door hansje klein Feb 1, 2018 om 19:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom zou de glazen voet, wanneer de tv aan de muur hangt, NIET zo spontaan gaan barsten  :-(?)

Cookies
door Cookies Feb 1, 2018 om 19:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Schoonzoon? Ik ken schoondochters die veel handiger zijn dan schoonzoons.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 19:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. U bent een grapjas. Als hij hangt, hoeft hij niet te staan, dus dan hoeft die voet niet bevestigd te worden.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Mijn schoondochter is niet handiger dan mijn schoonzoon, en verder heb ik mijn schoonzoon direct “bij de hand”, gemak dient de mens.

Cookies
door Cookies Feb 1, 2018 om 19:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Beetje moeilijk ophangen ook, met voet.;-)) Oh, begreep dat TS haar schoonzoon in moest schakelen. Foutje, bedankt.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@coral.83. Begrijpelijk dat u dat dacht, had het alleen even over mijn eigen situatie, maar dochter en zoon zouden het ook gekund hebben. En bij de Ts wellicht alle andere aanhang.

panter22
door panter22 - Feb 1, 2018 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen

De garantie op de tv is verlopen. Er zit nog een metalen voet onder de tv, dus een nieuwe hoef je niet te kopen.
Je weet niet wat de oorzaak is. Maar het is wel even schrikken.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 1, 2018 om 19:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Na 8 jaar kun je niet meer spreken van een productfout, misschien hebben kleinkinderen wel eens de voet aangetikt met een hard  voorwerp.

Valt niet te zeggen maar er zijn geen redenen te bedenken waarom Samsung u een nieuwe zou moeten geven en ook niet waarom Samsung een waarschuwing zou moeten doen uitgaan.
8 Jaar is prehistorisch in tv land en zoals u weet moeten prehistorische artikelen extra voorzichtig worden behandeld

costnix
door costnix - Feb 2, 2018 om 00:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een glazen voet/tafel is o zo kwetsbaar. Een klein tikje en er zit een barst in en die kan spontaan verder scheuren.

jo
door jorisw - Feb 2, 2018 om 09:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te zien is het veiligheidsglas, dus de impact was niet zo groot. Het geeft vooral een hoop rommel.

an
door annemarie bolte - Feb 2, 2018 om 10:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nou iedereen heel erg bedankt vooral voor  de vriendelijkheid..
Ongelooflijk!! Bah!

Grunnen.
door Grunnen. Feb 2, 2018 om 12:03
509 Antwoorden / Vragen

Ja de vriendelijkheid van de forumleden kent geen grenzen. Vooral als iemand loopt te zeuren over een TV voet die naar 8 jaar stuk gaat .Meestal haalt een TV geen 8 jaar. Je maakt jezelf een beetje belachelijk met je opgeblazen verhaal.

tijger1
door tijger1 Feb 2, 2018 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij vinden het heel erg zielig voor u. Zo vriendelijk genoeg?

hansje klein
door hansje klein Feb 2, 2018 om 12:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus @Tijger1 wilde ook niet één van haar twee voeten uit de kast niet kwijt ... ?

Ongelooflijk. Bah!

na
door nana - Feb 2, 2018 om 12:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk al een barst erin ,8 jaar oud is al een hele tijd dus Samsung zal deze zeker niet vergoeden .Ja de reacties konden wel eentje beetje vriendelijker zijn .

panter22
door panter22 - Feb 2, 2018 om 12:47
6599 Antwoorden / Vragen

Als je wilt dat Kassa in een uitzending aandacht besteedt aan jouw probleem, dan moet je niet op het forum zijn maar je vraag stellen onderaan de pagina bij de redactie.
Als je doel is dat je van Samsung een nieuwe glazen voet krijgt twv €105, dan zul je Samsung dat zelf duidelijk moeten maken.
Een ander doet dat niet voor je.
Als je denkt dat je na 8 jaar nog garantie hebt op je tv, dan heeft het forum je misschien niet uit de droom kunnen helpen.
De duurste tv, die meer kost dan €1000, gaat gemiddeld maar 6 jaar mee. Dus Samsung hoeft je niets te vergoeden.
Nu kun je 2 dingen doen, een nieuwe voet kopen of het glas voorzichtig weghalen.
Kijk voor de gebruiksduurverwachting op:
https://www.uneto-vni.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

ro
door ron503 - Feb 2, 2018 om 13:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien uw recatie 'Nou iedereen heel erg bedankt vooral voor  de vriendelijkheid..
Ongelooflijk!! Bah!' had u verwacht dat iedereen u zou steunen want in mijn optiek wil u gewoon een gratis vervanging van de glazen voet. Het feit dat andere bezitters van een soortgelijk toestel gewaarschuwd dienen te worden lijkt mij bijzaak en bedoelt om uw relaas kracht bij te zetten.

Cookies
door Cookies - Feb 2, 2018 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je vraagt zelf wat je moet doen. Schrijf ik: nieuwe voet bestellen, is het weer niet goed.

Blijkbaar wil je alleen horen: "Schandalig dat dit bij een 8 jaar oude t.v. niet GRATIS door Samsung wordt vervangen."

Graag wil ik weten wat we kunnen en moeten doen.

ol
door old fellow - Feb 2, 2018 om 13:27
90 Antwoorden / Vragen

Los van alles, ik lees: Mijn kleinkinderen kijken vaak van dichtbij naar de tv.Of dat laatste nu zo nodig en of verstandig is is een tweede verhaal. De beste kijkafstand voorde tv is 2 keer de diagonaal van het beeld, dus als uw scherm (voorbeeld) 100 cm is moet je dus minstens 2 tot 2,5 meter afstand nemen van het scherm. Dan zie je in één oogopslag alles, dus het hele beeld. Ga je dichterbij zitten moet je met je hoofd toch wat links rechts meedraaien. En of dat dichtbij kijken zo goed is voor ogen, is een tweede vraag.

hansje klein
door hansje klein - Feb 2, 2018 om 13:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Annemarie Bolte ...

Ik vatte uw bericht primair op als een waarschuwing naar derden toe en ook dáár zijn meerdere reacties op gekomen.

Met een feedback over verdere acties uwerzijds kunt u het half-lege glas weer half-vol maken.

Prima i.p.v. bah ...

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 2, 2018 om 23:33
641 Antwoorden / 77 Vragen

TV 8 jaar oud? ga eens met een reparateur praten, die heeft vast nog zo'n voet liggen!