da
door daehanminguk Feb 4, 2016 om 18:57
Elektronica & tv

Google chromecast werkt niet

Ik heb bij coolblue een chromecast 2 besteld. Eenmaal bezorgd werkt de chromecast niet goed. Ik heb het probleem eerst geprobeerd op te lossen met coolblue, KPN en het productforum van google maar dat leverde niks op. De tevredenheidsgarantie is inmiddels ook verlopen.

Coolblue zegt dat er meerdere klanten zijn met hetzelfde probleem maar geen oplossing te hebben. "Ik moet maar wachten op een update". Dat kan lang wachten worden. Een zoekopdracht in google met dit onderwerp levert resultaten op die dateren uit begin 2014. Google is onbenaderbaar. Ik heb coolblue gevraagd om contactgegevens van google zodat ik met google naar een oplossing kan zoeken maar die heeft coolblue niet.

Ik kom dus niet verder. Mijn vraag is of een consument zo afgescheept mag worden met een product dat niet goed werkt? Ik vraag mij verder af of coolblue zich niet meer hoort in te spannen om mijn product werkende te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

18357 12 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dat ding niet goed werkt, hebt u het recht het terug te sturen en uw geld terug te krijgen. Simpel.

Ik weet niet wat een tevredenheidsgarantie is.

Hebt u dat ding ook elders uitgeprobeerd?

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb zelf een chromecast, maar dan de eerdere. Werkt flitsend.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2016 om 19:22
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook is coll blue verantwoordelijk en zal een goed werkend product moeten leveren hoewel er voor software uitzonderingen zijn. Weet u zeker dat het probleem niet aan de systeem vereisten ligt

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2016 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat werkt er precies niet?

wi
door willems123 - Feb 4, 2016 om 21:09
117 Antwoorden / 16 Vragen

Voor Kerst cadeau, kreeg ik een Chromecast 2 van mijn kind... gewoon in de HDMI-interface van de TV insteken.... de rest gaat vanzelf, heel makkelijk, wat is je probleem dan....

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 21:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb ook een Chromecast 2, werkt zonder enig probleem. De klachten die je uit 2014 ziet, kunnen niet over C2 gaan, want die was er toen nog niet.

Het ligt of aan je t.v. of aan de provider. Probeer hem eerst eens bij iemand anders uit. Als hij het daar doet, mankeert er dus niets aan de Chromecast. Bij voorkeur iemand met een Samsung t.v., geen Philips of nog erger een Salora.

costnix
door costnix Feb 5, 2016 om 00:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn Chromecast werkt prima op mijn Philipd TV.

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2016 om 21:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Chromecast werkt prima op een Philips TV.

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 21:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik schreef het eigenlijk omdat bepaalde Philips t.v.'s ook problemen hebben met CI+ modules. Heel wat anders natuurlijk, maar dacht mss geven bepaalde modellen met Chromecast ook problemen.

diumenge
door diumenge Feb 4, 2016 om 22:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dat klopt die CI+ module werkt bij mij inderdaad niet feilloos. Maar dat is toch wat anders.

Topantwoord

jo
door jorisw - Feb 4, 2016 om 23:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat werkt er dan niet? Het "probleem" met dit soort producten is dat je er pas wat mee kan doen in een complete oplossing bestaande uit Chromecast, Android en/of iOS device met de juiste apps (van meerder leverancier), het WIFI netwerk en de TV. Het probleem kan dus overal zitten en daarom is niet zomaar te zeggen dat de Chromecast niet goed werkt. Als het probleem bijvoorbeeld wordt veroorzaakt door WIFI problemen of problemen met een 3PP app, kan Coolblue/Google uiteraard niet verantwoordelijk worden gehouden.

Topantwoord

ph
door philip36 - Feb 5, 2016 om 00:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is het probleem met de chromecast?
Heeft u de chromecast ook bij een kennis of familie geprobeerd?
Het probleem kan namelijk ook bij de instelling van uw wifi of modem liggen.

da
door daehanminguk - Feb 5, 2016 om 03:18
10 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Super dat jullie meedenken voor een oplossing. Mijn tv (samsung) en mijn telefoon (Galaxy S6) voldoen volgens de website van google chromecast aan de vereisten. Het probleem doet zich ook voor met andere toestellen (Galaxy S5 en Note 4). Ik heb een factory reset uitgevoerd zonder succes. Ik heb de chromecast gevoed via de meegeleverde adapter in plaats van via USB. Ook dat hielp niet. Mijn router gaat volgens KPN ook samen met de chromecast.
Het probleem ontstaat wanneer ik via de chromecast app wil casten/mirroren. Ik zie dan even het beeld van mijn galaxy en daarna "bevriest" het beeld. In de CS app krijg ik de melding "disconnecting..." en "Casting screen to Chromecast has ended.". Op de tv zie ik "Cast connection stopped. Chromecast seems to have lost its connection with your device.". Ik krijg dan voor geen mogelijkheid meer een verbinding tot stand. De CS app kan mijn CS niet meer vinden. Ik moet dan handmatig mijn CS opnieuw opstarten. Het probleem herhaalt zich dan weer. Het klopt dat de CS 2 in 2014 nog niet uit was. Het probleem bestaat echter nog steeds. In 2014, 2015 en ook in 2016. De lijst van gebruikers met problemen groeit op het product forum van chromecast. Alleen experts antwoorden met standaard antwoorden en reageeren vervolgens niet meer.

Wat ik begrijp uit jullie reacties is dat garantie zich beperkt tot hardwarematige problemen? Mijn reden om een CS aan te schaffen was om mijn telefoonscherm te delen naar mijn tv. Dat ik ook mijn computerscherm kan delen en vanuit bijvoorbeeld youtube kan afspelen doet er voor mij niet toe. Ik wil mijn telefoonscherm kunnen delen.

Ik ga de chromecast binnenkort bij iemand anders thuis proberen. Dan kan ik met zekerheid uitsluiten of het probleem niet aan mijn netwerk ligt. Nogmaals bedankt voor jullie tips. Ik houd jullie op de hoogte.

jo
door jorisw Feb 5, 2016 om 07:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De meldingen die krijgt kunnen duiden op netwerkproblemen. Probeer de chromecast eens (met een hdmi kabel) verder van de tv te plaatsen. Ik heb wel eens gezien dat een CS die in de achterkant van een TV was geprikt niet goed werkte, maar aan de zijkant wel, omdat daar beter wifi bereik was.

ph
door philip36 Feb 5, 2016 om 09:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens met het programma  inSSIDer (voor windows) of meerdere routers in de buurt op hetzelfde kanaal uitzenden.
Als routers in de omgeving hetzelfde kanaal gebruiken kan dat uw netwerk instabiel maken.
Wifi van computer kan er geen last van hebben maar mobiele telefoons weer wel.

Wijzig het kanaal van uw router naar een minder bezet gebied.

http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider

da
door daehanminguk Feb 5, 2016 om 21:07
10 Antwoorden / 6 Vragen

Ik dacht inderdaad ook aan een netwerkprobleem. Echter staat de router pal naast de televisie. Dichterbij kan niet. Daarnaast als ik mijn desktop cast/mirror vanuit google chrome werkt dat uitstekend. Zowel via het draadloze als het bekabelde netwerk. Ik denk dat de chromecast app gebreken heeft. Maar dat weet ik snel genoeg als ik de chromecast bij iemand anders thuis heb geprobeerd. Bedankt voor jullie advies. Zodra ik meer weet zal ik dat hier vermelden. Fijn (storingsvrij) weekend!

pi
door pieterwolters Feb 5, 2016 om 21:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is de desktop draadloos of bedraad aangesloten op het netwerk? Blijkbaar is de verbinding WIFI Router <-> Chromecast en PC <-> Router in orde. Geldt dat ook voor de andere devices? Als je content streamt van tablet/smartphone naar de Chromecast vraagt dat wel meer van de verbinding dan als je Whatsappt, browset, etc.

Cookies
door Cookies - Feb 5, 2016 om 08:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, aan de gebruikte apparatuur kan het zo te lezen, niet liggen. Je wifi verbinding valt blijkbaar weg. Dat kan liggen aan een slechte / wegvallende wifi ontvangst in je woning of de ingebouwde wifi in de Chromecast doet het niet goed. Om dat laatste uit te sluiten, zou je het dus inderdaad even bij iemand anders uit moeten proberen.

Je hebt het recht om zonder opgave van redenen de Chromecast binnen 14 dagen te retourneren. Is hij kapot, dan hoeft dat niet binnen die 14 dagen, want dan is er een ondeugdelijk product geleverd.

pk49
door pk49 - Feb 5, 2016 om 17:35
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik gebruik al jaren een chromecast en met sukses.Wel heb ik gemerkt dat als ik het apparaat een tijdje niet gebruikt heb, ik opnieuw alles moet instellen.In het ergste geval de hele zaak wissen en opnieuw installeren.In google chrome zit de chromecast geintegreerd in de browser.Dus wel zo verstandig deze brouwser te gebruiken.En de chromercast in de instellingen wat langzamer zetten.Dat maakt de kans op haperen wat minder.