ma
door maryke Sep 3, 2006 om 13:14
Elektronica & tv

Handleiding wasmachine marijnen 2,5 kg, CMF 311 uit 1997

Voor onze zoon die op kamers is gegaan hebben wij een 2e handse Marijnen wasmachine voor 2,5 kg wasgoed gekocht. Produktiejaar 1997. Echter er zit geen gebruiksaanwijzing bij en de fabrikant bezit deze ook niet.                                                                          Het betreft een Marijnen CMF 311. Er zitten drie knoppen op die je extra kan indrukken, oa BIO.  Wie kan ons helpen over de betekenis van deze drie knoppen? Of nog mooier, misschien bezit iemand nog een gebruiksaanwijzing.

maryke

1902 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op WWW.MARIJNEN.NET en mogelijk kunt u daar de gebuiksaanwijzing opvragen (www.marijnen.net).

 Succes

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Waarom heeft u een tweedehandse gekocht?Marijnen is ook een onbekend merk.En een onbekend merk zoals indesit zo'n wasmachine kost 250 euro nieuw in de winkel en dan heb je er ook garantie erbij.En nu heeft u een wasmachine gekocht die al 9 jaar oud is.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit nu echt een antwoord??

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben Marijnen reeds benaderd, maar zoals vermeld is er geen gebruiksaanwijzing meer in hun bezit.

De wasmachine is welliswaar in 1997 in produktie genomen, maar de vorige eigenaresse heeft de automaat in 2002 gekocht, was ook voor een student en weinig gebruikt.

Graag zouden wij antwoorden zien die te maken hebben met de vraagstelling en niet het oordeel van een buitenstaander wat betreft merk en prijzen. Ieder voor zich zal een afweging maken.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De knoppen op een oudere machine zullen toch wel niet veel anders zijn dan die van een nieuwere- mechanisch bediende?

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik geen gebruiksaanwijzing maar het kan zijn dat Bio de halve was toets is, graag zou ik een nadere verklaring hebben over de rest van de toetsen en wat daar bijstaat. Dan wil ik graag uitleg geven.

Met vriendelijke groet Ronny.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Marijnen heeft een kunstof kuip, en komt uit de Italiaanse Zanussie fabriek net als Zanker, Electrolux, Frigidare, en nog enkele andere, dus geen Indesit, deze is slechter, dus verkeerd  advies,

We hebben een 5 kg machine, die 2,5 zie ik nergens ,maar zanussi heeft een uitgebreide website, en zoek maar een gelijkwaardige..

Het is een uitstekende machine, betrouwbaar, goedkoop en energie zuinig, gebruikt weinig zeep, maar dat zijn de 5 kg machines...

Bio is de inweek programma, dus voor biotex..

De overige knoppen graag een beetje meer omschrijven, dan kom ik er vermoedelijk wel uit,

PS hoeveel toeren doet het centrifugeren, vermoedelijk is het spiraaltje op knop halve snelheid tegen het kreuken..

Marijnen is een oud Nederlands merk wat al jarenlang door Zanussie gemaakt word, vaak betere garantie voorwaarden en meestal geleverd door speciaalzaken.

Dus niks geen flutmerk!

Uw Desknuddige, Gozik Spiridonov.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gozik heeft volkomen gelijk, het is absout geen flutmerk. Maar ik zal het niet weten waar een gebruiksaanwijzing vandaan te halen, buiten de marynen of zanussi site

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

En in dat geval, Gozik fluit hier wel degelijk een goed lied, naar de siet van zanussi gaan www.zanussi.nl en dan via de contactmogelijkheid daar navraag doen. Ik kan me niet voorstellen dat er dan geen antwoord komt.

Succes.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kijk eens of er een tweedehands te koop staat,

wellicht kun je de verkoper benaderen met de vraag om een copie van de gebruiksaanwijzing.

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit ziet nu ook dat ik niet zomaar wat rondfluit, maar goed gelezen, U kunt dus ook elders op alle genoemde merken rondsnuffelen, er is genoeg, en een foto plaatsen van knopjes in plaats van de kop is ook makkelijk, dan zie ik het wel, weer eens wat anders dan een dier of landschapje..

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben zoals veel suggesties op dit forum ook al bij andere types marijnen wasmachine gekeken naar de symbolen, oa bij cmf 704 staat bij bedieningspaneel punt 5 het symbool voor toets energie besparing. Maar dit geldt voor bepaalde programma's en deze corresponderen weer niet met de wasprogramma's van de machine van mijn zoon. Maar het is dus wel een energiebesparingsknop. Het is niet te beschrijven welk symbool deze knop heeft, vandaar de verwijzing naar 704.

Wat betreft het knopje BIO: in geen van de handleidingen staat dit vermeld. Er is wel een programma voor voorwassen. Daarnaast bestaat het wasmiddelenbakje uit twee compartimenten: één voor wasmiddelen en één voor wasverzachter.

Het derde knopje kan ik mij niet goed herinnneren en de wasmachine staat reeds bij mijn zoon. Zal daar nog naar informeren.

Een andere suggestie om te kijken of er nog zo'n apparaat 2e hands te koop staat hebben wij ook reeds geruime tijd op allerlei manieren geprobeerd, maar helaas nog geen resultaat.

Heel fijn dat er zoveel meedenkers zijn en wie weet dat deze methode nog uitkomst brengt.

maryke

ve
door verwijderd - Sep 3, 2006 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

BIO is de aan/uit toets.

Er staat geen BIO, maar de B moet de drukschakelaar voorstellen en de I en de O staan onder elkaar naast de B.

Het bovenste gedeelte van de B is ingedrukt en daar staat de I naast, dat betekent dat de machine aan is.
Druk je nog een keer, dan gaat het knopje weer naar voren toe en dat is het onderste gedeelte van de B en daar staat de O naast, dus de machine is uit.

Misschien dat dit meer verheldering brengt.
http://www.distriparts.com:8080/1993/124/985080nl.pdf

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel je vraag eens op www.klusidee.nl/Forum, topic witgoed en bruingoed. Denk dat ze je daar wel kunnen helpen.

ve
door verwijderd - Sep 6, 2006 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

eigelijk wou ik niet meer reageren, het beste antwoord is nml al gegeven.

marijnen bestaat nog steeds en is eigendom vam electrolux home products.

30 sec. op google heeft mij al resultaat opgeleverd.

voor u machine is hoogstwaarschijnlijk nog een handleiding beschikbaar.

hij is helaas niet online beschikbaar.

als u deze link kopieert dan komt u bij electroluc home products en kunt tegen betaling van 10euro in bezit komen van de betreffende handleiding.

zorg ervoor dat u een modelnr hebt en de "pincode"van het apparaat.

op de website staat waar u dit nr kunt vinden

https://www.mijnapparaten.nl/index.aspx?page=manual&merk=Marijnen

Service Informatielijn: 0172-468300

Het postadres is:

Electrolux Home Products
Vennootsweg 1
2404 CG ALPHEN AAN DEN RIJN