nicole03
door nicole03 Jan 15, 2008 om 21:26
Elektronica & tv

Help!! Welke wasmachine!!

Hallo!

Ik ben op zoek naar een betaalbare, goeie en energie zuinige wasmachine.

Wie heeft een goede tip?

Kan ik namelijk heel goed gebruiken, heb totaal geen verstand van wasmachines!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes nicole

6727 21 Rapporteer

door 4711 - Jan 15, 2008 om 21:34
885 Antwoorden / 2 Vragen

Koop een goed merk als Bosch en online via www.kieskeurig.nl te vinden vanaf €400 of vertel of je 5 kg of grotere machine wil voor dekbedden...

Heb je wasdroger is centrifuge belangrijk, en geen Indesit, als monteur noemde we het vaak INdeSHIT en weigerde nog langer te repareren, ziet leuk uit, betaalbaar maar korte levensduur en hier op forum nog steeds helaas erg bekend...

hutch
door hutch - Jan 16, 2008 om 00:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Nicole,

Miele behoort tot de besten, zoniet het beste merk. Uiteraard hangt hier wel een prijskaartje aan, maar dat zult u zelf wel kunnen bekijken.

Gr. Hutch

elenay
door elenay - Jan 16, 2008 om 00:57
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik heb een Wirlpool en super zuinig, draait als een tierelier en kost weinig. Ik ken mensen die een Indesit hebben, ook lekker goedkoop en ook goed. Ik heb ook een Bosch gehad, maar na drie jaar al reparaties. Dus beter een goedkope en na 5 jaar een nieuwe dan een twee keer zo dure en iedere keer reparaties. Ik heb nu twee keer een dure gehad, maar ik doe het niet meer. Verhoudingsgewijs ben ik iedere keer duurder uit.

door 4711 - Jan 17, 2008 om 21:14
885 Antwoorden / 2 Vragen

@ elenay

Helaas had je dus een matige Bosch en je vrienden een goede IndeSHIT  maar als monteur weet ik dat er meerdere van dit merk bij het huisvuil staan na diverse dure reparatie.

Verder is Whirlpool ook niet de beste, maar je kunt geluk hebben!
Een Monteur Eigenaar die verkoop cijfers ziet en ze  ook mag repareren weet welke we niet meer met een extra 5 jaar verzekering gaan aanbieden omdat we verlies maakten en welke juist wel omdat we zo extra geld kregen en vrijwel nooit iets voor terug hoefde te doen!

Alleen een ervaren monteur weet dat bepaalde merken en soms types veel meer ellende kunnen geven, dus bepaalde Zanussi modellen werden daarom nooit verkocht en het is best een redelijk merk..

digitaal
door digitaal - Jan 17, 2008 om 21:55
49 Antwoorden / 4 Vragen

Het hangt er van af hoe vaak u wast.Is het iedere dag of een enkele keer per week of een paar keer per dag.Dan is ook belangrijk hoe hoog het centrifuge toerental  moet zijn.Hoe zuinig is een machine en moet het een voorlader of een bovenlader worden.Allemaal vragen en daarom even een link erbij naar kieskeurig wasmachine achetrgrondinformatie. Hoop dat u hier wat aan heeft.Succes .

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/doc/wasm.htm

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 17, 2008 om 22:58
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Zo heeft iedereen z'n ervaringen en voorkeuren.
M'n schoonzus donderde haar duurste type Miele electronic na 3 jaar en legio reparaties, de deur uit. Ze nam een AEG Lavamat en wast daar nu al weer 6 jaar probleemloos mee.

Zelf wassen we met onze 2-e AEG Turnamat (=halfautomaat bovenlader met aparte centrifuge) al weer 33 jaar. Ons oudste kind is 39, de jongste 33.
Ik wil niet zeggen dat er in die 33 jaar nooit storingen mee zijn geweest, doch er is nooit een andere techneut bij geweest dan ikzelf.

Als je zelf niet kunt repareren, neem dan  een merk waar een technische dienste van rondrijdt en waar ook de handelaar iemand voor rond heeft lopen, en dan geen ventje van 18 of zo maar iemand  met flink witgoed ervaring.

AEG/Zanker is een betrouwbaar merk zonder flauwe kul, voor een betaalbare prijs.

Hardware ERror MAN.

nicole03
door nicole03 - Jan 20, 2008 om 15:27
3 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor al jullie reacties!

Ben ondertussen ook naar een aantal verkoop punten geweest, de volgende wasmachines werden mij aanbevolen:

Siemens : WM14A160

Candy : Go 136 (+ 5 jaar gratis garantie)

Zanussi : Trentino

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierover denken, of ik eerlijk advies heb gekregen.

Om nog een paar vragen te beantwoorden, ik zoek een wasmachine voor een 1 persoons huishouden, was +/- 2 x per week.

Het liefst een wasmachine met 1400 toeren en een inhoud van 5 of 6 kg.

Nogmaals heel erg bedankt voor het mee denken!

Groetjes nicole

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 20, 2008 om 15:44
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dan zou ik voor de Siemens gaan. Zeker geen Candy. AEG Lavamat ook nog gezien?

nicole03
door nicole03 - Jan 20, 2008 om 15:54
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ja die heb ik ook nog gezien, maar zoek en wasmachine van rond de 400 euro.

Daarnaast zeiden ze dat de zanussi van AEG is en dat alleen het frontje anders is.

Het is een heel gepuzzel hoor!

Groetjes nicole

opa60
door opa60 - Jan 20, 2008 om 15:59
4 Antwoorden / 2 Vragen

ik zou voor de trentino gaan 329 bij bcc,hebben wij ook gedaan, en bevalt primamvg opa

opa60
door opa60 - Jan 20, 2008 om 16:06
4 Antwoorden / 2 Vragen

nu aanbieding zag ik net, zanussie trentino 1400t  299 euro gr opa

zo
door zonnekoning - Jan 20, 2008 om 17:09
16 Antwoorden / 17 Vragen

Nadat ik 20 jaar Wa heb verkocht is mijn oordeel het volgende.

Vuistregel: elke wasautomaat gaat per honderd euro gemiddeld 2 jaar mee.Dus Wasautomaat van 500 euro, 10 jaar plus of min 10 %. Een wasautmaat van 250 euro dus 5 jaar, heeft een voordeel als je van dit model 2 achter elkaar koopt heb je wel 4 jaar garantie ( 2 maal 2 ). Gaat de prijsgunstige wa stuk ( total loss ) koop je iets vlugger een nieuwe dan dat je een gekocht heb van een hogere prijs. Wasautomaten zijn in 2 uitvoeringen de zg Duitse en de Italiaanse. In Italie staan gigantische witgoed fabrieken waarbij uit elke deur een ander merk komt. De Duitse zijn bv Miele en Bosch. Electrolux heeft ook een dikke vinger in de pap en maakt op veschillende plaatsen in Europa wasautomaten o.a. AEG. Ook laten ze wasautomaten elders maken. Zodat ze net als Whirlpool in elk marktsigment kunnen verkopen Bauknecht als Top Whirlpool als midden en Ignis als low budget merk. Philips had vroeger als bij merken Erres en Aristona Ignis en Ruton. De keus is niet moeilijk koop naar toerental en je beurs, over vele jaren gezien is de prijs per wasbeurt toch gelijk.

Joost

cnorrie001
door cnorrie001 - Jan 20, 2008 om 20:23
6 Antwoorden / 0 Vragen

eigenlijk is er te veel keus en daarmee eigenlijk net zoveel rommel als goed spul, denk dat iedere fabrikant wel eens een wa op de markt brengt met problemen.  heb wel eens gehoord dat de automaten die in duitsland geproduceerd worden het scharnier rechts hebben, kan ook onzin zijn. de Aldi heeft ook wel eens een aanbieding, en zoals genoemd kun je goed vergelijken op kieskeurig

vr gr

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 20, 2008 om 23:22
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Joost,

Hoe past u in uw betoog onze AEG Turnamat van 1974? Sinds onze 3 kinderen de deur uit zijn, wordt nog max. 3 keer per week volle bak gewassen. (met regenwater) We hebben met deze machine ook nog jaren voor onze hoogbejaarde buren gewassen.

Bij de weg, wat heeft Aristona met witgoed van doen?

Hardware ERror MAN.

ba
door bachanaal - Jan 20, 2008 om 23:54
248 Antwoorden / 7 Vragen

kijk eens op budgetkeukenwinkel.nl. die heeeft topmerken met een schoonheidsfoutje, bijv een krasje voor heel lage prijzen. ik heb daarvan een siemens(=bosch) vvor de helft van de prijs en energieklassie A

holstein
door holstein - Jan 21, 2008 om 08:47
922 Antwoorden / 16 Vragen

Miele is niet heilig, want die hebben net zoveel storingen als ieder ander merk en ze zijn ook nog stukken duurder.
Na vele jaren de oude AEG dubbele bovenlader, nu al weer een jaar of 6 weer een AEG, nu volautomaat bovenlader en doet het top.
Ding draait hier iedere dag zeker één of twee keer en heeft dus inmiddels al flink wat draaiuren en doet het uitstekend.
Vorig jaar nieuwe koolborstels voor er in laten zetten en weer klaar.
Hoe vaak denk je dat jou machine moet gaan draaien, denk daar ook aan bij de aanschaf.
Paar keer per week zou ik beslist geen peperdure machine kopen en zo ja, adviseer ik een bovenlader, die zijn wel duurder als een voorlader, maar hebben vaak minder gebreken.

zo
door zonnekoning - Jan 21, 2008 om 09:59
16 Antwoorden / 17 Vragen

hrdwerormann De AEG turnamat bovenlader vormd de beruchte uitzondering op de regel. Maar toch zijn van dit type, dus ook de turnette ( zonder centrifuge ) problemen geweest gedurende de tijd dat ze in Italie geproduceerd werden. Aristona staat in het rijtje van nevenmerken van philips als voor beeld hoe merken werken om de markt te kunnen bereiken. Mijn voorbeelden zijn van toepassing op volautomaten en de AEG turnamat was erg arbeids intensief om mee te wassen, Maar je hoort van mij geen slecht woord over de dijk van een wasmachine, en de liefhebber zal ook betreuren dat de productie is gestaakt.

cnorrie001
door cnorrie001 - Jan 22, 2008 om 23:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

nog maar keertje een reactie van me; deze week bij de gamma een wasmachine voor 199,- en nog een ander type voor 250

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 23, 2008 om 10:25
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Nicole,

Er zijn deze week weer heel wat wasmachines onder de 400,- in de aanbieding. Doch kijk uit!
Als je de wasmachine elke dag nodig hebt, koop deze dan bij "de man welke ze ook repareren kan".

Mocht die iets duurder zijn dan een "dozenschuiver" kun je beter even doorsparen en intussen tijdelijk bij je moeder wassen, dan later   weken met een defecte machine zitten te wachten op een "monteur".

Grote merken hebben wel een goede servicedienst rondrijden, maar die staan er niet direct. Ze laten je soms ook een dag wachten, omdat ze niet een tijd afspreken, ALS ze die dag al komen.

Bij een zelfreparerende handelaar ben je niet anoniem. Deze kan rekening houden met je, vooral als je geregeld bij mhem koopt.

Maar als je een handige knutselaar thuis of in de familie hebt welke van aanpakken weet, spaar dan rustig het verschil uit.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 23, 2008 om 10:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ granaet:

Een bovenlader heeft voor- en nadelen.

Nadelen:
- Ze is iets arbeidsintensiever: je kunt de was er niet eenvoudig in een mandje eruit schuiven, maar je moet het omhoog trekken, door een kleinere opening.
- Er kan gemakelijk een wasstuk achterblijven als je de "lege trommel"niet goed nakijkt of deze leeg is. Als de volgende was een donkere is kan achtergeleven witgoed "bedorven"zijn.
- Bij het laden kan een klein wasstuk naast de trommel vallen.
- Je kunt er geen wasdroger of iets anders bovenop stapelen.

Voordelen:
- Door de dubbele lagering van de trommel en de daardoor betere krachtenverdeling, heeft de machine heel wat minder te lijden en zal daardoor langer meegaan.
- Ze gaat minder snel lekken: er zit op waterniveau geen manchet die periodiek vervangen moet worden in de leeftijd van de machine.
- De deursluiting is minder kwetsbaar.
- Tijdens de afloop van het programma kan er nog iets in de trommel bijgevoegd worden dat vergeten is.
-Je hoeft niet door de knieen om de was erin en eruit te doen.
-Kinderen kunnen er minder gemakkelijk iets in doen wat er niet in hoort.

Ik heb vast nog wel wat vergeten. Graag aanvulling.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 23, 2008 om 11:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Off topic @ arets042:
Dag Joost,

Zonder uitputtend te zijn, Philips heeft, of doet dat nog, (naast Erres, Aristona, Ignis, Whirlpool en Ruton, welke u noemde)  o.a. ook nog geproduceerd onder de merken: Norelco, Splendor, Neglin, Dux, Radiola, Magnavox.

Vast wel weer wat vergeten. Graag aanvulling.

Groeten,

Hardware ERror MAN. (graag met 1 N aan het eind.)