gi
door gielgresnigt Apr 16, 2014 om 09:16
Elektronica & tv

Helpt ultrasone ongediertebestrijding?

Onlangs is mijn proefschrift opgepeuzeld door een muis. Als antwoord op deze vernietigende kritiek heb ik een TOPCRAFT ultrasone ongedierteverdrijver geplaatst. Hier had ik goede berichten over gehoord. Volgens de verpakking verdrijft het apparaat "door ultrasoon geluid muizen, ratten, spinnen en andere schadelijke dieren.".Te koop bij de Aldi voor €14,99.
Navraag bij ongediertebestrijder Rentokil leert echter dat - vor zover deze apparaten al ultrasoon geluid produceren - ze volgens Rentokil geen enkel effekt hebben op welk ongedierte dan ook. Reden dat Rentokil ze niet verkoopt of aanraadt.
Moet ik met mijn apparaat terug naar de Aldi ?

Giel gresnigt

42105 16 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 16, 2014 om 11:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit werkt veel beter en zie hier adressen waar te koop.

Voor aanschaf er rekening mee houden dat dit 'product' zomaar 15+ jaren zijn werk kan doen.

En ja je kunt teruggaan, doen ze bij de Aldi niet zo moeilijk over, echter had je dit vooraf al kunnen weten..

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 16, 2014 om 11:16
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 16 apr 2014, 11:10]Dit werkt veel beter en zie hier adressen waar te koop.

Voor aanschaf er rekening mee houden dat dit 'product' zomaar 15+ jaren zijn werk kan doen.

En ja je kunt teruggaan, doen ze bij de Aldi niet zo moeilijk over, echter had je dit vooraf al kunnen weten..

Het "product" moet ook maandelijks onderhoud hebben ;) even rekening mee houden.

Heeft wel veel functies :P

gi
door gielgresnigt - Apr 16, 2014 om 14:11
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 16 apr 2014, 11:10]Dit werkt veel beter en zie hier adressen waar te koop.

Voor aanschaf er rekening mee houden dat dit 'product' zomaar 15+ jaren zijn werk kan doen.

En ja je kunt teruggaan, doen ze bij de Aldi niet zo moeilijk over, echter had je dit vooraf al kunnen weten..

gi
door gielgresnigt - Apr 16, 2014 om 14:22
7 Antwoorden / 1 Vragen

Giel Gresnigt
Ik heb een kat. Deze heeft echter d gewoonte om muizen levend binnen te slepen en ze dan los te laten om er achteraan te jagen. Dat vindt ze leuk. Vaak ontsnappen de muizen dan achter een kast of onder de deur. Ik heb nog nooit zo veel last gehad van muizen als sinds ik deze kat heb.

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2014 om 15:31
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@giel, kat wegdoen is geen optie zeker? Tja, dat beest heeft geen honger maar wil spelen. Koop een nep muis op batterijen, helpt waarschijnlijk beter dan je Topcraft. Ja hoor, je kan er mee terug naar de Aldi.

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 16:05
400 Antwoorden / 11 Vragen

De websites die deze producten verkopen zeggen dat het werkt. Ik heb er geen onafhankelijk onderzoek naar kunnen vinden. Wel las ik ergens dat ook katten mogelijk het geluid kunnen horen, en dat zou natuurlijk erg zielig zijn. Toch heb ik niet het idee dat insecten en muizen zich laten wegjagen hiermee ...

gi
door gielgresnigt - Apr 16, 2014 om 16:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je advies. Hebben ze bij de Aldi ook nepmuizen?

gi
door gielgresnigt - Apr 16, 2014 om 16:10
7 Antwoorden / 1 Vragen

Forever. Ik had zojuist nog contact met Rentokil en deze deskundigen weten zeker dat dergelijke apparaten niet werken, ook niet preventief. Zij adviseren om alle gaten waar een muis door kan goed dicht te stoppen.

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 16:14
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ja kan zijn maar Rentokil is ook gewoon een commercieel bedrijf. Mogelijk is het voor hun aantrekkelijker om geavanceerde apparatuur te verkopen. Ik denk dat ze gelijk hebben maar bij een welles/nietes tussen winkels ga ik liever af op onafhankelijk onderzoek.

gi
door gielgresnigt - Apr 16, 2014 om 16:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

Forever. Rentokil zegt op hun website dat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat ultrasone apparaten niet werken. Welk onderzoek zeggen ze er niet bij. Het is wel een commercieel bedrijf, maar wel series heb ik de indruk. Ze verkopen dit soort apparaten dan ook niet, omdat het volgens hen niet werkt.

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2014 om 16:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gielgresnigt schreef op woensdag 16 apr 2014, 16:05]Dank je wel voor je advies. Hebben ze bij de Aldi ook nepmuizen?

Nee, niet bij de Aldi. En waar je ze wel kan kopen mag ik niet op de site zetten (reclame mag niet): maar Google: pluche muis met afstandsbediening. Ben je, incl. verzending ongeveer hetzelfde kwijt. Maar of het echt helpt? Dat denk ik eigenlijk niet, 't poezenbeest is zo aan het speeltje gewend en zal gauw interesse verliezen. Ik geloof trouwens niet dat al dit soort apparaten werken. Had zelf vroeger last van (ander) ongedierte: dat ultrasonische apparaat hielp voor geen meter (tegen mollen), in de handel is de Mosquito, de windgong, de tuinwachter en noem maar op. Helpt alleen de verkopers. En je kat uithongeren is zeker geen optie, dus misschien de gewone muizenval. Als poes er tenminste ook daar niet achteraan gaat (voor dat stukje kaas). Wens je wel succes, hoor, want dat is natuurlijk balen dat je proefschrift is "opgevroten". (Je had toch hopelijk wel alles opgeslagen?)

gi
door gielgresnigt - Apr 16, 2014 om 16:59
7 Antwoorden / 1 Vragen

Tenoren. Jammer dat ze bij de Aldi geen nepmuizen hebben, anders kun ik hem ruilen voor het ultrasone apparaat. Mijn poes heeft het uitstekend naar haar zin. Heeft tenminste nog iemand plezier van die muizen. Wat mijn proefschrift betreft: ik ben 20 jaar geleden al gepromoveerd tot "DOCTOR IN DE PSYCHOLOGIE EN DE PEDAGOGISCHE WETENSCHAPPEN". De muis kan mij dat niet meer afnemen. Ik bedoel maar, ik ben niet van de straat. Wat de muis wel gedaan heeft is een gedrukt exemplaar in duizend stukjes knagen en verschillende andere exemplaren aanvreten. Ik had ze in een oude kast bewaard. Gelukkig heb ik ook nog een heel exemplaar.

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2014 om 17:48
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Oh Dr Giel, dacht dat u als jonge man uw proefschrift had onlangs had voltooid. Sorry, hoor.

gi
door gielgresnigt - Apr 16, 2014 om 18:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tenormin. Nee hoor, ik ben een oude knar van 65 jaar. Intussen ben ik in de loop der jaren een halve meter gekrompen en loop ik krom, nog net niet met een stok en rolater zoals mijn moeder van 97. Ik ga iets anders doen, bedankt voor je inspirerende reacties

forever-nl
door forever-nl - Apr 16, 2014 om 18:52
400 Antwoorden / 11 Vragen

Allerlei kattenspeelgoed ligt bij de dierenwinkel in het schap. Online kopen kan ook maar dan betaal je de hoofdprijs doordat men verzendkosten gaat rekenen.

costnix
door costnix - Apr 17, 2014 om 11:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@kaasbroodje:
Mijn product heeft minmaal drie keer per dag onderhoud nodig.