li
door lillybooms Jan 6, 2006 om 20:01
Elektronica & tv

Hoe krijg ik RTL4 scherp?

Hi,

We hebben letterlijk alles gedaan om RTL4 scherp te krijgen maar niks helpt. We hebben een tv in de slaapkamer, eetkamer en de huiskamer. We hebben hele dure kabels gekocht, splitters en versterkers, ook heel duur, maar RTL4 krijgen we met geen mogelijkheid goed. UPC gebeld die hebben het over een TEFAB of TREFAP interverentie, of woorden van gelijke strekking, want ik begrijp daar geen jota van. UPC stuurde ons nog andere kabels, ook niks. Het schijnt een bekend verschijnsel te zijn in onze buurt 1025 HP Amsterdam-Noord. Het gekke is dat onze naaste buren er nauwelijks last van hebben maar die hebben maar 1 tv. Nu doen we het zo, :-) als we in de eetkamer gaan kijken halen we de antenne eruit van de slaapkamer en omgekeerd.

Echt alle andere zenders zijn loep en loep zuiver, alleen op RTL4 is het eeuwig winter door het sneeuwerige beeld.

Wie heeft een oplossing voor mij?

Bedankt vast

Groetjes Lilly

Wie oh wie heeft een oplossing?

873 11 Rapporteer

sa
door sayhello - Jan 6, 2006 om 20:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp en jullie 1 tv rechtstreeks op het abonneeoveramepunt (AOP) aansluiten met een goede kabel! is het beeld op de tv met de grootste diameter/100hz.... goed van kwaliteit (en dan bedoel ik zonder enige strepen of storingen in het beeld)?

Zo ja,dan is moet het signaal direkt na het AOP aangesloten worden op de antenne-versterker en daarna opgesplits met eventueel een multitap na 3 of 4 aansluitingen.Let wel op dat je alle kabels correct en netjes aansluit, dus ook de aarde netjes aansluiten.

Als je kabels,versteker,multitap van goede kwaliteit gebruikt zou het zo moeten werken.

gr Ingo

mackey
door mackey - Jan 6, 2006 om 20:42
52 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lilly,

Helaas heb ik geen oplossing, wij hebben nl. hetzelfde probleem (postcode 1021) ook wij hebben van UPC kabels gekregen, dat hielp vorig jaar zo'n maand, toen was het weer mis. Wat wij nu doen is ook idd. de andere antennes eruit en dan via de video (video op RTL 4 en de tv op het videokanaal) kijken, dan  krijgen we RTL 4 nl. wel goed, misschien kan je ook op deze manier prettiger kijken, totdat iemand wel echt een oplossing geeft, groeten, Mackey.

sn
door snoefke - Jan 6, 2006 om 22:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ook een verzopen coaxkabel zijn.........

sn
door snoefke - Jan 6, 2006 om 22:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

IK bedoel dus een met water vol gelopen huisaansluitkabel.........;-)

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 22:51
2888 Antwoorden / 41 Vragen

We zijn wel onze antwoorden aan het geven maar vraagsteller heeft nog niet gereageert wie weet is het al opgelost.

li
door lillybooms - Jan 6, 2006 om 23:11
43 Antwoorden / 20 Vragen

Sorry maar ik was vanavond even niet thuis, bedankt voor al jullie antwoorden maar er is nog niks opgelost hoor ":-)

Ik ga morgenochtend op mijn gemak de antwoorden bekijken en zien of er iets tussen zit waar ik wat mee kan.

Welterusten en nogmaals bedankt

Groetjes Lilly

li
door lillybooms - Jan 7, 2006 om 16:37
43 Antwoorden / 20 Vragen

Hi Ronnie

Oke, licht toe....ben heel benieuwd.

Bedankt vast

ro
door ronny530 - Jan 7, 2006 om 16:38
2888 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi Lilly of het wat oplost weet ik niet maar die versterkers onzin echt. Wat wel wil helpen dat in de contactdoos en ook aop de draden niet zijn ingekort maar met een lusje om de hoofdader gedraaid zijn klink raar omdat niemand er aan denkt. Wat ik ook wel meegemaakt heb is dat de eerste kabel op een verkeerde manier gelegd is het is niet goed uit te leggen maar bij klanten schok ik er wel eens van. Luidsprekers die zomaar begonnen te brommen terwijl alles uitwas. Dit bleek later met oude leidingen te maken te hebben en daar lag nou net die draad boven. De meeste problemen doen zich op deze manier voor èèn en ander wil ik nog wel toelichten.

Ronny.

ro
door ronny530 - Jan 7, 2006 om 17:51
2888 Antwoorden / 41 Vragen

Goed Lilly. Ik begin bij de aop bij de meeste nieuwe huizen is die geplaats in de meterkast. Dan wordt er een aansluiting gemaakt die in de woonkamer uitkomt. Veelal was er maar 1 tv. Nu er steeds meer tv's in huis komen wordt de kabel doorgetrokken naar de andere kamers veelal met goedkope bouwmarkt kabels. Omdat die kabels vaak door muren heen moeten gaan we zelf de stekkers monteren iedereen kan dat wel. Nu wil het geval dat in de stekker de koperen draad heel vaak niet bij de aansluiting afgeknipt word maar met een boogje om de aansluiting gelegd wordt de mantel van de kabel noet goed vast zitten en de koperen draad direct na de bevestiging afknippen. En nog een tip de laatste aansluiting is meestal de boosdoener. Als je spitters gebruik nooit van die plastic dingen.

dolfijn25
door dolfijn25 - Jan 7, 2006 om 18:05
66 Antwoorden / 28 Vragen

hoi,

ik weet niet of je er wat aan hebt maar misschien wel het proberen waard, ik had namelijk na het plaatsen van de 2de tv in huis ook sneeuw op de 2de tv ipv de coaxkabel gebruik ik nu satalitekabel die is namelijk sterker als de afstand groot is.

suc6 ermee!!

sa
door sayhello - Jan 7, 2006 om 19:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Voor er van alles geprobeert wordt moet je wel eerst weten of het signaal goed is kort aan het AOP.Dus met een kort kabeltje je beste tv aanluiten.Anders heeft al het andere geen zin.Als het signaal al slecht is op het AOP dan kun je op welke manier ook nooit een goed beeld creeren.

gr Ingo