Ni
door Nicolas2017 May 12, 2017 om 18:00
Elektronica & tv

Hoe van UTP naar coax aansluiting voor mijn radioantenne

In mijn nieuwbouwwoning is de glasvezelaansluiting met een UTP kabel.
Nu kan ik geen radio meer ontvangen omdat de antanne aansluiting van mijn stereoset gemaakt is voor coax.
Is er een oplossing?

8585 7 Rapporteer

simon55
door simon55 - May 12, 2017 om 18:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

D r zijn verloop stekkertjes en snoertjes voor te koop

ja
door janf43 May 12, 2017 om 18:06
733 Antwoorden / 0 Vragen

Verloopstekkertjes van digitaal naar analoog?

fa
door familyman May 12, 2017 om 18:07
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zal toch wel "een kastje" tussen zitten. https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#safe=off&q=utp+naar+coax&spf=1494605271849

fa
door familyman - May 12, 2017 om 18:09
888 Antwoorden / 1 Vragen

klik Hier voor het google resultaat.

diumenge
door diumenge - May 12, 2017 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met een verloopstekkertje ga je uit een glasvezelaansluiting natuurlijk geen radio op de coax antenne-aansluiting krijgen. Beetje vergelijkbaar met verloopstekkertje van de gasaansluiting naar de waterkraan...

diumenge
door diumenge - May 12, 2017 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat moet dan een héél geavanceerd kastje zijn.

DOOR FAMILYMAN 12 MEI 2017 OM 18:07
849 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ge
door Genee - May 12, 2017 om 19:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op de site van uw provider voor informatie over uw glasvezelmodem.
Hangt van het type glasvezel modem af of er ook een tv poort op zit waar ook radio met coax aansluiting op aangesloten kan worden.

fr
door frans56 - May 12, 2017 om 21:40
230 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is nou het nadeel van glasvezel. Radio luisteren MOET perse via een kastje lopen.  Gebruikt U voor uw TV een losse decoder ??  waarschijnlijk zit daar een audio uitgang op, welke U aansluit op een audio ingang van uw radio. maar helaas gebruikt U de radio dan alleen nog maar als versterker. Een andere oplossing is om een klein antennetje te plaatsen en dat verbinden met de antenne ingang. Dit is waarschijnlijk de meest goedkope oplossing.  Wilt U perse op de oude vertrouwde manier radio luisteren, dan is er maar 1 oplossing, en dat is die glasvezel opzeggen en naar een provider gaan die nog wel een "normaal" signaal aanbiedt.

Cookies
door Cookies - May 12, 2017 om 21:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Is er een oplossing?.......

Internet radio kopen? Spotify? Via t.v. naar radio luisteren?