hehahi
door hehahi Aug 12, 2019 om 16:24
Elektronica & tv

Hoe vind je een goed hoortoestel?

hoe vind je een goed hoortoestel? Eén zonder hinderlijke occlusie (je zelf horen) in categorie 5? Model achter het oor. Van Boxtel meet een eigen merk (Audika) model aan dat niet goed bevalt en waar online niks over te vinden is. Zit nog in de proeftijd voor deze, maar zoek naarstig een goed model, dat blijft zitten en simpel en goed z'n werk doet. Iemand ervaring met een goede AHO?

8995 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2019 om 16:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gaat u toch naar een andere audicien als dit hoortoestel niet bevalt en dat bedrijf geen betere kan leveren?

hehahi
door hehahi Aug 12, 2019 om 16:37
57 Antwoorden / 70 Vragen

ze kunnen wel beter leveren. Alleen, hoe kies je als consument de goede eruit?

jo
door jorisw Aug 17, 2019 om 08:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@HEHAI: hoe doe je dat met andere producten? Hoe kies je bijvoorbeeld een auto of een televisie uit?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2019 om 16:36
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Eenvoudig bij een aantal audiciëns toestellen proberen en dan zelf beslissen welke het beste bevalt. 'Smaken en ervaringen verschillen per persoon'.

gerbera
door gerbera - Aug 12, 2019 om 16:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Probleem is dat het voor ieder weer anders is zeker voor wat de afstelling betreft. Kijk eens naar een audiciën waar u verschillende toestellen kan testen. Aan ervaring van anderen heeft u weinig want wat bij de een goed zit en goed werkt kan bij u het tegendeel zijn. Hetzelfde geldt ook voor reacties op internet en elke fabrikant prijst zijn apparaat de hemel in maar alleen zelf testen is de enige oplossing.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2019 om 17:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat kan een ander toch niet voor u bepalen? Bij iedereen is dat, en de beleving, weer anders, net zoals de vorm van de oorschelpen. Doorgaans is het ook wennen.
Op internet vindt u vele mogelijkheden om te testen en te proberen als u intikt: goed hoortoestel vinden.

tdmduc
door tdmduc - Aug 12, 2019 om 18:56
703 Antwoorden / 2 Vragen

Www.pento.nl

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 14, 2019 om 11:15
509 Antwoorden / Vragen

Er zijn diverse goede merken te koop. Het is een kwestie uitproberen en uitvinden wat het beste werkt voor gehoor.Zelf gebruik ik Opticon OPN 1 toestellen.De  Audika G100 en G200 zijn waarschijnlijk Oticon toestellen .Als je de toestellen via de zorgverzekeing krijgt is de verkoper is verplicht om er voor te zorgen dat je 5 jaar goed kan horen met de toestellen.Je gehoor en hersens heeft enige tijd nodig om te wennen aan de toestellen  2 maanden uitproberen is geen overbodig luxe

ne
door nel zwart - Aug 16, 2019 om 10:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben jaren hoortoesyeldragend en niet altijd tevreden. Ben nu bij Gehoorwinkel (hr.Meeder) in Nijkerk en zeer tevreden.
Heel blij dat ik veranderd ben en het ritje zeer de moeite waard. Succes.

si
door siepstaal - Aug 16, 2019 om 10:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

Lever dat toestel maar gauw weer in als het niet bevalt. Naarstig zoeken is niet zo'n goed idee, neem er de tijd voor! Mijn ervaring is dat achter het oor niet zo fijn is als in het oor. Ik ben tot de conclusie gekomen dat je het beste een toestel kunt kopen buiten de reguliere zorgverzekeraars om. Categorie 5 is weliswaar de hoogste klasse, maar daar zitten de topmodellen met de meest geavanceerde technologie echt niet bij. Deze modellen hebben alle voorzieningen in huis zoals windruisonderdrukking, het filteren van geluiden in groepen zodat je wel alles verstaat, enfin noem maar op. Deze apparaten kosten echter zo'n 1500 tot 2500 euro per stuk dus je moet er (financieel) wel wat voor over hebben. Succes met de zoektocht!

ke
door keteltje3 - Aug 16, 2019 om 10:55
33 Antwoorden / 1 Vragen

Heb zelf al jaren ervaring met hoortoestellen. Mijn laatste heb ik nu van december 2018, en ben uitermate tevreden.
Het is een nieuw toestel van Phonak, de Marvel. Deze zijn op alle kanalen, met diverse programma's in te stellen.
Handig regelbaar met smartfoon, en prima geluid op radio/tv d.m.v. connector.
Zijn leverbaar door alle goede audicien's. Niet goedkoop en geen vergoeding van zorgverzekering.
Ik zou ze niet meer willen ( kunnen ) missen.

wi
door wini1940 - Aug 16, 2019 om 11:39
10 Antwoorden / 1 Vragen

dan moet je naar schoonenberg gaan zijn heel goed en goede service.

gerbera
door gerbera Aug 16, 2019 om 12:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is dat zo? is geheel afhankelijk van het filliaal en personeel. En er zijn best wel anderen die ook goed zijn.

Klaas_6502
door Klaas_6502 - Aug 16, 2019 om 19:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

novasense

Th
door Thijs124 - Aug 16, 2019 om 21:07
289 Antwoorden / Vragen

Goede ervaringen met oogvoororen. Komen eventueel ook thuis.

pi
door pierre1962 - Aug 17, 2019 om 13:49
10 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk dat beter dat je eerst naar Audiologisch Centrum ga voor een gehoortest.
Daarna krijg je een grafisch kaartpapier.

Dan kan je met grafisch kaartpapier naar Beter Horen winkel toe.
De winkelier zal kijken wat je welke past met een of 2 gehoorapparaat aanschaffen

succes

jo
door jorisw Aug 17, 2019 om 20:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Grafisch kaartpapier? Google kent het ook niet.

fp
door fpo - Aug 17, 2019 om 21:57
87 Antwoorden / 3 Vragen

Sinds een jaar gebruik ik een hoortoestel van Phonak, op eigen verzoek nadat ik eerst een peperduur ander toestel had getest. De Phonak blijkt net zo goed te presteren en is stukken goekoper. Bovendien zijn er andere hulpmiddelen bij te verkrijgen die zeer zeker het overwegen waard zijn. 1) Een apparaatje om de t.v. te horen zonder dat anderen er last van hebben.
2) En een maand geleden heb ik een 2e hoortoestel gekregen omdat 1 oor helemaal uitgevallen is vanwege een brughoektumor, die aan het groeien is. Dat apparaatje zit weliswaar in het dove oor, maar transporteert via Bluetooth technologie alle geluiden die uit mijn dove kant komen (waarbij ik de stemmen niet kan verstaan) naar het gehoorapparaatje in mijn goede oor, zodat ik geen gesprek meer mis. Ik blijf dan overigens wel problemen houden met het localiseren waar geluid vandaan komt, want ik heb immers maar één goed functionerend oor.
3) Daarnaast ben ik in bezit van een soort discus waar 6 ingangen op zitten waar geluid in binnen kan komen. Die zet ik op tafel in het midden als ik in gesprek ben met een groepje mensen tot max. 6 personen. Alle stemmen worden door het apparaat doorgegeven naar mijn hoortoestel (Bluetooth) in het goede oor, waarbij veel bijgeluiden worden verminderd. Reuze fijn in drukke omgevingen!
4) Als laatste heb ik nog een apparaatje aan een ketting die een spreker bij een lezing om kan hangen, zodat ik voornamelijk diens stem hoor zonder teveel bijgeluiden uit een zaal. Werkt fantastisch!
Dit zijn dus de mogelijkheden van Phonak en alle apparaatjes worden geregeld door een zendertje die ik om mijn hals heb hangen. Zo kan ik de geluidssterkte regelen en ook het aan en uit zetten van elk apparaatje. Ik hoef niet te zeggen dat ik er heel erg blij mee ben! Dit alles heb ik allemaal op eigen kracht uitgezocht, want zoveel informatie heb ik echt niet gekregen van de KNO-artsen bij wie ik onder behandeling was/ben. Dus: ga zelf ook op onderzoek uit en vraag een test aan. Pas dan kan je gedegen keuzes maken!

harrie roos
door harrie roos - Aug 22, 2019 om 14:55
2 Antwoorden / Vragen

Ik kwam net uw vraag tegen, ik heb zeer goede ervaring met Hoores, deze mensen zijn zeer behulpzaam en gaan met u uitzoeken wat voor u het beste aanvoelt, ik heb 2 hoortoestellen met afstandbediening, werkt met de tv en de computer, perfect geluid.