ve
door verwijderd Aug 20, 2007 om 21:35
Elektronica & tv

Hoe zoek ik zenders op van de kabel?

Beste

Ik heb een philips matchline tv model 25PT625B/OO

Hoe zoek ik zenders op van de kabel?Ik heb het al geprobeerd via automatische maar dan pakt hij niks en ik heb het geprobeerd via handmatig zoeken maar dan pakt hij ook niks.En ik heb digitale tv er achter gedaan en die doet het wel.Ik heb kabeltv van @Home en ik heb tvdigitaal van @Home.En ik heb er ook geen gebruiksaanwijzing bij.Kan ik daar nog aankomen?Zou iemand mij willen helpen?Met vriendelijke groeten Pascal

14817 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe precies maar heb zon tv eens gezien. U kan kiezen bijvoorbeeld C 61 of C 25 of C 32 . Zo kan u ze opzoeken handmatig

Op zon matchline zit een klep op de tv , die kan u openen. Daar zitten de knoppen om de zenders handmatig te zoeken. Gebruik niet de afstandsbediening. Het kan gewoon met de hand op de tv. Probeer eens en het lukt u.

labswans

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik bedoel de zenders instellen of ook wel gezegd afstellen als u begrijpt wat ik bedoel.En op dat klepje kan ik alleen de volume harder en zachter zetten en gewoon van zenders verwissellen.Hoe verder?groeten Pascal

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pascal,

Heb je alle kabels wel goed aangesloten ?

Ik weet niet hoe de decoderbox van @Home in elkaar zit, maar de meeste boxen ( neem die van UPC als voorbeeld ) hebben 2 uitgangen ( scart ) voor de verschillende signalen. Op het ene signaal ( EXT1 ) staat het digitale signaal waarbij het kanaal wordt geselecteerd op de decoder. Op de 2e uitgang ( EXT2 ) staat het analoge signaal en hierop staan dus de normale zenders die eenieder heeft die naar kabeltv kijkt. De TV kan deze detecteren.
Beide kabels moeten dus op de tv worden aangesloten en je moet de TV op de 2e ingang laten zoeken naar zenders. Doe je dat op de 1e ingang, dan zal je niets vinden.

Gr. Phinder

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de indruk dat de rf kabel(coax) van de digitale ontvanger naar de tv ontbreekt.

groet T

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--ik heb er ook geen gebruiksaanwijzing bij---

Misschien heb je hier nog iets aan;

klik op link ------->>> Handleiding-Online :: Met gemak uw handleiding opgespoord

Succes,

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de TV met zenders zoeken niks pakt, dan vermoed ik dat er geen COAX kabel aangesloten is op de TV (voor de analoge zenders)

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik heb dit gevonden in het menu opname selectie tv naar ext 2 en ext naar ext 2 en ext 3 naar ext 2 en front naar ext 2.Hij staat op front naar ext 2.Maar wat is dit precies??groeten Pascal

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik heb er wel een coaxkabel tussen de kabelaansluiting en de tv.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik heb dit gevonden in het menu opname selectie tv naar ext 2 en ext naar ext 2 en ext 3 naar ext 2 en front naar ext 2.Hij staat op front naar ext 2.Maar wat is dit precies??

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel dus tussen de digi ontvanger en tv .

annyway schakel de tv over naar annaloog heeft u geen beeld dan ontbreekt de rf kabel of uw tuner is defekt.

Groet T

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ik heb dit gevonden in het menu opname selectie tv naar ext 2 en ext naar ext 2 en ext 3 naar ext 2 en front naar ext 2.Hij staat op front naar ext 2.

Wat is dit?

En ik heb een kabel er tussen.En tv digitaal doet het wel dan kan de tuner ook niet kapot zijn lijkt mij.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kijkt dus via de tuner van de digi ontvanger.

Schakel de tv om naar annaloog ,ex 1 en 2 zijn vaak scart ingangen en ex 3 is vaak een cam ingang aan de voorkant.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi als ik tvdigitaal er tussen heb doet hij het wel maar hij pakt geen analoge zenders.

 ik heb dit gevonden in het menu opname selectie tv naar ext 2 en ext naar ext 2 en ext 3 naar ext 2 en front naar ext 2.Hij staat op front naar ext 2.En wat is dit?Ik zou graag hier zo snel mogelijk bericht over willen hebben.groeten Pascal

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er een scart kabel aansluit op de decoder en dan aansluit op de tv dan zou hij het moeten doen.
En je moet er een geldige smartcard in steken.
De smartcard is ter groote van een bankpasje.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al eens geprobeerd om de zenders op te zoeken zonder de digitale decoder ertussen?. Dus door uw TV rechtstreeks op de kabelaansluiting aan te sluiten?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 01:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje vreemd dat dit modelnummer niet bij Philips bekend is/op de site staat. Is het wel het juiste nummer zonder schrijffouten?

In elk geval, zo te zien werken al deze tv's op dezelfde wijze wat betreft zenders installeren: het installatie menu is op te roepen door het klepje van de afstandbediening te openen en gelijktijdig de knoppen linksonder en rechtsonder in te drukken, lekker eenvoudig. Waarschijnlijk zijn de mensen bij Philips vlak daarna op het idee gekomen om dingen beter te ontwerpen (let's make things better).

Als de tv geen zenders vindt, dan is er ofwel geen signaal (omdat je geen coax kabel hebt aangesloten?) of hij kan geen nieuwe zenders vinden die je niet al had, of de bewuste zender zit op een frequentie die de tv niet aankan (bij oudere toestellen komt dit wel eens voor).

Zoals gezegd zijn ext1, ext2 en ext3 externe aansluitingen, meestal scart, maar kan ook composiet of S-video zijn bij een toestel van een dergelijke leeftijd. De term "front naar ext2" zal inhouden dat de aansluiting aan de voorzijde (composiet?) als ext2 wordt gezien.

Zie hier voor een lijst van alle modellen die met 2 beginnen:
http://www.p4c.philips.com/files/2

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 08:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

pascalj,

wat had je eerder, de tv of de digitale ontvanger? En als je de TV eeder had, hoe keek je toen? hoe vond je toen de zenders die je nodig had?

Als je de tv later hebt gekocht, hoe komt het dan dat je geen handleiding hebt? of is hij 2e hands? Waarom vraag je in dat geval de vorige eigenaar neit eens hoe de tv werkt?

Linda

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de kabels wel goed aangesloten ?
Je moet een tv-loop maken met de scart kabels.
Van decoder naar tv , en van tv naar decoder.
Of heb je er nog een dvd bij tussen?
Dan moet je daarmee ook een tv-loop maken .
Hetzelfde als net maar dan ook via dvd en decoder .
succes

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook geprobeerd om het type te vinden, maar helaas, niet op de Philips website. Ik heb daarbij ook de B door een 8 vervangen. Huidige type nummers hebben dat formaat meestal.
Met betrekking tot je vraag, je hebt kennelijk de auto-instal al geprobeerd en dat werkt niet. Er zijn nu twee mogelijkheden
1. Het apparaat is niet goed aangesloten (geen signaal op de ingang)
2. Je analoge tuner is stuk

Die twee opties zijn al gegeven. Om het eerste uit te sluiten kan je de digitale box er tussenuit halen en de antennekabel direkt op je TV aansluiten. Je zegt dat je wel digitale ontvangst hebt (ik neem aan via de kabel en niet van digitenne). Kabelaansluiting lijk dus ok. Wanneer je de kabel dus direkt op je TV aansluit moet de TV werken, wanneer de tuner niet defect is

ve
door verwijderd - Aug 30, 2007 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je een recorder op ext 2 aansluit, kun je daarmee ook opnemen van ext 1 en ext 3.  Sluit je de recorder op ext 1, dan kan je alleen van de tuner van de tv opnemen.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2007 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Herstel:
Wanneer je een recorder op ext 2 aansluit kun je (zoals je dat nu ingesteld hebt,) opnemen wat je ziet.

"Selectie tv" betekent de zender waar je met de tuner van de TV op afgestemd hebt.