la
door laurentel Sep 4, 2016 om 15:09
Elektronica & tv

Hoor toestel batterijtjes

Welke Hoortoestel batterijtjes zijn de beste en raken niet zo snel leeg?

24920 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 4, 2016 om 15:19
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laurentel ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.gehoortest.nl/2016/05/30/besparen-op-hoortoestelbatterijen/

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2016 om 15:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens hier wat er zoal gezegd wordt, ook over batterijen van de Action (rode regel aanklikken): https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/prijsverschillen-p312-batterijen-gehoorapparaten

costnix
door costnix - Sep 4, 2016 om 20:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Koop ze niet bij een hoorwinkel. Deze vragen veeeeeeeel meer voor de batterijtjes. Ik kocht ze voor mijn moeder bij de HEMA. Die gingen net zolang mee, maar kostte maar een derde van de prijs.

vr1944
door vr1944 - Sep 5, 2016 om 12:31
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Rayovak is een goed merk .Koop ze op internet bv hier : www.batteryking.nl/ .Batterijen van Hema raad ik je af. De batterijen gaan een stuk langer mee als je ze na het verwijderen van het plakkertje een paar minuten wacht voor je ze in het in het hoortoestel plaatst.

gr
door gravin4 - Sep 5, 2016 om 12:35
52 Antwoorden / 19 Vragen

Ik krijg ze alleen vergoed van de zorgverzekering als ik ze bij één met name genoemde hoorwinkel koop. Aangezien ik een uitkering heb kan ik me dus niets anders permitteren.

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2016 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u ze werkelijk vergoed krijgt uit de aanvullende verzekering, wat kan het u dan schelen hoe lang ze meegaan?

zo
door zonnetje1984 - Sep 5, 2016 om 12:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval niet die van de kruidvat. Ongeveer de helft uit het pakje is al leeg voordat je ze in het apparaat kunt doen.

costnix
door costnix Sep 5, 2016 om 15:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wel even kijken naar de fabrikage datum!

Ke
door Kepala wulurat Sep 6, 2016 om 13:46
Antwoorden / Vragen

Geen last van hoor
gebruik de blauwe voor megapower

ke
door keteltje3 - Sep 5, 2016 om 13:08
33 Antwoorden / 1 Vragen

www.oogvoororen.nl/webshop/hoortoestelbatterijen.html
kijk op deze site. Heb vele geprobeerd. Hema is goed, Kruidvat gaat minder lang mee.
Rayovac was,(en is mischien nog) fabriekant Hema.Dit merk wordt veel geleverd door
hoorwinkels

ja
door jank - Sep 5, 2016 om 14:00
168 Antwoorden / 8 Vragen

Levensduur

De levensduur van batterijen hangt sterk af van het type batterij, het vermogen van uw hoortoestel en het verbruik. Afhankelijk hiervan gaan batterijen enkele dagen tot enkele weken mee. Uw audicien kan u een indicatie geven voor de levensduur van de batterijen voor uw type hoortoestel. De meeste hoortoestellen geven een signaal als de batterijen bijna leeg zijn. Dit wordt ook wel de ‘batterij leeg-indicator' genoemd. U kunt ook het hoortoestel aanzetten en uw handen als een kommetje om het toestel leggen. Gaat het toestel fluiten of piepen, dan doen de batterijen het nog. Uw gehoor moet dan uiteraard wel dusdanig zijn dat u dit fluiten of piepen kunt waarnemen.  BRON: Hoorwijzer

Sticker
Op een nieuwe batterij zit een stickertje wat verwijderd moet worden voordat je het in het apparaat plaatst. Door na het verwijderen van de sticker vijf minuten te wachten, wordt door een chemisch proces de levensduur van de nieuwe batterij verlengd. Manuelle legt uit: ‘Hoe meer het zink in de batterij geactiveerd is, hoe langer de batterij meegaat. De ontdekking die ik deed, was dat met 5 minuten wachten de levensduur van de batterij 80% wordt verlengd’. Batterijen gaan nu 3 tot 4 dagen langer mee, afhankelijk van het type hoortoestel. Met de ‘vijf minuten regel’ bespaar je dus geld en het is zuinig voor het milieu.  BRON: Doof.nl
Al wordt bovenstaande weer ontkracht op de site van Hoorwijzer.

vr1944
door vr1944 - Sep 5, 2016 om 14:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Een grote fout op het gebied van hoortoestelbatterijen is dat mensen puur op prijs selecteren. prijs is belangrijk maar zegt niet alles.

Een hoortoestel is in feite een kleine computer. Deze computer maakt constant berekeningen, berekeningen die ervoor zorgen dat u mensen beter kunt verstaan. Dit staat los van hoe hard het hoortoestel is ingesteld. Met zekerheid kan gezegd worden dan hoe meer hulp u nodig heeft bij het spraakverstaan hoe eerder de batterij leeg is. Het hoortoestel (computertje) moet tenslotte harder werken om al deze berekeningen te kunnen maken.

Het voordeel van de iets duurdere batterijen van bijvoorbeeld Rayovac is dat deze tot het allerlaatste moment voldoende stroom blijven leveren om de berekeningen in het hoortoestel af te maken. Een goedkopere batterij gaat wel langer mee maar begint op 60% van de levensduur minder stroom te geven. Het hoortoestel begint de berekeningen die het spraakverstaan mogelijk maken af te breken om toch de versterking te blijven geven. U hóórt wel geluid maar verstaat toch iets minder.

Kortom: Heeft u een eenvoudig hoortoestel dan volstaat een goedkope batterij. Heeft u een geavanceerd exemplaar dan haalt u met de goedkoopste batterij niet het maximale uit de hoortoestellen en had u het beter niet kunnen aanschaffen. Tenslotte koopt u ook geen Ferrari om er vervolgens slaolie in te gooien. Dit zal de prestaties van de Ferrari sterk verminderen. Hetzelfde kan voor hoortoestellen gezegd worden.

Bron : Verwijderd

costnix
door costnix Sep 5, 2016 om 15:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Complete onzin! De vergelijking met de Ferrari gaat hopeloos mank. Geen enkele auto rijdt op slaolie, misschien een diesel!

vr1944
door vr1944 Sep 5, 2016 om 20:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De Ferrari vergelijking is misschien niet briljant gevonden door de auteur,maar daar gaat niet om . Omdat ik een vergelijkbaar  verhaal  van mijn audicien hoorde nadat ik hem  vertelde dat ik HEMA batterijen gebruikte en zelf problemen heb met het horen van spraak heb ik het  geplaatst . Kortom uit ervaring kan ik zeggen dat het verhaal klopt. De batterijen koop ik op internet.

aurora1
door aurora1 - Sep 6, 2016 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is vraagsteller @laurentel dezelfde persoon als @gravin4?
Als dat niet het geval is wordt hier wat voor verwarring gezorgd en ingebroken op de vraag van een ander.

hansje klein
door hansje klein - Sep 6, 2016 om 11:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn tip: Bestel bij een online-leverancier een proefpakket met korting en registreer welk merk voor u het beste is. U kunt dit uitbreiden door ook bij de drogisterijen de kleinste hoeveelheid te kopen. Ieder hoortoestel en het gebruik ervan is weer anders.

ha
door hamburger - Sep 6, 2016 om 16:40
84 Antwoorden / Vragen

Deze vraag is niet te beantwoorden. Elk apparaatje met welke instelling(en), die allemaal anders kunnen zijn qua persoonlijk gebruik, dus per gebruiker verschillend, heeft een eigen verbruik. De een kan x tijd doen met hetzelfde batterijtje in hetzelfde apparaatje terwijl een ander er de helft of twee keer zoveel mee doet. Het kan zelfs dan nog bij lagere temperaturen (buiten, winter) korter mee gaan als in hogere temperaturen (zomers).

he
door henri1942 - Sep 6, 2016 om 18:09
43 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Laurentel,

Wat een ....... over die batterijen voor hoortoestellen.

Ik draag nu ruim twee en half jaar hoortoestellen van Resound via Beter Horen.

Ook bij mij zegt Beter Horen eigen batterijen gebruiken. Bij Resound is men veel voorzichtiger en zeg soms komt het voor dat de batterijen van Philips/Action niet stabiel zijn.

Dus gewoon blijven gebruiken Philips/Action.

Ik probeer Rayovac, beslist niet beter en van de bestelde 6 kaartjes waren alle kaartjes nauwelijks geladen, Varta te duur, Renate is ook een goede batterij tegen een redelijke prijs.

De verhalen over de batterijen zijn vergelijkbaar met die de Witte pompen, toen die in Nederland geïntroduceerd werden, slechte kwaliteit, slecht voor je motor en milieu enz. Onderzoek toonde aan dat dit gewoon onzin was.

En dat verhaal over Ferari enz. is niet van toepassing bij hoortoestellen.

Groeten,
Henri1942.

vr1944
door vr1944 - Sep 11, 2016 om 11:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ Henri1942 De vergelijking met de Ferari was niet briljant gevonden door mijn bron . Maar een witte pomp vergelijken met een slechte batterij is natuur echt gezwam in de ruimte net als de bewering al dat je kaartjes van Rayovac slecht geladen zijn.