Hoortoestel met accessoires
Mijn 10 dagen geleden aangeschafte PHONAK hoortoestellen (bij een bekende keten) voldoet, maar ik schafte er ook een TV-link en een soort neklus-afstandsbediening bij, waarop ik (middels Bluetooth) mobiele telefoongesprekken rechtsstreeks op de hoortoestellen onvang. Ik kan er ook het volume mee regelen en van programma wisselen (geluid in drukte, of bv ringleiding). Maar de TV link stoort onacceptabel zodra ik beweeg en vooral als ik in de buurt van b.v. koelkast, magnetron, hanglamp en computer kom. Mij is nu aangeboden om het te laten controleren/repareren door PHONAK, maar ik vraag mij af of ik dat moet accepteren voor gloednieuwe apparatuur. Mij lijkt vervanging logischer. Maar kan ik dat verlangen/eisen eigenlijk?
U kunt dat niet verlangen, tenminste niet voordat eerst een controle./nader onderzoek is gedaan door de verkoper en blijkt dat er niets te repareren is resp. de interferentie van de apparaten die u noemt niet kan worden opogelost. Ik denk evenwel dat de mijn vrees niet ongegrond is dat de TV-link er simpelweg niet geschikt voor is om die te bedienen in de de nabijheid van de apparaten die u noemt en is er geen andere mogelijkheid dan 'geld terug'.
Alle apparaten die u noemt zijn op bepaalde wijze storingsbronnen en er is dan kennelijk een relatie met de frequentie van uw TV-link.
P.s. Ga na of er over het fenomeen dat u noemt iets is genoemd in de gebruiksaanwijzing.
Ik vraag me af of de storingsbronnen zelf niet ontstoord kunnen worden. Vaag weet ik uit het verleden dat zoiets in bepaalde gevallen mogelijk moet zijn.
U kunt veel "verlangen", echter, u geeft de verkoper geen enkele kans om te onderzoeken waar de fout zit, dus uw "verlangen/eis" is ongegrond. Logischer is onderzoekenen eventueel herstellen, maar de kans is even groot dat er bij u thuis een storing in andere apparatuur zit .............. wat moet de verkoper met goede maar gebruikte spullen al;s blijkt dat bij u thuis de storing zit ..........
Misschien hebt u nog iets aan deze link met o.a. veelgestelde vragen.
https://www.phonak.com/nl/nl/ondersteuning/veelgestelde-vragen/dagelijks-gebruik/dagelijks-gebruik.html
Het apparaat zal ongetwijfeld goed zijn(niet goedkoop weet ik )Misschien is er een nieuwe firmware nodig?
Alleen Bluetooth is een techniek die nog steeds gevoelig is voor omgevings storingen.(het wordt wel steeds beter)
Als ik met mijn dure(400euro) Bowers&Wilkins bluetooth hoofdtelefoon rond ga lopen en richting de keuken loop dan begint hij te knetteren.
Aangezien mijn huis uit 30-jaren stamt en metalen deurkozijnen heeft valt hier weinig aan te doen.
Ook andere Bluetooth apparaatjes geven bij mij in huis het zelfde probleem.
Als ik dicht bij de geluidsbron/zender in de buurt ben en stil blijf zitten is er niets aan de hand en klinkt alles prima.
Dank voor jullie reacties. Ik begreep meteen dat ik me beter niet al te eisend kon opstellen, en beter eerst onderzoek en evt. reparatie kon afwachten..
Vandaag heb ik dus alles braaf ingeleverd om te worden opgestuurd naar PHONAK voor die inspectie.
In de handleiding vond ik overigens niets over de kans op zulke problemen (tip van Heremietkreeft).
Sjoppie gaf me een link naar FAQs van PHONAK zelf en daarin werd naar de akoestische slang verwezen die de oorzaak kon zijn. Dat herkende de hoorwinkel zelf ook; die slang is niet zomaar een neklus maar tevens antenne! Maar ze waren het met me eens dat dat bij gloednieuwe apparatuur natuurlijk (nog) niet mocht voorkomen.... Nu dus even afwachten... Wordt vervolgd.
Hoop voor u dat het opgelost kan worden, we wachten af.
VERVOLG:
Het toestel (TV-link en Compilot II met neklus=antenne) zijn teruggeweest naar PHONAK en die heeft er ook de tijd voor genomen (3 weken?). Ik kan eigenlijk niet controleren of ze vervangen zijn dan wel gerepareerd; de doos waarin ik ze terugkreeg was NIET nieuw... De storing is wel minder maar niet verdwenen. De eerdere TV-oplossing was een Sennheiser hoorbeugel en die heeft nóóit enige storing gegeven. Helaas kon ik daarmee echter niet meer de mensen om me heen, de deurbel of de telefoon horen. Met déze hulp-accessoires kan dat wel. Voors èn een tegen dus...
Dus het blijft behelpen. Jammer. Hoop dat u er toch vrede mee kan hebben. Bedankt voor het terugmelden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer