ray1967
door ray1967 Jul 16, 2016 om 19:04
Elektronica & tv

Horizon box Ziggo aansluiten

Ik heb de Horizon box van Ziggo geplaatst.

Nu heb ik een knipperend beeld als ik mijn home cinema aanzet, (DVD wil afspelen) verder wel geluid en goed beeld op de TV.

Daar de gebruiks aanwijzing niks aangeeft over de aansluit methode met een homecinema set ertussen, is even mijn vraag of hier misschien iets fout gaat.

Horizon box in aangesloten middels coax en vanaf de Horizon box gaat een HDMI kabel naar de Homecinema set waar vervolgens vandaan weer een HDMI kabel naar de TV gaat.

Verder is de Horizobox en Homecinema set ook verbonden middels optische kabel, maar lost niet mijn probleem op als ik deze verwijder, kan dan alleen geen gebruik maken van 1 afstandsbediening.

TV en Homecinemaset zijn beide van LG en had hiervoor een Humax ontvanger en deze problemen dus niet.

Misschien iemand met kennis van zaken?

21698 13 Rapporteer

ja
door jackyh - Jul 16, 2016 om 20:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet waar u woont maar ik heb de laatste tijd ook veel problemen maar dan via Humax. Elke keer koppel ik de Humax af en na 10 tellen weer aansluiten. Dan gaat het wel weer. Ziggo geeft aan druk bezig te zijn met de digitale ontvangst. O ja ik woon in Amstelveen.

chris74
door chris74 - Jul 16, 2016 om 20:31
564 Antwoorden / 44 Vragen

De horizon box en home cinema set moeten apart aangesloten worden. Ik heb namelijk hetzelfde. aangezien de horizon box maar 1 coax aansluiting heeft Moet deze direct aangesloten worden op de tv inclusief de hdmi kabel. Denk dat de cinemaset (om dvd's af te spelen) met een eigen hdmi kabel naar de tv verbonden moet worden(als er nog een hdmi aansluiting is), of anders via de scart naar de tv.

Ik heb namelijk ook zo'n soort gelijke kwestie en dit is de enige manier.

Ma
door Mat Matheij - Jul 16, 2016 om 21:53
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het doorlussen van de HDMI hetgeen U feitelijk doet kan zoals aangegeven het probleem veroorzaken. De Horizon box moet rechtstreeks verbonden worden met de TV. De Home Cinema set eveneens. Wanneer je toch doorlust zal de Horizon uit moeten staan. Wanneer U geen geluid zou hebben op de homecinema kan deze alsnog optisch worden verbonden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 17, 2016 om 00:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat u na het verwijderen van de optische kabel niet meer met 1 afstandsbediening zou kunnen werken is technisch onmogelijk.
Een optische kabel geeft geen elektronische signalen af, alleen lichtsignalen door. Zodoende kan hij de werking van de afstandsbediening niet beïnvloeden.
Aansluitingen zouden als volgt moeten zijn  Horizonbox en LG home cinema set allebei met hdmi aansluiten op de tv en de optische kabel tussen de tv en home cinema set doen.
Op deze wijze worden zowel DVD's als de Horizonbox (dus ook tv zenders) via de LG home cinema set afgespeeld.
Diewilik

ph
door philip36 - Jul 17, 2016 om 07:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk anders eens bij vraag en antwoord op onderstaande link.
https://www.homecinemamagazine.nl/vraag-en-antwoord/

ro
door ronny530 - Jul 17, 2016 om 08:37
2778 Antwoorden / 41 Vragen

De mediabox kan middels HDMI met de cinamaset communiceren en dat wil nog wel eens conflicten opleveren maar jammer genoeg is die communicatie met andere apparaten niet uit te zetten. Wat u het beste kunt doen is de mediabox op de tv aansluiten op een vrije HDMI poort niet zijnde poort 1 want die heeft een ARC (audio return channel) en de afstandsbediening van de mediabox met de code voor een LG tv instellen.

ray1967
door ray1967 - Jul 17, 2016 om 11:43
93 Antwoorden / 38 Vragen

Horizonbox nu middels HDMI verbonden met de TV (poort 1)
Homecinema set ook middels HDMI verbonden met de TV (poort 2)  vanaf homecinema set poort met TV out (andere 2 HDMI poorten zijn TV IN)

Homecinema set verbonden met TV middels optische kabel.

Knipperend beeld met deze aansluitmethode wel opgelost, maar krijg geen geluid via de homecinema wel via TV.

chris74
door chris74 Jul 17, 2016 om 14:23
564 Antwoorden / 44 Vragen

neem aan dat je het geluid van je horizon box via de home cinema set wil laten lopen. Ben bang dat dat niet gaat. Of krijg je bij het afspelen van de dvd's geen geluid?

marita5
door marita5 - Jul 17, 2016 om 16:36
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ray1967 ,

Lees hier eens het laatst gegeven antwoord van Freya misschien is dit de oplossing , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/geluid-van-tv-over-homecinema

ru
door ruudkats - Jul 18, 2016 om 13:24
15 Antwoorden / 0 Vragen

uuuhh ziggo bellen?

ray1967
door ray1967 Jul 18, 2016 om 17:44
93 Antwoorden / 38 Vragen

Ziggo uiteraard meerdere keren gebeld, maar gaan over Horizon box op TV aansluiten en niet met homecinema set ertussen al proberen ze je wel te helpen.

Ik heb contact opgenomen met LG en wacht nu op antwoord van hun technische dienst die e.a. aan het uitzoeken zijn..

gr
door grhks - Jul 18, 2016 om 14:41
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf niet de Ziggo Horizon box, maar bekijkt u eens deze youtube video (https://www.youtube.com/watch?v=jTPmwgNxZhI) waarin wordt uitgelegd hoe je de Horizon box moet aansluiten op een homecinema set.

mu
door mukhtaar billar - Jul 19, 2016 om 13:19
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik weet niet of uw probleem inmiddels is opgelost. Ik heb ook een Horizon mediabox van Ziggo ( voorheen UPC). Ik heb mijn apparaten op de volgende manier aangesloten en alles werkt naar behoren:

TV ----> HDMI ------> Surround set HDMI OUT
Horizon --------> HDMI ---------> Surround set HDMI IN 1
Mede8er media player ----------> HDMI ----------Surround set HDMI IN 2
PS4 ---------> HDMI --------> Surround set HDMI IN 3

Ik heb in de instellingen van al mijn apparaten die ik op HDMI IN 1, 2, 3 heb aangesloten geluidsuitvoer op HDMI gezet. Dus beeld via HDMI en geluid via HDMI.

Door geluid via HDMI in te stellen weet de Horizon box dat het geluid via de HDMI moet lopen. Optische kabel heb je niet meer nodig.

Succes!

ray1967
door ray1967 Jul 19, 2016 om 17:39
93 Antwoorden / 38 Vragen

Zo zat het ook aangesloten, maar dan heb ik een knipperend beeld als ik de Homecinema set aanzet/DVD wil kijken

ray1967
door ray1967 Jul 19, 2016 om 19:50
93 Antwoorden / 38 Vragen

PS Kan het knipperende beeld van de Homecinema set nog te maken hebben met een verkeerde HDMI kabel(s) ?

Op de ene staat High Speed, en op de andere die opvallend dikker is 1.3
Zie dat er al versie 1.4 is, of maakt dit niks uit

al
door alides - Feb 27, 2017 om 14:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt een aux kabel aansluiten op je home set en ook op je horizon box. Achter; pdmf of zoeits. Bij mij doet alles weer perfect.