dm
door dmv 23 aug. 2017 om 10:23
Elektronica & tv
Hulp TV LC-32LE244e Sharp gevraagd

Hulp TV LC-32LE244e Sharp gevraagd

Ik heb gister een nieuwe (tweedehands) tv gekregen. Daarbij ook Ziggo KabelTv met Replay aangeschaft. Na installatie van internet etc lukte het mij op de tv een volledige scan naar zenders te doen. Echter ontbraken er een hoop. Ik heb de tv uitgeschakeld maar nu om ik na het aanzetten van de tv niet verder dan dit (zie foto) scherm. De afstandsbediening geeft wel een signaal naar tv maar deze reageert nergens op. Ik kom ook via de knoppen op de achterzijde niet verder in het menu. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en een oplossing? Heb de vraagbook bij Ziggo neegelegd op twitter en Facebook,maar die hebben nog gee reactie gegeven en ik denk zelf dat het aan de tv ligt en niet het signaal aangezien internet goed functioneert. BVD 

1732 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door Cookies - 23 aug. 2017 om 10:27
13337 Antwoorden / 36 Vragen
0

Je kunt deze vraag ook stellen aan de https://community.ziggo.nl Daar krijg je ook snel een reactie.

door tdmduc - 23 aug. 2017 om 10:28
448 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb je zo'n kaart in de TV geschoven(CI+ Module) of heb je een Ziggo onvanger(Humax of Horizon)???

De TV stamt uit 2013 dus zou modern spul aan moeten kunnen.

 

 

dm
door dmv 23 aug. 2017 om 11:45
57 Antwoorden / 11 Vragen

Geen behalve modem voor internet. Heb die vraag dus ook aan zigho gesteld.

door Cookies 23 aug. 2017 om 11:48
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd, alleen een modem, want je schrijft toch dat je Ziggo t.v. met replay hebt aangeschaft? Replay heb je alleen met de Horizon Mediabox XL.

door tdmduc 23 aug. 2017 om 13:40
448 Antwoorden / 1 Vragen

Beste DMV, als je een Ziggo abbo hebt en je wilt tv kijken dan gaat dat meestal middels een vooraf geactiveerde CF kaart die je in de winkel(Mediamarkt enz.) haalt of of via  de Humax of Horizon kastjes die je krijgt van Ziggo(of haalt bij de Mediamarkt.)

Het "rolt" niet vanzelf uit je modem.

dm
door dmv 23 aug. 2017 om 13:53
57 Antwoorden / 11 Vragen

Dat vermoedde ik idd. Bedankt voor de bevestiging, dan wacht ik nog even de reactie can ziggo daarover af. Echter geeft dat wel antwoord op het probleem omtrent de zenders, maar heeft u ook een suggestie hoe ik verder kan komen dan het scherm zoals op decors. Tv reageert dus nergens op en daar zal ik bij een volgende installatie dus wederom tegenaan lopen.

door Cookies 23 aug. 2017 om 13:59
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan ook zonder Humax of CI of Horizonbox kijken, maar dat is dan analoog (op een paar zenders na) en een beperkt aantal zenders. Als je niets aanvraagt bij Ziggo, komt dat niet vanzelf je kant op.

door tdmduc 23 aug. 2017 om 20:33
448 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad dan heb je alleen de basics.

Ook voor mijn (oude)moeder geregeld.

door reflecs 24 aug. 2017 om 14:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@dmv, als u een tv-pakket met Play Complete of Play Max (= inclusief Replay) heeft besteld, dan hoort de Mediabox XL erbij en is dus het pakket dat bij u is afgeleverd incompleet. Dan zou ik adviseren hierover te mailen https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/ ,persoonlijke ervaring is dat er wel eens miscommunicatie kan zijn. Verder supertevreden over Ziggo hoor :)

door diumenge 27 aug. 2017 om 08:15
10374 Antwoorden / 13 Vragen

.

door edrick3 - 23 aug. 2017 om 10:29
26780 Antwoorden / 85 Vragen
3
dm
door dmv 23 aug. 2017 om 11:46
57 Antwoorden / 11 Vragen

Gedaan maar geen oplossing of probleemschets hiervan erin

door simon55 - 23 aug. 2017 om 10:40
1434 Antwoorden / 4 Vragen
2

Heeft U wel de code ingevoerd die bij uw gemeente hoort , anders gebeurt er weinig tot niks

dm
door dmv 23 aug. 2017 om 11:47
57 Antwoorden / 11 Vragen

Zover kom ik dus niet (meer)

door marita5 - 23 aug. 2017 om 10:57
7504 Antwoorden / 12 Vragen
2

Hallo Dmv , 

Ik heb de tv uitgeschakeld 

Tv uitschakelen en van de stroom afhalen , een paar seconden wachten , dan opnieuw stroom inschakelen .
Aanvulling op reactie @simon55 , controleer instellingen , klik op de rode regel .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/ 

Lees de handleiding , v.a Pag 12 .

Uit de handleiding , 

Kan met de antenne onvoldoende kanalen ontvangen :

Voeg ingelogd Niet in het geheugen opgeslagen kanalen teen met de functie kanalen scannen.

door reflecs - 23 aug. 2017 om 11:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen
1

De afstandsbediening geeft wel een signaal naar tv maar deze reageert nergens op.
Dit is nog steeds een menu van de tv zelf toch? Gebruikt u de afstandsbediening van de tv?

dm
door dmv 23 aug. 2017 om 13:56
57 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, degene die ik erbij kreeg ja. Kan er nu geen foto van maken, maar zal die later ven toevoegen. Volgens mij gewoon een universele ab

door simon55 - 23 aug. 2017 om 12:08
1434 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dus U heeft kabel TV standaard ?

Ex
door Expansievat - 23 aug. 2017 om 12:14
24 Antwoorden / 2 Vragen
2

U kijkt naar het installatie menu van de tv zelf, dit heeft verder niets te maken met Ziggo.

als u idd de tv spanningsloos maakt en na 10 sec. weer aan zet, zou u logischerwijs weer opnieuw kunnen beginnen met het programmeren van uw TV.    Lukt dit niet ( of reageert uw tv niet op de AB, vervang dan eerst de batterijen van de AB )  dan is de AB defect, of de TV gammel ( waarom heeft u hem gekregen, iemand anders wilde er vanaf ? ........ )

dm
door dmv 23 aug. 2017 om 13:55
57 Antwoorden / 11 Vragen

Ab nieuwe batterijen. Tv functioneerdenvoor zoektocht naar zenders volledig naar behoren. Hij is alles behalve gammel!

door panter22 - 23 aug. 2017 om 14:42
2670 Antwoorden / Vragen
0

Gebruik je wel de afstandsbediening van het modem? De mediabox.
Als je die niet hebt, dan moet je op de ouderwetse manier met een witte kabel aansluiten.

door tdmduc - 23 aug. 2017 om 20:56
448 Antwoorden / 1 Vragen
1

@DMV:

Je vroeg: "maar heeft u ook een suggestie hoe ik verder kan komen dan het scherm zoals op decors. Tv reageert dus nergens op en daar zal ik bij een volgende installatie dus wederom tegenaan lopen."

 

op pagina 15 van deze Nederlandse handleiding in pdf staat het uitvoerig omschreven.

 

op de laatste pagina refereerd men nog aan het volgende:

 

►TV resetten:

Als complexe aanpassingen werden uitgevoerd

en instellingen niet naar normaal kunnen worden

hersteld, kunt u de instellingen terugbrengen naar de

fabrieksinstellingen.◄

SHARP

 

 

 

 

 

dm
door dmv 24 aug. 2017 om 12:27
57 Antwoorden / 11 Vragen

Heb ik zien staan, maar kan niet vinden hoe. Ik kom niet uit dit eerste menu.

door tdmduc 24 aug. 2017 om 14:17
448 Antwoorden / 1 Vragen

Batterijen van de Afstandsbediening al vervangen? Soms reageren de zaken dan net wat beter. Enneh...deze vond ik ook opmerkelijk: Het knopje: FREEZE (Bevriezen) Indrukken om een bewegend beeld op het scherm te bevriezen (alleen beschikbaar als de invoerbron tv is). Bij het bekijken van digitale kanalen wordt ook het Scart-uitvoersignaal bevroren. Voorzichtig: Bevries het beeld niet te lang, omdat dit het LCD-tvscherm kan beschadigen.

door reflecs 24 aug. 2017 om 14:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft (invoer)bron; die zou automatisch op tv moeten staan, misschien toch even checken?

door Cookies - 24 aug. 2017 om 12:50
13337 Antwoorden / 36 Vragen
1

Waarom vraag je dat niet even aan degene van wie je de t.v. hebt gekregen?

DOOR DMV 24 AUG. 2017 OM 12:27 
51 ANTWOORDEN / 10 VRAGEN

*Knip*. Ik kom niet uit dit eerste menu.

door edrick3 - 24 aug. 2017 om 12:53
26780 Antwoorden / 85 Vragen
1

Zie blz.18 links van de handleiding (zie tdmduc)

n

U kunt de huidige instellingen voor de afbeeldingen
aanpassen door "Gebruiker" te selecteren in het menu

Afbeeldng instellingen.
Geselecteerd
onderdeel
Beschrijving
Intellig. beeld Intelligent beeld om uw tv in te
stellen op een voorgedefinieerde
beeldinstelling.
(Dynamisch/ Standaard/ Zacht/ Film/
Gebruiker)
Actief
contrast
Past het contrast van een beeld
automatisch aan overeenkomstig de
scène.
(Uit/Laag/Hoog)
Achtergr.verl. Maak de achtergrond lichter of
donkerder.
Contrast Verander het niveau van lichte delen
in het beeld, waarbij de donkere delen
ongewijzigd blijven.
Helderheid Verander het lichtniveau in het beeld.
Kleur Verander het verzadigingsniveau.
Tint Verander de kleuren naar roodachtig
of blauwachtig.
Scherpte Verander het scherpteniveau van
kleine details.
Filmmodus Detecteert automatisch een bron
op filmbasis, analyseert deze en
recreëert elk filmframe voor HD
beeldkwaliteit. (Aan, Uit)
Kleurtemperatuur Stel de kleurtemperatuur in op Koel
(blauwer), Gemiddeld (evenwichtig),
Warm (roder).
Gamma
instelling
Selecteer het tintverschil van de
helderheid en de donkere delen van
het beeld overeenkomstig het soort
programma dat u bekijkt.
Reset Stel alle aangepaste onderdelen weer in op de fabriekswaarden



Ge
door Genee - 24 aug. 2017 om 13:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen
1

Probeert u eens de tv te resetten door de stekker uit stopcontact of de tv te halen dan op de tv de Volume knop en Enter of OK KNOP (weet niet wat voor tekst er op de knop staat) tegelijk ingedrukt houden en dan de stekker er weer in doen.
Lijkt me dat u die knoppen nog eventjes ingedrukt houdt nadat u de stekker erin hebt gedaan, tot de tv gereset is?
De Enter knop zou ook de CH knop kunnen zijn.

Filmpje tv reset
https://youtu.be/ZAvXsglOIL4



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ru
ruudolf - 17 jun. 2019 om 18:59
Geldzaken & recht

Nationale ombudsman

Goedendag,

Mijn vraag is dat ik een probleem met de politie heb. Zonder inhoudelijk hier verder op in te gaan omdat dat een lang verhaal is en ook niet relevant is voor mijn vraag, wil ik jullie vragen.
Op een gegeven moment ben ik naar de Nationale ombudsman gegaan, omdat ik de procedure bij de politie/klachtencommissie politie doorlopen had. Toen mijn klacht bij de Nationale o ... Lees meer

Da
Daphneeex3 - 14 jun. 2019 om 16:42
Geldzaken & recht

Vest gestolen door bus chauffeur

Beste allemaal,

afgelopen weekend zijn wij met een bus naar een evenement geweest. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik mijn vest ben vergeten in de bus. Netjes contact opgenomen met de buschauffeur en deze gaf ook aan het gevonden te hebben. In verband met Pinksteren zou hij ons de dinsdag erop iets laten weten. Dinsdag niks gehoord dus uiteindelijk zelf gebeld en opeens was er geen ... Lees meer

Ve
Velvede1964 - 17 jun. 2019 om 19:35
Auto & vervoer

Garage onderdelen vervangen en nu te laat met retourneren..

Goedendag Allemaal,

Ik heb bij een garagebedrijf 2 draagarmen laten monteren links en rechts.

Nu was 1 kant slecht en heb toen gevraagd of ze de andere kant gelijk wouden mee vervangen. 

na de reparatie was er een bijgeluid hoorbaar aan de rechter kant ( dit was de kant die nog goed was en ik had  gevraagd deze te vernieuwen)

Dus terug geweest en de ga ... Lees meer