dm
door dmv Aug 23, 2017 om 10:23
Elektronica & tv
Hulp TV LC-32LE244e Sharp gevraagd

Ik heb gister een nieuwe (tweedehands) tv gekregen. Daarbij ook Ziggo KabelTv met Replay aangeschaft. Na installatie van internet etc lukte het mij op de tv een volledige scan naar zenders te doen. Echter ontbraken er een hoop. Ik heb de tv uitgeschakeld maar nu om ik na het aanzetten van de tv niet verder dan dit (zie foto) scherm. De afstandsbediening geeft wel een signaal naar tv maar deze reageert nergens op. Ik kom ook via de knoppen op de achterzijde niet verder in het menu. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en een oplossing? Heb de vraagbook bij Ziggo neegelegd op twitter en Facebook,maar die hebben nog gee reactie gegeven en ik denk zelf dat het aan de tv ligt en niet het signaal aangezien internet goed functioneert. BVD

4204 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 23, 2017 om 10:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt deze vraag ook stellen aan de https://community.ziggo.nl Daar krijg je ook snel een reactie.

tdmduc
door tdmduc - Aug 23, 2017 om 10:28
703 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je zo'n kaart in de TV geschoven(CI+ Module) of heb je een Ziggo onvanger(Humax of Horizon)???

De TV stamt uit 2013 dus zou modern spul aan moeten kunnen.

dm
door dmv Aug 23, 2017 om 11:45
71 Antwoorden / 11 Vragen

Geen behalve modem voor internet. Heb die vraag dus ook aan zigho gesteld.

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd, alleen een modem, want je schrijft toch dat je Ziggo t.v. met replay hebt aangeschaft? Replay heb je alleen met de Horizon Mediabox XL.

tdmduc
door tdmduc Aug 23, 2017 om 13:40
703 Antwoorden / 2 Vragen

Beste DMV, als je een Ziggo abbo hebt en je wilt tv kijken dan gaat dat meestal middels een vooraf geactiveerde CF kaart die je in de winkel(Mediamarkt enz.) haalt of of via  de Humax of Horizon kastjes die je krijgt van Ziggo(of haalt bij de Mediamarkt.)

Het "rolt" niet vanzelf uit je modem.

dm
door dmv Aug 23, 2017 om 13:53
71 Antwoorden / 11 Vragen

Dat vermoedde ik idd. Bedankt voor de bevestiging, dan wacht ik nog even de reactie can ziggo daarover af. Echter geeft dat wel antwoord op het probleem omtrent de zenders, maar heeft u ook een suggestie hoe ik verder kan komen dan het scherm zoals op decors. Tv reageert dus nergens op en daar zal ik bij een volgende installatie dus wederom tegenaan lopen.

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan ook zonder Humax of CI of Horizonbox kijken, maar dat is dan analoog (op een paar zenders na) en een beperkt aantal zenders. Als je niets aanvraagt bij Ziggo, komt dat niet vanzelf je kant op.

tdmduc
door tdmduc Aug 23, 2017 om 20:33
703 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad dan heb je alleen de basics.

Ook voor mijn (oude)moeder geregeld.

reflecs
door reflecs Aug 24, 2017 om 14:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@dmv, als u een tv-pakket met Play Complete of Play Max (= inclusief Replay) heeft besteld, dan hoort de Mediabox XL erbij en is dus het pakket dat bij u is afgeleverd incompleet. Dan zou ik adviseren hierover te mailen https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/ ,persoonlijke ervaring is dat er wel eens miscommunicatie kan zijn. Verder supertevreden over Ziggo hoor :)

diumenge
door diumenge Aug 27, 2017 om 08:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

.

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2017 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
dm
door dmv Aug 23, 2017 om 11:46
71 Antwoorden / 11 Vragen

Gedaan maar geen oplossing of probleemschets hiervan erin

simon55
door simon55 - Aug 23, 2017 om 10:40
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft U wel de code ingevoerd die bij uw gemeente hoort , anders gebeurt er weinig tot niks

dm
door dmv Aug 23, 2017 om 11:47
71 Antwoorden / 11 Vragen

Zover kom ik dus niet (meer)

marita5
door marita5 - Aug 23, 2017 om 10:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dmv ,

Ik heb de tv uitgeschakeld

Tv uitschakelen en van de stroom afhalen , een paar seconden wachten , dan opnieuw stroom inschakelen .
Aanvulling op reactie @simon55 , controleer instellingen , klik op de rode regel .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen/

Lees de handleiding , v.a Pag 12 .

Uit de handleiding ,

Kan met de antenne onvoldoende kanalen ontvangen :

Voeg ingelogd Niet in het geheugen opgeslagen kanalen teen met de functie kanalen scannen.

reflecs
door reflecs - Aug 23, 2017 om 11:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De afstandsbediening geeft wel een signaal naar tv maar deze reageert nergens op.
Dit is nog steeds een menu van de tv zelf toch? Gebruikt u de afstandsbediening van de tv?

dm
door dmv Aug 23, 2017 om 13:56
71 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, degene die ik erbij kreeg ja. Kan er nu geen foto van maken, maar zal die later ven toevoegen. Volgens mij gewoon een universele ab

simon55
door simon55 - Aug 23, 2017 om 12:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dus U heeft kabel TV standaard ?

Ex
door Expansievat - Aug 23, 2017 om 12:14
38 Antwoorden / 2 Vragen

U kijkt naar het installatie menu van de tv zelf, dit heeft verder niets te maken met Ziggo.

als u idd de tv spanningsloos maakt en na 10 sec. weer aan zet, zou u logischerwijs weer opnieuw kunnen beginnen met het programmeren van uw TV.    Lukt dit niet ( of reageert uw tv niet op de AB, vervang dan eerst de batterijen van de AB )  dan is de AB defect, of de TV gammel ( waarom heeft u hem gekregen, iemand anders wilde er vanaf ? ........ )

dm
door dmv Aug 23, 2017 om 13:55
71 Antwoorden / 11 Vragen

Ab nieuwe batterijen. Tv functioneerdenvoor zoektocht naar zenders volledig naar behoren. Hij is alles behalve gammel!

panter22
door panter22 - Aug 23, 2017 om 14:42
6599 Antwoorden / Vragen

Gebruik je wel de afstandsbediening van het modem? De mediabox.
Als je die niet hebt, dan moet je op de ouderwetse manier met een witte kabel aansluiten.

tdmduc
door tdmduc - Aug 23, 2017 om 20:56
703 Antwoorden / 2 Vragen

@DMV:

Je vroeg: "maar heeft u ook een suggestie hoe ik verder kan komen dan het scherm zoals op decors. Tv reageert dus nergens op en daar zal ik bij een volgende installatie dus wederom tegenaan lopen."

op pagina 15 van deze Nederlandse handleiding in pdf staat het uitvoerig omschreven.

op de laatste pagina refereerd men nog aan het volgende:

►TV resetten:

Als complexe aanpassingen werden uitgevoerd

en instellingen niet naar normaal kunnen worden

hersteld, kunt u de instellingen terugbrengen naar de

fabrieksinstellingen.◄

SHARP

dm
door dmv Aug 24, 2017 om 12:27
71 Antwoorden / 11 Vragen

Heb ik zien staan, maar kan niet vinden hoe. Ik kom niet uit dit eerste menu.

tdmduc
door tdmduc Aug 24, 2017 om 14:17
703 Antwoorden / 2 Vragen

Batterijen van de Afstandsbediening al vervangen? Soms reageren de zaken dan net wat beter. Enneh...deze vond ik ook opmerkelijk: Het knopje: FREEZE (Bevriezen) Indrukken om een bewegend beeld op het scherm te bevriezen (alleen beschikbaar als de invoerbron tv is). Bij het bekijken van digitale kanalen wordt ook het Scart-uitvoersignaal bevroren. Voorzichtig: Bevries het beeld niet te lang, omdat dit het LCD-tvscherm kan beschadigen.

reflecs
door reflecs Aug 24, 2017 om 14:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft (invoer)bron; die zou automatisch op tv moeten staan, misschien toch even checken?

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2017 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom vraag je dat niet even aan degene van wie je de t.v. hebt gekregen?

DOOR DMV 24 AUG. 2017 OM 12:27
51 ANTWOORDEN / 10 VRAGEN

*Knip*. Ik kom niet uit dit eerste menu.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2017 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zie blz.18 links van de handleiding (zie tdmduc)

n

U kunt de huidige instellingen voor de afbeeldingen
aanpassen door "Gebruiker" te selecteren in het menu

Afbeeldng instellingen.
Geselecteerd
onderdeel
Beschrijving
Intellig. beeld Intelligent beeld om uw tv in te
stellen op een voorgedefinieerde
beeldinstelling.
(Dynamisch/ Standaard/ Zacht/ Film/
Gebruiker)
Actief
contrast
Past het contrast van een beeld
automatisch aan overeenkomstig de
scène.
(Uit/Laag/Hoog)
Achtergr.verl. Maak de achtergrond lichter of
donkerder.
Contrast Verander het niveau van lichte delen
in het beeld, waarbij de donkere delen
ongewijzigd blijven.
Helderheid Verander het lichtniveau in het beeld.
Kleur Verander het verzadigingsniveau.
Tint Verander de kleuren naar roodachtig
of blauwachtig.
Scherpte Verander het scherpteniveau van
kleine details.
Filmmodus Detecteert automatisch een bron
op filmbasis, analyseert deze en
recreëert elk filmframe voor HD
beeldkwaliteit. (Aan, Uit)
Kleurtemperatuur Stel de kleurtemperatuur in op Koel
(blauwer), Gemiddeld (evenwichtig),
Warm (roder).
Gamma
instelling
Selecteer het tintverschil van de
helderheid en de donkere delen van
het beeld overeenkomstig het soort
programma dat u bekijkt.
Reset Stel alle aangepaste onderdelen weer in op de fabriekswaarden

Ge
door Genee - Aug 24, 2017 om 13:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Probeert u eens de tv te resetten door de stekker uit stopcontact of de tv te halen dan op de tv de Volume knop en Enter of OK KNOP (weet niet wat voor tekst er op de knop staat) tegelijk ingedrukt houden en dan de stekker er weer in doen.
Lijkt me dat u die knoppen nog eventjes ingedrukt houdt nadat u de stekker erin hebt gedaan, tot de tv gereset is?
De Enter knop zou ook de CH knop kunnen zijn.

Filmpje tv reset
https://youtu.be/ZAvXsglOIL4