maryvon
door maryvon Jun 27, 2013 om 13:17
Elektronica & tv

Humax 5050c resetten

Mijn Humax werkt niet meer naar behoren. Van het ene op andere moment hadden wij geen signaal. Wij spelen af op kanaal ext-2 en die werkte in ene niet meer, na wat aanrommelen deed het apparaat het ook op HDMI-1.

Echter staat er bij heel veel opties "out of index", , we kunnen opnemen, afspelen, eigenlijk alles, alleen missen we heel veel info in beeld.

Nu begrijp ik dat je de Humax kan resetten, alleen mijn vraag is nu, hoe doe ik dat?
Ik heb de stroom er uren afgehad maar dat hielp niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen.

DeHumax is waarschijnlijk einde verhaal maar ik wil toch een poging wagen.

22881 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 27, 2013 om 14:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Terug zetten naar fabrieksinstellingen via menu - installatie - fabrieksinstellingen herstellen.

li
door lisa123 - Jul 5, 2013 om 13:08
134 Antwoorden / 53 Vragen

Het wil ook nog wel eens helpen om hem uit te zetten met het knopje wat links achter op het apparaat zit en na 5 minuten weer aan te zetten.

li
door lisa123 - Jul 5, 2013 om 13:10
134 Antwoorden / 53 Vragen

Sorry, ik zie ineens dat je de stroom er uren af hebt gehad, als dat via dde stekker uit het stopcontact was wil mijn "oplossing" misschien nog wel eens helpen. Succes ermee!!

ga
door gast 1 - Dec 17, 2014 om 03:37
55 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht nog handig voor anderen met een soortgelijk probleem:

Dit kun je doen als een kleine reset (spanning eraf) of de gewone manier van terug stellen naar de fabriekstand niet baat:

-Haal de spanning geheel van de decoder. (Minimaal 20 minuten).
-Verwijder de smartcard.
-Verwijder de coax kabel.
-Verwijder de HDMI kabel.
-Verwijder een eventueel aangesloten cinch kabel.
-Sluit de kabels na een minuut of 15 weer aan*. (*zie onder).
-Schakel, nadat de spanning weer is ingeschakeld de decoder in en wacht tot deze om de smartcard vraagt.
-Plaats de smartcard
-Stel de decoder na het geheel opstarten terug naar de fabriekstand. In eerste instantie hoef je de schijf NIET te formatteren, dus opnamen blijven bewaard. Let er dus even op dat deze optie NIET is aangevinkt als je terug gaat stellen!
-Installeer de decoder opnieuw met de juiste frequentie en ID-Code (netwerknummer).
-Controleer in het menu of je een nieuwe software update kan binnenhalen, zo ja, doe dit even.

-Tip: haal daarna in het menu bij de optie 'energiebeheer' de decoder van de energiespaarstand. Bij de 5200, 5300 en 5400 kun je hier ook het automatisch uitschakelen uit zetten.

*Je kunt in sommige gevallen ook alleen de HDMI kabel aansluiten en de andere kabels nog even los laten, tot de decoder weer geheel is geinstalleerd. Is er geen beeld via HDMI, gebruik dan even scart voor het installeren.

Bij problemen is het vaak raadzaam deze handelingen even uit te voeren daar dit veel, zo niet alle software issues oplost.

Mvg. Willem.