Iemand ervaring met internetwinkels zoals de TV-Reus?
Wij willen een nieuwe TV kopen en zijn in diverse winkels gaan kijken.
De prijzen voor eenzelfde toestel variëren nogal.
Natuurlijk hebben we ook op internet naar de prijzen gekeken.
Neem nou bijv. LG OLED65C9P. Deze kost bij BCC 3199.00 bij Mediamarkt 2999,00 bij de TV-Reus 2009,00 en bij Bol.Com 2199,00. Een prijsverschil van de duurste en de goedkoopste van 1190,00. Nu weten we dat internetaanbieders veel goedkoper kunnen zijn, ze hebben geen winkel en personeel maar dit verschil is gigantisch. We zien ook dat TV-Reus zelfs een jaar langer garantie geeft. Ook zien we dat bij sommige aanbieders LA achter het typenummer staat. Onze vraag is of iemand kan uitleggen wat LA achter het typenummer betekent en graag de ervaring van goedkope internetaanbieders.
Daarnaast geeft LG tot 16 november een cashback op dit type van 200,00. Zou de TV-Reus dit al in hun lage prijs verwerkt hebben?
Het type is PLA. De consumentenbond legt uit:
https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-typenummers
Hallo Miekmol ,
Ik lees hier dat Tv Reus buitenlandse modellen tv`s verkoopt ,
https://tweakers.net/shopreview/9759/tvreus-punt-nl/shopreviews/
https://www.totaaltv.nl/nieuws/grijze-import-zorgt-voor-valkuilen-aanschaf-nieuwe-televisie/
Bij de TV reus is het de LG OLED65C9P terwijl dit bij de anderen de 65C9PLA is hetgeen betekend dat u met een ouder type toestel te maken heeft. De P betekent dat dit toestel regio gebonden is (Europe/Nederland) en er in dat toestel o.a. geen DVB Tuner maar een gewone Tuner is ingebouwd omdat de L ontbreekt. Vaak ook zijn het toestellen die voor de Duitse markt zijn gemaakt en goedkoop worden ingekocht. Voor garantie kunt u dan niet terecht bij LG Nederland. Vandaar het prijsverschil. Overigens is de foto die u toont van het type PLA die door de consumentenbond is getest en niet het type P dus heb ik mijn twijfel over die consumentenplakker..
Hier is dan ook weer sprake van het gegevenn dat goedkoop = duurkoop kan zijn. Zoals ik het van andren al begrijp gaat het in ieder geval om een al ouder toestel hetgeen op zich niet direct een probleem behoeft te zijn maar wel is dan aan de orde dat de nieuwste snufjes mogelijk niet aanwezig zijn.
Laat u niet misleiden door de extra garantie die u noemt. Voor u als consument is er een wettelijke beschermingsregeling die heel erg duidelijk is waneer een aangekocht product niet voldoet. Ik geef u daarvoor drie verwijzingen: www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
Hetgeen u noemt over 'cash back' is een regeling van LG en niet van de leverancier die u noemt. Voor die 'cash-back' gelden de voorwaarden die LG heeft gesteld.
Hier kun je de aktie vinden. Het toestel dat de Tv-reus aanbiedt staat er niet bij. Noch bij de winkels waar je de tv kunt kopen.
Deze aktie loopt een paar dagen langer en je krijgt €300 terug. Vraag er dus even naar in de winkel.
Kijk in de aktievoorwaarden. Daar vind je een lijst met deelnemende winkels.
http://onlinepromo.eu/lg/lg_19-0407/nl/
Of meedoen aan “Blokken” (BRT) en een dergelijk toestel winnen kan ook....
Hallo allemaal, Begin juni 2019 hebben mijn ouders een televisie aangeschaft via www.tvreus.nl. In eerste instantie zag de televisie er goed uit en heeft mijn vader geen rare dingen gevonden op de website. Het eerste half jaar was er niets aan de hand met de televisie en waren zij heel blij met de aankoop. Na een half jaar begon de televisie minder goed te werken, dit is in december 2019 geweest. Er kwam een melding in beeld van de televisie, waarna de televisie geen connectie meer maakte en er geen televisie meer gekeken kon worden. Na 2 maanden (eind januari 2020), wekelijks soms ook dagelijks contact op te nemen met de klantenservice van TVreus wilden ze de televisie ter reparatie ophalen. Hier moesten mijn ouders voor betalen (dit zou rond de €90 kosten) terwijl er een garantie op de televisie zit van drie jaar. Dit is dus achteraf niet het geval. De televisie werd dus toch maar opgehaald (dit is 4 februari 2020) en ze hebben de televisie 4 weken(!!) ter reparatie in huis gehad en hebben mijn ouders GEEN leen televisie gekregen om te gebruiken. De reparateurs gaven aan dat er niets aan de hand was met de televisie. Wij kregen hem weer na 4 weken, op 6 maart 2020, in huis. Tijdens het uitpakken van de televisie bleek er vocht onder het scherm te zitten en hadden mijn ouders weer niets aan de televisie. Mijn vader heeft afgesproken met de klantenservice dat hij toch een kleinere televisie wil en het nu graag wil omruilen naar een 55" inch. Dit was geen probleem en zij zouden het verschil aan mijn ouders terug betalen. De nieuwe televisie werd op 12 maart 2020 geleverd en vanaf heden wachten wij nog steeds op het resterende bedrag van €296,96. Dit is nu zeven(!) weken geleden en nog steeds is het niet afgehandeld. Aan de telefoon zijn ze bot en kappen zij het telefoon gesprek af door te zeggen dat het allemaal geregeld wordt, wat elke keer niet het geval is. Graag wil ik iedereen er op attenderen om geen televisie aan te schaffen bij TVreus.nl, het bedrag ziet er misschien heel aantrekkelijk uit, maar de service die je gewend bent van grotere namen kan je vergeten. Wij zijn nu inmiddels vanaf januari bezig en het is nog steeds niet afgehandeld. Deel dit bericht, zodat mensen, net als ons er niet intrappen.
Andermans topic kapen is eigenlijk niet zo netjes. Oh, ja...de ENTER toets op uw toetsenbord doe het niet!
Tv gekocht bij tv Reus omdat die goedkoopst was . De tv voldeed niet aan wens , retour aangevraagd 2 keer zelfs maar niks hoor naar een aantal keer bellen moest ik maar zelf de tv op de post doen en ik had er al geen vertrouwen meer in want alles ging al moeilijk bij de tv reus . Maar goed alles netjes verpakt in de originele zodat niet kon beschadigingen en op de post gedaan . Ik heb levering in gaten gehouden eerste aflevering was niet gelukt dan weer 3 keer moeten bellen of ze tv bij ophaalpunt willen ophalen . De tv was opgehaald dan weer keer bellen of ons geld terug kregen. Eerst controleren op beschadigingen zeiden en wat bleek de tv was geheel beschadigingen en total los en geld kwijt . Eerste wat ze zeiden schakel de verzekering maar in . Er zaten krassen op tv dat gewoon onmogelijk was . Het was al probleem in begin omdat ik netjes tv wilde retourneren nu resultaat 580 euro kwijt en geen tv meer want ze sturen ook niet meer terug . Dit was dure les en niet netjes geholpen door dit bedrijf .
Andermans topic kapen is eigenlijk niet zo netjes. Oh, ja...de ENTER toets op uw toetsenbord doe het niet!
@newmikey, Ik vind niet dat het topic is gekaapt. De TS was zich aan het orienteren en dan zijn dit soort ervaringen heel handig om te bepalen waar je je tv gaat kopen. En dat gezanik over de Entertoets is ook maar een beetje uit de lucht gegrepen. Het verhaal heeft hoofdletters en punten, heel goed leesbaar. Misschien moet je je verveling ergens anders botvierfen.
Geen ervaring met deze winkel. Wat ik altijd als eerste doe als ik het bedrijf niet ken is googlen op 'klacht ..bedrijf'.
Zo kunt u al heel wat lezen over tvreus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer