miekmol
door miekmol Oct 31, 2019 om 08:36
Elektronica & tv
Iemand ervaring met internetwinkels zoals de TV-Reus?

Wij willen een nieuwe TV kopen en zijn in diverse winkels gaan kijken.
De prijzen voor eenzelfde toestel variëren nogal.
Natuurlijk hebben we ook op internet naar de prijzen gekeken.
Neem nou bijv. LG OLED65C9P. Deze kost bij BCC 3199.00 bij Mediamarkt 2999,00 bij de TV-Reus 2009,00 en bij Bol.Com 2199,00. Een prijsverschil van de duurste en de goedkoopste van 1190,00. Nu weten we dat internetaanbieders veel goedkoper kunnen zijn, ze hebben geen winkel en personeel maar dit verschil is gigantisch. We zien ook dat TV-Reus zelfs een jaar langer garantie geeft. Ook zien we dat bij sommige aanbieders LA achter het typenummer staat. Onze vraag is of iemand kan uitleggen wat LA achter het typenummer betekent en graag de ervaring van goedkope internetaanbieders.
Daarnaast geeft LG tot 16 november een cashback op dit type van 200,00. Zou de TV-Reus dit al in hun lage prijs verwerkt hebben?

31714 11 Rapporteer

panter22
door panter22 - Oct 31, 2019 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Het type is PLA. De consumentenbond legt uit:
https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-typenummers

gerbera
door gerbera - Oct 31, 2019 om 09:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bij de TV reus is het  de LG OLED65C9P terwijl dit bij de anderen de 65C9PLA is hetgeen betekend dat u met een ouder type toestel te maken heeft. De P betekent dat dit toestel regio gebonden is (Europe/Nederland) en er in dat toestel o.a. geen DVB Tuner maar een gewone Tuner is ingebouwd omdat de ontbreekt. Vaak ook zijn het toestellen die voor de Duitse markt zijn gemaakt en goedkoop worden ingekocht. Voor garantie kunt u dan niet terecht bij LG Nederland. Vandaar het prijsverschil. Overigens is de foto die u toont van het type PLA die door de consumentenbond is getest en niet het type P dus heb ik mijn twijfel over die consumentenplakker..

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2019 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u wordt door de reus gewoon een beetje beduveld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 31, 2019 om 09:44
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is dan ook weer sprake van het gegevenn dat goedkoop = duurkoop kan zijn. Zoals ik het van andren al begrijp gaat het in ieder geval om een al ouder toestel hetgeen op zich niet direct een probleem behoeft te zijn maar wel is dan aan de orde dat de nieuwste snufjes mogelijk niet aanwezig zijn.

Laat u niet misleiden door de extra garantie die u noemt. Voor u als consument is er een wettelijke beschermingsregeling die heel erg duidelijk is waneer een aangekocht product niet voldoet. Ik geef u daarvoor drie verwijzingen: www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

Hetgeen u noemt over 'cash back' is een regeling van LG en niet van de leverancier die u noemt. Voor die 'cash-back' gelden de voorwaarden die LG  heeft gesteld.

panter22
door panter22 - Oct 31, 2019 om 10:14
6599 Antwoorden / Vragen

Hier kun je de aktie vinden. Het toestel dat de Tv-reus aanbiedt staat er niet bij. Noch bij de winkels waar je de tv kunt kopen.
Deze aktie loopt een paar dagen langer en je krijgt €300 terug. Vraag er dus even naar in de winkel.
Kijk in de aktievoorwaarden. Daar vind je een lijst met deelnemende winkels.
http://onlinepromo.eu/lg/lg_19-0407/nl/

aurora1
door aurora1 Oct 31, 2019 om 22:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of meedoen aan “Blokken” (BRT) en een dergelijk toestel winnen kan ook....

aurora1
door aurora1 - Oct 31, 2019 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij twijfel niet doen. Ik zou alleen bij een goed bekend staand bedrijf kopen.

Nadaad95
door Nadaad95 - Apr 29, 2020 om 16:52
1 Antwoorden / Vragen

Hallo allemaal, Begin juni 2019 hebben mijn ouders een televisie aangeschaft via www.tvreus.nl. In eerste instantie zag de televisie er goed uit en heeft mijn vader geen rare dingen gevonden op de website. Het eerste half jaar was er niets aan de hand met de televisie en waren zij heel blij met de aankoop. Na een half jaar begon de televisie minder goed te werken, dit is in december 2019 geweest. Er kwam een melding in beeld van de televisie, waarna de televisie geen connectie meer maakte en er geen televisie meer gekeken kon worden. Na 2 maanden (eind januari 2020), wekelijks soms ook dagelijks contact op te nemen met de klantenservice van TVreus wilden ze de televisie ter reparatie ophalen. Hier moesten mijn ouders voor betalen (dit zou rond de €90 kosten) terwijl er een garantie op de televisie zit van drie jaar. Dit is dus achteraf niet het geval. De televisie werd dus toch maar opgehaald (dit is 4 februari 2020) en ze hebben de televisie 4 weken(!!) ter reparatie in huis gehad en hebben mijn ouders GEEN leen televisie gekregen om te gebruiken. De reparateurs gaven aan dat er niets aan de hand was met de televisie. Wij kregen hem weer na 4 weken, op 6 maart 2020, in huis. Tijdens het uitpakken van de televisie bleek er vocht onder het scherm te zitten en hadden mijn ouders weer niets aan de televisie. Mijn vader heeft afgesproken met de klantenservice dat hij toch een kleinere televisie wil en het nu graag wil omruilen naar een 55" inch. Dit was geen probleem en zij zouden het verschil aan mijn ouders terug betalen. De nieuwe televisie werd op 12 maart 2020 geleverd en vanaf heden wachten wij nog steeds op het resterende bedrag van €296,96. Dit is nu zeven(!) weken geleden en nog steeds is het niet afgehandeld. Aan de telefoon zijn ze bot en kappen zij het telefoon gesprek af door te zeggen dat het allemaal geregeld wordt, wat elke keer niet het geval is. Graag wil ik iedereen er op attenderen om geen televisie aan te schaffen bij TVreus.nl, het bedrag ziet er misschien heel aantrekkelijk uit, maar de service die je gewend bent van grotere namen kan je vergeten. Wij zijn nu inmiddels vanaf januari bezig en het is nog steeds niet afgehandeld. Deel dit bericht, zodat mensen, net als ons er niet intrappen.

newmikey
door newmikey May 30, 2020 om 11:06
830 Antwoorden / 0 Vragen

Andermans topic kapen is eigenlijk niet zo netjes. Oh, ja...de ENTER toets op uw toetsenbord doe het niet!

Jack
door Jack - May 30, 2020 om 00:43
1 Antwoorden / Vragen

Tv gekocht bij tv Reus omdat die goedkoopst was . De tv voldeed niet aan wens , retour aangevraagd 2 keer zelfs maar niks hoor naar een aantal keer bellen moest ik maar zelf de tv op de post doen en ik had er al geen vertrouwen meer in want alles ging al moeilijk bij de tv reus . Maar goed alles netjes verpakt in de originele zodat niet kon beschadigingen en op de post gedaan . Ik heb levering in gaten gehouden eerste aflevering was niet gelukt dan weer 3 keer moeten bellen of ze tv bij ophaalpunt willen ophalen . De tv was opgehaald dan weer keer bellen of ons geld terug kregen. Eerst controleren op beschadigingen zeiden en wat bleek de tv was geheel beschadigingen en total los en geld kwijt . Eerste wat ze zeiden schakel de verzekering maar in . Er zaten krassen op tv dat gewoon onmogelijk was . Het was al probleem in begin omdat ik netjes tv wilde retourneren nu resultaat 580 euro kwijt en geen tv meer want ze sturen ook niet meer terug . Dit was dure les en niet netjes geholpen door dit bedrijf .

newmikey
door newmikey May 30, 2020 om 11:07
830 Antwoorden / 0 Vragen

Andermans topic kapen is eigenlijk niet zo netjes. Oh, ja...de ENTER toets op uw toetsenbord doe het niet!

zoekster
door zoekster May 30, 2020 om 11:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@newmikey, Ik vind niet dat het topic is gekaapt. De TS was zich aan het orienteren en dan zijn dit soort ervaringen heel handig om te bepalen waar je je tv gaat kopen. En dat gezanik over de Entertoets is ook maar een beetje uit de lucht gegrepen. Het verhaal heeft hoofdletters en punten, heel goed leesbaar. Misschien moet je je verveling ergens anders botvierfen.

pe
door peentjes - May 30, 2020 om 12:46
421 Antwoorden / 0 Vragen

Geen ervaring met deze winkel. Wat ik altijd als eerste doe als ik het bedrijf niet ken is googlen op 'klacht ..bedrijf'.
Zo kunt u al heel wat lezen over tvreus.

H.
door H. Yildirim - Sep 11, 2020 om 23:26
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb van deze webshop een tv gekocht en heb er ontzettend veel spijt van. Het is werkelijk een oplichtersbende. De QE55Q70T tv die ik gekocht heb, was beschadigd en had veel gebruikssporen. Ik ben al 2 weken bezig om mijn geld terug te krijgen. Tvreus komt met duizenden smoesjes om de creditering niet uit te voeren. Wil je opgelicht worden? Koop dan vooral een kapotte tv bij Tvreus..

Deze webshop schiet op alle fronten tekort.

1. De tv's die tvreus bezorgt, zijn veelal baschadigde of 2e hands modellen.

2. Als de consument de tv wil retourneren, wordt er niet gereageerd door tvreus, zij hebben immers de buit al binnen.

3. Na veel bellen en mailen wordt de tv opgehaald.

4. Er wordt daarna vanuit tvreus weer niet gecommuniceerd.

5. Uiteindelijk komt Tvreus met een belachelijk iets. Dat de tv veel branduren heeft en dat er 20% wordt ingouden op het aankoopbedrag. Terwjjl de tv max 1 uur aan heeft gestaan om te testen. Ze bedriegen de consument op deze manier om onterechte inkomsten te genereren. Met andere woorden plegen ze gewoon diefstal. En komen ze iedere keer ermee weg.

6. Die 80% kun je ook vergeten. Ze crediteren dat bedrag ook niet. Ook al bel/mail je je suf. Ze lachen je gewoon uit en verbreken de verbinding. Zij hebben immers jouw geld en de tv, waarom moeten we ons druk maken om die klant??
Onze missie is volbracht, we hebben weer iemand lekker opgelicht, zullen ze wel denken. Dat de Nederlandse overheid dit soort malafide praktijken toe kan staan begrijp ik ook niet.

7. De positieve reviews op trustpilot zijn bijna allemaal fake. Er klopt daar niks van. Negatieve reviews worden direct gerappotteerd of verwijderd door trustpilot. Zij dienen als het ware als de handlanger van Tvreus.nl.

Beste mensen koop nooit iets van Tvreus! Je wordt gegarandeerd opgelicht! Zij plegen strafbare feiten maar komen ermee weg. Ik ga er een zaak van maken, want dit pik ik gewoon niet. De consumenten hebben toch ook rechten in dit land of niet soms. Tvreus bezorgt geen tv's maar een hoop ellende.

panter22
door panter22 Sep 12, 2020 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom test je een tv die beschadigd is en gebruikssporen heeft? Die stuur je toch direct terug. En als je een nieuwe tv test en je wilt hem niet, dan gaat de tv weer in de doos en wordt weer als nieuw verkocht. Kennelijk is dat jou ook overkomen en heeft de vorige koper de tv ook even getest. Dat mag toch met online winkelen,

H.
door H. Yildirim Sep 14, 2020 om 01:27
1 Antwoorden / Vragen

De tv is 's avonds rond 21.30u bezorgd. Ik heb hem toen uit de doos gehaald, toen ik heb ik alleen geconstateerd dat de achterkant van de tv los zat. En meer niet. In daglicht kun je bepaalde dingen natuurlijk veel beter zien. De volgende ochtend heb ik de kabels etc aangesloten en heb toen opgemerkt dat de achterkant (rechtsachter) van  de omlijsting ook beschadigd was en toen bekeek ik de omlijsting heel goed van dichtbij en heb heel veel lijmrestjes geconstateerd en dat de omlijsting her en der los zat. Nadat ik de tv heb aangezet zag ik een zwarte streep in het scherm. Toen heb ik de tv direct ingepakt en contact opgenomen met tvreus. Ik heb van 28-08 tot 12-09 tientallen keren moeten bellen mailen om mijn geld terug te kunnen krijgen. Nooit en nooit meer zal ik een product bestellen bij dit soort malafide webshops!! Ik heb ruim 2 weken lang lopen stressen door die oplichters. Ik zal ook iedereen gaan waarschuwen voor hun.

H.
door H. Yildirim Sep 14, 2020 om 01:34
1 Antwoorden / Vragen

Je hebt bij tvreus totaal geen service en garantie kun je ook wel vergeten. Als je de algemene voorwaarden van tvreus goed leest, zul je zien dat je nooit in aanmerking zal komen voor 3 jaar garantie. Dat is immers alleen van toepassing als je gemiddeld minder dan 1.5u per dag tv kijkt. Anders vervalt de garantie van het derde jaar. De tv's die tvreus verkoopt zijn allemaal grijze import tv's uit Oost-Europa. Via Samsung heb je dus sowieso geen garantie omdat het geen Benelux model is.