ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Aug 14, 2018 om 20:55
Elektronica & tv

Ik heb last van AdWare in Lenovo Bestanden

Ik heb een Lenovo Tab 4 10 gekocht, en ik wou wat foto's bekijken.
Maar eenmaal bij de Bestanden app laat die steeds reclame zien en ook reclame spotjes.
Dit gebeurt heel vaak, elke keer als ik die app open.
Maar ik vind dit raar, omdat er geen reclame thuishoort in systeemapp dus dit is gewoon AdWare.
Ligt dit aan de app, of is er een geheimzinnige virus binnengekomen in mijn tablet?
(Mijn tablet is nieuw)
En wat kan ik het beste doen?

Ik hoop dat dit voldoende informatie was om de vraag te laten beantwoorden.

4916 8 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 14, 2018 om 21:07
509 Antwoorden / Vragen

Als je geen gekochte licentie hebt voor Adware, heb je de free versie en kun je reclame verwachte als  dit programma opent. Kopen of de App verwijderen lost dit probleem.

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Aug 14, 2018 om 22:16
9 Antwoorden / 20 Vragen

@V1126, Ik kan wel de app verwijderen, maar hoe moet ik dan de Bestanden bekijken?
Ik kan wel de externe bestanden apps downloaden maar die maken de probleem mogelijk erger.
Nogmaals bedankt voor uw antwoord

marita5
door marita5 - Aug 14, 2018 om 21:10
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Forumemperor247 ,

Maar eenmaal bij de Bestanden app laat die steeds reclame zien en ook reclame spotjes
Dit gebeurt heel vaak, elke keer als ik die app open.

Welke bestanden app is dit ?

Uit de handleiding :

Foto`s en video`s bekijken .

Foto's en video's worden opgeslagen in de interne opslagruimte van uw apparaat.
U kunt uw foto's en video's op de volgende manieren bekijken:

Tik op de miniatuur wanneer u de app Camera gebruikt.
Ga naar Foto's.
Ga naar Bestanden.

De schermafbeeldingen worden opgeslagen in de interne opslagruimte van uw apparaat.
U kunt de schermafbeeldingen op de volgende manieren bekijken:
Ga naar Foto`s .
Ga naar Bestanden .

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Aug 14, 2018 om 22:16
9 Antwoorden / 20 Vragen

Een app met de naam Bestanden

marita5
door marita5 Aug 14, 2018 om 22:20
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dat is simpel uitgelegd .

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Aug 26, 2018 om 17:34
9 Antwoorden / 20 Vragen

Er is geen duidelijke naam voor die app Marita5

tdmduc
door tdmduc - Aug 14, 2018 om 21:49
703 Antwoorden / 2 Vragen

Het is bekend dat Lenovo zgn. bloatware op haar laptops en andere devices "mee-installeerd". Bij Windows niet zo'n probleem maar bij deze Android besturing wordt het een ander verhaal.

WIl je hem "onder controle" hebben zal je hem moeten "rooten" zodat je heer en meester word van de besturing en ook de "verplichte" fabrieks apps kunt dumpen.

Meer over het rooten van je Lenovo vindt je hier. https://forum.xda-developers.com/thinkpad-tablet/general/twrp-root-tab-4-plus-tb-x704l-f-tb-t3664407

 https://forums.lenovo.com/t5/Android-Ecosystem-Developers/How-to-root-amp-custom-recovery-for-Tab-4-10-Plus/td-p/3769111

LET OP!!!► Rooten is altijd op eigen risico, maar géén reden om het achterwege te laten.

Rooten is nooit zonder gevaar maar als je stap voor stap de lijntjes volgt moet het goed gaan.

Durf je dit alles niet neem dan hier eens een kijkje.

https://drfone.wondershare.com/android-tips/top-adware-removal-for-android.html

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Aug 14, 2018 om 22:18
9 Antwoorden / 20 Vragen

@TMDUC

Ik kan het wel Dooren, maar ik ga dat niet nu doen.
Omdat ik dan de garantie verlies.
Ik ga het doen als de garantie voorbij is.
Nogmaals bedankt voor uw antwoord

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 1, 2018 om 13:28
9 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb een review opgenomen over mijn tablet maar ik heb toevallig bewijsmateriaal aangetroffen, dus stuur ik die ook mee.
Zodat jullie kunnen zien hoe de AdWare eruitziet op mijn tablet
Link: https://www.instagram.com/alwaysrizaofficial/?hl=nl
De AdWare is opgenomen vanaf 10:34
Ik hoop met deze bewijsmateriaal jullie een duwtje in de juiste richting te hebben gegeven

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 1, 2018 om 13:34
9 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb een review opgenomen over mijn tablet maar ik heb toevallig bewijsmateriaal aangetroffen, dus stuur ik die ook mee.<br
Zodatjullie kunnen zien hoe de AdWare eruitziet op mijn tablet.
Ik hoop met deze bewijsmateriaal jullie een duwtje in de juiste richting te hebben gegeven
Klik hier voor de video.
De gedeelte met de adware begint vanaf 10:30

br
door brui0929 - Aug 14, 2018 om 22:51
632 Antwoorden / 10 Vragen

Download en installeer Malwarebytes dit programma verwijderd adware.

sw
door swat1500 - Aug 14, 2018 om 23:17
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Lenovo heeft voor haar bestandsbeheer programma gekozen voor een app van derde partij die inderdaad reclame bevat. Als u dit vervelend vindt moet u deze app verwijderen en een andere app zien te vinden.

br
door brui0929 - Aug 27, 2018 om 17:48
632 Antwoorden / 10 Vragen

zie mijn Vorige antwoord.

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 - Sep 18, 2018 om 20:12
9 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat de echte naam van de bestandenverkenner CZ File Manager.
Ik heb even informatie opgezocht over die programma en het blijkt dat meer mensen met een Lenovo tablet last hebben met die programma.
Dus heb ik die programma uitgeschakeld want ik kon die niet verwijderen.
Ik heb Asus Bestandsbeheer gedownload, en die is een echte aanrader.
Ik heb voortaan geen last meer van reclame als ik een bijvoorbeeld bestanden wis, dus voor mij is de probleem opgelost.

marita5
door marita5 Sep 18, 2018 om 22:11
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@forumemperor247 , fijn om te horen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 18, 2018 om 22:12
9 Antwoorden / 20 Vragen

Bedankt voor jullie oplossing!

ForumEmperor247
door ForumEmperor247 Sep 18, 2018 om 22:13
9 Antwoorden / 20 Vragen

Ook bedankt voor jullie hulp, jullie helpen mij geholpen om mijn probleem te oplossen!

br
door brui0929 - Sep 18, 2018 om 22:38
632 Antwoorden / 10 Vragen

Download Malwarebytes dit programma verwijderd alle adware.