ja
door jann123 Nov 23, 2021 om 09:43
Elektronica & tv

Ik heb mijn pakket binnen 8 dagen geannuleerd, bedrijf zegt dat dit niet kan om

Via een bedrijf heb ik een antiblafband besteld. bedrijf gaf aan dat ze deze later gingen leveren omdat de vraag hiernaar zo groot is en ze dit niet binnen de gestelde termijn konden doen. Hierop heb ik mijn order geannuleerd, binnen 8 dagen. Bedrijf geeft aan dat order is verwerkt { w.s. via alie express} en dat ik niet meer kan annuleren. Nu moet ik wachten toto pakket is geleverd en dan terugsturen waarbij de terugstuurkosten door mij dienen te worden betaald. Als ik het pakket weiger dan wordt me 4,95 euro in rekening gebracht voor afhandelingskosten. Kan dit allemaal zomaar?

4841 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 23, 2021 om 09:51
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, maar er is een oplossing: u kunt namelijk het pakketr binnen 14 dagen zonder opgave van enige reden  retourzenden met recht op teruggave vanb uw geld. Zorg wel dat u het retouzenden zodanig doet dat u er ook zeker van bent dat het weer bij de leverancier arriveert. Het meest eenvoudige is evenwel: weigeren aan de deur en op die wijze terugzenden. M.i. mag men (oook) dan geen afwikkelingskosten aanrekenen. Om echter moeite etc. te besparen kan het een idee zijn om dat dan toch wel te betalen.

Zie deze info: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren en nog een aanvulling: weigeren aan de deur is het meest eenvoudige aangezien kosteloos retourneren niet bij iedereen kan, zie https://www.gratisretourneren.nl/

Let wel op: indien het GEEN on-line aankoop is kan het niet! Dan geldt koop = koop

sira
door sira - Nov 23, 2021 om 10:58
2336 Antwoorden / 24 Vragen

U noemt de naam van het bedrijf niet, ik ga er dus vanuit dat het een dropshipper is die (hoogstwaarschijnlijk) adverteerde op Facebook o.d., of heeft u tevoren goed onderzoek gedaan naar het betreffende "bedrijf"?
Is het een dropshipper dan is terugsturen een probleem. Het pakketje moet mogelijk voor veel geld naar China teruggestuurd worden en mocht het al aankomen dan is het nog de vraag of u uw geld terug krijgt, want heeft u adres- of andere contactgegevens van het bedrijf in Nederland? Er wordt hier inmiddels al een paar jaar voor gewaarschuwd, maar dat heeft u blijkbaar allemaal gemist.
Beter kunt u het op Marktplaats te koop zetten, maar dan is het de vraag of er een koper reageert, omdat veel mensen rechtstreeks bij AliExpress kopen, het artikel is daar voor minder dan 1/3 van de prijs te verkrijgen (tussen € 10,- en € 25,-) dan die u er voor betaald heeft.

Het pakketje zal bij u over ca. 2 maanden arriveren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 23, 2021 om 11:42
2053 Antwoorden / Vragen

Heel simpel, het deugt niet maar het kan allemaal zomaar zolang mensen spullen blijven bestellen bij drop shippers zoals u dat ook heeft gedaan. U heeft absoluut rechten maar probeer die maar eens uit te oefenen. Als u het product op eea manier weet te weigeren gaat het pakketje retour naar China maar ziet u uw geld niet terug. Als u het pakket aanpakt mag u het op eigen kosten retour sturen en bent u waarschijnlijk meer geld kwijt een verzendkosten dan u überhaupt voor het hele product heeft betaald. Pak het maar aan en beschouw het als leergeld, geen spullen kopen via advertenties op facebook en andere vage webwinkels.

mo
door mof - Nov 24, 2021 om 12:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u al betaald? Dan zult u moeten wachten tot u het pakket ontvangt. En ja, retourkosten zijn in principe voor de klant, ofschoon veel bedrijven ook die voor hun rekening nemen. HEt pakket weigeren kan altijd kostenloos. Daar kan niet achteraf not iets voor worden gerekend. U neemt het gewoon niet aan. Tenzij u het in de brieven bus vindt.

1paul
door 1paul - Nov 25, 2021 om 11:09