bo
door boosje Nov 4, 2016 om 12:36
Elektronica & tv

Ik zoek bezitters v.an een Philips decoder DSR7141 van Canal Digitaal.

Sinds augustus-september j.l. is Canal Digitaal bezig met het invoeren van HD. Daarvoor hebben ze in die tijd nieuwe software doorgevoerd. Nu blijkt dat met name dit type decoder, Philips DSR 7141, problemen geeft sinds die nieuwe software is doorgevoerd. Voor deze problemen (wegvallen van ontvangst, geen ontvangst, stilstaand beeld, etc. etc.) lijkt op korte termijn geen oplossing te zijn, de technici van CD komen er niet uit. CD zou een 'goede' aanbieding hebben voor de bezitters van deze decoders, nou mooi niet dus. Ik heb maandenlang alleen maar NPO1 en 2 en BVN kunnen kijken omdat niemand mij heeft ingelicht dat ik die nieuwe software handmatig moest binnenhalen. Restitutie van mijn abonnement dat ik voor Jan L** heb betaald? Ho maar! Een nieuwe decoder? Ook niet, nee die moet ik aanschaffen voor 69 euro! Hoezo? IK heb het probleem toch niet veroorzaakt? Van mij mag dit zó in Kassa!, want ik vrees dat ik niet de enige ben.

7602 12 Rapporteer

Apetjoek
door Apetjoek - Nov 4, 2016 om 12:54
234 Antwoorden / 16 Vragen

B B (beste boosje) Canal digital is al zeker een jaar bezig met het veranderen van hun SD naar HD dus....?
de receiver die u heeft is niet een van de jongste meer en niet geschikt voor de huidige ontvangst mogelijkheden van Canal digital,dus.....?
en een nieuwe receiver voor slechts € 69,00 is echt spotgoeie koop , even een vergelijk U belt toch ook niet meer met een muurtoestel van de PTT  maar met zo een modern ding die u in uw hand kan houden en ddo uw huis mee kan lopen

en heeft u ook kosten voor aanschaf of huur voor een nieuwe telefoon moeten maken en dat probleem heet vooruitgang en meegaan in de stroom der volkeren , en Kassa doet er echt niets aan want die hebben hun handen en mond vol met andere onbenulligheden dus recht je rug en koop de aangeboden receiver of gooi je TV van je het raam uit .

Cookies
door Cookies - Nov 4, 2016 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......U belt toch ook niet meer met een muurtoestel van de PTT ...... Nee, hij heeft een moderner toestel.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2016 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kijkt maandenlang alleen naar 1 en 2, en het komt dan niet bij u op om eens te bellen naar CD?

En al zou iemand u gewaarschuwd hebben, dat u nieuwe software zou moeten laden, had dat toch niets uitgemaakt, dat geeft toch ook problemen? Voor zo'n oud bakje wordt dat niet meer aangepast.

Ik zou die decoder voor € 69 maar aanschaffen, koopje. Is uw LNB nog wel geschikt?

Topantwoord

sira
door sira - Nov 4, 2016 om 13:53
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb voor mijn tv op de slaapkamer dezelfde decoder. Ook ik heb af en toe last van een stilstaand beeld. De enige oplossing is de stekker van de decoder er uit en weer aansluiten.

Het maakt in principe niet uit of het een (wat) ouder model is, het is een decoder om HD tv te kunnen ontvangen. Dat er problemen ontstaan, zoals bij Boosje, heeft niets te maken met de leeftijd van de decoder, maar met de doorgevoerde wijzigingen bij Canal Digitaal.

Ik ben inmiddels al aan de vijfde decoder toe. Drie van deze decoders waren alleen geschikt voor SD, maar de andere 2 waren HD decoders. Alle decoders werkten goed en vertoonden geen mankementen, tot CD......

De klant wordt verplicht de decoder na ca. 4 jaar te vervangen. Niet omdat de decoder aan het eind van zijn leven is, maar vanwege de wijzigingen. Veel mensen hebben de mond vol over onze wegwerpmaatschappij, maar dit is één van die voorbeelden. Zelf denk ik dat het eerder met commercie te maken heeft. Boosje wordt een nieuwe decoder aangeboden voor € 69,-. Voor CD zit hier een flinke winst in.

Topantwoord

Th
door The Enforcer - Nov 5, 2016 om 19:18
2 Antwoorden / Vragen

Heel herkenbaar, de problemen zijn alom bekend en gemeldt op diverse media (Facebook/KlachtenKompas/SatellietForum/Sat4all/Ontevredenklanten.be (TV Vlaanderen maakt ook deel uit van de M7 groep)/Klacht.nl/Allestoringen.nl/etc). Ik ben zelf ook actief op deze media en zou dan nu ook dit probleem weleens aangekaart willen zien bij Kassa.

De DSR7141 was één van de stabielste ontvangers van de M7 groep en zelfs die stabiliteit hebben ze om zeep geholpen op 25 Augustus 2016 toen de software update is doorgevoerd.

Ik heb via de app van Kassa dit probleem al aangekaart een paar weken geleden, ik zou dan ook iedereen willen adviseren om datzelfde te doen, hoe meer klachten Kassa krijgt hoe (wellicht) eerder hier een onderwerp aan gericht wordt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 5, 2016 om 19:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ach wat maakt het uit , ts kijkt vast nog zwart / wit op een. 4:3.
TV zal vast modern zijn waarom dan de decoder niet?

bo
door boosje - Nov 25, 2016 om 11:29
80 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel Sira en The Enforcer, met antwoorden zoals die van jullie kan ik tenminste iets. Met slappe reacties zoals tja, dat is de vooruitgang kan ik dus helemaal niks. Niet alle verandering is vooruitgang, dat zijn twee totaal verschillende begrippen.

We zijn nu inmiddels drie weken verder en ik behelp me nu met "stroom eraf, stroom er weer op" als het ding vastslaat. Dat gebeurt op twee manieren: OF het beeld staat vast op het moment dat ik de TV aan zet, OF het beeld bevriest ineens tijdens een programma. In beide situaties kun je niet van zender veranderen, er is ook geen geluid. Met de afstandsbediening aan en uit zetten werkt niet, je MOET naar het apparaat toe, de voedingskabel loshalen en weer insteken en DAN de decoder weer aan zetten. Dat kleine beetje beweging en het verrichten van een paar handelingen zijn het ergste niet. Maar wat heel erg irritant is: met die paar handelingen en het opnieuw opstarten na het weer aan zetten ben je al gauw enkele minuten verder. Heb je de bevriezing van het beeld tijdens een uitzending, dan ben je de draad of de clou van een verhaal kwijt, je mist een deel van het journaal of je mist een heel nummer van een concert.

En Enforcer: ik ben het met je eens: tot die update van 25 augustus deden al die decoders het goed, dus heeft CD mankerende software geupload die ze eerst beter hadden moeten testen. Het probleem ligt bij henzelf, iets wat ze ook toegeven via het bedrijf dat hen in Frankrijk vertegenwoordigt. Van dat bedrijf kregen wij namelijk een nieuwsbrief waarin gewoon wordt toegegeven dat de technici van CD het probleem niet opgelost krijgen. Ik vertik het om voor veel geld een nieuwe decoder aan te schaffen omdat:

1- ik ben afgekeurd voor melkkoe en ook voor dom schaap niet geschikt ben bevonden.
2- de veroorzaker van een probleem geacht wordt om dit op te lossen.
3- ik door toedoen van CD niet geleverd krijg waarvoor ik betaal, namelijk ongestoorde HD-ontvangst. Maar ook restitutie van abonnemenstgeld wegens gederfd kijkgenot wordt mij geweigerd.

Zouden ze die software bewust zo hebben geschreven om hun decoderomzet op te krikken? Ze verhogen ook gewoon de prijzen van de abonnementen zonder dat je daar iets aan kunt doen. Alleen flink opspelen helpt soms, maar in dit geval niet.

Ik heb dit geval nog niet bij Kassa! aangemeld, maar ik denk dat ik het toch maar ga doen. Eerlijk gezegd ben ik ontmoedigd voor aanmelden omdat het mij nog nooit is gelukt om ooit maar één inhoudelijke reactie van Kassa! te krijgen als ik al eens iets heb aangekaart. Ook niet voor de Belbus. Ik weet niet hoe die mensen het voor elkaar krijgen om door die muur heen te komen.
Ik ken hier in de buurt (ook Midden-Frankrijk dus) mensen die ook steeds hun decoder moeten wakker schudden. Zij hebben een ander type, ik weet niet welk, maar die lust ook die nieuwe software niet.

costnix
door costnix Nov 25, 2016 om 14:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor contact met de readactie van Kassa klik op "Contact" onder aan deze pagina onder het kopje "Service".
Voor de Belbus klikt u op "Belbus" onder het kopje "Kassa".

ph
door philip36 - Nov 25, 2016 om 15:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen
Th
door The Enforcer - Nov 25, 2016 om 23:24
2 Antwoorden / Vragen

Hi Boosje,

De reacties die je krijgt op dit 'forum' van Kassa kun je vrijwel altijd negeren, alleen de mensen die hetzelfde probleem ervaren als jijzelf zullen enigszins kunnen bijdragen aan een zinvolle discussie omtrent het probleem.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwsbrief die je hebt ontvangen van 'het bedrijf dat CanalDigitaal vertegenwoordigt in Frankrijk'. Kun je in een reactie de volledige tekst waarin dat aangehaald wordt eens hier plaatsen of staat het ergens publiekelijk op hun website vermeldt ? Ik verzamel namelijk zoveel mogelijk correspondentie omtrent de problemen van de software-update door CanalDigitaal (en de rest van de M7 providers, zoals TV Vlaanderen).

Je kunt dit probleem gewoon naar Kassa insturen hoor, je hoort er toch niks meer van, althans dat is mijn ervaring na het insturen van dit probleem aan Kassa inmiddels al anderhalve maand geleden. Waarom ? Geen idee, misschien heeft Kassa het druk, zien ze er geen verhaal in, vinden ze niet dat ze hiertussen hoeven te staan, zijn er (eerdere) afspraken gemaakt tussen M7/CanalDigitaal en Kassa, etc. Dat zullen wij als consument nooit te weten komen. Feit is wel dat als het niet gemeldt wordt, men het sowieso niet zal onderzoeken.

Over dat 'kleine beetje beweging en het verrichten van een paar handelingen' kan ik je een heel simpel en misschien wel 'cru' voorbeeld geven: Ikzelf ben nog redelijk jong en fitaal genoeg om van de bank te springen om dat ding een zet te geven, maar enkele oudere leden in onze familie met dezelfde problemen zitten in een rolstoel, waarvan er ook nog eens iemand verlamt is aan zijn totale rechterkant. Hoe zie jij je het voor je dat deze persoon van de bank 'springt' in een rolstoel, vervolgens naar de ontvanger toe 'rolt', de ontvanger met 1 hand van stroom te ontdoen en vervolgens er weer op te zetten. Juist, dat is dus gewoon niet mogelijk. Een ontvanger moet gewoon doen waar hij voor aangeschaft is, en daar voldeed het apparaat ook aan tot aan de software-update door CanalDigitaal.

Of de problemen ooit nog zullen worden opgelost met de huidige software versie zal niemand van ons momenteel kunnen voorspellen, dus het advies is om gewoon te gaan klagen, net zolang totdat ze je een goed alternatief hebben geboden. Je staat in ieder geval vol in je recht, alleen moet je dat ook kunnen proberen over te brengen op de desbetreffende medewerker waar je mee zal communiceren (niet iedere medewerker is zo snugger om te accepteren dat de klant gelijk heeft).

Als laatste zou ik je willen adviseren om je klacht publiekelijk kenbaar te maken op de Facebook pagina van CanalDigitaal (https://www.facebook.com/CanalDigitaal/), de ervaring leert momenteel dat dit nog enigszins de beste communicatie mogelijkheid met CanalDigitaal geeft. Zodra je iets (negatiefs) publiekelijks op hun pagina zet volgt er meestal vrij snel een reactie van hen.

Suc6 en we horen graag het verloop hiervan.

PS. Alle oplossingen die hier door anderen aangedragen worden hoef je verder eigenlijk ook niet op te volgen, de gebruikelijke 'hidden-menu' resets, de hdmi instelling wijzigen, etc, etc... dit zijn allemaal schijn-oplossingen die ooit door CanalDigitaal in het leven zijn geroepen om de klant de schijn te wekken dat dit mogelijk een oplossing zal zijn voor de problemen en dat de klacht dus meteen is afgehandeld.

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2016 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus maar gewoon door etteren, ipv een nieuwe ontvanger te nemen.

Th
door The Enforcer Nov 26, 2016 om 00:00
2 Antwoorden / Vragen

Nee, niet door etteren ... maar bij de provider (publiekelijk via Facebook) gaan klagen, nogmaals men staat hier volledig in zijn/haar recht. Waarom zou je een nieuwe ontvanger zelf moeten aanschaffen als het probleem door een ander is ontstaan? We zitten hier op het Kassa 'forum' (wat het consumentenrecht zou moeten bevorderen), niet op het Baby Prikbord forum.

Als je Tesla auto naar de garage gaat voor een softwareupdate van Tesla en het blijkt dat vanwege die software update je auto nu ineens niet meer harder kan dan 100km/u, ga je dan ook een nieuwe auto kopen ? Kom op zeg....

-edit- TomTom had laatst ook zoiets, door een software-update niet meer kunnen navigeren in Nederland, wat reeds door Kassa is behandeld: http://kassa.vara.nl/media/366439

tijger1
door tijger1 Nov 26, 2016 om 09:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hou vast aan uw principes, dat zullen vooral die oudere leden in uw familie op prijs stellen.

pu
door puursang - Dec 24, 2016 om 16:49
23 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Boosje, sinds enige dagen zendt Canal Digitaal een nieuwe update uit. Ontvanger uitzetten en weer aanzetten . Het apparaat gaat dan automatisch met de update starten.Ik heb 2 apparaatjes geupdate en heb daarna geen problemen meer met vastlopen gehad.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 25, 2016 om 01:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een vergoeding voor gederfd kijkgenot?
Get a LIFE. Ga het bos in, ga naar het strand doe iets leuks met je vrouw of kinderen. Tv komt ver daarna pas.

hansje klein
door hansje klein - Dec 25, 2016 om 09:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij mij staat er op het ´kastje´ REBOX (ooit zèlf gekocht) en heb nooit problemen. Misschien dè oplossing?

tijger1
door tijger1 Dec 25, 2016 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts wil juist geen geld uitgeven:-))