In gebreke zijn van tv provider
Ik heb al jaren een 3 in 1 pakket bij Tele 2, over het algemeen tot goede tevredenheid.
Enkele maanden geleden werden we "verrast" met het omzetten van een aantal tv zenders naar HD uitvoering. Helaas zijn er zenders, waaronder Canvas waar ik vaak naar kijk / keek, die om de paar minuten een hele irritante storing in het beeld geven. Het probleem is al heel lang bekend bij Tele 2 maar blijkbaar willen ze het niet oplossen of zijn ze niet in staat om dit probleem op te lossen. Je krijgt elke keer waardeloze beloftes dat het binnenkort opgelost is, mijn binnenkort lijkt anders te zijn dan hun binnenkort.
In 1e instantie hebben de niet HD en HD zenders een poosje naast elkaar bestaan maar op een gegeven moment zijn de niet HD zenders uit de zenderlijst verdwenen waardoor je dus alleen de HD versie kunt bekijken. Door de aanhoudende storingen heb je dus niks aan deze zenders. Ik vind dat de provider hiermee in gebreke blijft en mij niet levert wat ze beloven maar mij wel voor de volle pond laat betalen. Wat kan ik hier aan doen?
Wat kan ik hier aan doen?
Weinig, het aanbod veranderd, daar doe je niks aan. U kunt een provider zoeken die uw favorieten wel (nog) uitzendt en bij einde contract periode tele 2 opzeggen op de juiste manier en op tijd. Dàt geeft u geen garantie dat u bij uw nieuwe provider "forever" naar canvas zult kunnen blijven kijken.
Er is eigenlijk geen enkele provider 100% zaligmakend, denk daar wel aan. Er komen zenders bij en er gaan zenders uit het pakket, daar doe je echt niets aan. De meerderheid en capaciteit (= het maximale aantal zenders in de kabel) zal bepalen wat er aangeboden wordt.
(los van alles, ik werk niet bij tele2, heb het wel en heb eigenlijk niet meer klachten als 1 à 2 keer per jaar het tv modem een keer resetten, ook na de wijziging, de kwaliteit is verder goed hier, behoudens tijdens onweer en satellietzenders)
Tele2 is wel zo'n beetje de goedkoopste aanbieder, maar dit soort haperingen zijn loei-irritant, zeker als het een zender is dat je veel kijkt. Ik zou Canvas ook niet willen missen. Als ik u was zou ik overgaan naar een andere provider. Helaas betaal je dan wel meer en ik kan niet in uw portemonnee kijken.
U zou eventueel prijsvermindering van Tele2 kunnen vragen. Het is niet het aanbod dat is veranderd, maar de kwaliteit die geleverd wordt is bagger, dat is heel wat anders. Toch als ze dat niet willen doen, dan is het beter om te vertrekken. U hoeft dan niet uw contract uit te dienen, want in feite is er geen volledige nakoming van de overeenkomst aan de kant van Tele2.
(Ik heb echter het idee dat u allang contractvrij bent.)
Waarschijnlijk is er te weinig bandbreedte beschikbaar voor HD. Ze houden op z'n minst de prijs moeten verlagen, maar dat is natuurlijk niet dé oplossing. Wellicht toch maar een andere provider zoeken.
Hoi Assantar,
Bedankt voor je berichtje. Een aantal weken terug hebben we inderdaad ons HD aanbod gewijzigd en de zendervolgorde veranderd. Wat jammer dat je zoveel problemen ervaart met deze HD zenders. Is dit bij alle HD zenders het geval of slechts bij een paar? En krijg je dan een zwart beeld te zien? Het kan zijn dat je onvoldoende internetsnelheid hebt om de HD-kanalen te ontvangen. Een HDzender heeft minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig. Het is daarom beter om tijdens het kijken van een HD zender slechts één decoder te gebruiken ondertussen niet op te nemen. Maak je verder gebruik van HDMI kabels? Meer handige tips vind je hier: https://www.tele2.nl/klantenservice/zenderwijziging/?_ga=1.220399519.688795446.1429513901
Ik raad je tevens aan even te controleren of de HD zenders ook in standaardkwaliteit beschikbaar zijn. Bij de meeste zenders ( zoals NPPO1 ect) is dit namelijk gewoon beschikbaar. Dit kun je doen door de tv-gids te openen en de pijltoets naar beneden te gebruiken, totdat je een kanaal ziet zonder HD toevoeging achter de zendnaam.
Mocht je hier verder vragen over hebben dan raad ik je aan een berichtje te sturen via Social Media. Wij zijn actief op Twitter( @Tele2webcare) of Facebook (https://www.facebook.com/Tele2Nederland). Ook kun je gebruik maken van ons forum. Daar staan medewerkers en forumleden klaar voor al jouw vragen!
https://forum.tele2.nl/
Groetjes Fleur van Tele2
[quote=tele2webcare schreef op zaterdag 8 aug 2015, 10:25]...
Het kan zijn dat je onvoldoende internetsnelheid hebt om de HD-kanalen te ontvangen. Een HDzender heeft minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig. Het is daarom beter om tijdens het kijken van een HD zender slechts één decoder te gebruiken ondertussen niet op te nemen.
...
En dat bewijst maar wat een belachelijk slecht product het is.
Beste assantar,
als ik u was zou ik, zoals al eerder aangegeven, serieus overwegen of u wel bij Tele2 wilt blijven.
De reactie van tele2webcare dat minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig is vind ik wel erg bijzonder.
Het goedkoopste 3-in-1 pakket heeft een snelheid van 'tot 20 Mb/s', dat is toch wel fors meer dan 4,3.
De reactie van tele2webcare doet vermoeden dat er dus fors minder dan de '20' geleverd wordt.
Ik ben van mening dat een product naar behoren dient te werken en dat betekent dus niet dat bijvoorbeeld een computer uit moet om fatsoenlijk TV te kunnen kijken, of niet opnemen terwijl u TV kijkt.
Zou als ik u was uw internet snelheid eens meten en dan kijken of er geen betere aanbieder voor u te vinden is. U heeft uw abonnement al jaren geeft u aan, dat betekent dat u een opzegtermijn heeft van 1 maand.
[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 8 aug 2015, 12:09]
De reactie van tele2webcare dat minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig is vind ik wel erg bijzonder.
Het goedkoopste 3-in-1 pakket heeft een snelheid van 'tot 20 Mb/s', dat is toch wel fors meer dan 4,3.
De reactie van tele2webcare doet vermoeden dat er dus fors minder dan de '20' geleverd wordt.
Zo simpel kun je dat helemaal niet stellen
1) je kent de thuissituatie niet (misschien zit zoonlief ondertussen met zijn laptop te internetten, dochter met haar tablet, moeder achter t.v. nr. 2 zit te kijken enz. enz.)
2) je weet niet hoe goed of slecht de bekabeling is
3) krijg je inderdaad maar zelden de maximale snelheid met adsl, daarvoor moet je zo'n beetje IN de centrale wonen
Topicstarter zou hier even zijn snelheid (bekabeld) kunnen meten KLIK
Komt dat niet verder dan bijv. 10 Mbps, is het verstandig over te stappen.
Beste Fleur van Tele 2,
Het probleem is al bij jullie bekend, heb dit enige weken geleden nl. ook aangegeven als onderwerp op jullie forum!!! Ik maak geen gebruik van social media.
Het zou ook fijn zijn, dat als je een reactie geeft op een forum als dit, je ook weet waarover je het hebt. Ik heb het internet ook van Tele 2, jullie weten zelf wel welke snelheid je doorgeeft, toch? Via de test is dit bij mij 8.2 mbps. Zou voldoende moeten zijn.
In de tv zenderlijst zijn recent alle standaard uitvoeringen (niet HD variant) van alle HD zenders verwijderd. Dus die zijn niet meer in een gewoon format te bekijken alleen maar in een (storend) HD format.
Wat er bij de zender Canvas gebeurt is dat er om de paar minuten een aantal seconden storend beeld van een andere zender in beeld komt. Dit is al heel lang bij jullie bekend! Of jullie willen het niet oplossen of jullie zijn niet bij machte om het op te lossen. Kom niet elke keer aan met butsmoezen dat het binnen afzienbare tijd is opgelost, wees gewoon eerlijk.
Ik heb geen recorder genomen waar ik na 3 jaar nog steeds voor moet betalen om niet tegelijk op te kunnen nemen en te kunnen kijken. Bovendien is de storing ook aanwezig als ik alleen maar wil kijken.
@Carola.83: Ik ben de enige gebruiker in huis, dus geen anderen die tegelijk met allerlei dingen bezig zijn. De coaxkabel is vrij recent vernieuwd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer