Yv
door Yvonne_909 Aug 7, 2015 om 21:15
Elektronica & tv

In gebreke zijn van tv provider

Ik heb al jaren een 3 in 1 pakket bij Tele 2, over het algemeen tot goede tevredenheid.
Enkele maanden geleden werden we "verrast" met het omzetten van een aantal tv zenders naar HD uitvoering. Helaas zijn er zenders, waaronder Canvas waar ik vaak naar kijk / keek, die om de paar minuten een hele irritante storing in het beeld geven. Het probleem is al heel lang bekend bij Tele 2 maar blijkbaar willen ze het niet oplossen of zijn ze niet in staat om dit probleem op te lossen. Je krijgt elke keer waardeloze beloftes dat het binnenkort opgelost is, mijn binnenkort lijkt anders te zijn dan hun binnenkort.
In 1e instantie hebben de niet HD en HD zenders een poosje naast elkaar bestaan maar op een gegeven moment zijn de niet HD zenders uit de zenderlijst verdwenen waardoor je dus alleen de HD versie kunt bekijken. Door de aanhoudende storingen heb je dus niks aan deze zenders. Ik vind dat de provider hiermee in gebreke blijft en mij niet levert wat ze beloven maar mij wel voor de volle pond laat betalen. Wat kan ik hier aan doen?

2206 29 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 7, 2015 om 21:25
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wat kan ik hier aan doen?

Weinig, het aanbod veranderd, daar doe je niks aan. U kunt een provider zoeken die uw favorieten wel (nog) uitzendt en bij einde contract periode tele 2 opzeggen op de juiste manier en op tijd. Dàt geeft u geen garantie dat u bij uw nieuwe provider "forever" naar canvas zult kunnen blijven kijken.
Er is eigenlijk geen enkele provider 100% zaligmakend, denk daar wel aan. Er komen zenders bij en er gaan zenders uit het pakket, daar doe je echt niets aan. De meerderheid en capaciteit (= het maximale aantal zenders in de kabel) zal bepalen wat er aangeboden wordt.

(los van alles, ik werk niet bij tele2, heb het wel en heb eigenlijk niet meer klachten als 1 à 2 keer per jaar het tv modem een keer resetten, ook na de wijziging, de kwaliteit is verder goed hier, behoudens tijdens onweer en satellietzenders)

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 21:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Tele2 is wel zo'n beetje de goedkoopste aanbieder, maar dit soort haperingen zijn loei-irritant, zeker als het een zender is dat je veel kijkt. Ik zou Canvas ook niet willen missen. Als ik u was zou ik overgaan naar een andere provider. Helaas betaal je dan wel meer en ik kan niet in uw portemonnee kijken.

U zou eventueel prijsvermindering van Tele2 kunnen vragen. Het is niet het aanbod dat is veranderd, maar de kwaliteit die geleverd wordt is bagger, dat is heel wat anders. Toch als ze dat niet willen doen, dan is het beter om te vertrekken. U hoeft dan niet uw contract uit te dienen, want in feite is er geen volledige nakoming van de overeenkomst aan de kant van Tele2.
(Ik heb echter het idee dat u allang contractvrij bent.)

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2015 om 22:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk is er te weinig bandbreedte beschikbaar voor HD. Ze houden op z'n minst de prijs moeten verlagen, maar dat is natuurlijk niet dé oplossing. Wellicht toch maar een andere provider zoeken.

tele2webcare
door tele2webcare - Aug 8, 2015 om 10:25
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Assantar,
Bedankt voor je berichtje. Een aantal weken terug hebben we inderdaad ons HD aanbod gewijzigd en de zendervolgorde veranderd. Wat jammer dat je zoveel problemen ervaart met deze HD zenders. Is dit bij alle HD zenders het geval of slechts bij een paar? En krijg je dan een zwart beeld te zien? Het kan zijn dat je onvoldoende internetsnelheid hebt om de HD-kanalen te ontvangen. Een HDzender heeft minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig. Het is daarom beter om tijdens het kijken van een HD zender slechts één decoder te gebruiken ondertussen niet op te nemen. Maak je verder gebruik van HDMI kabels? Meer handige tips vind je hier: https://www.tele2.nl/klantenservice/zenderwijziging/?_ga=1.220399519.688795446.1429513901

Ik raad je tevens aan even te controleren of de HD zenders ook in standaardkwaliteit beschikbaar zijn. Bij de meeste zenders ( zoals NPPO1 ect) is dit namelijk gewoon beschikbaar. Dit kun je doen door de tv-gids te openen en de pijltoets naar beneden te gebruiken, totdat je een kanaal ziet zonder HD toevoeging achter de zendnaam.

Mocht je hier verder vragen over hebben dan raad ik je aan een berichtje te sturen via Social Media. Wij zijn actief op Twitter( @Tele2webcare) of Facebook (https://www.facebook.com/Tele2Nederland). Ook kun je gebruik maken van ons forum. Daar staan medewerkers en forumleden klaar voor al jouw vragen!
https://forum.tele2.nl/

Groetjes Fleur van Tele2

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2015 om 10:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tele2webcare schreef op zaterdag 8 aug 2015, 10:25]...
Het kan zijn dat je onvoldoende internetsnelheid hebt om de HD-kanalen te ontvangen. Een HDzender heeft minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig. Het is daarom beter om tijdens het kijken van een HD zender slechts één decoder te gebruiken ondertussen niet op te nemen.
...
En dat bewijst maar wat een belachelijk slecht product het is.

ho
door hopetobehelping - Aug 8, 2015 om 12:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste assantar,

als ik u was zou ik, zoals al eerder aangegeven, serieus overwegen of u wel bij Tele2 wilt blijven.

De reactie van tele2webcare dat minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig is vind ik wel erg bijzonder.
Het goedkoopste 3-in-1 pakket heeft een snelheid van 'tot 20 Mb/s', dat is toch wel fors meer dan 4,3.
De reactie van tele2webcare doet vermoeden dat er dus fors minder dan de '20' geleverd wordt.
Ik ben van mening dat een product naar behoren dient te werken en dat betekent dus niet dat bijvoorbeeld een computer uit moet om fatsoenlijk TV te kunnen kijken, of niet opnemen terwijl u TV kijkt.

Zou als ik u was uw internet snelheid eens meten en dan kijken of er geen betere aanbieder voor u te vinden is. U heeft uw abonnement al jaren geeft u aan, dat betekent dat u een opzegtermijn heeft van 1 maand.

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2015 om 12:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 8 aug 2015, 12:09]
De reactie van tele2webcare dat minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig is vind ik wel erg bijzonder.
Het goedkoopste 3-in-1 pakket heeft een snelheid van 'tot 20 Mb/s', dat is toch wel fors meer dan 4,3.
De reactie van tele2webcare doet vermoeden dat er dus fors minder dan de '20' geleverd wordt.

Zo simpel kun je dat helemaal niet stellen
1) je kent de thuissituatie niet (misschien zit zoonlief ondertussen met zijn laptop te internetten, dochter met haar tablet, moeder achter t.v. nr. 2 zit te kijken enz. enz.)
2) je weet niet hoe goed of slecht de bekabeling is
3) krijg je inderdaad maar zelden de maximale snelheid met adsl, daarvoor moet je zo'n beetje IN de centrale wonen

Topicstarter zou hier even zijn snelheid (bekabeld) kunnen meten KLIK

Komt dat niet verder dan bijv. 10 Mbps, is het verstandig over te stappen.

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2015 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ben overigens wel benieuwd hoe oud de coaxkabel is die topicstarter gebruikt.

Yv
door Yvonne_909 - Aug 8, 2015 om 22:35
42 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Fleur van Tele 2,
Het probleem is al bij jullie bekend, heb dit enige weken geleden nl. ook aangegeven als onderwerp op jullie forum!!! Ik maak geen gebruik van social media.
Het zou ook fijn zijn, dat als je een reactie geeft op een forum als dit, je ook weet waarover je het hebt. Ik heb het internet ook van Tele 2, jullie weten zelf wel welke snelheid je doorgeeft, toch? Via de test is dit bij mij 8.2 mbps. Zou voldoende moeten zijn.
In de tv zenderlijst zijn recent alle standaard uitvoeringen (niet HD variant) van alle HD zenders verwijderd. Dus die zijn niet meer in een gewoon format te bekijken alleen maar in een (storend) HD format.
Wat er bij de zender Canvas gebeurt is dat er om de paar minuten een aantal seconden storend beeld van een andere zender in beeld komt. Dit is al heel lang bij jullie bekend! Of jullie willen het niet oplossen of jullie zijn niet bij machte om het op te lossen. Kom niet elke keer aan met butsmoezen dat het binnen afzienbare tijd is opgelost, wees gewoon eerlijk.
Ik heb geen recorder genomen waar ik na 3 jaar nog steeds voor moet betalen om niet tegelijk op te kunnen nemen en te kunnen kijken. Bovendien is de storing ook aanwezig als ik alleen maar wil kijken.

@Carola.83: Ik ben de enige gebruiker in huis, dus geen anderen die tegelijk met allerlei dingen bezig zijn. De coaxkabel is vrij recent vernieuwd.

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2015 om 22:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@assantar: ik denk echt dat je meer kunt bereiken door je klacht op het forum van Tele2 neer te zetten KLIK

Een snelheid van 8.2 Mbps is natuurlijk veel te laag. Als dat niet beter kan, zou ik zeker overstappen.

Yv
door Yvonne_909 - Aug 8, 2015 om 22:55
42 Antwoorden / 2 Vragen

@Carola: Daar staat de klacht al, zoals je hebt kunnen lezen, maar er wordt niks mee gedaan; men kan of wil het niet oplossen.
Het feit dat er hier een reactie staat van Fleur van Tele 2 betekent ook dat ze er nog een keer van op de hoogte zijn.
Het telefoongedeelte van mijn contract is dit voorjaar nog gewijzigd, ik kan er dus nog niet vanaf.

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2015 om 23:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jij bent getiem op Tele2 forum? Dan zie ik dat er een nieuw modem jouw kant op komt?

door 1953 - Aug 9, 2015 om 04:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 8 aug 2015, 10:39][quote=tele2webcare schreef op zaterdag 8 aug 2015, 10:25]...
Het kan zijn dat je onvoldoende internetsnelheid hebt om de HD-kanalen te ontvangen. Een HDzender heeft minimaal 4,3 mb/s aan ruimte nodig. Het is daarom beter om tijdens het kijken van een HD zender slechts één decoder te gebruiken ondertussen niet op te nemen.
...
En dat bewijst maar wat een belachelijk slecht product het is.

Dan zou ik toch zeker weten om te gaan veranderen van provider Tele2 naar een andere provider.

door 1953 - Aug 9, 2015 om 04:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 8 aug 2015, 23:09]Jij bent getiem op Tele2 forum? Dan zie ik dat er een nieuw modem jouw kant op komt?

Of de nieuwe modem van Tele2 wat zou gaan oplossen, is toch een prutmodem van jewelste!

tele2webcare
door tele2webcare - Aug 9, 2015 om 13:30
366 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=assantar schreef op zaterdag 8 aug 2015, 22:55]@Carola: Daar staat de klacht al, zoals je hebt kunnen lezen, maar er wordt niks mee gedaan; men kan of wil het niet oplossen.
Het feit dat er hier een reactie staat van Fleur van Tele 2 betekent ook dat ze er nog een keer van op de hoogte zijn.
Het telefoongedeelte van mijn contract is dit voorjaar nog gewijzigd, ik kan er dus nog niet vanaf.

Hoi Assantar,
Ik begrijp erg goed dat dit erg irritant is! Ik zou dit graag voor jou na willen kijken. Kan je via ons forum in een privé-bericht je volledige naam, adres, woonplaats en klantnummer willen doorsturen: https://forum.tele2.nl/ ? Ik wil je graag helpen bij dit probleem. Groetjes, Petra

ekiem
door ekiem - Aug 9, 2015 om 19:55
676 Antwoorden / 100 Vragen

Dat van die storingen op Canvas, die heb ik ook. Daarbij hebben we hier vanaf het moment dat er in HD wordt uit gezonden last van haperend geluid. Beeld is super en het haperen lastig.
Maar ja, vanwege ons 3 in 1 abbo toch maar gebeld met de klanten service. Monteur binnen een paar dagen langs geweest en deze constateerde te weinig bandbreedte ( is tot 20 MB ). Ons is nu een upgrade aan geboden ,nieuwe modem is binnen en nu maar afwachten. Zie op tegen het herinstalleren van de nieuwe modem en het weer aan de praat krijgen van de boel, maar ,het is nog altijd aan de praat gekomen.

Wil nog even opmerken dat een beetje relativering ( wat betreft de negatieve kritieken hier ) wel op zijn plaats zou zijn.
Mijn ervaringen met tele 2 zijn positief. En, overal is er wel wat, zeg ik uit persoonlijke ervaringen ( UPC +KPN ).

ekiem

door 1953 - Aug 9, 2015 om 20:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ekiem schreef op zondag 9 aug 2015, 19:55]Dat van die storingen op Canvas, die heb ik ook. Daarbij hebben we hier vanaf het moment dat er in HD wordt uit gezonden last van haperend geluid. Beeld is super en het haperen lastig.
Maar ja, vanwege ons 3 in 1 abbo toch maar gebeld met de klanten service. Monteur binnen een paar dagen langs geweest en deze constateerde te weinig bandbreedte ( is tot 20 MB ). Ons is nu een upgrade aan geboden ,nieuwe modem is binnen en nu maar afwachten. Zie op tegen het herinstalleren van de nieuwe modem en het weer aan de praat krijgen van de boel, maar ,het is nog altijd aan de praat gekomen.

Wil nog even opmerken dat een beetje relativering ( wat betreft de negatieve kritieken hier ) wel op zijn plaats zou zijn.
Mijn ervaringen met tele 2 zijn positief. En, overal is er wel wat, zeg ik uit persoonlijke ervaringen ( UPC +KPN ).

ekiem

Zou dan, bij Wi-Fi, ook een goed vrijstaand kanaal kiezen. Zelf gebruik ik kanaal 9!

mahadma
door mahadma - Aug 9, 2015 om 20:10
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Na alle commentaren/adviezen gezien te hebben: ik heb tot 40Mb, en geen problemen met Canvas. Ik houd van de 40 er een slordige 30 Mb over. Terwijl er tegelijk twee pc's op wifi meedraaien,

ekiem
door ekiem - Aug 9, 2015 om 20:23
676 Antwoorden / 100 Vragen

Zo, dat is goed om te horen mahadma. Ik heb nu dus nog 20mb en vanaf morgen avond tot 40 mb.

Alles werkt nog steeds super, alleen dat "Gestotter ", maar dat zou dan met meer bandbreedte op gelost moeten zijn.
Ook hier allerlei toeters en bellen en nooit problemen.

ekiem

Cookies
door Cookies - Aug 9, 2015 om 20:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ekiem schreef op zondag 9 aug 2015, 20:23]Zo, dat is goed om te horen mahadma. Ik heb nu dus nog 20mb en vanaf morgen avond tot 40 mb.

Alles werkt nog steeds super, alleen dat "Gestotter ", maar dat zou dan met meer bandbreedte op gelost moeten zijn.
Ook hier allerlei toeters en bellen en nooit problemen.

ekiem

Of je profijt van je duurdere abonnement zult hebben, is nog wel even afwachten. Hangt tenslotte van de afstand naar de centrale af. Hoop voor je dat het beter gaat werken.

Yv
door Yvonne_909 - Aug 11, 2015 om 11:36
42 Antwoorden / 2 Vragen

@Petra van Tele2 webcare:
Ik ben misschien heel erg blond, heb op het forum gekeken maar zie niet hoe ik hier een privébericht kan versturen.
Hoe/waar kan ik dit doen?

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2015 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=assantar schreef op dinsdag 11 aug 2015, 11:36]@Petra van Tele2 webcare:
Ik ben misschien heel erg blond, heb op het forum gekeken maar zie niet hoe ik hier een privébericht kan versturen.
Hoe/waar kan ik dit doen?

Hier kan dat inderdaad niet, maar dat schrijft ze ook niet. Petra van Tele2 schrijft: via ons forum.

Yv
door Yvonne_909 - Aug 11, 2015 om 11:42
42 Antwoorden / 2 Vragen

@ Carola: Goed lezen voordat je reageert!
Ik geef aan dat ik op het Tele2 forum niet kan zien hoe ik hier een pb kan versturen. En met het "hier" bedoel ik het Tele2 forum niet die van Kassa!

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2015 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik ben misschien heel erg blond, heb op het forum gekeken maar zie niet hoe ik hier een privébericht kan versturen.......

hier = dus daar.

ekiem
door ekiem - Aug 11, 2015 om 11:56
676 Antwoorden / 100 Vragen

Na het nodige gedoe (ligt aan mij ) is de nieuwe modem geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren en gelukkig geen stotterend geluid meer.
Ook snelheid is een stuk beter al had ik daar geen klagen over. Wijkcentrale is 1800 mtr.

Ekiem

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2015 om 12:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Mooi.

tele2webcare
door tele2webcare - Aug 11, 2015 om 14:56
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Assantar,
Heb je al wel een account aangemaakt op ons forum? Anders is dit niet mogelijk. Kun je me anders even je forumnaam doorgeven, dan kijk ik even wat er al geplaatst is.
Groetjes, Fleur van Tele2

Yv
door Yvonne_909 - Aug 11, 2015 om 15:08
42 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Fleur van Tele 2,

Ik heb een account bij jullie, had al aangegeven dat ik e.e.a. ook al op jullie forum heb gemeld maar dat er geen oplossing komt omdat jullie het probleem niet op willen lossen of omdat jullie niet in staat zijn om het op te lossen. De suggesties die ik daar van jullie kreeg waren zo teleurstellend dat ik hier maar een bericht heb geplaatst voor tips / adviezen.

Yv
door Yvonne_909 - Aug 17, 2015 om 13:07
42 Antwoorden / 2 Vragen

En toen bleef het hier, net als op het forum bij Tele 2 zelf, weer heel stil aan de zijde van Tele 2 en is / wordt er dus nog steeds niks opgelost.
Om erg moedeloos van te worden.