vi
door vidas1979 Jul 31, 2007 om 20:11
Elektronica & tv

Indesit koelkast bij Mediamarkt heerlen gekocht

Ik heb een combikoelkast van indesit bij Mediamarkt Heerlen gekocht, deze werd vrijdag bij ons geleverd omdat ik geen vrij kon krijgen heeft mijn schoonvader getekend voor goed ontvangst nu blijkt dat diepvriesdeur beschadigd is(wat lijkt op vervoerbeschadiging) en dat de bescherm folie mee is ingebouwd aan de binnenkant van de koelkast. Na meedere malen naar Mediamarkt te hebben gebeld hebben hun een monteur van Indesit gestuurd, zijn antwoord hierop was dat we bij mediamarkt moesten zijn. Vervolgens hebben wij weer naar mediamarkt Heerlen gebeld en hun blijven bij dat wij getekend hebben voor goed ontvangst. Wat voor rechten heb ik als consument? En bij wie moeten wij zijn? Indesit of mediamarkt? Ik wil een nieuwe of een mijn geld terug.

2094 7 Rapporteer

hutch
door hutch - Jul 31, 2007 om 20:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Vidas,

om te beginnen moet u bij Mediamarkt zijn. Indesit (fabrikant/importeur) staat hier helemaal buiten.

Uw schoonvader heeft getekend voor een goede ontvangst en daarmee staat Mediamarkt helemaal in haar recht. Wel zou het Mediamarkt sieren om zelf te komen kijken en vaststellen dat het zeer wel mogelijk is dat het inderdaad vervoerschade is, gezien uw opmerking: "wat lijkt op vervoerbeschadiging". Maar dat hoeven zij niet te doen, daar er voor getekend is.

Het 'inbouwen' van die (bekende) blauwe (?) beschermfolie is normaal en gebeurt bij de meeste apparaten. Dit gebeurt bij de fabricage.

Gr. Hutch

ro
door ronny530 - Jul 31, 2007 om 20:43
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi dit wordt zeker de laatste indesit die u ooit aanschaft. Als u een garantie van het verkopende bedrijf krijgt zijn zij voor de afhandeling veantwoordelijk, echter vele zoals mediemarkt vertellen fabrieksgarantie. Dan is de importeur van het apparaat de pineut en u ook. Als u of een ander tekent dus goed ontvangen. kunt u niets verhalen.

zi
door zijltje - Aug 1, 2007 om 12:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het niet helemaal met jullie eens.

Het ligt voor een groot deel ook aan de service.

ik heb een hele nieuwe keuken gekocht en bouw die zelf in elkaar.

ik teken bij aflevering thuis maar kan moeilijk verwachten dat de chaufeur een half uur blijft wachten tot ik alles heb uitgepakt en gekontroleerd.

als ik een paketje aangetekend bij de deur ontvang dan  moet ik tekenen ik heb wel eens tegen die man gezegd even wachten even controlleren of het er ook inzit nou die vent ging helemaal over de rooie als iedereen dat doet ben ik volgende week nog bezig zei hij.

dus het is OOK een kwestie van goed vertrouwen

gk
door gkvk - Aug 1, 2007 om 15:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ook anders , wij kochten een koel/vries combinatie bij BCC en na tekenen voor goede ontvangst zagen wij 5 minuten later dat er een deuk in de deur zat.  Servicelijn van BCC gebeld en met excuses word er zonder problemen twee dagen later een nieuwe afgeleverd.  Zit hem ook in het bedrijf .Zou in ieder geval blijven aandringen bij Mediamarkt want daar hebben ze een hekel aan .

ko
door ko_1 - Aug 2, 2007 om 09:44
4 Antwoorden / 2 Vragen

wat een kat voor de mediamarkt!!

wettelijk staan ze dan wel in hen recht, maar dit schaadt wel hun vertrouwen bij de consument!  Heb zelf een keer een plasma tv gekocht bij olie&olie in den haag, had getekend voor ontvangst en toen ik hem uit de doos haalde was het scherm gebarsten. Olie&olie gebeld en een dag later een nieuwe gekregen, geen enkele moeite was hun teveel!  Print de reacties maar eens uit el ga hiermee naar de mediamarkt, dit is geen reclame voor ze!!  Je lijkt toch wel gek als je bij de mediamarkt koopt!!

succes

holstein
door holstein - Aug 2, 2007 om 10:15
922 Antwoorden / 16 Vragen

Natuurlijk moet MM dat gaan oplossen, want er is voor ontvangst getekend, maar er kan toch altijd iets aan het apparaat mankeren, dat is iets anders dan voor ontvangst tekenen.
Voor ontvangst tekenen betekent niet dat de MM ineens haar verantwoordelijkheid van hun artikelen tegenover de klant overboord heeft gegooid, dus er achteraan en op u strepen staan.
Wat een ellende met die pleuris Media Markt, daar wil je eigenlijk niet eens meer klant zijn....

ma
door maringo - Aug 3, 2007 om 13:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf zo iets meegemaakt bij Media Markt Den Haag. Ben toen naar de service-balie gestapt. Hoe meer zij weigerden hoe harder ik ging praten. Daar zijn ze in verband met andere klanten als de dood voor. Vooral de zin "Is dat nou service ?" doet het goed. Mijn zoon heeft het later op de zelfde manier ook eens voor elkaar gekregen.