in
door ingebrand Aug 26, 2012 om 21:46
Elektronica & tv

Ingebrand plastic glaskeramieke kookplaat

Plastic van groentebakje is ingebrand in glaskeramieke kookplaat. Wie weet hoe dit behandeld kan worden? Ingrid

35461 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 26, 2012 om 21:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien kun je iets met de info van een andere vraag hierover: Klik Hier

bi
door bisamar - Aug 27, 2012 om 11:15
17 Antwoorden / 5 Vragen

Ik had ook zoiets dergelijks en heb het met een fijn stanley mesje eraf gekregen

mo
door moi67 - Aug 27, 2012 om 11:38
23 Antwoorden / 1 Vragen

Wij gebruiken eventueel zo'n glaskrabbertje. Kun je bijvoorbeeld bij een doe het zelf zaak halen. Is een houder met een stanley mesje erin.

zadinia
door zadinia - Aug 27, 2012 om 12:08
77 Antwoorden / 25 Vragen

Zelf een dunne plastic snijplank op de hete keramische plaat laten liggen met hetzelfde resultaat. Stank en ingebrand plastic. Met een speciale krabber welke te verkrijgen is bij bijv. de kooktoppers voor 7,95 of een verfverwijderaar te koop bij de doe het zelfzaak (zie antw. hierboven) is het inderdaad zo te verwijderen.
Ik heb het weggekregen door eerst het plastic weg te krabben met speciale krabber en daarna nog de achtergebleven vlek te behandelen met kookplaatpoetsmiddel (gekocht bij drogist).

Succes!

zonnewind
door zonnewind - Aug 27, 2012 om 13:12
222 Antwoorden / 61 Vragen

Zelf zou ik, voor ik ga krabben met iets, kijken of de fabrikant van de keramieke kookplaten iets hierover kan adviseren.

vliegenderob
door vliegenderob - Aug 27, 2012 om 14:09
292 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik had succes bij een vriendin met hetzelfde probleem, daar gebruikte ik een plamuurmes wat ik wél eerst voor de zekerheid met staalwol helemaal glad maakte want een braam of andere oneffenheid zou best eens krassen kunnen geven. Succes!!

blackjes
door blackjes - Aug 27, 2012 om 14:53
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou zeker geen scherpe voorwerpen gebruiken. Je houdt altijd (onzichtbare) krasjes over.
Kookplaat aanzetten op de hoogste stand. Dan kan je het weer warm geworden plastic met een droge doek zo verwijderen.

Succes gewenst.

et
door etter - Aug 27, 2012 om 15:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Muscle Cerafix Reiniger
*Reinigt, beschermt en geeft glans aan keramische, halogeen en inductiekookplaten.
*Muscle Cerafix brent een beschermende laag aan op de kookplaat.
*Deze beschermlaag voorkomt het inbranden van voedselresten, zelfs suikers.
*De natuurlijke glans van de kookplaat blijft behouden.
*Geschikt voor dagelijks gebruik

kleinepier
door kleinepier - Aug 27, 2012 om 15:34
42 Antwoorden / 0 Vragen

goeden dag wij koken al vijftien jaar op keramies je kan bij v&d keramiek plaat krabber kopen die zijn daar voor wij gebruiken dat jaren het is ongeveer het zefde als stikker krabber en aan de plaat zie je niks werkt uitstekent