cor van giersbergen
door cor van giersbergen May 11, 2018 om 20:35
Elektronica & tv

Instelling tv

Hallo, ik heb een 4K TV de HKC 50B9A, die krijg ik niet goed in zijn beeldinstellingen,er zijn op sommige zenders bv BBC FIRST op de gezichten van de personen een rood bruine kleur te zien, het is net gestold bloed, dit is niet mooi en hoort niet. Ik heb een 4K cecoder van KPN. weet iemand een oplossing, of ligt dit alleen aan deze zender, want bv 1 2 3 en 4 bv zijn wel goed. Dus als iemand ervaring heeft graag de goede beeld instellingen.
VRG COR

5281 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 11, 2018 om 23:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cor Van Giersbergen ,

Staat er niks over in de handleiding van de tv , onder probleemoplossingen ?
Ik kan de handleiding van uw tv niet vinden .

Of nog eens contact opnemen met HKC , zij hebben u de vorige keer ook goed geholpen toen u problemen had met het geluid .

Contactgegevens HKC :

HKC Europe B.V. Nederland ,
E-mailadres : ken@hkc-europe.com
Tel.nr : +31 (0) 24 34 34 230

cor van giersbergen
door cor van giersbergen May 12, 2018 om 00:34
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo MARITAS.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar HKC.
Telefonisch kan maandag weer.
Met KPN contact gehad en de resolutie op 50 hertz inplaats van 60 hertz voor 4k tv.gezet.
Resultaat is al beter.
Netflix 4K films doen het nu ook, deden het niet in 60 hertz.
COR

marita5
door marita5 May 12, 2018 om 02:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@cor Van Giersbergen , fijn om te horen dat het al iets heeft opgelost , dit moet je ook maar weten .

Gerry1969
door Gerry1969 - May 11, 2018 om 23:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat is uw verwachting van dit merk?
4K zegt helemaal niets,  liever een goed merk full HD dan een matige 4k tv

cor van giersbergen
door cor van giersbergen May 12, 2018 om 00:36
28 Antwoorden / 21 Vragen

Als je een tv wint, wat voor merk ook, dan ben je daar blij mee, wij hadden een wat oudere tv, dus dit komt als geroepen.
COR

marita5
door marita5 May 12, 2018 om 02:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik , Wat is uw verwachting van dit merk? dit was de vraag niet .

Gerry1969
door Gerry1969 May 12, 2018 om 10:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita,  mijn wedervraag is heel normaal gezien de vraag van ts.
Mooie kleuren lomen uit een techmisch goed Pamel,  dit merk maakt gebruik van zeer goedkope componenten dus moet je je verwachting naar beneden bijstellen.
Je kunt van een flatje 500 ook niet verwachtten dat deze rijd als een Audi.

aurora1
door aurora1 - May 12, 2018 om 02:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen tv via de kpn, maar in het algemeen kan voorkomen dat bij (sommige) zenders de fijnafstemming op de tv en/of recorders beter handmatig gedaan kan worden. Dus voor die zenders via instellingen "handmatig" kiezen en dan òf het kanaal wijzigen en/of met de fijnafstemming wat experimenteren.
Gefeliciteerd en veel plezier met de gewonnen tv.

Ge
door Genee May 12, 2018 om 08:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Denk niet dat de zenders bij de TS in de tv opgeslagen zijn.
Tv zenders ook niet te kiezen met de TV afstandsbediening dus afzonderlijk instellen gaat niet.
TV wordt gebruikt als monitor, decoder aansluiten op hdmi poort en kijken maar.

@H
door @HENK@ May 12, 2018 om 09:56
158 Antwoorden / 1 Vragen

"maar in het algemeen kan voorkomen dat bij (sommige) zenders de fijnafstemming op de tv en/of recorders beter handmatig gedaan kan worden"

inderdaad, in het jaar nul toen de tv's nog op stoom liepen!

fijnafstemming en zenders zoeken is meer iets voor een antieke analoge tv... er is toch b.v. ook geen knopje om op een pc de internetpagina wat beter af te stemmen  :-)

Ge
door Genee - May 12, 2018 om 08:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zult moeten kijken bij de beeldinstellingen  van uw TV.
Andere voorkeurinstelling proberen misschien.
Of bij de beeldinstelling de tint (huidskleur) wat lager zetten
Kijk ook via KPN menu bij Instellingen op welke resolutie het beeldscherm staat.
Het kan ook wel aan de uitgezonden films liggen, hoe is het beeld bijv. bij een nieuwsuitzending?
Lees eens. https://www.homecinemamagazine.nl/2015/06/eenvoudige-tips-voor-de-beste-instellingen-van-je-nieuwe-tv/

ma
door maarten heest - May 12, 2018 om 08:33
463 Antwoorden / 0 Vragen

Problemen rond een goede weergave willen nog wel eens komen door een slechte coax kabel. U zou dat eens kunnen testen door een andere kabel te kopen/lenen en die aan te sluiten.

ro
door ron503 - May 12, 2018 om 10:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De HKC is wel een budget tv maar dat wil nog niet zeggen dat de beeldkwaliteit slecht zou zijn. BBC FIRST zendt wel in HD kwaliteit uit maar veel van de series zijn al wat ouder en met de opname apparatuur uit die tijd opgenomen. In de 4K modus wordt het beeld naar 4K opgeschaald en kan een verslechterde beeldkwaliteit tot resultaat hebben. De beeld instellingen zijn puur persoonlijk want de één houdt van veel kleur en contrast terwijl de ander voor een neutraal beeld kiest. Wat u zou kunnen doen is de beeldinstellingen op de fabrieksinstellingen zetten en met het boekje op schoot overnieuw beginnen, noteer nadat u de instellngen naar wens heeft veranderd de instellingen zodat als u weer iets veranderd altijd terug kunt naar de begin instellingen. Al met al een hele klus maar het resultaat zal er ook naar zijn.