door 1953 Oct 12, 2014 om 02:21
Elektronica & tv

INTEGRATIE van UPC en ZIGGO

De integratie van UPC en ZIGGO komt steeds dichterbij - er moeten nog wat hindernissen met aandeelhouders van ZIGGO worden genomen.

Liberty Global Nederland, het moederbedrijf van UPC, heeft groen licht verkregen van de Europese Commissie voor de overname van ZIGGO.

Wat gaat straks na de integratie van UPC en ZIGGO - de merknaam UPC verdwijnt - en wordt de grootste kabelprovider van Nederland met een marktpositie van 90% van Nederland: wurgpositie van de abonnee; tarieven omhoog; betere kwaliteit en meer kwalitatieve zenders; gaat dit ten kosten van de abonnee?

Hoe ziet u het de overname en integratie ZIGGO met UPC door Liberty Global Nederland?

2824 112 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2014 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat kan het u schelen? U hebt toch KPN.

door 1953 - Oct 12, 2014 om 13:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 12 okt 2014, 10:58]Wat kan het u schelen? U hebt toch KPN.

Nog niet!

valerius-2
door valerius-2 - Oct 12, 2014 om 15:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 12 okt 2014, 13:02][quote=tijger1 schreef op zondag 12 okt 2014, 10:58]Wat kan het u schelen? U hebt toch KPN.

Nog niet!

En dan is er ook nog glasfiber in de handel om daar met diverse aanbiedrs in zze te gaan.

door 1953 - Oct 13, 2014 om 04:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 12 okt 2014, 15:36][quote=1953 schreef op zondag 12 okt 2014, 13:02][quote=tijger1 schreef op zondag 12 okt 2014, 10:58]Wat kan het u schelen? U hebt toch KPN.

Nog niet!

En dan is er ook nog glasfiber in de handel om daar met diverse aanbiedrs in zze te gaan.

Als u doelde op Fiber.nl, dan ben ik nog niet zeker van, veel beloven doen de gekken in vreugde leven, gouden bergen beloven en voorlopig de klant met een dooie mus blij maken met iets wat niet is of niet is gerealiseerd. Fiber zegt dat het kan leveren, alleen mijn woonplaats staat niet hun lijst, en dan maar wachten als potentiele klant om abonnee te mogen zijn zonder enig aansluiting op welk termijn dan ook. Dat is Fiber.nl!

zoekster
door zoekster - Oct 13, 2014 om 17:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb geen idee hoe dit zal uitpakken. Uiteindelijk waren Ziggo en UPC toch al monopolisten op de kabel.

Wel zie ik een groot voordeel. Dat zijn de Wifispots. Ik ga er vanuit dat die voortaan voor Ziggo en UPC klanten hetzelfde zullen worden. Kan ik ook van Wifi gebruik maken als ik in een Ziggo gebied ben.

diumenge
door diumenge - Oct 13, 2014 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de huidige Ziggo abonnementsvormen maar blijven bestaan vind ik alles prima.

door 1953 - Oct 13, 2014 om 18:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 13 okt 2014, 17:45]Ik heb geen idee hoe dit zal uitpakken. Uiteindelijk waren Ziggo en UPC toch al monopolisten op de kabel.

Wel zie ik een groot voordeel. Dat zijn de Wifispots. Ik ga er vanuit dat die voortaan voor Ziggo en UPC klanten hetzelfde zullen worden. Kan ik ook van Wifi gebruik maken als ik in een Ziggo gebied ben. Vice versa!

door 1953 - Oct 13, 2014 om 18:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 13 okt 2014, 18:26]Als de huidige Ziggo abonnementsvormen maar blijven bestaan vind ik alles prima.

Vermoed dat die op schop gaan. Nieuw structuur, nieuwe acties om klanten KPN e.a. weg te kapen met aanlokkelijke bundels, cadeaus e.d.

pi
door pieterwolters - Oct 13, 2014 om 21:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een consument verandert er niets: die houdt dezelfde keuze als momenteel. Het zou wat anders zijn als je nu zou kunnen kiezen tussen UPC en Ziggo. We hebben in ieder geval meer keuze dan ooit tevoren om TV te kunnen kijken.

door 1953 - Oct 14, 2014 om 02:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 13 okt 2014, 21:19]Voor een consument verandert er niets: die houdt dezelfde keuze als momenteel. Het zou wat anders zijn als je nu zou kunnen kiezen tussen UPC en Ziggo. We hebben in ieder geval meer keuze dan ooit tevoren om TV te kunnen kijken.

De merknaam UPC zou gaan verdwijnen na de fusie en de integratie, dus blijft ZIGGO als merknaam over.

UPC een besmette naam voor een voortzetting na de integratie?

door 1953 - Nov 14, 2014 om 15:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Last update:

"Laat consumenten optimaal profiteren van overname Ziggo

13 Nov. '14 Nu de overname van Ziggo door het moederbedrijf van UPC definitief is, roept de Consumentenbond het nieuwe Ziggo op zijn klanten hier optimaal van te laten profiteren.
Met name op het gebied van televisie zijn er grote verschillen tussen het UPC-aanbod en het Ziggo-aanbod. De Consumentenbond heeft daarom een viertal wensen op een rij gezet voor de nieuwe televisie-abonnementen, zodat consumenten het beste krijgen van de twee providers. UPC en Ziggo gebruiken ieder een andere versleuteling van het tv-signaal, zodat de apparatuur van de ene provider niet geschikt is voor het netwerk van de ander. Het is waarschijnlijk dat het nieuwe Ziggo uiteindelijk kiest voor één systeem voor alle klanten. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Wij hebben geïnventariseerd wat UPC en Ziggo nu wel en niet goed geregeld hebben op het gebied van televisie. Het zou de provider sieren als zij consumenten het beste van het oude Ziggo en UPC gaan bieden.'
Op www.consumentenbond.nl/ziggo kunnen consumenten de wensen van de Consumentenbond steunen en een toelichting op de wensen vinden.
In de community van de Consumentenbond kunnen leden en niet-leden meepraten over hun zorgen of wensen rondom het nieuwe Ziggo. Bron: Consumentenbond actueel

Auteur: Hans Ronhaar"
Bron: Coax NL

door 1953 - Nov 19, 2014 om 12:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

ZIGGO heeft onlangs de diverse frequenties* en netwerknummers** gewijzigd naar één standaardfrequentie voor uw televisie en aanverwante producten***

De standaardfrequentie is 474.00 MHz geworden en het standaardnetwerknummer ID is 5555 geworden.

* 356, 369, 372, 514 MHz.

** 1111, 5555, 7800, 7900, 8400, 8600, 8888, 9001, 9003, 9004, 9600, 9700 (en diegene die over het hoofd is gezien).

*** o.a. HUMAX IHDR-5200C

De oude frequenties e.d. blijven voorlopig nog intact.
Bij herinstallatie van uw huidige apertuur kunt de nieuwe frequentie 474.00 MHz en het standaardnetwerknummer ID 5555 (of 05555) invoeren.

rots92
door rots92 - Nov 19, 2014 om 13:36
157 Antwoorden / 3 Vragen

Wat mijzelf betreft, ik heb alleen televisie van Ziggo, maar ik wil de bedragen wel delen:

jaar bedrag

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2014 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953 en @rots92

Wat is het nut van die bijdragen?

door 1953 - Nov 19, 2014 om 20:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 19 nov 2014, 14:14]@1953 en @rots92

Wat is het nut van die bijdragen?

Er is altijd wel iets nuttigs aan.

ZIGGO heeft er hierover nog niet gecommuniceerd aan haar klanten/abonnees.

De nieuwe klanten gaan vooralsnog deze nieuwe frequentie en netwerknummer gebruiken.

Voorloper van de integratie tot één geheel.

door 1953 - Nov 19, 2014 om 20:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rots92 schreef op woensdag 19 nov 2014, 13:36]Wat mijzelf betreft, ik heb alleen televisie van Ziggo, maar ik wil de bedragen wel delen:

jaar bedrag

Het gaat niet om de bedragen, het gaat in dit geval om de digitale (interactieve) televisie en de HD-recorders, interactieve module CI+ en de digitale ontvanger waar een smartcard voor nodig is.

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2014 om 21:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mij interesseert het helemaal niets.

door 1953 - Nov 20, 2014 om 02:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 19 nov 2014, 21:09]Mij interesseert het helemaal niets.

Waarvan acte!

door 1953 - Nov 26, 2014 om 18:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Niet klanten maar bestuurders profiteren van fusie Ziggo

26 Nov. '14 Niet de klanten van UPC en Ziggo profiteren vooralsnog van de fusie: juist enkele topbestuurders van Ziggo verdienen miljoenen euro’s aan aandelenverkoop.
Dat meldt RTL Z.
Twee topmannen van kabelbedrijf Ziggo, dat is overgenomen door branchegenoot UPC, hebben deze maand samen voor ruim 30 miljoen aan aandelen verkocht.
Chief Financial Officer Bert Groenewegen cashte voor ruim 10 miljoen euro. President-commissaris Andrew Sukawaty streek ruim 20 miljoen op. Begin dit jaar schatte RTL Nieuws de waarde van hun aandelen, op basis van het overnamebod van UPC en de toenmalige omvang van hun belangen, iets lager in. Uit het register van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) blijkt dat de topmannen hun stukken op 11 november verkochten voor 39,13 euro per aandeel. Uit het register blijkt verder dat Groenewegen één dag voor de verkoop nog ruim 11.000 nieuwe aandelen kreeg toegekend.
Bron en lees verder: RTL Z nieuws"
Bron: Coax.nl; Auteur: Hans Ronhaar.

pi
door pieterwolters - Nov 27, 2014 om 20:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoort alleen maar berichten over opbrengsten van aandelen als het om een leuke winst gaat. Andersom is het geen nieuws en dat komt ook regelmatig voor. Bij mij op het werk moet het hogere management (C-level en 2 lagen daaronder) van hun eigen geld voor een bepaald bedrag aan aandelen kopen en bij bepaalde resultaten krijgen ze er een vergelijkbaar aantal aandelen bij). Het is regelmatig gebeurd dat het geen drol opleverde. Het is leuk om aandelen te krijgen maar als de totale waarde dan nog steeds onder je eigen investering ligt heb je er nog niks aan.

door 1953 - Dec 24, 2014 om 19:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gorredijk krijgt de primeur! Op 5 januari 2015 start (10:00 uur) Ziggo met de integratie op het netwerk van UPC.

Cookies
door Cookies - Dec 25, 2014 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 24 dec 2014, 19:34]Gorredijk krijgt de primeur! Op 5 januari 2015 start (10:00 uur) Ziggo met de integratie op het netwerk van UPC.

Ik zal het volledige artikel waar jij deze info vandaan hebt, maar even hieronder zetten.

ZIGGO BEGINT HARMONISATIE MET UPC IN GORREDIJK

Ziggo-klanten in het Friese Gorredijk en omgeving merken als eerste dat de kabelbedrijven UPC en Ziggo in de toekomst als fusiebedrijf Ziggo samen verder gaan. Dat heeft Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar aan Totaal TV bekendgemaakt.

Het kabelnetwerk in Gorredijk wordt aan het UPC-netwerk gekoppeld. De werkzaamheden beginnen op 5 januari om 10.00 uur. Vanaf dat moment kunnen Ziggo-klanten in de omgeving van Gorredijk geen digitale tv meer ontvangen. Betrokken klanten zijn door Ziggo op 24 december per brief op de hoogte gebracht. Om weer naar digitale zenders te kunnen kijken, dient men ontvangstapparatuur opnieuw in te stellen. Via de internetsite www.ziggo.nl/zenderszoeken kunnen Ziggo-klanten zien hoe men de apparatuur opnieuw naar zenders kan laten zoeken. Ziggo is op 5 januari met veel personeel opvallend in Gorredijk en omgeving aanwezig. Op deze manier kan direct worden gehandeld als klanten toch problemen ondervinden met de ontvangst van digitale zenders.

MEER HD EN ONGECODEERDE ZENDERS
In gebieden waar het Ziggo- en UPC-netwerk geharmoniseerd is, komt een groter zenderaanbod beschikbaar. Zo zijn er meer HD-zenders te ontvangen. Ook is er sprake van een ongecodeerd digitaal basispakket. Tevens zijn alle tv- en radiozenders van de regionale omroepen te bekijken. Het complete nieuwe zenderoverzicht vindt men hier: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw Hieruit wordt duidelijk dat het zenderaanbod van UPC leidend bij het fusiebedrijf Ziggo wordt.

GEFASEERDE UITROL HARMONISATIE
Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar stelt tegen Totaal TV dat Ziggo in de loop van 2015 in meer delen van het verzorgingsgebied de netwerken met UPC gaat harmoniseren. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer in het hele verzorgingsgebied van Ziggo het netwerk aan die van UPC is gekoppeld. Ziggo-klanten kunnen na de koppeling met de huidige apparatuur naar het gecodeerde digitale tv-aanbod blijven kijken.

Bron: Totaaltv.nl

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 25, 2014 om 11:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer, ik moet nu weer een nieuwe sticker op achterzijde afstandbediening plaatsen met kanaal nummers...

Wel veel naar lage onder de 100 gedaan maar niet allen...
Brava van 220 naar 607, dus jammer...
Als ze alle vrij te ontvangen onder de 100 zetten en pakketten er boven is er veel meer zonder te zoeken te zien....

Helaas, UPC en Ziggo hadden hun niet gebruikte nummers moeten aanpassen, via Favorieten is het lijstje ook beperkt maar ik moet nu weer nieuwe nummers leren...
Met ruim 70 Ziggo kanalen dus een hele klus...

door 1953 - Dec 25, 2014 om 15:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 25 dec 2014, 10:52][quote=1953 schreef op woensdag 24 dec 2014, 19:34]Gorredijk krijgt de primeur! Op 5 januari 2015 start (10:00 uur) Ziggo met de integratie op het netwerk van UPC.

Ik zal het volledige artikel waar jij deze info vandaan hebt, maar even hieronder zetten.

ZIGGO BEGINT HARMONISATIE MET UPC IN GORREDIJK

Ziggo-klanten in het Friese Gorredijk en omgeving merken als eerste dat de kabelbedrijven UPC en Ziggo in de toekomst als fusiebedrijf Ziggo samen verder gaan. Dat heeft Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar aan Totaal TV bekendgemaakt.

Het kabelnetwerk in Gorredijk wordt aan het UPC-netwerk gekoppeld. De werkzaamheden beginnen op 5 januari om 10.00 uur. Vanaf dat moment kunnen Ziggo-klanten in de omgeving van Gorredijk geen digitale tv meer ontvangen. Betrokken klanten zijn door Ziggo op 24 december per brief op de hoogte gebracht. Om weer naar digitale zenders te kunnen kijken, dient men ontvangstapparatuur opnieuw in te stellen. Via de internetsite www.ziggo.nl/zenderszoeken kunnen Ziggo-klanten zien hoe men de apparatuur opnieuw naar zenders kan laten zoeken. Ziggo is op 5 januari met veel personeel opvallend in Gorredijk en omgeving aanwezig. Op deze manier kan direct worden gehandeld als klanten toch problemen ondervinden met de ontvangst van digitale zenders.

MEER HD EN ONGECODEERDE ZENDERS
In gebieden waar het Ziggo- en UPC-netwerk geharmoniseerd is, komt een groter zenderaanbod beschikbaar. Zo zijn er meer HD-zenders te ontvangen. Ook is er sprake van een ongecodeerd digitaal basispakket. Tevens zijn alle tv- en radiozenders van de regionale omroepen te bekijken. Het complete nieuwe zenderoverzicht vindt men hier: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw Hieruit wordt duidelijk dat het zenderaanbod van UPC leidend bij het fusiebedrijf Ziggo wordt.

GEFASEERDE UITROL HARMONISATIE
Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar stelt tegen Totaal TV dat Ziggo in de loop van 2015 in meer delen van het verzorgingsgebied de netwerken met UPC gaat harmoniseren. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer in het hele verzorgingsgebied van Ziggo het netwerk aan die van UPC is gekoppeld. Ziggo-klanten kunnen na de koppeling met de huidige apparatuur naar het gecodeerde digitale tv-aanbod blijven kijken.

Bron: Totaaltv.nl

Gepubliceerd via COAX.NL wel te verstaan.

door 1953 - Dec 25, 2014 om 15:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 25 dec 2014, 11:25]Jammer, ik moet nu weer een nieuwe sticker op achterzijde afstandbediening plaatsen met kanaal nummers...

Wel veel naar lage onder de 100 gedaan maar niet allen...
Brava van 220 naar 607, dus jammer...
Als ze alle vrij te ontvangen onder de 100 zetten en pakketten er boven is er veel meer zonder te zoeken te zien....

Helaas, UPC en Ziggo hadden hun niet gebruikte nummers moeten aanpassen, via Favorieten is het lijstje ook beperkt maar ik moet nu weer nieuwe nummers leren...
Met ruim 70 Ziggo kanalen dus een hele klus...

En mogelijk dat de ZIGGO-klanten (of abonnees) worden geconfronteerd met de aanschaf van de (uiterst betrouwbare) HORIZON? En zit je straks mogelijk met een waardeloze HUMAX ... of SAMSUNG ... op Koningsdag met je kraampje: 'Te koop' voor een habbekrats!

Gorredijk krijgt de aftrap, dus ben benieuwd hoe het daar zich gaat ontwikkelen, of de (voormalige) UPC-klanten (of abonnees) hun HORIZON dan aan de wilgen kunnen gaan hangen?

richard83
door richard83 - Dec 25, 2014 om 18:16
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 15:28][quote=tot15karakters schreef op donderdag 25 dec 2014, 11:25]Jammer, ik moet nu weer een nieuwe sticker op achterzijde afstandbediening plaatsen met kanaal nummers...

Wel veel naar lage onder de 100 gedaan maar niet allen...
Brava van 220 naar 607, dus jammer...
Als ze alle vrij te ontvangen onder de 100 zetten en pakketten er boven is er veel meer zonder te zoeken te zien....

Helaas, UPC en Ziggo hadden hun niet gebruikte nummers moeten aanpassen, via Favorieten is het lijstje ook beperkt maar ik moet nu weer nieuwe nummers leren...
Met ruim 70 Ziggo kanalen dus een hele klus...

En mogelijk dat de ZIGGO-klanten (of abonnees) worden geconfronteerd met de aanschaf van de (uiterst betrouwbare) HORIZON? En zit je straks mogelijk met een waardeloze HUMAX ... of SAMSUNG ... op Koningsdag met je kraampje: 'Te koop' voor een habbekrats!

Gorredijk krijgt de aftrap, dus ben benieuwd hoe het daar zich gaat ontwikkelen, of de (voormalige) UPC-klanten (of abonnees) hun HORIZON dan aan de wilgen kunnen gaan hangen?

Dat hoop ik niet van die kastjes. Denk dat het niet gebeurd. Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren.

curly
door curly - Dec 25, 2014 om 20:50
162 Antwoorden / 18 Vragen

Als Ziggo een marktpositie van 90% gaat krijgen, vraag ik me af wat de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) hiervan gaat vinden. Deze organisatie moet waken over het misbruik van economische machtsposities en houdt oog op kartelvorming.

diumenge
door diumenge - Dec 25, 2014 om 23:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=curly schreef op donderdag 25 dec 2014, 20:50]Als Ziggo een marktpositie van 90% gaat krijgen, vraag ik me af wat de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) hiervan gaat vinden. Deze organisatie moet waken over het misbruik van economische machtsposities en houdt oog op kartelvorming.
De opvolger van de NMA, de Autoriteit Consument en Markt (ACM), heeft hier niets over te zeggen. Brussel heeft al toestemming gegeven.

http://integratieupcenziggo.nl/

door 1953 - Dec 26, 2014 om 11:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=curly schreef op donderdag 25 dec 2014, 20:50]Als Ziggo een marktpositie van 90% gaat krijgen, vraag ik me af wat de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) hiervan gaat vinden. Deze organisatie moet waken over het misbruik van economische machtsposities en houdt oog op kartelvorming.

Europa is akkoord! NMA liet het over aan de Europese commissaris voor de mededinging.

door 1953 - Dec 26, 2014 om 11:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=richard83 schreef op donderdag 25 dec 2014, 18:16][quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 15:28][quote=tot15karakters schreef op donderdag 25 dec 2014, 11:25]Jammer, ik moet nu weer een nieuwe sticker op achterzijde afstandbediening plaatsen met kanaal nummers...

Wel veel naar lage onder de 100 gedaan maar niet allen...
Brava van 220 naar 607, dus jammer...
Als ze alle vrij te ontvangen onder de 100 zetten en pakketten er boven is er veel meer zonder te zoeken te zien....

Helaas, UPC en Ziggo hadden hun niet gebruikte nummers moeten aanpassen, via Favorieten is het lijstje ook beperkt maar ik moet nu weer nieuwe nummers leren...
Met ruim 70 Ziggo kanalen dus een hele klus...

En mogelijk dat de ZIGGO-klanten (of abonnees) worden geconfronteerd met de aanschaf van de (uiterst betrouwbare) HORIZON? En zit je straks mogelijk met een waardeloze HUMAX ... of SAMSUNG ... op Koningsdag met je kraampje: 'Te koop' voor een habbekrats!

Gorredijk krijgt de aftrap, dus ben benieuwd hoe het daar zich gaat ontwikkelen, of de (voormalige) UPC-klanten (of abonnees) hun HORIZON dan aan de wilgen kunnen gaan hangen?

Dat hoop ik niet van die kastjes. Denk dat het niet gebeurd. Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren.

Wat bedoelde u met 'de zender' in uw zinsnede: "Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren."?

door 1953 - Dec 26, 2014 om 11:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 25 dec 2014, 23:46][quote=curly schreef op donderdag 25 dec 2014, 20:50]Als Ziggo een marktpositie van 90% gaat krijgen, vraag ik me af wat de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) hiervan gaat vinden. Deze organisatie moet waken over het misbruik van economische machtsposities en houdt oog op kartelvorming.
De opvolger van de NMA, de Autoriteit Consument en Markt (ACM), heeft hier niets over te zeggen. Brussel heeft al toestemming gegeven.

http://integratieupcenziggo.nl/

Dank! Was nog zo ingebakken met de NMA, dat het ondertussen ook de ACM is geworden.

door 1953 - Dec 26, 2014 om 11:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[u]Correctie:[/u]

Europa is akkoord! NMA = [u]ACM[/u] liet het over aan de Europese commissaris voor de mededinging.

richard83
door richard83 - Dec 26, 2014 om 12:53
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 11:21][quote=richard83 schreef op donderdag 25 dec 2014, 18:16][quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 15:28][quote=tot15karakters schreef op donderdag 25 dec 2014, 11:25]Jammer, ik moet nu weer een nieuwe sticker op achterzijde afstandbediening plaatsen met kanaal nummers...

Wel veel naar lage onder de 100 gedaan maar niet allen...
Brava van 220 naar 607, dus jammer...
Als ze alle vrij te ontvangen onder de 100 zetten en pakketten er boven is er veel meer zonder te zoeken te zien....

Helaas, UPC en Ziggo hadden hun niet gebruikte nummers moeten aanpassen, via Favorieten is het lijstje ook beperkt maar ik moet nu weer nieuwe nummers leren...
Met ruim 70 Ziggo kanalen dus een hele klus...

En mogelijk dat de ZIGGO-klanten (of abonnees) worden geconfronteerd met de aanschaf van de (uiterst betrouwbare) HORIZON? En zit je straks mogelijk met een waardeloze HUMAX ... of SAMSUNG ... op Koningsdag met je kraampje: 'Te koop' voor een habbekrats!

Gorredijk krijgt de aftrap, dus ben benieuwd hoe het daar zich gaat ontwikkelen, of de (voormalige) UPC-klanten (of abonnees) hun HORIZON dan aan de wilgen kunnen gaan hangen?

Dat hoop ik niet van die kastjes. Denk dat het niet gebeurd. Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren.

Wat bedoelde u met 'de zender' in uw zinsnede: "Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren."?

Bedoelde zenders (oops) als vaste klant van Ziggo. wat gebeurdt er met ons!

door 1953 - Dec 26, 2014 om 22:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=richard83 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 12:53][quote=1953 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 11:21][quote=richard83 schreef op donderdag 25 dec 2014, 18:16][quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 15:28][quote=tot15karakters schreef op donderdag 25 dec 2014, 11:25]Jammer, ik moet nu weer een nieuwe sticker op achterzijde afstandbediening plaatsen met kanaal nummers...

Wel veel naar lage onder de 100 gedaan maar niet allen...
Brava van 220 naar 607, dus jammer...
Als ze alle vrij te ontvangen onder de 100 zetten en pakketten er boven is er veel meer zonder te zoeken te zien....

Helaas, UPC en Ziggo hadden hun niet gebruikte nummers moeten aanpassen, via Favorieten is het lijstje ook beperkt maar ik moet nu weer nieuwe nummers leren...
Met ruim 70 Ziggo kanalen dus een hele klus...

En mogelijk dat de ZIGGO-klanten (of abonnees) worden geconfronteerd met de aanschaf van de (uiterst betrouwbare) HORIZON? En zit je straks mogelijk met een waardeloze HUMAX ... of SAMSUNG ... op Koningsdag met je kraampje: 'Te koop' voor een habbekrats!

Gorredijk krijgt de aftrap, dus ben benieuwd hoe het daar zich gaat ontwikkelen, of de (voormalige) UPC-klanten (of abonnees) hun HORIZON dan aan de wilgen kunnen gaan hangen?

Dat hoop ik niet van die kastjes. Denk dat het niet gebeurd. Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren.

Wat bedoelde u met 'de zender' in uw zinsnede: "Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren."?

Bedoelde zenders (oops) als vaste klant van Ziggo. wat gebeurdt er met ons!

Wat gebeurt er met ons: Voorlopig koffiedik kijken!

Verwacht dat de zenders van UPC geïntegreerd zullen worden in het ZIGGO-zenderspakket. Verwacht dat de UPC HD-zenders w.o. ARD HD en ZDF HD beschikbaar worden.

Wacht af wat de harmonisatie in Gorredijk op 5 januari 2015 oplevert, wat er feitelijk veranderd voor de klanten van UPC en ZIGGO.

ZIGGO heeft vanaf kanaal 45 tot en met 100 (oningevulde) vrije ruimte; Bij UPC nemen de HD-zenders automatisch de plaats van de standaard digitalezender in. Bij UPC staan vanaf kanaal 60 de HD-zenders verzameld.

richard83
door richard83 - Dec 28, 2014 om 11:03
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 22:57][quote=richard83 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 12:53][quote=1953 schreef op vrijdag 26 dec 2014, 11:21][quote=richard83 schreef op donderdag 25 dec 2014, 18:16][quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 15:28][quote=tot15karakters schreef op donderdag 25 dec 2014, 11:25]Jammer, ik moet nu weer een nieuwe sticker op achterzijde afstandbediening plaatsen met kanaal nummers...

Wel veel naar lage onder de 100 gedaan maar niet allen...
Brava van 220 naar 607, dus jammer...
Als ze alle vrij te ontvangen onder de 100 zetten en pakketten er boven is er veel meer zonder te zoeken te zien....

Helaas, UPC en Ziggo hadden hun niet gebruikte nummers moeten aanpassen, via Favorieten is het lijstje ook beperkt maar ik moet nu weer nieuwe nummers leren...
Met ruim 70 Ziggo kanalen dus een hele klus...

En mogelijk dat de ZIGGO-klanten (of abonnees) worden geconfronteerd met de aanschaf van de (uiterst betrouwbare) HORIZON? En zit je straks mogelijk met een waardeloze HUMAX ... of SAMSUNG ... op Koningsdag met je kraampje: 'Te koop' voor een habbekrats!

Gorredijk krijgt de aftrap, dus ben benieuwd hoe het daar zich gaat ontwikkelen, of de (voormalige) UPC-klanten (of abonnees) hun HORIZON dan aan de wilgen kunnen gaan hangen?

Dat hoop ik niet van die kastjes. Denk dat het niet gebeurd. Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren.

Wat bedoelde u met 'de zender' in uw zinsnede: "Ben wel naar de zender wat er mee gaat gebeuren."?

Bedoelde zenders (oops) als vaste klant van Ziggo. wat gebeurdt er met ons!

Wat gebeurt er met ons: Voorlopig koffiedik kijken!

Verwacht dat de zenders van UPC geïntegreerd zullen worden in het ZIGGO-zenderspakket. Verwacht dat de UPC HD-zenders w.o. ARD HD en ZDF HD beschikbaar worden.

Wacht af wat de harmonisatie in Gorredijk op 5 januari 2015 oplevert, wat er feitelijk veranderd voor de klanten van UPC en ZIGGO.

ZIGGO heeft vanaf kanaal 45 tot en met 100 (oningevulde) vrije ruimte; Bij UPC nemen de HD-zenders automatisch de plaats van de standaard digitalezender in. Bij UPC staan vanaf kanaal 60 de HD-zenders verzameld.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw dit stond wel op hun site. van onze regio kon ik effe niet snel vinden.

Cookies
door Cookies - Dec 28, 2014 om 11:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@@@Zonder quote stukken leesbaarder!

zoekster
door zoekster - Dec 28, 2014 om 12:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 13 okt 2014, 18:26]Als de huidige Ziggo abonnementsvormen maar blijven bestaan vind ik alles prima.
Beetje late reactie, maar ik vrees dat alle abonnementsvormen naar elkaar worden toegetrokken zodat ze nog maar een paar pakketten overhouden. Ik heb nu ook een pakket dat niet meer bestaat bij UPC. Nu proberen ze me op alle mogelijke manieren naar dat pakket over te zetten. Ook hebben ze zomaar een prijsverhoging doorgevoerd een paar maanden geleden, ik mocht natuurlijk weg, maar ja waarheen...
Nog geen glasvezel hier, als het er al ooit komt. Dan pas heb je een echte keuze.

diumenge
door diumenge - Dec 28, 2014 om 13:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 28 dec 2014, 12:26][quote=diumenge schreef op maandag 13 okt 2014, 18:26]Als de huidige Ziggo abonnementsvormen maar blijven bestaan vind ik alles prima.
Beetje late reactie, maar ik vrees dat alle abonnementsvormen naar elkaar worden toegetrokken zodat ze nog maar een paar pakketten overhouden. Ik heb nu ook een pakket dat niet meer bestaat bij UPC. Nu proberen ze me op alle mogelijke manieren naar dat pakket over te zetten. Ook hebben ze zomaar een prijsverhoging doorgevoerd een paar maanden geleden, ik mocht natuurlijk weg, maar ja waarheen...
Nog geen glasvezel hier, als het er al ooit komt. Dan pas heb je een echte keuze.
Ik heb nu TV Standaard & Internet Z1, meer heb ik niet nodig. Bij UPC is dat lastig heb ik begrepen, dus ik hoop wel dat mijn pakket blijft bestaan.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2014 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jullie kunnen allemaal nog overstappen naar KPN, niets mis mee.;-))

door 1953 - Dec 28, 2014 om 22:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@Richard83! Zal u even aan de link helpen: Zenderoverzicht-nieuw!

door 1953 - Dec 28, 2014 om 22:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@Richard83!

Wow! Bedankt voor de verwijzing naar het nieuwe zenderoverzicht.
Wanneer ingaande ??-??-2015?

Zag ook dat al de regionale zenders wederkeren na een afwezigheid en dat er zenders bijkomen en dat ARD en ZDF beiden in HD zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 28, 2014 om 23:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 dec 2014, 13:57]Jullie kunnen allemaal nog overstappen naar KPN, niets mis mee.;-))

Behalve dat geen service verlenen als ik zo de klachten op dit forum alleen al lees.

door 1953 - Dec 28, 2014 om 23:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@Richard83!

Wow! Bedankt voor de verwijzing naar het nieuwe zenderoverzicht.
Wanneer ingaande ??-??-2015?

Zag ook dat al de regionale zenders wederkeren na een afwezigheid en dat er zenders bijkomen en dat ARD en ZDF beiden in HD zijn.

@Richard83!

Er ging een lichtje bij mij branden, vermoedelijk dat het op maandag 5 januari 2015 wordt doorgevoerd de zenderwijzigingen.

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2014 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 28 dec 2014, 23:10][quote=tijger1 schreef op zondag 28 dec 2014, 13:57]Jullie kunnen allemaal nog overstappen naar KPN, niets mis mee.;-))

Behalve dat geen service verlenen als ik zo de klachten op dit forum alleen al lees.

Maar u neemt de klachten van @1953 toch niet serieus? Die maakt er zelf een potje van.;-)

door 1953 - Dec 29, 2014 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 29 dec 2014, 00:05][quote=valerius-2 schreef op zondag 28 dec 2014, 23:10][quote=tijger1 schreef op zondag 28 dec 2014, 13:57]Jullie kunnen allemaal nog overstappen naar KPN, niets mis mee.;-))

Behalve dat geen service verlenen als ik zo de klachten op dit forum alleen al lees.

Maar u neemt de klachten van @1953 toch niet serieus? Die maakt er zelf een potje van.;-)

Een wezenlijk verschil tussen een potje maken en potje krijgen! En dat laatste deed KPN maar al tegoed.

richard83
door richard83 - Dec 29, 2014 om 06:59
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 28 dec 2014, 22:47]@Richard83!

Wow! Bedankt voor de verwijzing naar het nieuwe zenderoverzicht.
Wanneer ingaande ??-??-2015?

Zag ook dat al de regionale zenders wederkeren na een afwezigheid en dat er zenders bijkomen en dat ARD en ZDF beiden in HD zijn.

Als ik het zo leest van wel. Over die regionale zenders ben ik wel blij mee. Keek er wel graag naar.

door 1953 - Dec 29, 2014 om 16:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@Richard83!

Iniedergeval zijn vernieuwingen van de zenders vandaag nog niet doorgevoerd.

Je kunt je afvragen waarom moesten enkele jaren terug al die regionalezenders verdwijnen voor wat?
Ja, in de omgeving: Rijnmond, West, Omroep Zeeland, Omroep Brabant, TV-Noord-Holland, Utrecht en Gelderland.

richard83
door richard83 - Dec 29, 2014 om 19:38
386 Antwoorden / 28 Vragen

@1953

Nee, ik wacht wel als het zo ver is. Was toen een geld kwestie zo ver ik weet nog.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 29, 2014 om 19:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=richard83 schreef op maandag 29 dec 2014, 19:38]@1953

Nee, ik wacht wel als het zo ver is. Was toen een geld kwestie zo ver ik weet nog.

Ik heb al jaren 14 met ziggo te maken toen nog Casema, maar tot nog altijd goed geholpen en dat zal ook zo blijven ze zullen echt wel apart blijven handelen men blijft tocxh met de mensen te maken.

aurora1
door aurora1 - Dec 31, 2014 om 17:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig gaat mijn tv niet "op zwart" wegens analoog en hoef ik dus ook niets opnieuw in te stellen.
Van mij mag dat alsmaar quoten ook wel stoppen trouwens, heeft geen enkele zin.

richard83
door richard83 - Dec 31, 2014 om 20:50
386 Antwoorden / 28 Vragen

@Aurora1

Als je alleen analoog heb je gelukt ja. Maar als digitale TV hebt dan gaat ie op zwart! Hoef je alleen de frequentie en ID te veranderen.

door 1953 - Dec 31, 2014 om 23:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=richard83 schreef op woensdag 31 dec 2014, 20:50]@Aurora1

Als je alleen analoog heb je gelukt ja. Maar als digitale TV hebt dan gaat ie op zwart! Hoef je alleen de frequentie en ID te veranderen.

Je kunt dan ook gelijk kiezen om het analoog zenderpakket definitief de rug toe te keren bij de herinstallatie van de digitale zenders na de harmonisatie.

Analoog wordt in 2015 toch afgeschaft en gaat verder onder digitaal!

fl
door flessebon - Jan 8, 2015 om 09:37
418 Antwoorden / 7 Vragen

Ze beginnen nu al met de prijzen te verhogen. Alles wordt duurder behalve enkele extra zenders (zoals HBO, Hindi, Gay Lifestyle). Heb je internet en tv dan ga je 2.55 per maand extra betalen.

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2015 om 12:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is gewoon de inflatiecorrectie zoals dat door alle bedrijven als jarenlang wordt toegepast.

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2015 om 12:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 31 dec 2014, 23:52]

Analoog wordt in 2015 toch afgeschaft en gaat verder onder digitaal!

Waar haal je die wijsheid vandaan? Er is onlangs pas een verzoek ingediend door de VVD om te gaan onderzoeken of op termijn de verplichting van analoge tv-signalen kan vervallen.

Maar goed, liever vandaag dan morgen dat ze stoppen met die analoge signalen. Het vreet capaciteit die veel nuttiger kan worden ingezet.

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2015 om 12:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 8 jan 2015, 12:17]Dat is gewoon de inflatiecorrectie zoals dat door alle bedrijven als jarenlang wordt toegepast.
De prijsverhogingen van UPC hadden niets met inflatiecorrecties te maken. Dat gaven ze ook ruiterlijk toe. Je mocht je abo opzeggen.

De prijsverhogingen varieerden van 1 euro tot 2,50. De verschillen in prijsverhoging daar wilden ze geen mededelingen over doen. Maar het was duidelijk dat ze je probeerden te forceren naar een ander (duurder) pakket. De goedkoopste pakketten werden het meest verhoogd.

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2015 om 14:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 8 jan 2015, 12:17]Dat is gewoon de inflatiecorrectie zoals dat door alle bedrijven als jarenlang wordt toegepast.
Dat was het dus niet!
klik HIER

fl
door flessebon - Jan 8, 2015 om 16:41
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat klopt zeker niet, de inlatie is 0.7%, de prijs van Z1 met tv gaat met meer dan 9 keer de inflatie omhoog (meer dan 6.38 procent).

door 1953 - Jan 16, 2015 om 12:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou er een schema zijn van de verwachte harmonisatie in het UPC-netwerk? Via ZIGGO althans nog niet gevonden.

pi
door pieterwolters - Jan 16, 2015 om 18:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt het vanzelf te horen als je aan de beurt bent.

richard83
door richard83 - Jan 18, 2015 om 07:37
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 12:21]Zou er een schema zijn van de verwachte harmonisatie in het UPC-netwerk? Via ZIGGO althans nog niet gevonden.

Hier heb je weer wat :D
klik hier

door 1953 - Jan 18, 2015 om 22:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=richard83 schreef op zondag 18 jan 2015, 07:37][quote=1953 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 12:21]Zou er een schema zijn van de verwachte harmonisatie in het UPC-netwerk? Via ZIGGO althans nog niet gevonden.

Hier heb je weer wat :D
klik hier

Bedankt voor de link doch had het reeds vernomen via Coax.nl. Niks nieuws onder de zon, dan de reacties op het stuk. Bedankt!

door 1953 - Jan 19, 2015 om 19:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ook het analoge zenderpakket gaat op de schop.

door 1953 - Jan 22, 2015 om 01:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ben ook wel benieuwd hoe een dergelijke koppeling van het ZIGGO-netwerk gebeurt met het UPC-netwerk.

door 1953 - Jan 24, 2015 om 21:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Houd u wel rekening mee dat uw instellingen van uw televisie opnieuw moet instellen na de herinstallatie.

Heb je na de herinstallatie ook de basisinstellingen van uw televisie opnieuw ingesteld? Standaard, natuurlijk, intensief of persoonlijk - naar gelang de instellingen van uw televisie dit hebben.

fe
door festinger - Jan 25, 2015 om 02:00
410 Antwoorden / 18 Vragen

De vraag is hier is eigenlijk wat je als consument kunt doen? Overstappen naar Telfort? Die is in handen van KPN en die weer in handen van investeringsgroep ....

Je kunt niets als consument. Je mag en kan niet hetzelfde doen. Mag geen alles in 1 afsluiten in Roemenië voor 5 euro per maand? Er is nooit sprake van vrije consumentenkeuze. Terwijl de aanbieders die wel hebben.

reflecs
door reflecs - Jan 25, 2015 om 14:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 21:45]Houd u wel rekening mee dat uw instellingen van uw televisie opnieuw moet instellen na de herinstallatie.

Heb je na de herinstallatie ook de basisinstellingen van uw televisie opnieuw ingesteld? Standaard, natuurlijk, intensief of persoonlijk - naar gelang de instellingen van uw televisie dit hebben.

reflecs
door reflecs - Jan 25, 2015 om 14:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 21:45]Houd u wel rekening mee dat uw instellingen van uw televisie opnieuw moet instellen na de herinstallatie.

Heb je na de herinstallatie ook de basisinstellingen van uw televisie opnieuw ingesteld? Standaard, natuurlijk, intensief of persoonlijk - naar gelang de instellingen van uw televisie dit hebben.

"moet"
Bron ?

door 1953 - Jan 26, 2015 om 01:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=reflecs schreef op zondag 25 jan 2015, 14:21][quote=1953 schreef op zaterdag 24 jan 2015, 21:45]Houd u wel rekening mee dat uw instellingen van uw televisie opnieuw moet instellen na de herinstallatie.

Heb je na de herinstallatie ook de basisinstellingen van uw televisie opnieuw ingesteld? Standaard, natuurlijk, intensief of persoonlijk - naar gelang de instellingen van uw televisie dit hebben.

"moet"
Bron ?

Meestal een kwestie van instellingen van het beeld en het geluid op de televisie en de eventuele digitale (HD-)recorder.

Een herinstallatie gedaan, dan zien de kleuren ook er flets uit. Het maakt een dag en nacht verschil na de aanpassingen, zoals: gewenst naar normaal; van persoonlijk naar standaard of natuurlijk enzovoort.

reflecs
door reflecs - Jan 26, 2015 om 11:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 26 jan 2015, 01:39]

Het gaat mij er om dat men uit uw bijdrage zou kunnen lezen dat, naast het opnieuw instellen van de zenders, je ook meteen in de instellingen van je tv moet duiken.
Dat is niet zo.

rots92
door rots92 - Jan 26, 2015 om 17:15
157 Antwoorden / 3 Vragen

Vanmorgen heb ik in een paar eenvoudige stappen de nieuwe zenders op mijn CI+ TV gezocht en ik ben heel erg blij dat ik nu alle regionale zenders {weer} heb.
Enige tijd geleden heb ik hier de bedragen van de laatste jaren vermeld en ik vind dat normale verhogingen.

door 1953 - Jan 27, 2015 om 03:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als het met de tempo van twee harmonisatieaansluitingen per week vanuitgaande: hoeveel tijd heeft Ziggo dan nodig om alles aan te sluiten op het UPC-netwerk?

Ziggo heeft ook geen schema van de geplande harmonisatie voor haar klanten beschikbaar. Ga maar rustig slapen, u hoort van ons als het zover is.

door 1953 - Jan 28, 2015 om 04:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De 'Horizon', in gebruik bij de UPC-klanten, wordt nu in het geharmoniseerd gebied op een beperkt aantal ZIGGO-klanten uitgetest.

de eelco
door de eelco - Jan 28, 2015 om 11:28
607 Antwoorden / 92 Vragen

33 keer op je eigen discussie reageren ......

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2015 om 11:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=de eelco schreef op woensdag 28 jan 2015, 11:28]33 keer op je eigen discussie reageren ......

Alles voor de sterren.;-))

de eelco
door de eelco - Jan 29, 2015 om 10:34
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 28 jan 2015, 11:58][quote=de eelco schreef op woensdag 28 jan 2015, 11:28]33 keer op je eigen discussie reageren ......

Alles voor de sterren.;-))
================================================================
ja zeker de sterren blijven stralen'

door 1953 - Feb 8, 2015 om 20:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

ZIGGO zwijgt, of radiostilte, omtrent de weekschema m.b.t. de harmonisatie in het UPC-netwerk.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 8, 2015 om 21:20
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De snelheid is zoals eerder vermeld afhankelijk van het aantal klachten en hoe het ging...
Dus kanalen omzetten zal enige tijd duren en per regio.

Wanneer de naam UPC omgezet word is nog niet bekend, eerst Ziggo in hun UPC systeem en gaan de oude Ziggo kasten straks ook bij UPC werken of .....

Beter traag dan fout en dat is een goede manier om klanten te behouden.
Dus gewoon geduld en je ziet wel wanneer ze bij jou komen....

door 1953 - Feb 10, 2015 om 03:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Welke regio's zijn deze week aan de beurt voor de harmonisatie?

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 11, 2015 om 10:30
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hier kun je ze ook volgen met de harmonisatie; http://www.totaaltv.nl/

door 1953 - Feb 12, 2015 om 00:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ziggo harmoniseert van 11 tot en met 20 februari de volgende regio’s in het verzorgingsgebied :
Woensdag 11 februari: Venlo (Peel en Maas, Horst aan de Maas, Venray, Bergen en Gennep) en omgeving
Donderdag 12 februari: Gorinchem (Werkendam, Woudrichem, Sleeuwijk) en omgeving
Vrijdag 13 februari: Amersfoort (Soest, Leusden, Bunschoten-Spakenburg, Hoogland, Soesterberg) en omgeving
Maandag 16 februari: Leiden en omstreken, de Duin- en Bollenstreek en Amstelveen
Woensdag 18 februari: Zwolle, Deventer, Kampen, Emmeloord, Raalte en omgeving
Donderdag 19 februari: Zeist, Driebergen – Rijsenburg, Bunnik, Odijk, Den Dolder en omgeving
Vrijdag 20 februari: Alphen aan de Rijn, Waddinxveen, Bodegraven, Boskoop, Nieuwkoop, Roelofarendsveen, Ter Aar en omgeving

Bron: Coax.nl | Auteur: Hans Ronhaar

door 1953 - Feb 12, 2015 om 00:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De link van wolfenjong: TotaalTV

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2015 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alsof de klanten afhankelijk zijn van dit forum om te weten te komen wannaar de werkzaamheden van Ziggo bij hen van toepassing zijn.

Iedereen wordt keurig en tijdig geinformeerd.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 12, 2015 om 16:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

TV Totaal is leuke link maar Ziggo bepaalde het echt zelf...
Enkele weken vooruit kan maar het aantal klachten en problemen zal de snelheid bepalen.

De monteurs die het omzetten en de helpdesk is beperkt dus hoe het daar loopt bepaalde de definitieve snelheid en hoe lang de omzetting gaat duren is dus ook voor Ziggo nog niet bekend.

van leyden
door van leyden - Feb 12, 2015 om 16:57
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 13 okt 2014, 17:45]Ik heb geen idee hoe dit zal uitpakken. Uiteindelijk waren Ziggo en UPC toch al monopolisten op de kabel.

Wel zie ik een groot voordeel. Dat zijn de Wifispots. Ik ga er vanuit dat die voortaan voor Ziggo en UPC klanten hetzelfde zullen worden. Kan ik ook van Wifi gebruik maken als ik in een Ziggo gebied ben.

Werkt prima, de visite kan op zijn eigen tablets werken.

Ben sowieso dik tevreden met Ziggo, klantenservice doet het goed.
Weinig storing, tarieven zullen inderdaad wel omhoog gaan, nog nooit meegemaakt dat het goedkoper werd.

van leyden
door van leyden - Feb 12, 2015 om 18:07
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Niet iedere modem / router (het is beiden) van Ziggo is geschikt voor wifi.
De vorige niet in ieder geval, na een verhuizing kreeg ik een nieuwe.
Weet niet of iedere abbonee dat al heeft,

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 14, 2015 om 13:15
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn enkele oude modems die ze niet meer ondersteunen en die worden geruild voor andere Leen modem....
Wel bij stoppen retour, anders kosten.

Maar universele modem of router zelf kopen die kabel geschikt is mag.
Er zijn Kabel en ADSL Modems en Routers!

door 1953 - Feb 16, 2015 om 00:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zaterdag 14 feb 2015, 13:15]Er zijn enkele oude modems die ze niet meer ondersteunen en die worden geruild voor andere Leen modem....
Wel bij stoppen retour, anders kosten.

Maar universele modem of router zelf kopen die kabel geschikt is mag.
Er zijn Kabel en ADSL Modems en Routers!

Doelde op de Motorola die tot 32 Mbps aankon en geen Wi-Fi beschikte.

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 14:23
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Vandaag stonden alle zenders op zwart van de Ziggo.
TV kastje gereset, maar niets hielp.
Dus maar even Ziggo gebeld, even in de wacht gestaan, toen werd de verbinding verbroken.

Dan maar even op internet op de website van ziggo gekeken. (godzijdank heb ik internet)
Juiste type kastje gezocht op de site, nieuwe instalatiecode ingevoerd en voila, klaar was kees.

Geen letter van Ziggo gehad, geen telefoon, helemaal niets.

Rare bende daar.

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 14:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nog maar een paar regionale zenders van de directe omgeving, nostalgienet ook verdwenen.
Een verschraling van het tv aanbod met een stuk of 7 zenders.

Bedankt ziggo (not)

Waardeloos, geen enkele info, het is allemaal aan mezelf te danken dat ik nu weer tv heb.
Maar zonder internet was het sowieso niet gelukt.

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 14:37
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Rectificatie!!

De regionale zenders zitten op 700 en verder. Wist ik veel. Maar ook op 30 en verder staan wat regionale zenders, die zijn van de directe omgeving.
Was dus weer te snel met mijn conclusie.

Blijft staan dat er op geen enkele manier is gecommuniceerd door ziggo.

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 14:39
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 feb 2015, 11:46]Alsof de klanten afhankelijk zijn van dit forum om te weten te komen wannaar de werkzaamheden van Ziggo bij hen van toepassing zijn.

Iedereen wordt keurig en tijdig geinformeerd.

Niet dus!!!

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2015 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch mooi dat @ 1953 u dan op de hoogte heeft gebracht.;-))

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 14:46
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 feb 2015, 14:43]Toch mooi dat @ 1953 u dan op de hoogte heeft gebracht.;-))

Nou nee, ben pas gaan kijken na de installatie van de nieuwe code.
Ik wist echt helemaal van niks.

Maar t klopt als een bus, vandaag was Leiden aan de beurt.

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 14:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Stelt geen fluit voor om de nieuwe installatiecode in te voeren.

Maar heb je geen internet dan moet je toch met ziggo bellen.
Klopt voor geen meter.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2015 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Van Leyden

Dan hebt u dus op donderdag gereageerd zonder de voorgaande reacties te lezen.

Helemaal fout. ;-)) @1953 doet nog wel zo haar best.;-))

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 14:58
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Tijger.

Klopt, is helemaal juist.
Het is helaas niet anders, hoop dat anderen er wel profijt van hebben.

Want 1 ding is zeker, als ik geen bericht er over heb gehad dan zijn er nog meer klanten die van niks weten.
Betwijfel of iedereen het zo vlot kan oplossen als ik. (ahum)

richard83
door richard83 - Feb 16, 2015 om 15:17
386 Antwoorden / 28 Vragen

@vanleyden

Heb je geen brief gehad! Met tekst en uit leg over installatie van je digitale kastje. Daar zat ook een zenderkaart overzicht bij. Als het goed is krijg je paar dagen van de voren de brief. :D

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 15:30
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=richard83 schreef op maandag 16 feb 2015, 15:17]@vanleyden

Heb je geen brief gehad! Met tekst en uit leg over installatie van je digitale kastje. Daar zat ook een zenderkaart overzicht bij. Als het goed is krijg je paar dagen van de voren de brief. :D

Heb niks gehad, echt niet. Helemaal niks , geen letter.

Maar.
Heb net even gebeld met een paar kennissen en die hebben wel bericht gekregen, via een brief en zelfs ook via email.

Word hier gestoord van, sta wel mooi voor lul zo. Sommigen zullen misschien denken dat ik om aandacht verlegen zit, het zij zo/

Belangrijkste is dat het weer geregeld is.

I

van leyden
door van leyden - Feb 16, 2015 om 15:34
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Heej ziggo klantenservice, waar ben je nou, dat damageteam zit toch altijd mee te lezen?

Waarom heb ik geen bericht gehad en anderen wel?

door 1953 - Feb 17, 2015 om 00:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn al problemen geconstateerd na de harmonisatie met een deel van de ZIGGO-klanten.

Zie hierover het artikel in Coax.nl d.d. 16 februari jl. met nog meer wetenwaardigheden, Naar artikel d.d. 16 februari 2015.

"Ziggo gebruikt op een aantal frequenties al enige tijd de QAM256 modulatie. Dit zorgt ervoor dat er meer digitale zenders op één frequentie kan worden doorgegeven. En nadeel van deze modulatietechniek is echter dat de ontvangst storingsgevoeliger is. Omdat UPC op haar netwerk op veel meer frequenties QAM256 gebruikt, biedt Ziggo in geharmoniseerde gebieden meer zenders deze modulatietechniek aan.
Storing in blokken en strepen zichtbaar
In het geval van storing is deze in de vorm van blokken en strepen in het beeld zichtbaar. Wanneer de signaal ernstiger gestoord is dan wordt veelal de storingscode E48 of E52 in beeld weergegeven. Instraling op de coaxkabel op frequenties die in de ether onder meer voor 4G mobiel internet gebruikt worden, is hier de oorzaak van. Gebruik van slecht geïsoleerde coaxkabels, kabelconnectoren en splitters zijn vaak de oorzaak van de storing. Ziggo-woordvoerder Gradus Vos stelt tegen Totaal TV dat er klachten over beeldstoring in geharmoniseerde gebieden zijn. Het kabelbedrijf adviseert gebruik van kabels en aansluitingen die KabelKeur gecertificeerd zijn. Klanten kunnen voor een oplossing contact met de klantenservice opnemen. Op het eigen internetforum geeft Ziggo uitleg hoe klanten het beste de beeldstoring zelf kunnen verhelpen.
Bron: TotaalTV nieuws

Auteur: Hans Ronhaar"

door 1953 - Feb 17, 2015 om 00:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"16 Feb. '15 Ziggo zet in de laatste week van februari de harmonisatie met het UPC-netwerk voort in Den Haag en de regio’s Heemskerk, Tilburg en Breda.
Dat heeft Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar aan Totaal TV bevestigd.
Ziggo wil voor april het hele verzorgingsgebied aan het UPC-netwerk hebben gekoppeld. Het kabelbedrijf loopt met de harmonisatie op schema. Op maandag 23 februari worden de meeste klanten in de stad Den Haag naar het UPC-netwerk overgezet. De overige klanten in Den Haag worden op 2 maart gelijktijdig met de randgemeenten Delft, Nootdorp, Zoetermeer, Rijswijk, Voorburg, Leidschendam en Wassenaar geharmoniseerd.
Bron: TotaalTV nieuws
Lees verder op volgende pagina....

Auteur: Hans Ronhaar"

door 1953 - Feb 26, 2015 om 20:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Harmonisatie staat bij mij de komende week voor de deur, vrijdag 6 maart as.

Volgende week komt dan de vervolgbrief, op de eerste brief met de aankondiging van de harmonisatie, met de detaillering van tijdstip harmonisatie en het stappenplan.

door 1953 - Feb 26, 2015 om 20:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vannacht waren er al werkzaamheden, merkte het aan de beeldverstoringen van korte duur.

Deed mijn modem een reset, na de reset is de internetsnelheid van 90/9 naar 120/12 Mbps verhoogd, dus al vóór de harmonisatie.

door 1953 - Feb 28, 2015 om 17:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Regionale zenders zouden niet te ontvangen zijn na de harmonisatie, link naar: Publicatie met reacties op het artikel. op

jo
door jozoet - Feb 28, 2015 om 19:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

ben overgestapt naar ITV van KPN. werk perfect. had ik veel eerder moeten doen. geen recorder meer nodig. 6 programma's gelijktijdig opnemen en weer kijken op beide TV's. dus Ziggo mag hun zgn gratis recorder houden (ouderwetse techniek) .begrijp niet dat de specialist in de studio het alleen over satelite TV. digitenne of glas heeft. m.i een specialist die niet op de hoogte is van wat er op de markt te krijgen is.

curly
door curly - Feb 28, 2015 om 22:33
162 Antwoorden / 18 Vragen

Als ze het televisienetwerk willen verbeteren zou het handiger zijn om ook glasvezelkabels in de grond etc. aan te leggen.

door 1953 - Mar 1, 2015 om 03:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=curly schreef op zaterdag 28 feb 2015, 22:33]Als ze het televisienetwerk willen verbeteren zou het handiger zijn om ook glasvezelkabels in de grond etc. aan te leggen.

Volgens ZIGGO is dat al voor 98%, edoch zij doen er om moverende reden nog niets mee.

door 1953 - Mar 1, 2015 om 03:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jozoet schreef op zaterdag 28 feb 2015, 19:34]ben overgestapt naar ITV van KPN. werk perfect. had ik veel eerder moeten doen. geen recorder meer nodig. 6 programma's gelijktijdig opnemen en weer kijken op beide TV's. dus Ziggo mag hun zgn gratis recorder houden (ouderwetse techniek) .begrijp niet dat de specialist in de studio het alleen over satelite TV. digitenne of glas heeft. m.i een specialist die niet op de hoogte is van wat er op de markt te krijgen is.

Ligt ook aan de QAM64 en QAM256 instelling na de harmonisatie.

Het tegendeel van Kabelkeurproducten gebruik ik en zonder enige storing van noch audio. Bij Kabelkeurproducten had ik juist veel (ver)storingen en ontving daardoor 4 zenders.

De kabel van de wijkcentrale naar uw adres is dan gevoelig als er kabelbreuken zijn geweest en de kabelschades provisorisch zijn gelast. dan is er invloed van buitenaf.

Je kreeg va ZIGGO het kletskoekverhaal van 4G communicatiemast als veroorzaker te horen. Na de coaxkabels in Vivanco te vervangen waren problemen opgelost. De 4G communicatiemast blijft gewoon zenden/ontvangen, heb zelf nu ook 4G smartphone en geen enige storing te zien op de televisie noch de HD-recorder.

door 1953 - Mar 1, 2015 om 17:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Nieuwe digitale modulatie, QAM256 (8-bit), ZIGGO & UPC moet geen probleem zijn

Link naar het artikel: Artikel TotaalTV

door 1953 - Mar 3, 2015 om 23:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

ZIGGO communiceert en informeert de klanten voor de komende harmonisatie goed. Het laat ZIGGO niets te wensen over om duidelijkheid te verschaffen omtrent het naderend harmonisatie, op vrijdag 6 maart as.

door 1953 - Mar 6, 2015 om 13:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hedenochtend werd, exact 10:00 uur in Capelle aan den IJssel, het beeld op zwart gezet met de nodige code E48.

Binnen 5 minuten had ik de HUMAX IHDR-5200C, eerst naar fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd. Het verliep bij mij vlekkeloos de harmonisatie.

Daarna de televisie met CI+, via fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd en nodige instellingen aangepast te hebben een scherper beeld.

Geen vale kleuren e.d. na de instellingen onder handen te hebben genomen.