Iphone 6
Hallo,
Op 23-6-2016 heb ik bij de Mediamarkt in Groningen een iphone 6 gekocht.
Tevens loopt na een half jaar liep mijn iphone 6 vast.
Hiervoor ben ik op 10-7-2017 naar de Mediamarkt in Groningen gegaan, zij hebben mijn toestel opgestuurd naar een reperateur in Goes.
Op 31-7-2016 kreeg ik van de Mediamarkt te Groningen het volgende bericht : '' de iphone is krom en heef externe schade, aldus geen gerantie en geen reperatie uit gevoerd''.
Hier voor kreeg ik 3 opties toe gestuurd, die luiden als volgt:
1= apparaat om ruilen voor kosten van 408,45 incl
2= apparaat ongerepareerd retour teontvangen kosten 27,83 incl
3= apparaat millieuvriendelijk afvoeren kosten 0 euro.
Met geen enkele optie ben ik het eens dus ik ben terug gekeerd naar de Mediamarkt te Groningen.
Hier heb ik gevraagd om een onafhankelijke expertise, deze expertise heb ik laten uit voeren op 7-8-2017.
Vervolgens zouden ze ons terug bellen of per mail berichten dat de iphone 6 terug is gekeerd met conclusie.
Alles wat kwam maar geen bericht. Uit egen initiatief heb ik gebeld op 13-9-2017. Ik kreeg tehoren dat hij al een poos op de plank lag bij de Mediamarkt te Groningen.
De onafhankelijke expertiese heeft het volgende bericht van de telefoon gegeven: '' doordat de iphone behuizing verbogen is is ook intern het moederbord verbogen hier door kunnen de gemelde klacht zich manifesteren.''
Maar in het algemeen heeft de Media Markt toch op alle apparatuur 2 jaar gerantie, dus kan hij toch gemaakt worden zonder eventuele kosten?
dat is mijn vraag aan jullie.
Met vriendelijke groet,
Dhr. Alveringh
Iphonies buigen heeeeeel erg snel in je broekzak. En daar heb je hem waarschijnlijk altijd in vervoerd / bij je gehad. Dus geen garantie.
23-06-2016 koopt u de telefoon en op 10-07-2017 gaat u met klachten naar de MM. Naar mijn berekening is dit meer dan 6 maanden!
Bij garantie claims na 6 maanden dient u aannemelijk te maken dat het defect u niet te verwijten valt, pas dan heeft u recht op garantie.
Garantie betekent niet dat elk defect, op welke wijze dan ook ontstaan, gratis wordt gerepareerd of tot vervanging leidt.
Twee reparatiecentra geven aan dat het defect te wijten is aan het verbogen zijn van de telefoon. Het verbuigen komt zeer waarschijnlijk door het dragen van de telefoon in de broekzak. Het verbuigen is dan u te verwijten dus geen garantie.
Op zoek dus naar een tweedehands Iphone 6. Er zijn omlangs weer nieuwe Iphones uitgebracht dus er zulen weer de nodige op Marktplaats verschijnen.
Een Iphone is om mee te bellen. Een telefoon die u aan uw oor houdt trekt niet krom. Hier is kracht voor nodig. Het is dus geen productfout dat een telefoon bij normaal gebruik krom zou trekken.
Het toestel is meer dan 6 maanden oud, dan ligt de bewijslast bij u. Dus bewijs maar dat de telefoon vanzelf kromgetrokken is.
Al maanden-jaren lang wordt er gewaarschuwd dat Iphones niet in broekzakken kunnen zitten. Het aantal kromme telefoons die er op diverse fora gemeld worden is ondertussen niet meer te tellen. Dus zeggen dat u dat niet wist snijdt ook geen hout.
Heel zuur voor u, maar eigen gemaakte schade valt niet onder garantie. Het zal dus betalen worden, of een nieuwe telefoon kopen.
Het zoveelste geval van kromtrekken op, alleen maar, deze site. U had de iPhone aan broekriem kunnen hangen (kreeg ik als antwoord op een zelfde vraag) of, als u een colbert draagt in de binnenzak. Wat ik ook goed weet: een goede beschermhoes werkt zelfs in de kontzak: mijn partner heeft die iPhone 6 al jaren (draagt hem ook in kontzak) maar is nog zo recht als recht maar moet zijn. Dus "nee", a) bent u te laat en b) garantie is alleen als het een fout betreft wat u niet is aan te rekenen. En daar bent u te laat mee. Helaas voor U. Draag, als u verder geen andere 'zakken' heeft, een pols/riem tasje bij u: gegarandeerd: trekt (zo'n duur ding) niet meer krom.
Dit zegt de consumentenjurist van de VARA erover, maar gezien alle vorige klachten op dit forum valt dat toch te betwijfelen. Lees:
http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/uw-iphone-is-gebogen:-dit-zijn-uw-rechten
Google anders eens op: verbogen Iphone 6 reparatie, daar zijn wel mogelijkheden.
Ja hoor, geloof het maar, maar ik zie het nog niet gebeuren.
Ik dacht dat een telefoon was om te bellen. Na het lezen van het stuk blijkt een telefoon broekzakvulling te zijn. 'Het is algemeen bekend dat een smartphone in de broekzak wordt gedragen; dit valt onder normaal gebruik.' Ik draag mijn telefoon nooit in mijn broekzak.
ook mijn vaste Syrische reparateur krijgt jeukbultjes als iemand zijn/haar smartphone in de kontzak schuift .
"Niet doen!" brieste hij naar mij toen ik met een vers gerepareerd display weg wilde lopen. "Dat is zeer slecht voor een smartphone".
En ik heb niet eens een iPhone maar een i.m.h.o. een hufterproof Android toestel.....althans dat dacht ik dan.
Er gratis onderuit proberen te komen is natuurlijk altijd te proberen.
Helaas moet dat altijd bij de winkelier waar het toestel gekocht is, en dat loopt verre van vlekkeloos.
Ik had een meevaller, mijn nieuwe display kostte maar 90 euro. Ook maar een screenprotectortje er op laten plakken, je weet maar nooit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer