Magnum007
door Magnum007 Jun 7, 2020 om 23:28
Elektronica & tv
Is de Parkside accu-schroef-boormachine van Lidl kwaliteit?

Hallo forumleden,

Heeft iemand ervaring met de Parkside  accuboormachine 20 V van Lidl?

Wie gebruikt de accuboormachine al jaren?

Ik gebruik al 11 jaren een Makita.

Is de kwaliteit vergelijkbaar?

Kortom : is de Parkside accu-schroef-boormachine van Lidl kwaliteit?

110887 52 Rapporteer

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Jun 7, 2020 om 23:49
725 Antwoorden / 1 Vragen

Tegewoordig maakt het vrij weinig meer uit.

Gezien de nieuwere makita's veel sneller kapot gaan dan voorheen.

Maar qualitatief gezien zijn ze vergelijkbaar met de Makita.

Daarnaast is de Prijs ook nog eens voordeliger, en heb je Langere Garantie, {Lidel geeft 3 jaar tov makita die maar 2 jaar geeft}

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2020 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen idee wat u met Lidl-kwaliteit bedoelt. Als uw Makita na elf jaar versleten is, koopt u toch gewoon een nieuwe Makita? Hoeft u zich nergens zorgen over te maken.

mi
door miennaamishaaz Jun 8, 2020 om 00:10
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas gaan nieuwere Makita's veel sneller kapot dan de oudere,
Voorheen kon je met een Boormachine jaren doen, voordat deze het begeefte.

Maar gezien Fabrikanten dan geen winst zullen maken, maken ze de nieuwere Apparaten dusdanig op zo'n manier dat die na X jaar versleten is.

Ik heb zelf ook nog een oude Makita. {ruim 13 jaar oud} en deze doet het nog prima, afgezien dat de Accu snel leeg is.

Ik heb kennisen die de Nieuwere modellen hebben "jaartal 2017+", en deze beginnen nu al kuren te vertonen, die oudere modellen niet hebben of pas na 8 jaar beginnen te vertonen.

Daarnaast heb je voor de prijs van 1 Makita ongeveer 3 Lidl Boormachines.

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2020 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@miennaamishaaz

Ik heb geen belangstelling voor een boormachine, dus wat moet ik met uw reactie?

mi
door miennaamishaaz Jun 8, 2020 om 00:14
725 Antwoorden / 1 Vragen
tenormin
door tenormin Jun 8, 2020 om 00:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, als je geen belangstelling hebt voor een boormachine waarom geef je dan een antwoord? Je hoeft @miennaamishaaz dan toch niet zo'n antwoord te geven. Sla eens een item over, vooral als dit niet in je straat ligt. Hou je fijn bij juridische en andere zaken: daar waar je goed in bent.

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2020 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Waar bemoeit u zich mee? Iemand stelt hier een vraag en daar geef ik antwoord op. De toelichting van Mien moet hij maar richten aan de Ts, maar niet aan mij.

Gr
door Grunn1 Jun 8, 2020 om 10:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger, nee je geeft geen antwoord maar een reaktie en dat is een heel verschil. En zoals tenormin al zegt je hebt veel kennis en goede antwoorden bij veel vragen maar voor de rest is het reageren om te reageren want je moet werkelijk op alle vragen antwoorden. Het zou je sieren om onderscheid te maken of anders dat de redactie dat gaat doen want ook je antwoord hier heeft totaal geen bijdrage.

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2020 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot

Ook uw bijdrage is volkomen offtopic, net zoals die van Tenormin.

Als ik elf jaar tevreden ben met een merk, dan zou de volgende weer dat merk zijn.

Wat is uw reactie eigenlijk, behalve napapegaaien?

he
door henry1942 Jun 8, 2020 om 11:05
100 Antwoorden / 28 Vragen

antwoorden om het aantal antwoorden te vergroten, is volgens mij een SPORT op eze site !!!
dus geef ook geen antwoord op deze opmerking!!

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2020 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henry1942

Daarvoor moet u bij de redactie zijn, die hebben dat ingesteld. Niet de forumleden.

Topantwoord

justmeagain
door justmeagain - Jun 8, 2020 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Voor huis tuin en keuken is Parksite prima. Maar kijk je bij zzp'ers , klussers, bouwvakkers enz dan zie je alleen maar Makita.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 00:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Gebruik je zelf ook een Parkside accuboormachine?

justmeagain
door justmeagain Jun 9, 2020 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ja, naast een ouwe Makita. De Makita kan wel schroeven dieper indraaien en doet er ook meer op een accu  ondanks zijn leeftijd Maar de Parkside heb ik cadeau gehad en is best een goed ding.

Topantwoord

newmikey
door newmikey - Jun 8, 2020 om 00:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal best een aardig apparaatje zijn maar om het nu met een Makita te vergelijken... kijk bijvoorbeel even hier https://www.youtube.com/watch?v=w9nQTGcRzak

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 00:36
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Newmikey,

Bedankt voor de link.

Ik heb zelf al veel vergelijkingsfilmpjes bekeken.

Ik ben benieuwd of er iemand is,die al enkele jaren met de Parkside accuboormachine werkt.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 8, 2020 om 01:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Magnum007 ,

Deze accu - schroef - boormachine is exclusief accu en lader .

Hier kunt u ervaringen lezen , scroll naar beneden en klik op beoordelingen .

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Accu-draaislagschroefmachine-20-V-zonder-accu/p100260993

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 01:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de link Marita.

Ben beniewd of er lezers op dit forum ervaring mee hebben.

marita5
door marita5 Jun 8, 2020 om 01:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

th
door thieu Jun 8, 2020 om 11:26
146 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, zónder accu, en dat vertekent het prijs-beeld wel. Echter, mét de accu is het nog steeds erg goedkoop. Zéker bij thuisgebruik gaat de machine vaak veel langer mee dan de accu, en dan simpel een nieuwe accu (of een extra accu) kunnen aanschaffen is een groot voordeel.

Waarschijnlijk zijn er de afgelopen decennia ontelbare machines weggegooid omdat de accu kapot was, en een nieuwe accu zó belachelijk duur was dat een compleet nieuwe set goedkoper was. Lidl doorbreekt dit hier mee.

ju
door juliomariner Jun 8, 2020 om 12:12
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Niet alleen Lidl, bij bijna alle nieuwe machines koop he de accu en lader los

th
door thieu Jun 8, 2020 om 13:41
146 Antwoorden / 0 Vragen

@ juliomariner. Heb eens gegoogled en inderdaad verkoopt Makita een losse 12 volt 2Ah accu voor 40 euro. Ik ben de afgelopen week ook aan het zoeken geweest naar losse accuus en dan zie ik toch ook nog veel prijzen van méér dan 100 (115) euro voor één losse accu.
Er is de afgelopen jaren wat dat betreft veel veranderd, waarbij de nieuwere Li-Ion accuus béter en goedkoper geworden zijn, zéker t.o.v. de oude NiCad accuus. Bij de Lidl (en Aldi) heb ik wat mij betreft als eerste gezien dat de machine zelfs zónder accu worden aangeboden, en je ook kunt kiezen uit meerdere capaciteiten.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 14:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Thieu,

De dure accu's van Makita zijn ook de reden waarom ik naar andere merken kijk.

fr
door frankve Jun 8, 2020 om 16:37
36 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht een detail, maar OP vraagt om een accuboormachine. Getoonde link toont een slagschroefmachine, dat is wat anders.

Maar ik denk dat OP ook moet aangeven wat hij/zij onder "goed" verstaat en zeker wat hij/zij ermee wil.
Prijstechnisch goed? Jazeker, kost "geen drol".
Technisch goed? Nee, niet ten opzichte van de "echte" merken. Makita, Festool en ook Flex hebben hele mooie machines.

Ik heb zelf een Flex gekocht. Kost een paar duiten, maar na een weekend ermee gewerkt te hebben, vraag ik mij af waarom ik deze niet eerder gekocht heb.... Vooral de haakse kop, snelwisselboor- en bithouder en klopboorfunctie kan ik waarderen.

Kracht en snelheid niet te vergelijken met de goedkopere modellen (spanning zegt niet alleen wat over kracht). Mijn nieuwe machine heeft 10.8V, waarbij ik echt op moet passen dat ik de polsen niet breek als de boor vast slaat bijvoorbeeld. En dat terwijl ik al jaren een Metabo gewend was (ook een prima machine voor de hobbyist).

marita5
door marita5 Jun 8, 2020 om 17:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Het is deze wat in de reclame is , https://www.reclamefolder.nl/folders/31466/p/36

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 21:21
594 Antwoorden / 2 Vragen

Die Parkside is inderdaad volgende week in de aanbieding Marita. :-))

ne
door neodutchio - Jun 8, 2020 om 07:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er is een fabrikant in Europa die wacht tot licenties verlopen zijn van merk machines en gaat ze dan namaken. Echter gebeurd dit met goedkopere materialen. Het prijsverschil zit dus in het materiaal, de naam en de licentiekosten.
Voor wat betreft de accu is dit een c-kwaliteit. Gerenommeerde merken hebben A, Makita werkt op prijs, die hebben een B en dergelijke naamloze een C. Wat is het verschil? Bij gebruik rondom het huis zal je er niet veel van merken. Ga je de machine vaker gebruiken zal je merken dat het vermogen wat minder is en de accu vaker leeg.

Voor het af en toe gebruik voor een consument zijn het leuke machientjes die ze verkopen bij de verschillende supermarkten. Maar ga er geen hele verbouwingen mee doen, daar zijn ze dan niet voor geschikt.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 15:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Wat voor merk accu-schroef-boormachine gebruik je zelf Neodutchio?

ne
door neodutchio Jun 8, 2020 om 18:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een merk die niet voor consumenten te koop is. En van een bedrijf die toevallig juridisch eigenaar is van het bedrijf die deze machines maakt. Ik kan dus geen merknaam noemen.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 18:44
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio, je doet een beetje vaag....

Wat is dan volgens jou de beste accu-schroef-boormachine voor de consument?

ne
door neodutchio Jun 8, 2020 om 18:53
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik doe niet vaag hoor, ik zeg alleen dat ik een merk gebruik die niet voor consumenten te koop zijn.

Wat het beste is dat niet gezegd worden. Iemand die alleen maar gaten in een betonnen muur wil gaan boren heeft een heel andere machine nodig dan iemand die af en toe in gipswanden gaat boren. En iemand die enkel meubeltjes in elkaar gaat schroeven en het hout moet voorboren heeft weer een andere machine nodig.
1,5Ah accu om in beton te boren is niet voldoende. Terwijl het voor schroeven in hout geen enkel probleem is. En 4Ah om enkel in hout te gaan schroeven maakt de machine te zwaar.

U weet wat u gaat doen met de machine, ik niet. Ik kan u dus niet aangeven wat het beste zou zijn.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 21:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Jij zegt,dat je in een bouwmarkt hebt gewerkt: dan kun je toch wel zeggen of die Parkside accu-schroef-boormachine net zo goed is als een Makita of niet?

ne
door neodutchio Jun 9, 2020 om 07:05
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Leest u mijn vorige reactie nogmaals. Je kan geen appels met peren vergelijken. Wat u noemt zijn beide merknamen met veel verschillende modellen. Ik ga echt niet voor u een vergelijk maken van alle modellen.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 8, 2020 om 08:12
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Topantwoord

Iv
door Ivo W - Jun 8, 2020 om 09:05
728 Antwoorden / Vragen

De prijs-kwaliteit van het meeste Parkside spul is best prima.

Maar verwacht niet dat het net zo verfijnd werkt als een machine van een merk voor 'professionals'. Dat doet het gewoon niet. Het gebruiksgemak en -comfort is gewoon stukken minder. Minder standen/verstelmogelijkheden, hogere geluidsproductie, zwaarder, meer trillingen..

Als je slechts af en toe de machine gebruikt, zijn die ongemakken niet zo'n probleem. Gebruik je de machine beroepsmatig of ben je een heel huis aan het renoveren, dan is het voor de machines die je veel gebruikt aan te raden om een ander merk te kiezen. Je moet dan denken aan Makita (pro series), Bosch Professional, DeWalt, Hilti..

@H
door @HENK@ Jun 8, 2020 om 13:13
158 Antwoorden / 1 Vragen

in China komen ze uit dezelfde fabriek en worden vaak naast elkaar geproduceerd , ook de makita, bosch, dewalt hilti en noem maar op!

Vaak is alleen de behuizing het grote verschil!

newmikey
door newmikey Jun 8, 2020 om 13:49
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het feit dat verschillende produkten uit dezelfde fabriek komen en naast elkaar worden geproduceerd zegt niets over de kwaliteit (en kwaliteitsverschillen). Bij contract manufacturing gebruikt de fabriek de kwaliteitspecificaties van de opdrachtgever. Deze laatste dicteert materiaalgebruik, toleranties en opbrengst/afval percentages bij de kwaliteitscontrole. Zo werken de huidige supply-chains. Om dan maar te stellen dat alle produkten ook maar gelijk aan elkaar zijn, is dus klinkklare nonsens!

Donuts
door Donuts Jun 8, 2020 om 14:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

xx

ne
door neodutchio Jun 8, 2020 om 18:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Panasonic gaat qua fabricage naar Bosch toe, maar dat wil niet zeggen dat Panasonic en Bosch hetzelfde is. Ook wij hebben lange tijd machines laten maken door Bosch, maar dit waren op vele punten andere machines dan Bosch. Het was puur gebruik maken van de productielijn.

Topantwoord

MisterrMix
door MisterrMix - Jun 8, 2020 om 09:20
18 Antwoorden / Vragen

Zelfs hier op kassa is al eens een onderzoek gedaan naar de kwaliteit van verschillende merken.

Helaas, zo ver ik kan zien, geen Makita.

Maar een Bosch (A-merk toch?) verliest t van de Parkside (C-merk toch?) Bosch eindcijver: 6.5, Parkside: 7.9.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/test-welke-accuschroefboormachine-is-het-best

O
ok de link hier in een reactie met 'reviews' zijn er wel 5.. Goede basis dus om je oordeel mee te vellen (NOT!).

Parkside is prima spul. Geeft langer garantie dan de A merken, en voor 1 A merk koop je 3x een Parkside.

Dus, even rekenen.

Parkside: 30 euro, 3 jaar garantie.

A-Merk: 100 euro, 2 jaar garantie.

Gaat t A-merk 10 jaar mee, heb je winst. Maar gaat deze maar 9 jaar mee, dan kan je dus beter elke 3 jaar een Parkside kopen, of beter nog, na 3 jaar laten repareren onder garantie, en dan er 6 jaar mee doen.

Zo kan je wel meer dingen verzinnen, economisch gezien is ook dan de Parkside een betere keuze.
Een accu kan je ook altijd nog vervangen als deze niet lekker meer is, maar die gaan ook bij de dure merken er aan, juist met weinig gebruik.

Iv
door Ivo W Jun 8, 2020 om 09:40
728 Antwoorden / Vragen

Voor 100 euro koop je echt bij lange na geen A-merk schroefmachine met 18-20V accu.

MisterrMix
door MisterrMix Jun 8, 2020 om 09:46
18 Antwoorden / Vragen

@IVO W

Heb je gegoogled?

Vast niet.

Hier:

Bosch Accuschroefboormachine Universal Drill 18v 1,5ah

De Bosch accuschroefboormachine Universal Drill 18V is een alles kunner. Deze machine is te gebruiken voor boren in hout ...
Bosch · Klopboor · Snoerloos · Boorset · Lithium-ionaccu · 1,2 kilogram · Maximale diameter in boorkop: 10 mm · 18 volt · Zonder sleutel

BLACK + DECKER BDCHD18S1KA-QW klopboormachine 18 V met 104 accessoires, 1 lithium-accu 1,5 Ah en gereedschapskoffer

Accu-klopboorschroevendraaier 18 V met 10 mm booropname en 2 snelheden voor meer controle bij boor- en schroefwerkzaamheden ...
BLACK+DECKER · Klopboor · Snoerloos · Boorset · Lithium-ionaccu · 1,3 kilogram · Maximale diameter in boorkop: 10 mm · 18 volt · Zonder sleutel · Met ingebouwde lamp

WORX WX170 accuschroevendraaier 20V - 30Nm, 2 versnellingen & LED-licht - accuboorschroevenset voor boren en schroeven - met 2 Li-ion-accu's,

€97.17.€97.17Amazon.nl - Retail
De Worx WX170 accuschroefboormachine is een compacte schroefboormachine met een vermogen van 20V. Met de 20V PowerShare Max ...
WORX · Standaardmachine · Snoerloos · Boorset · Lithium-ionaccu · 1,3 kilogram · Maximale diameter in boorkop: 10 mm · 20 volt · Zonder sleutel · Met ingebouwde lamp

ju
door juliomariner Jun 8, 2020 om 12:15
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Al de 3 genoemde merken zijn geen a merken en zeker niet voor profis

ne
door neodutchio Jun 8, 2020 om 18:29
5129 Antwoorden / 12 Vragen

1,5Ah? Wordt dat nog gemaakt? Daar kan je als prof niets mee, dan kan je net zo goed weer met een snoer gaan werken zo snel deze accu's leeg zijn.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 21:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Die Parkside kan op 4 Ah accu.

Betekent dit dat het een goede boormachine is?

ne
door neodutchio Jun 9, 2020 om 07:06
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een C klasse accu zegt niets over de kwaliteit van de machine.

Iv
door Ivo W Jun 9, 2020 om 09:03
728 Antwoorden / Vragen

@MRmix: dat zijn Bosch apparaten uit de B-lijn voor bouwmarkten. Dat is bij lange na geen A-merk kwaliteit.
En Worx is gewoon een budget merk.

MisterrMix
door MisterrMix Jun 10, 2020 om 09:05
18 Antwoorden / Vragen

@Ivo W.

T was ook serieus een 3 minuten google. Verder nergens naar gekeken. Maar ben en blijf t niet met je eens. Worx kende ik ook nog niet, ook die zat gewoon bij de eerste 3 resultaten.

De Makita die wij op de zaak gebruiken, wat blijkbaar een A merk is, voor een pro etc, was ook < 100 euro aanschaf.

Ook mijn bosch thuis, wat inderdaad niet degene is die ik als linkje gepost heb, was als apparaat <100 euro. Volgens mij inclusief koffer met toebehoren, 2e accu etc complete aanbieding voor toen 119,95.

Helaas zie ik t model niet meer online, dus zal vast vernieuwing van die serie geweest zijn.

Wat ik ermee wil zeggen is: Rond de 100 euro vind je zeker wel een A merk. En zo niet, dat maakt dan de Parkside economisch alleen maar voordeliger hoe duurder de vergelijking wordt. De A merken zijn allang niet meer de kwaliteit die ze 10 jaar geleden nog wel hadden. Dus een A merk voor 200, of 5x de Parkside a 40 per stuk. Elke drie jaar een kopen en je kan dus zoiezo, zonder reparaties 15 jaar vooruit, met een hoop extra accus na al die aankopen ;)

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jun 8, 2020 om 09:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn zeer duidelijke overeenkomsten, zeker met de accu, met een Bosch schroefboormachine en heb het sterke vermoeden dat deze daar ook geproduceerd wordt. Het merk op zich is van goede kwaliteit Lidl brengt meer gereedschap onder die naam o.a. ook een tuinpomp. Deze wordt op onze volkstuin door enkele tuinders gebruikt en zijn er tevreden over.  De machine is niet vergelijkbaar met de Makita alhoewel daar ook de kwaliteit, zeker van de accu, minder is geworden.

rj
door rjw Jun 8, 2020 om 10:21
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat iets in dezelfde fabriek wordt geproduceerd zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit. Een productiebedrijf maakt verschillende producten en de kwaliteit is afhankelijk van wat de opdrachtgever vraagt.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 10:56
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Gerbera,

Weet je toevallig of de accu snel oplaadt?

gerbera
door gerbera Jun 8, 2020 om 16:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@RJW je zeurt, waar en hoe de machine gefabriceerd  wordt zal mij een worst wezen. Tuinpompen van dit merk zijn op ons tuincomplex in gebruik en die tuinders zijn er tevreden mee. En dat zegt dacht ik voldoende over de kwaliteit van het merk.
Maar blijkbaar mag men hier, van u, er geen eigen mening op na houden gelet op uw vele commentaren.

me
door mein33 - Jun 8, 2020 om 09:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als je van een accuboormachine van  € 25,00 dezelfde kwaliteit verwacht als voor een boormachine in de prijsklasse van € 100,00 en meer, dan heeft diegene denkelijk boter op zijn hoofd.

Alleen al een goede accu is duurder dan het in het topic genoemde merk boormachine, hoe zou dat nu toch kunnen ?

Goedkoop is vaak duurkoop gebleken en daar gaan op dit forum maar al te veel topics over !    ;-))

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 10:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Mein,

De accuboormachine kost los 25 euro.

De accu en lader moet je apart kopen.

@H
door @HENK@ Jun 8, 2020 om 13:22
158 Antwoorden / 1 Vragen

productie kosten voor een gemiddelde goede accu boormachine zijn in china hooguit zo'n 5 euro.... alle merken kopen in China en vaak is het enige verschil de behuizing en het uiterlijk

ne
door neodutchio Jun 8, 2020 om 18:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een goedkoop budgetmodel met een klasse C 1,5Ah accu kan je inderdaad zakelijk inkopen voor €6,87 (in de tijd dat ik nog in een bouwmarkt werkte). Verkoopprijs toen €25,-.
De productiekosten van een goede merk machine voor de profs kan je never nooit voor dat geld maken. De accu (klasse A 4AH of 5Ah) alleen al is al 2 keer zo duur als de verkoopprijs van deze naamloze. En dan heb ik het niet eens over de ijzeren behuizing van een echt t.o.v. plastic bij de goedkope. Trillingsdempers zitten er ook niet op.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 21:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Is een Makita beter dan een Parkside accu-schroef-boormachine volgens jou ?

ne
door neodutchio Jun 9, 2020 om 07:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb Makita enkel vergeleken met het merk dat ik gebruik. De Makita legde het op alle punten af. Ik ben geen fan van dat merk.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Jun 8, 2020 om 10:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het ligt eraan wat je ermee wilt doen. Voor en normale huis en tuin gebruiker is het een goed apparaat maar niet voor proffesioneler gebruik. Accu zal sneller leeg zijn en je moet dan vaker opladen wat een nadeel als je hem de hele dag moet gebruiken en ook zal de accu na verloop van tijd minder kracht hebben.
Het is wat je zelf altijd zegt spaar voor een betere net zoals dat je veel beter een Samsun S10 kan kopen dan een goedkopere Samsung.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 11:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Epcot,

Voor deze boormachine kun je een sterkere accu kopen van 4 Ah.

Deze kost wel los 30 euro.

Een 20 V 2 Ah kost los slechts € 16,99.

Dit maakt deze boormachine aantrekkelijk.

Op de filmpjes op Youtube ziet de Parkside er goed uit en presteert hij goed.

Topantwoord

djbierdrager
door djbierdrager - Jun 8, 2020 om 10:56
12 Antwoorden / 2 Vragen

Had jaren de eerste Black en Dekker accu machine uitstekend Maar een nieuwe regelmatig leeg Vier jaar geleden een parkside gekocht ,werkte goed met licht erin  heb de machine in de kast gelegd en maanden  later had ik hem nodig bleek dat de accu nog prima was en gebruik hem nog steeds met veel plezier  en  dat voor € 39.00

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 11:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Djbierdrager,

Kun je me vertellen in hoeveel minuten de accu is volgeladen?

@H
door @HENK@ Jun 8, 2020 om 13:19
158 Antwoorden / 1 Vragen

dat verschil komt door de soort batterij, de moderne batterijen lopen gewoon veeeeeel langzamer leeg, de "oude" accu's zijn na een paar maanden gewoon leeg terwijl een lion accu het vaak zelfs na een jaar nog gewoon doet, dit heeft eigenlijk verder niets met de kwaliteit van de machine te maken maar met de soort batterij / accu

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 18:41
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Henk,

Kan het zijn ,dat mijn oude Ni-Cd accu's sneller laden dan de moderne lion accu's?

Iv
door Ivo W Jun 9, 2020 om 09:06
728 Antwoorden / Vragen

Ja Magnum Ni-Cd hebben bij 'stilstand' een vrij grote leegloop. Terwijl Li-Ion accu's bij stilstand nauwelijks leegloop kennen.

@H
door @HENK@ Jun 10, 2020 om 03:00
158 Antwoorden / 1 Vragen

@magnum, ja dat kan maar dat ligt niet aan de soort maar eerder aan het vermogen en aan een eventuele beveiliging

ook zijn de moderne lion laders beter beveiligd om de batterij te sparen en om geen vervelende dingen te krijgen zoals bij b.v. telefoons wel eens voorkomt

Topantwoord

th
door thieu - Jun 8, 2020 om 11:08
146 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb goede ervaringen met een ouder 12-volt type, en als ik er weer een nodig heb dan koop ik deze zeker.
Een van de grote voordelen van deze machines is dat accuus los zijn bij te kopen! Da's overigens niet alleen bij de Lidl, maar ook bij machines van de Aldi.

Ik heb ervaringen met dure merkmachines, waarbij het vervangen van een kapotte accu belachelijk veel geld kost. Het gaat dan om een set van machine plus twee accuus, en na verloop van tijd beide accuus vervangen is dan veel duurder dan een nieuwe complete set. Op die manier heb ik nu twee hardstikke goeie macines staan, maar met kapotte accuus.

Lidl (en ook Aldi) doorbreekt dit met de losse accuus. Een machine gaat vrijwel altijd veel langer mee dan een accu, zeker bij thuisgebruik. Dan voor relatief weinig geld een (of twee) nieuwe accuus kunnen kopen is een groot voordeel, en omdat je dan geen nieuwe machine hoeft te kopen ook veel duurzamer!

Verder heb ik over het algemeen ook goeie ervaringen met de machines van de Lidl.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 11:24
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Thieu,

Bedankt voor je helder antwoord.

Raadt je me aan om de sterkere accu van 4 Ah erbij te kopen?

Laadt de accu snel op ?

th
door thieu Jun 8, 2020 om 13:27
146 Antwoorden / 0 Vragen

Een qua kapaciteit zwaardere accu is ook een grotere en fysiek zwaardere accu, wat het werken ermee ook wat 'zwaarder' maakt. Het gaat er om wat je nodig hebt. Met twee accuus van 2 Ah kun je als hobbyist zéker de hele dag doen, waarbij 2 Ah al best wel veel is. Alleen als je erg veel vermogen nodig hebt (b.v. de heggeschaar, haakse slijper of zaagmachine) zou je de 4 Ah kunnen overwegen.
De machines van de "betere merken" hebben in hun hun hobby-segment vaak accuus van 1,2 of 1,5 Ah en pas bij hun professionele range gaat het naar de 2,5 of 3 Ah. Alleen betaal je daarvoor dan ook de hoofdprijs.

Topantwoord

st
door steenssens - Jun 8, 2020 om 11:22
4 Antwoorden / 9 Vragen

De parkside boor  is voor normaal gebruik uitstekent machine ik gebruik hem al jaren hij doet wat hij moet doen

de PBSA 12 A1

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 11:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Goeiemorgen Steenssens,

Laadt de accu snel op?

Topantwoord

Bu
door Budy Ottenhoff - Jun 8, 2020 om 11:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de Parkside PABS 12A1-1 handboor machine sinds 2000. Werkt nog steeds perfect. Bijna dagelijks in gebruik. Alleen deze heeft een kleine batterij als enige opmerking.

ioannes
door ioannes - Jun 8, 2020 om 11:34
20 Antwoorden / 3 Vragen

De kwaliteit van Makita is onvergelijkbaar met de spullen van Parkside.
Makita gebruik ik t/m nu professioneel in de bouw. Zo'n jaar of 20 - ik ben inmiddels 65.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 14:29
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Joannes,

Kun je aangeven waarom je de Parkside accuboormachine minder vindt?

Donuts
door Donuts - Jun 8, 2020 om 11:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U begrijpt vast wel, dat het afhankelijk is van het gebruik of u kunt volstaan met een Lidl boormachientje of een Makita? Daarover geeft u geen enkele informatie. Als u 3x per jaar een gaatje moet boren in een muur waar u bij wijze van spreken met 1 vinger een gaatje in kunt prikken, zal u aan een Parkside voldoende hebben.

Ook ik begrijp niet wat u precies bedoelt met Lidl kwaliteit. Ik ben niet te spreken over Lidl kwaliteit, anderen (misschien ook u) wel.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 21:48
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen,

De Parkside accu-schroef-boormachine is aantrekkelijk qua prijs en omdat je voor een redelijk bedrag een extra accu los kunt kopen.

Vooral de 20 V 4 Ah accu is voor mij aantrekkelijk.

Makita is goed,maar je betaalt wel de "hoofdprijs" ervoor.

Vooral een extra losse accu vind ik erg duur bij Makita.

Topantwoord

ro
door ronaldpk - Jun 8, 2020 om 12:02
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik de Parkside schroef boormachine nu 3 jaar en ik ben zeer tevreden. Ik heb er destijds 2 setjes bij gekocht met bitjes  voor diverse soorten schroeven, plus een borensetje (hout, metaal, steen). Voor zwaar beton is deze machine niet geschikt, ook niet in de klopboorstand. Steen gaat goed.
De accu gaat lang mee en is ook snel opgeladen met meegeleverde oplader.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 13:52
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ronald,

Kun je aangeven in hoeveel minuten de accu is opgeladen?

Topantwoord

Ja
door Jan_Koll - Jun 8, 2020 om 12:06
16 Antwoorden / Vragen

Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de Parkside (electrische) gereedschappen.  Ik heb er, in de loop van de laatste jaren, dan ook heel wat.
Op  20V-accu: twee boormachines één voor (klop)boren en één, iets lichtere, multiboormachine (met boorkop, reciprozaagkop en schuur "extra's").
Op het lichtnet een boorhamer, bovenfrees, schaafmachine, reciprozaag en cirkelzaag.  Daar heb ik bewust voor gekozen, want enkele van deze apparaten zijn ook op accu beschikbaar, maar om continue door te kunen werken en de grotere kracht gekozen voor "bedraad".
Ik geef toe dat ze wellicht een fractie minder duurzaam of "verfijnd" kunnen zijn dan de duurdere Bosch en de nog duurdere Makita machines, maar voor mij voldoen ze uitstekend.  Ik heb bij de 2 boormachines 3 accu's.  Twee in gebruik ik en één is voor het opladen.  Dat gaat razendsnel, echt ideaal want die 3e accu is sneller "vol" dan ik één van de andere leegmaak.
Als je hierboven ziet wat ik aan Parkside electrisch en, niet genoemd, handgereedschap heb mag je er van uitgaan dat ik tevreden ben over de kwaliteit.
Oh ja, ik had met de eerste accuboormachine na ruim een jaar een probleempje.  Dat werd simpel opgelost door inleveren van de "oude" machine en ontvangen van een splinternieuwe machine.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 13:56
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jan,

Wat voor een probleempje had je precies?

Geeft de acculader ook aan,dat de accu stuk is ?(bijvoorbeeld met een lampje?)

Ja
door Jan_Koll Jun 15, 2020 om 14:07
16 Antwoorden / Vragen

Nee, niet de accu of de lader maar de boorkop (de klem voor het vasthouden van en boortje) wilde niet meer draaien, wat ik ook probeerde.  Gewoonlijk zal men de boorkop dan vervangen en niet de hele machine.

Topantwoord

ak
door aksr - Jun 8, 2020 om 12:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

Die Parkside machine is beslist niet vergelijkbaar met de Makita of andere soortgelijke machines.

Hij is gewoon veel moderner en vele malen beter, Met name het accupakket is onverslaanbaar!

Gebruik hem al vele jaren! De kinderen inmiddels ook (was goedkoop cadeautje)

Veel succes,

Anton

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 14:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aksr,

In hoeveel minuten is de accu opgeladen?

Geeft de acculader aan,dat de accu vol is ?(bijvoorbeeld met een groen lampje zoals bij de Makitalader)

Topantwoord

sw
door swat1500 - Jun 8, 2020 om 13:06
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb verschillende Parkside apparaten en ben er zeer tevreden over. Ik durf niet te zeggen of de kwaliteit vergelijkbaar is met een Makita. Wel is het zo dat een groot deel van de prijs van een merk machine vaak alleen het merk is.
Wellicht dat een Makita bij intensief gebruik langer meegaat. Anderzijds gezien het prijsverschil kan je gedurende die langere levensduur meerdere Parksides kopen voordat je op dezelfde uitgave zit.

ne
door neodutchio Jun 8, 2020 om 18:39
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Was het maar zo dat een groot gedeelte naam is die je betaald. Ontwikkelingskosten, type accu (klasse A bij Bosch, B bij Makita en C bij deze naamloze) en de binnenkant (meer gebruik van ijzer bij de gevestigde merken) maken het prijsverschil.
Deze naamloze wacht tot de licencie afgelopen is en maakt met goedkopere materialen een machine na.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 21:50
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Beweer je nu,dat de Makita accu beter is dan een Parkside accu voor een accu-schroef-boormachine?

ne
door neodutchio Jun 9, 2020 om 07:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zeg dat het anders is. Parkside is een goedkope kloon.

Topantwoord

ha
door hansverbaan - Jun 8, 2020 om 13:23
6 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben erg enthousiast over parkside. Makita gehad, ook prima, maar deze zijn ook goed.  ik heb n schroefboormachine van 12 V en een set met de 20V universele accu die op een heleboel apparaten past. Gaat erg lang mee, laden gaat ook snel.
 in de koffer zit een boormachine met afneembare boor, daar kunnen de 2 bijgeleverde vlakschuur hulpstukken op ( driehoek en strijkijzer zool) , een reciprozaag hulpstuk en een  invalzaaghulpstuk. De accu past ook op divers tuingereedschap van de  Lidl en de accus zijn niet duur, €  20
 de tuinmachines zijn ook zonder accu leverbaar
 Aanrader!!

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 14:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Hans,

Bedankt voor je duidelijk antwoord.

Zit er op de Parkside lader ook een indicatielampje, dat aangeeft dat de accu niet meer laadt(defect is),net als op de Makita lader ?

Laadt de accu ongeveer even snel op als de Makita accu?

Topantwoord

Du
door Duc7 - Jun 8, 2020 om 14:05
35 Antwoorden / Vragen

Wij hebben deze en andere Lidl apparaten voor onze huis renovatie gebruikt. Doen het best heel goed voor deze prijs. We hebben nu meer apparaten van Parkside en zijn zeer tevreden, met als start door te kiezen voor een parkside sloophamer tov een sloophamer huren (waren we gezien de tijd huur goedkoper uit met die van de Lidl). Deze beviel zo goed dat wij overstag zijn gegaan en hebben meerdere apparaten van parkside aangeschaft. Voorheen gebruikten we alleen maar Bosch en makita maar langzaam aan worden deze vervangen door Parkside ook omdat we niet meer zo intens aan het verbouwen zijn en meer in de afwerk fase zitten.
Hoop dat je aan deze info iets hebt.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 14:12
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Duc,

Bedankt voor deze goede informatie.

Laadt de accu van Parkside net zo snel als een Makita accu?

Donuts
door Donuts - Jun 8, 2020 om 14:28
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Snellader voor laden binnen 60 min. en met automatische laaduitschakeling.

Ik zie u dit 100x vragen, bovenstaande info staat op hun site. Man, koop voor die 40 eurootjes (incl. lader) dat ding, daar kunt u zich toch geen buil aan vallen.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 14:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen,

60 Minuten is vrij lang,dan heb je een 2e accu nodig.

Heb je zelf een Parkside?

Donuts
door Donuts Jun 8, 2020 om 14:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, ik heb een Bosch. Als u 60 minuten lang vindt, waarom koopt u er dan niet eentje met snoer?

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 15:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen,

Een boormachine met snoer is beter voor het zware werk.

Een accu-schroef-boormachine is flexibeler.

Mijn Makita lader laadt de accu's in 10 minuten.

Helaas zijn nieuwe Makita accu's zo duur,dat je net zo goed een nieuwe accu-schroef-boormachine kunt kopen.

Topantwoord

ma
door malty - Jun 8, 2020 om 14:40
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dat u graag wilt weten hoelang het duurt om de accu weer op te laden.
Volgens het antwoord op een vraag bij deze review ongeveer 1 uur.
https://www.accuboormachineskopen.nl/parkside-accuboormachine/

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 14:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Malty,

Ik vind een uur vrij lang,dus dan heb ik een 2e accu nodig.

ma
door malty - Jun 8, 2020 om 15:07
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De black+decker BDCHD18BAFC-QW lijkt een goede keus, wel zo'n €70 duurder maar veel boortjes en bitjes en met 2 accu's en nu cash back actie.
https://www.gereedschap-expert.nl/beste-accuboormachine/

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 18:30
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Malty,

Mijn 1ste accuboormachine was een Black&Decker en die was niet zo goed : na een jaar waren de accu's al verzwakt.....

Topantwoord

El
door Elgje - Jun 8, 2020 om 15:16
14 Antwoorden / Vragen

Geen ervaring met dit specifieke model. Maar in het bezit van de 12V accu boorhamer (model dat ze nu ook nog verkopen). Ik kon moeilijk geloven dat een boorhamer van ca. 1kg met slechts een 12V accu werkelijk in beton kon boren. Maar de beoordelingen van Duitse klanten waren zeer goed. Dus ik kocht 'm in de aanbieding voor slechts €29,99! Met 3 jaar garantie. En ik was met stomheid geslagen over z'n prestaties. Moeiteloos perfecte gaatjes in mijn probleem betonnen muren. Eveneens in het plafond van gewapend beton. En de accu gaat héél lang op 1 lading mee.
Zoals velen al aangeven: je koopt heel wat Parkside boormachines voor 1 Makita. Maar het zal wel verschil maken of u het als Professional of huis tuin en keuken klusser gebruikt.
(En aan een 2e reserve accu erbij kunt u zich overigens ook geen buil vallen.)
Hoe u erbij komt dat 60 minuten laadtijd lang is, is me een raadsel. Ik heb zelf het afgelopen half jaar heel wat zoekwerk gedaan naar een, voor mij, geschikte accuboor, en korter dan 60 minuten kwam ik niet tegen.
Soms staan op de Duitse site van de Lidl trouwens meer beoordelingen bij een artikel dan op de Nederlandse, dus misschien nog een idee om het artikel en evt de accu daar ook nog even op te zoeken.

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 18:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Elgje,

Bedankt voor je informatie.

Ik heb een ouder model Makita met nog Ni-Cd accu's.

En tot enkele weken geleden ,waren die binnen 10 minuten opgeladen.

Zou dat het verschil zijn ?

Topantwoord

Ro
door Rob huis - Jun 8, 2020 om 16:23
1 Antwoorden / Vragen

Makita is ook niet kwalitatief als voor tien jaar geleden .zou overschakelen naar Metabo  .heb zelf ook een keer parksite producten gekocht ,is toch van beduidend minder kwaliteit

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 18:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Rob,

Ik heb zelf een Metabo boormachine met snoer en die is top.

Maar Metabo vind ik wel duur.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Jun 8, 2020 om 16:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dit dingetje er bij: klein en licht dus makkelijk overal mee naar toe te slepen. Wel lange oplaadtijd (3-5 uur), maar er zitten standaard 2 accu's bij voor 49,95. https://www.coolblue.nl/product/829583/powerplus-powx0069li.html
Handleiding kunt u downloaden op de site van Coolblue. Misschien ook wat voor u?

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 18:36
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen,

Deze accuboormachine lijkt wel erg op de Parkside, alleen een andere kleur.....;-))

Bedankt voor de tip.

mr
door mrmoto - Jun 8, 2020 om 17:02
167 Antwoorden / 4 Vragen

ik,almeer als 4 jaar , kopen en proberen , is niet gelijk aan makita dat snapje toch zeker zelf wel of had je letters over?

Magnum007
door Magnum007 Jun 8, 2020 om 18:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan je niet helemaal volgen Mr.Moto.....

mr
door mrmoto Jun 9, 2020 om 19:52
167 Antwoorden / 4 Vragen

heb de advertentie gevonden en heb ik dus geen letters meer over effe looken , ganz unten!

Topantwoord

Wa
door Walter weemaes - Jun 9, 2020 om 07:05
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb Makita accu:boor en slagmachines.
Gebruik nu 2 jaar ook Parkside accu boormachine - slagmachine en wipzaag van Lidl. Ik vraag mij steeds af wat de veeeeeel hogere prijs van Makita rechtvaardigd.

Magnum007
door Magnum007 Jun 9, 2020 om 13:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Walter,

Dat was ook mijn dilemma.

Ik ga voor 99 % de boormachine bij de Lidl kopen.

De betaalbare losse en sterke accu geeft de doorslag voor mij.

Topantwoord

kl
door kluunsoft - Jun 9, 2020 om 07:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben deze nu 4 jaar ingebruik (2e ) omdat tijdens de verbouwing de machine niet meer wilde draaien ( buiten laten liggen tijdens vochtig weer) we onder afdak maar beetje eigen schuld.

De machine zelf licht lekker in de hand en is erg sterk. ( Gebruik hem wel waar die voor is uiteraard en geen 100 mm in beton lopen boren) daar is het andere model voor.

Al met al een machine om aan te bevelen.

Ps , accus werken ook goed en tot 4amp leverbaar voor niet te hoge prijzen.

Magnum007
door Magnum007 Jun 9, 2020 om 13:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reactie Kluun.

Topantwoord

Ed
door Eddyd - Jun 9, 2020 om 07:50
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben zelfstandig ondernemer en plaats veel omheiningen. Ik gebruik Parkside omdat het niet duur is en toch goed presteert, maar wel met de batterijen van 4 ah. De duurdere machines kunnen ook niet tegen water en aarde. Daarmee gebruik ik Parkside. Heel tevreden over

Magnum007
door Magnum007 Jun 9, 2020 om 13:36
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Eddy,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben ook van plan om er 2 sterkere accu's van 4 Ah bij te kopen omdat ik mijn boormachine soms uitleen voor zwaardere klussen.

newmikey
door newmikey - Jun 9, 2020 om 09:07
830 Antwoorden / 0 Vragen

Om even een antwoord op uw terugkerende vraag over oplaadtijd te geven: de accu laadt sneller op dan de tijd die benodigd is om dit topic om z'n geheel door te spitten. Zitten we hier nu met z'n allen een aankoop van een paar tientjes te fileren en analyseren?

ne
door neodutchio Jun 9, 2020 om 12:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Is eens iets anders dan de zoveelste dropshipper en Corona "ik wil mijn geld terug".

Magnum007
door Magnum007 Jun 9, 2020 om 13:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Newmikey,

Ik heb nog even wat oude folders met Makita accu-schroef-boormachine doorgebladerd en bij de Makita is ook een oplaadtijd van een uur van toepassing.

Ik was een snellere oplaadtijd gewend omdat ik nog een oude Makita heb met Ni-Cd accu's.

newmikey
door newmikey Jun 9, 2020 om 23:17
830 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zich nog druk maakt over nicads, welkom in de 21ste eeuw! Maar eerlijk gezegd boeit het me weinig; koop hem, koop hem niet maar neem een beslissing en gun dit topic een zachte dood...

Topantwoord

lo
door loek.kroon@gmail.com - Jun 9, 2020 om 11:54
2 Antwoorden / Vragen

A. 'sa.maandag 5 ah batterijen voor weinig

Topantwoord

lo
door loek.kroon@gmail.com - Jun 9, 2020 om 11:56
2 Antwoorden / Vragen

Prima spul met garantie waar krijg je zoveel voor weinig

Topantwoord

ke
door keesbakels - Jun 9, 2020 om 17:18
52 Antwoorden / 19 Vragen

Al jaren gebruik ik gereedschap van Parkside, en ik moet zeggen: naar volle tevredenheid.  Het is wat anderen ook zeggen: prima spul voor klussen in en rond het huis. Ik kan mij voorstellen dat dat het voor de profi misschien minder geschikt is, maar ik ben geen profi en zeer tevreden over de kwaliteit.
En de prijs ook natuurlijk.

mr
door mrmoto - Jun 9, 2020 om 19:50
167 Antwoorden / 4 Vragen

dit is bij de duitse ALDI met ingang van morgen te koop dus ik zeg spring op je fiets en ga dat duivelse apperaat snel kopen slechts €24.99.

FERREX®
20 V Akku-Bohrmaschine
Menge
je
Aktueller Preis
24,99*
ausgewählt
Produktbeschreibung

FERREX® 20 V Akku-Bohrmaschine
mit Quick-Stop-Funktion
inkl. 17-teiligem Bit- und Bohrer-Set
ohne Akku und Ladegerät
2-Gang-Drehzahl, 0-400 / 0-1500 U / min.
13-mm-Schnellspannbohrfutter aus Metall mit Verriegelungsfunktion
25 + 1 Drehmomenteinstellungen
maximales Drehmoment 45 Nm
1x LED-Licht mit Nachleuchte
links und rechts drehend
elektrische Bremse
Spindelsperrfunktion
Gehäuse mit geprägtes FERREXLogo
mit Gummi am Körper, Hauptgriff und Abzug
mit einem Gürtelclip am Körper (nicht vormontiert)
17 tlg Zubehör:
– 8 Stück HSS-Bohrer; Größen 2 x 48 mm, 2,5 x 56 mm, 3 x 62 mm, 4 x 70 mm, 5 x 85 mm, 6 x 90 mm, 8 x 116 mm, 10 x 132 mm
– 8 Stück 25 mm CRV-Schraubeinsätze, Größen P5, P6, PZ0, PZ1, PZ2, PH0, PH1, PH2
– 1 x magnetischer Bithalter, 55 mm Länge
– Zubehör in einer Plastikbox verpackt (Gehäusematerial: PP)
– Gehäusematerial Maschine: PA6-GF30
– Soft Griff: TPE
3 Jahre Garantie

Magnum007
door Magnum007 Jun 9, 2020 om 20:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mr. Moto,

Dat is te ver voor mij.

Ik woon in de Randstad...;-))

mr
door mrmoto Jun 9, 2020 om 21:48
167 Antwoorden / 4 Vragen

nou ik ga hem morgen halen ben nu in Bitte ein Bit  ,  Bitburg dus .

marita5
door marita5 Jun 10, 2020 om 10:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Mrmoto , waarom naar duitsland ? Is v.a. vandaag te koop bij Action https://www.action.com/nl-nl/p/ferm-accuboormachine/ Ik weet niet of het dezelfde is , maar is het kijken waard .

mr
door mrmoto Jun 10, 2020 om 11:41
167 Antwoorden / 4 Vragen

mooi aanbod Maritat maar wij zitten al enige tijd in duitsland en de action zit alleen in de zogenaamde grensgemeentes , maar toch bedankt

marita5
door marita5 Jun 10, 2020 om 11:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet of deze van Action goed is , heb er 0,0 verstand van .

mr
door mrmoto Jun 11, 2020 om 11:21
167 Antwoorden / 4 Vragen

hoeft ook niet zijn zat anderen die denken er wel verstand van te hebben  ;- )

me
door mein33 - Jun 10, 2020 om 10:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR MAGNUM007 8 JUN. 2020 OM 14:43
511 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik vind een uur (opladen) vrij lang,dus dan heb ik een 2e accu nodig.

En zo zou u tot de conclusie kunnen komen dat één plus één toch twee maakt en als je alles bij elkaar hebt opgeteld het toch minder goedkoop is om die goedkope accu-boormachine te kopen, terwijl je voor een paar eurotjes meer er één hebt die snel oplaadbaar is en waar je zo goed als altijd (bijna) direct weer gebruik van kunt maken.  ;-))

Magnum007
door Magnum007 Jun 10, 2020 om 12:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Welke accu-schroef-boormachine gebruik je zelf?

me
door mein33 Jun 10, 2020 om 13:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

M.u.v. de grasmaaier is al mijn elktrisch gereedschap voor klussen en de tuin (met accu of met een snoertje) van Bosch.

Bijv.  accu-boormachine PSR 10.8 LI  en voor het zwaardere werk een PBH 200 RE

Maar zo zal een ieder zijn/haar persoonlijke voorkeur hebben !   ;-))

Magnum007
door Magnum007 Jun 11, 2020 om 02:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Ik heb even jouw accu-schroef-boormachine gegoogled :

De accu van Parkside is ruim 2x zo sterk als de accu van jouw Bosch.

ne
door neodutchio Jun 11, 2020 om 07:46
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Duhhh, 10,8V is heel iets anders dan 18V. Het voordeel van die bosch is is dat het een van de lichtste machientjes in de markt is. Dus bij veel schroeven een minder lamme hand. Ook compacter zodat je in hoekjes kan komen.
Magnum, u weet wat u gaat doen en waarvoor u een machine nodig hebt. U kunt wel de uw zo geprezen parkside met alles gaan vergelijken, maar u kunt het alleen met soortgelijke gaan vergelijken. Een mercedes vergelijk je ook niet met een mini.

Maar voordat u uberhaupt kan bepalen of de parkside iets voor u is moet u eerst nadenken wat u er mee gaat doen. Voor alleen te schroeven is de machine te zwaar, voor alleen te boren in beton te licht. En daartussen zitten enorm veel opties. Dus of de Parkside voor u toepasbaar is is aan u.

me
door mein33 Jun 11, 2020 om 08:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@magnum,

Niet alleen het vermogen is van belang, maar het uithoudingsvermogen, en laadsnelheid en het gebruiksgemak spelen ook een rol.

Topantwoord

Leopalm01@
door Leopalm01@ - Jun 10, 2020 om 10:43
11 Antwoorden / Vragen

ja ik  en hij is perfect en doet zijn werk beter dan black en dekker

Topantwoord

Leopalm01@
door Leopalm01@ - Jun 10, 2020 om 10:45
11 Antwoorden / Vragen

ik heb hem al een aantal jaren perfect apparaat!!

Topantwoord

sp
door sphinx45 - Jun 10, 2020 om 10:57
5 Antwoorden / 0 Vragen

Na eerst een B&D  en een Bosch nu sinds 3 jaar een van Lidl.
Gebruik deze naast huiswerk , (schroeven) veelvuldig om de pootjes van de caravan uit te draaien
Dit doet deze veel beter dan de andere 2 .
Hij is veel krachtiger ,ben er dus heel tevreden over.

Topantwoord

latevogel
door latevogel - Jun 15, 2020 om 14:23
86 Antwoorden / 0 Vragen

Lidl-kwaliteit is tegenwoordig redelijk goed te noemen. 10 jaar en langer geleden ontbrak het daaraan nog wel eens.
Als de prijs tussen de Makita en de Parkside ver uit een lopen, dan zou ik persoonlijk voor de Parkside gaan. De B-merken zijn echt een stuk beter geworden de laatste jaren. Buiten dat heeft u 3 jaar garantie op deze Parkside.

Topantwoord

Du
door Duc7 - Jun 15, 2020 om 14:50
35 Antwoorden / Vragen

Accu’s laden vrij vlot op, kan het helaas niet meer vergelijken met de makita.
wij hebben wel 2 extra accu’s erbij omdat deze niet extreem duur zijn en we dan ook altijd een volle accu achter de hand hebben. Zo wie zo zijn de accu’s uitwisselbaar als je verschillende apparaten hebt, dus ook altijd wel ergens een accu in die niet leeg is :).
Soms hebben ze aanbiedingen waarbij een extra accu zit voor zowat dezelfde prijs. Regelmatig op de site van de Lidl kijken wanneer er zo een aanbieding aankomt. Wel bedenken of je het extra apparaat nodig hebt :) :).

gerbera
door gerbera Jun 15, 2020 om 16:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

volledig opladen van een (bijna) lege accu duurd 60 min en dat vindt de TS erg lang.

Donuts
door Donuts - Jun 15, 2020 om 16:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Magnum: U stelt enorm veel vragen, u krijgt veel antwoorden en dan blijft het stil???

Magnum007
door Magnum007 - Jun 15, 2020 om 19:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Forumleden :

Een kleine update :

Vandaag de Parkside accu-schroef-boormachine gekocht en de "Dual Quick Battery Charger".

Ik wil perse de 4 Ah accu's : helaas na 4 Lidls bezoeken,uitverkocht.

Ik heb er maar 2 online besteld, duurt 5 werkdagen.

Wat opvalt aan de accu-schroef-boormachine is,dat hij wat zwaarder is dan mijn oude Makita en de Makita is mooier afgewerkt.

Bij de accu-schroef-boormachine krijg je een simpel kunstof koffertje met een slimme gleuf voor het instructieboekje.

In dit instructieboekje staat een waarschuwing :

Het product is uitsluitend bestemd voor privé gebruik en niet voor bedrijfsmatige doeleinden....

Zodra ik de accu's binnen heb,plaats ik weer een update.

newmikey
door newmikey Jun 18, 2020 om 19:42
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Zodra ik de accu's binnen heb,plaats ik weer een update."
Doe maar niet. Het is hier geen Feestboek!

Magnum007
door Magnum007 Jun 18, 2020 om 20:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Newmikey,

Je doet negatief.

Ik geef uitleg over het topic.

Magnum007
door Magnum007 - Jun 18, 2020 om 19:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Forumleden,

Weer een kleine update :

De 2 bestelde Parkside accu's zijn binnen, het type is : PAP 20 A3.

Ik had zo mijn twijfels ,maar ze zien er goed uit.

Qua gewicht ongeveer even zwaar als mijn oude Makita Ni-Cd accu's ,ongeveer 500 gram schat ik.

Laden op de snellader duurt een half uur.

De dubbele snellader heeft groene ledlampjes (knipperen in de stijl van Knightrider); als de accu's vol zijn,blijven de 3 ledlampjes continue branden.

Ook zit er op de accu een knopje: als je die indrukt, geeft een groen/oranje/rood lampje display aan hoe vol de accu nog is.

Samengevat : ik ben erg tevreden met deze accu-schroef-boormachine set en de prijs is prima te noemen.

Is Makita de "Mercedes" van de accu-schroef-boormachines,dan is Parkside de "Lexus" onder de boormachines : minder mooi maar beter en goedkoper.

Parkside van Lidl is de "schrik" van de bouwmarkten.

newmikey
door newmikey Jun 18, 2020 om 19:43
830 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is géén reclamezuil waar je maar van alles kunt roepen. Je hebt je antwoorden, klaar!

Magnum007
door Magnum007 Jun 18, 2020 om 20:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Newmikey,

Als je geen interesse in dit topic dan kun je er ook voor kiezen om niet te reageren.

ben kroek
door ben kroek - Feb 5, 2021 om 22:15
1 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik deze machine al 7 of 8 jaar.  Nooit problemen gehad met deze machine.   Makkelijk in gebruik en de accu is zo weer op sterkte.   Snelle ontgrendelen en bijna geruisloos in het gebruik.  Ik heb 4 jaar terug een DEWALD gekocht en daar heb ik telkens wat mee.  Vervolgens heb ik een Hitachi in gebruik.  Maar pak tekens de Parkside van de Lidl. Mijn voorkeur is toch deze Parkside machine.  Heb trouwens 8 machine van Lidl.
Groetjes van Ben

mi
door miennaamishaaz - Feb 5, 2021 om 22:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

De parkside accu-boormachines zijn van goede kwaliteit.

Niet te vergeten de 3 jaar Garantie
wat bij makita maar 2 jaar is.

De garantie is ook geweldig.

voorbeeld van {keukenapparatuur}
al een paar keer een simpel defect gehad van iets zoals het handvat van de stoomkoker die los liet.
gemeld, en beide keren stuurde ze een nieuwe op.
waarbij ik de oude kon houden of weggooien.

Ka
door Karelvanijperen - Mar 4, 2021 om 21:11
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb deze boormachine in juni 2020 gekocht en amper gebruikt. Werkte aardig, het is geen top kwaliteit en de accu is super snel leeg elke keer, niet te vergelijken met mijn makita boormachine maar het boren lukte aardig.

In januari probeerde ik hem op te laden maar gingen de accu lampjes knipperen, accu kapot. Lidl gemaild, ik kan hem opsturen en mijn aankoopbedrag terugkrijgen of ze kunnen via de leverancier een accu opsturen. Gekozen voor het laatste, vervolgens een maand geen reactie meer, aantal keren gemaild en eindelijk een reactie dat ze het doorsturen naar de leverancier/fabrikant.

Nu krijg ik (in maart!) van de fabrikant Kompernass een mail met een payment request voor 20 euro, er zit volgens hen geen garantie op de accu...

Voor mij de eerste en laatste keer dat ik zo'n prutsding koop, ik raad het iedereen af.

ne
door neodutchio Mar 4, 2021 om 22:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Makita heeft een B kwaliteit accu en Parside een C kwaliteit. Dan is het dus altijd een gok. Kracht is minder en de levensduur is stukken minder. Maar daar is de prijs weer naar.

Rudy.nl
door Rudy.nl - Apr 13, 2021 om 22:32
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een parkside schroefmachine .
Voorheen een Makita maar deze was kapot .
De Makita is zeker wel van betere kwaliteit maar daar is de prijs ook na .
De parkside doet het prima maar heeft bij mij het probleem dat de accu niet goed aansluit waardoor hij er soms opeens mee stopt , een tikje op de accu en hij doet het weer . Soms zeer irritant .

Dus het is maar net wat je ermee wil doen . Voor de af toe klusjes zou ik gewoon voor parkside gaan .