Eu
door Euroalby May 8, 2019 om 17:58
Elektronica & tv
Kapotte tv ontvangen en mijn geld krijg ik niet terug

Ik heb in maart een tv besteld bij megekko, toen de tv binnenkwam was de verzegeling al stuk en de tv die in de doos zat was kapot, er zat een grote deuk in het scherm van de tv. Ik heb de tv terug in de doos gedaan en hij werdt dezelfde dag nog door de bezorger opgehaald. Hij vertelde mij dat hij hem gelijk meenam en een nieuwe naar mij zal sturen. Voor dit eerste pakketje heb ik ook niet hoeven tekenen. Toen dus de nieuwe tv binnenkwam zag ik helaas dat het exact dezelfde doos was met exact dezelfde tv. Ook deze heb ik weer teruggestuurd en na contact met megekko werdt geconstateerd dat er geen deuken in de doos zaten en dat het onmogelijk was dat de leverancier of de bezorgdienst hiervoor aansprakelijk was. Ze meldden mij dat ze niks voor me konden doen dan de kapotte tv terugsturen of dat ze hem milieuvriendelijk vernietigen. Ik heb dus 430 euro betaald voor een kapotte tv. Ik vraag me dus af hoe ik dat geld terugkrijg want dit is duidelijk niet hoe het hoort.

9775 13 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 8, 2019 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Deze shop is nergens bij aangesloten. Neem eens contact op met Consuwijzer. Kijk op Google.

Eu
door Euroalby May 8, 2019 om 18:07
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, had het al door. Bedankt voor de tip ik zal even kijken

jhogaarts
door jhogaarts May 10, 2019 om 17:17
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou even langs gaan met ......

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 8, 2019 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je had die kapote verpakking natuurlijk nooit moeten accepteren, maar dat is mosterd na de maaltijd.

Ter info: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 8, 2019 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klachtenprocedure

Heb je een klacht?
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Mocht je een klacht in willen dienen dan vragen wij je vriendelijk dit per e-mail of via de post te doen.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:
Megekko B.V.
Spinveld 8
4815 HS Breda
info@megekko.nl

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging.
Wij zullen je klacht altijd binnen één werkdag in behandeling nemen.

costnix
door costnix May 8, 2019 om 18:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Tegenover dit bedrijf zit een millieustraat. Vreemd!

tijger1
door tijger1 May 8, 2019 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn bedrijf, niet telefonisch te breiken. Maar wel een ongelofelijk score op Kiyoh.

PvBaak48
door PvBaak48 May 10, 2019 om 13:27
65 Antwoorden / 1 Vragen

Gek hè dat als kassa om de hoek komt kijken ze toch tot een oplossing willen komen.

tijger1
door tijger1 May 10, 2019 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@paul van baak

Hoe komt u op het idee dat ze tot een oplossin willen komen?

marita5
door marita5 - May 8, 2019 om 18:28
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Euroalby ,

Schade tijdens verzending?

Is er schade ontstaan tijdens de verzending? Bijvoorbeeld doordat de pakketbezorger wat te ruw is omgesprongen met het pakketje, dan is dat wel voor risico van de webwinkel. In sommige gevallen is het wellicht niet duidelijk of de schade is ontstaan tijdens de verzending of door gebruik van de klant. In die gevallen moet u als webwinkel bewijzen dat u het product zonder schade heeft geleverd. In de praktijk is dat echter vaak moeilijk.

De enige uitzondering is wanneer de klant nadrukkelijk zelf heeft gevraagd om een verzendmethode die u zelf normaal niet aanbied. Stel u verzend altijd met DHL, maar de klant vraagt nadrukkelijk om het product in een envelop te doen om zo kosten te besparen. Dan mag verzending wel voor risico van de klant zijn. Dit scenario geldt niet wanneer u zelf standaard onverzekerde en verzekerde verzending aanbied. Wanneer een verzendmethode is gekozen die u zelf aanbied, dan is verzending altijd voor uw risico, ook wanneer u dit heeft proberen uit te sluiten in uw algemene voorwaarden

Bron : webwinkelkeur.nl

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://nl.hellolaw.com/consument-geld/consumentenrecht/wanprestatie

Contact consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Of Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.juridischloket.nl/contact/#

costnix
door costnix - May 8, 2019 om 19:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen
panter22
door panter22 - May 9, 2019 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen
ro
door ron503 - May 9, 2019 om 17:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat sommige antwoorden zijn verdwenen en dat zal best wel terecht zijn geweest maar terzijde. Als ik de getoonde foto bekijk lijkt het wel een opname van één of andere horror film of game maar er is geen barst of deuk in het LCD scherm zichtbaar. Het merk van de tv is onduidelijk maar aan de plakstrip aan de linkeronderzijde is wel te zien dat de beschermfolie nog op het schem aanwezig zou kunnen zijn. Een in de haast aangesloten HDMI kabel die maar half ingestoken is levert zowiezo beeld weergave problemen op dus hoeft het niet een defect van de tv te zijn. Ik zou u willen verzoeken om nogmaals een foto te plaatsen maar dan één van een reguliere uitzending en niet van een game of andere horror film.

Th
door Thijs124 May 9, 2019 om 17:13
289 Antwoorden / Vragen

Wel een behoorlijke ster rechts beneden. Daar helpt de folie niet aan!

ro
door ron503 May 9, 2019 om 17:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Maar is het het gezicht van een monster of een barst. Ze vezinnen tegenwoordig de meest rare dingen om het maar spannend te maken. Een voor iedereen herkenbaar beeld tonen maakt meer helder dan de getoonde foto.

costnix
door costnix May 9, 2019 om 19:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@ron03: Wat u voor een monster aanziet, is een drukplek op het scherm. Deze druk op het scherm was zo hoog, dat er een grote stervormige barst is ontstaan.

tijger1
door tijger1 May 9, 2019 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron503

De reacties die verdwenen zijn, waren de reacties van de trol.

1paul
door 1paul - May 10, 2019 om 12:48
3141 Antwoorden / 0 Vragen

binnen 14 dagen mag je een product retour sturen zonder opgave van de reden en je geld teru vragen, of tewel de koop ontbinden...

dat doe je dus moeten zij je geld terug storten doen ze dat niet schakel de politie in wegens oplichting...

ook kun je een deurwaarder inschakelen.

maffy1948
door maffy1948 - May 10, 2019 om 13:34
45 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik iets terug stuur wat defect is, markeer ik met een onzichtbare pen een merkteken dus als die terug komt kan je altijd zien en bewijzen dat het de zelfde is.   Heb je met ideal of vis pay-pal betaald daan kan je storneren en vis pay-pal je geld terug halen, Want dat werk heel goed, ik betaal het liefste via pay-pal of je moet een creditkaart hebben daar kan het zelfde mee.

mo
door mof - May 10, 2019 om 17:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Lastig, klacht bij de klachtencommissie webwinkel en hopen op het beste