we
door wendelina Jul 30, 2012 om 22:16
Elektronica & tv

Kirby stofzuiger

Twee dagen geleden werden we bezocht door colporteurs van een stofzuiger/schoonmaak apparaat van het Amerikaanse merk Kirby. Het apparaat kost zo'n 3200 euro, ook in termijnen te voldoen. Aan de werking van de stofzuiger twijfel ik niet, maar de prijs ervan wel. Zeker toen er gebeld werd met de baas van de verkoper en er wel 700 euro van de prijs af kon!Zelfs dan is een prijs van 2400 euro enorm veel geld! Is er iemand die ervaring heeft met het bedrijf en het product?

6697 17 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Jul 30, 2012 om 22:34
965 Antwoorden / 40 Vragen

Jazeker met het product wel.
Prima ding.
Prijs kwaliteit verhouding klopt niet.
Indien u van alle /mogelijkheden gebruik wil maken.
Hier kan u ook wel 10 numatics voor kopen die het werk nog beter aankunnen.
En een langere levensduur hebben

wolfenjong
door wolfenjong - Jul 30, 2012 om 22:38
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Nooit doen, veel te veel geld voor in de meeste gevallen rommel, en dat blijkt ook uit testen, die er in het verleden al zijn gedaan.
Even googelen en je vind ze zelf ook.

Succes er mee.

abarth
door abarth - Jul 30, 2012 om 23:58
845 Antwoorden / 19 Vragen

Kijk even op marktplaats voor een 2e handse.

stacey
door stacey - Jul 31, 2012 om 00:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wendelina schreef op maandag 30 jul 2012, 22:16]Twee dagen geleden werden we bezocht door colporteurs van een stofzuiger/schoonmaak apparaat van het Amerikaanse merk Kirby.

Komen ze met dat soort dingen nog mee aan de deur dan ?!

Verder geen ervaring met bedrijf of product maar koop nooit iets/niets aan de deur is mijn motto, ze hebben ook een webshop waar je alles rustig kun bekijken en dan heb je gelegenheid eerst reveuws ed te bekijken.
Laat je aan de deur niet iets, over beter gezegd Niets Aansmeren......

pino123
door pino123 - Jul 31, 2012 om 00:11
2778 Antwoorden / 14 Vragen

3200 voor een stofzuiger?

Hier heb je ze voor 1800 euro, daarnaast wat een belachelike prijs voor een stofzuiger. Moet ie wel heel veel beter zijn dan de rest, lijkt mij persoonlijk erg sterk.

vagcom
door vagcom - Jul 31, 2012 om 00:17
51 Antwoorden / 0 Vragen

De Kirby lijkt in eerste instantie een alleskunner maar doet niets meer dan een ander gerenommeerd merk stofzuiger. De verkoper laat u in div demonstraties zien dat u feitelijk een smeerpoets bent in het huishouden, veel huisvrouwen gaan hiermee / daardoor overstag.

Ook is de Kirby onderhoudgevoelig wil het zijn kwaliteiten behouden.
Onderdelen zijn uitsluitend via een Kirby verkooppunt verkrijgbaar, zijn overigens niet goedkoop.....

Advies: met een grote boog omheen zuigen.

stacey
door stacey - Jul 31, 2012 om 00:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vagcom schreef op dinsdag 31 jul 2012, 00:17]. De verkoper laat u in div demonstraties zien dat u feitelijk een smeerpoets bent in het huishouden, veel huisvrouwen gaan hiermee / daardoor overstag.

Advies: met een grote boog omheen zuigen.

Nou Gelukkig en ik dan geen huisvrouw,
mijn stofzuiger koste maar 40 euro en ik hoef nergens omheen te zuigen ;-)
E 2400,00......Wat een geld voor `schoonheid` zeg.

pb
door pbarendse - Jul 31, 2012 om 00:33
406 Antwoorden / 1 Vragen

De enige ervaring met de Kirby is van de verkoopdemonstratie die wij ooit eens gehad hebben. We hebben hartelijk om de verkoper moeten lachen, en dan vooral de idiote argumenten waar hij mee kwam om ons dat ding te verkopen. Na ruim 2 uur was hij er eindelijk achter dat het hem niet ging worden... Kom op zeg, 3000 gulden (toen nog, zo lang is het geleden!) voor een veredelde stofzuiger die het geluid maakte van een volwassen jumbojet!

tdehond
door tdehond - Jul 31, 2012 om 07:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Kassa heeft er op tv aandacht aan besteed:
klik op Hier
Mensen hadden het zich laten aansmeren in combinatie met een financiering voor dit product.

Belachelijk duur in vergelijking met andere stofzuigers.

BTW
Bij kassa is een sticker tegen colporteurs te bestellen.

sa
door saunafreakje - Jul 31, 2012 om 13:30
14 Antwoorden / 2 Vragen

Het is gewoon oplichterij. Als je bij een normale stofzuiger er een filter opzet zie je dezelfde hoeveelheid stof hoor. Ik heb een stofzuiger van 50 euro, goh kan ik er nog 48 van verslijten voordat ik de kirby eruit heb. Het is een onhandig groot ding met allerlei hulpstukken die je in de praktijk nooit zal gebruiken (welke gek zuigt zn gordijnen?)

pino123
door pino123 - Jul 31, 2012 om 14:16
2778 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=saunafreakje schreef op dinsdag 31 jul 2012, 13:30]Het is gewoon oplichterij. Als je bij een normale stofzuiger er een filter opzet zie je dezelfde hoeveelheid stof hoor. Ik heb een stofzuiger van 50 euro, goh kan ik er nog 48 van verslijten voordat ik de kirby eruit heb. Het is een onhandig groot ding met allerlei hulpstukken die je in de praktijk nooit zal gebruiken (welke gek zuigt zn gordijnen?)

Het is geen oplichterij! Het ding doet wat hij behoort te doen, dat je zo gek bent om dat ding aan te schaffen is een ander verhaal.

zwemmer
door zwemmer - Jul 31, 2012 om 14:24
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Op MP vind dit apparaat nieuw of gereconditioneerd voordelig aangeboden. Zie het staan onder: stofzuigers.

vagcom
door vagcom - Jul 31, 2012 om 15:06
51 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123]Het is geen oplichterij! Het ding doet wat hij behoort te doen, dat je zo gek bent om dat ding aan te schaffen is een ander verhaal.

Het is geen regelrechte oplichting, het zit er dicht tegenaan.
De manier waarop dit apparaat wordt gepromoot deugt niet.

De Kirby doet niets meer dan een ander gerenommeerd merk stofzuiger, al doet de verkoper anders voorkomen, dan kun je spreken van een vorm van misleiding.

De verkoper werkt op provisiebassis waardoor de prijs van een Kirby fors heeft opgedreven. Het zou mij niet verbazen dat in het land van herkomst (USA) een Kirby nog niet een derde van de prijs in Nederland zou kosten.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2012 om 15:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wendelina,

Nou, dan doe ik ook nog even een duit in het zakje:
€ 3200 voor een stofzuiger. Ha, ha., wat een belachelijk bedrag.
Ben je miljonair of zo? Dan zou ik een werkster inhuren.
En € 3200 - € 700 = € 2500 en dat blijft véél te véél geld voor zo'n ding.
Conclusie: NOOIT aan beginnen!!
Je kunt je geld wel beter besteden!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2012 om 15:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wendelina,

Door de hoge prijs van enkele duizenden euro's en de bijgeleverde financiering, samen met het door veel consumenten ervaren opdringerige gedrag van veel colporteurs, oogst de wijze van verkoop van de Kirbystofzuiger veel kritiek. Daarnaast zijn de vele verkopers door de structuur van het bedrijf concurrenten van elkaar, en zijn ze voor een deel afhankelijk van de verkoop van accessoires. Veelgehoorde kritiekpunten zijn dat er geen duidelijke (Nederlandse) verkooporganisatie is, dat er geen folders zijn waarin de garantie wordt uitgelegd en dat degene die aan de deur komt geen visitekaartjes bij zich draagt en slechts via een mobiel telefoonnummer bereikbaar is, waardoor, indien deze persoon niet meer voor Kirby werkt, men moeilijk bijvoorbeeld een nieuwe zak voor de stofzuiger kan krijgen. De vele verhalen op internet laten zien dat deze praktijken met dezelfde problemen ook in de thuismarkt Amerika voorkomen.
(Bron: wikipedia)

we
door wendelina - Jul 31, 2012 om 23:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt iedereen die reageerde op mijn Kirby'' vraag.
Ik heb het filmpje gezien van Kassa uit 2005, waarin gedupeerden uitleggen dat ze geweldig misleid zijn door de Kirby waarin zij afbetalingen hebben gedaan en zij uiteindelijk de stofzuiger 2x betaald hebben! Dat ging toen nog met zg aandelen die voorgespiegeld werden dat je het aankoop bedrag kon terugverdienen. Dit is regelrechte misleiding, was ook de mening van deskundigen in het filmpje. In ieder geval zijn wij niet tot aankoop over gegaan ook al is de werkwijze met aandelen gewijzigd; ik heb de verkopers daar nl niet over gehoord. Ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is voor die gedupeerden en of Kirby door de rechter op het matje geroepen is?

=tdehond schreef op dinsdag 31 jul 2012, 07:35: Kassa heeft er op tv aandacht aan besteed:
klik op Hier
Mensen hadden het zich laten aansmeren in combinatie met een financiering voor dit product.

Belachelijk duur in vergelijking met andere stofzuigers.

BTW
Bij kassa is een sticker tegen colporteurs te bestellen.

abarth
door abarth - Aug 1, 2012 om 00:22
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 31 jul 2012, 14:24]Op MP vind dit apparaat nieuw of gereconditioneerd voordelig aangeboden. Zie het staan onder: stofzuigers.

Antwoord was 14,5 uur eerder al gegeven maar puntjes tellen weer mee.

@redactie geef m mijn punten maar... kan ie een week of wat zijn mond houden.