Kr
door KramerCargo Mar 8, 2019 om 14:47
Elektronica & tv

Klacht

htc m9 gold op 03-09-2017 gekocht en op 01-10-2018 rug camera stuk maar gemaakt in garantie tijd.


duurde wel lang 24-01-2019 weer terug bij mij.


hij is weer binnen gekomen bij mij en de software is niet meer wat het was ( geen Nederlands meer )


van af die datum ( 24-01-2019 ) gelijk weer opgestuurd naar belsimpel.


en tot nu toe ( 08-03-2018 ) hoor ik niets van hun hoe het gaat of wat er speld.


totaal nu 04:49.39 uur met ze gebeld en ik krijg dit te horen.


stuur maar terug je krijgt een nieuwe deze is echt stuk.


maar nee hij word zonder overleggen gemaakt en ik krijg vandaag te horen 08-03-2018 ( na veel gebel ) dat ik een ander krijg.


dit is de zelfde maar dan van 01-03-2018 maar dan wel grijs alleen de garantie zetten we op 03-09-2017.


he wat ?????? een nieuwer toestel maar ik mis mijn garantie ???!!!


daar ga ik niet mee akkoord.


toestel is van 01-03-2018 dus de garantie ook !!!!!!!!! en niet anders................zegt de man van belsimel...maar je krijgt als je dit toestel neemt een compensatie.......ja ja.


ik wil de garantie van 01-03-2018 en niet anders of mij totaal aankoopsom terug heb ik gezegd.


maar die krijg ik niet en ook niet mijn geld terug.


 


kijk uit met ze

838 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2019 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u bent ook helemaal abuis. U hebt een toestel gekocht op 3-9-17, dat ging kapot, is uiteindelijk vervangen door een nieuwe, maar UITERAARD blijft de oude datum gelden voor de garantie termijn. 

Dus ik hoef niet met ze uit te kijken. Ze hebben volkomen gelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2019 om 14:58
16825 Antwoorden / 202 Vragen
0

Bedoelt u met de garantie de fabrieksgarantie? En u koopt op 03 09-2017 en wil garantie van 08-03-2018? U bedoelt neem ik aan 2019.

Ik geef u een aantal links m.b.t. de consementenbeschermingswetgeving.  Daar heeft u recht op. Maar u dient zich dan wel te melden tot de verkoper die verantwoordelijk is en niet tot de telefoonprovider. En dat heeft u mogelijk dan in uw nadeel niet gedaan maar het toestel naar de provider gezonden.

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en verder evt. Volgens de wetgeving heeft u recht op een werkend toestel maar het hebben van recht is soms iets anders dan het ook krijgen. 
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

latevogel
door latevogel - Mar 8, 2019 om 15:01
86 Antwoorden / 0 Vragen
0

"Bel simpel" is niet simpel met de garantie dus. Dan zouden ze een klantvriendelijker opstelling kiezen! (Maar zie beneden!)
"Discussie gewonnen, klant verloren" is een stelregel die tegenwoordig steeds minder in de hoofden van bedrijven omgaat. 
In uw geval, u krijgt geen garantie "extra" over uw nieuwe product, de garantieperiode gaat in bij aankoop 1e product.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1790871
https://radar.avrotros.nl/forum/garantie-f2/garantie-gaat-niet-opnieuw-in-t139533.html

Trouwens, een goede vraag van u, want ondanks mijn (vind ik zelf) kennis omtrent producten en rechten, was ik hiervan ook niet op de hoogte!

ju
door juliomariner - Mar 8, 2019 om 15:30
1321 Antwoorden / 2 Vragen
0

Helaas voor u maar Belsimpel heeft gelijk, bij vervanging van een product gaat er geen nieuwe garantie in.

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2019 om 15:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen
1

he wat ?????? een nieuwer toestel maar ik mis mijn garantie ???!!!
Nee hoor die mist u niet, u heeft de garantie al gehad. Eerst met reparatie en daarna een vervangend toestel.
En in tegenstelling wat u denkt blijft de ingangsdatum van de garantie staan op de datum van aankoop van het toestel.
Het "nieuwe"toestel is een vervanging van uw op 3-09-2017 gekochte, defecte, toestel, dus geen nieuwe aankoop.
Dus al die verwijzing naar het wetboek ten spijt heeft Belsimpel, simpelweg juist gehandeld.


ne
door neodutchio - Mar 8, 2019 om 18:41
5147 Antwoorden / 12 Vragen
0

Het is niet zo dat u elke 2 jaar een telefoon kapot kan maken en vlak voordat de garantie afloopt claimen en een nieuwe krijgen. En daar dan na 2 jaar hetzelfde mee doet. Zo zou u dus nooit meer een nieuwe telefoon hoeven te kopen. 
De garantie gaat in vanaf het moment van aankoop en wordt niet verlengd als er een nieuw toestel geleverd wordt. Het klopt dus precies wat hier gebeurd is.

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2019 om 09:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Belsimpel - een erg correct bedrijf in mijn ervaring - heeft gelijk, u niet. Ook niet met overdreven veel uitroeptekens en overbodige non-informatie, mopperen en een dagboekverslag.
Zoals hier al is gezegd: een garantie begint te lopen vanaf de datum van aanschaf en begint niet steeds opnieuw, loopt dus niet door tot in lengte van dagen. U zou dan ook nooit meer zelf voor iets nieuws hoeven te betalen.
Ik hoef dus niet voor ze uit te kijken en ik zou per omgaande en direct weer bij ze kopen. U hoeft dus niemand voor ze te waarschuwen, integendeel. Heeft u al uw hoofdletters weggegeven?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

rosa 60
rosa 60 - Apr 17, 2024 om 21:02
Winkels & webshops

Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering  heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw  maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer

Jack kramers
Jack kramers - Jan 2, 2024 om 12:54
Huishouden & energie

Nationale energie beheer

Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree ... Lees meer