Klusjes man via klusup, heeft meer kapot gemaakt dan gemaakt, wat kan ik doen?
Ik heb via klusup twee keer een klusjes man aangevraagd, meneer 1 zou op donderdag een douchescherm komen ophangen, 6 dezelfde lampen een kast in elkaar zetten (bouwpakket) en paneel gordijn rails ophangen.
er was gevraagd of er iemand bij kon zijn ivm gewicht van douchescherm, prima ik heb mijn vader gevraagd om erbij te zijn. meneer heeft het gepresteerd om het douchescherm niet goed op te hangen waardoor het in 10.000 stukjes is geknapt. verder moest hij een paar lampjes ophangen heeft hij er 2 opgehangen, schots en scheef!!! en een kast half in elkaar gezet. Meneer is daarna ook nog eens van de trap af gevallen en uren eerder met de klus gestopt, met als gevolg dat de meneer vrijdag al het werk heeft moeten doen en iik voor die meneer die meer uren heeft gemaakt veel meer heb moeten betalen.
Meneer [naam verwijderd - redactie] weigert zijn aansprakelijkheidsverzekering aan te wenden voor het douchescherm en ik vind het meer dan normaal dat ik niet voor iemand ga betalen die meer kapot heeft germaakt dan gemaakt. meneer weigert toe te geven echt prut werk. klusup doet er weinig mee, behalve het mailtje doorzetten.
Wat kan ik hiermee doen? want het lijkt mij meer dan normaal dat hij zijn aansprakelijkheidsverzekering inzet, en hij zou veel meer klussen doen en heeft werkelijks bijna niks gedaan en de lampen die waren opgehangen hingen schots en schreef, ik ben niet van plan voor 5 uur te batelen.
Wie kan mij hiermee helpen, klacht al meerdere malen bij klusup aangegeven.
Alvast dank!
Uit hun algemene voorwaarden:
ARTIKEL 8 - GARANTIE
- Naast de wettelijke garantie heb je via ons altijd 30 dagen garantie op het uitgevoerde werk, dit geldt voor gebreken die je tijdens de eindinspectie redelijkerwijs niet hebt kunnen zien. Contacteer ons dan hierover, wij doen ons best om je tevreden te krijgen. Dit kan betekenen dat de dienstverlener kosteloos het werk opnieuw komt uitvoeren. Indien de dienstverlener de klus niet goed kan uitvoeren, doen we ons best doen om een vervanger te vinden. Lukt ons niet om een vervanger te vinden? Dan hoef je de rekening niet te betalen of krijg je het betaalde bedrag terug.
ARTIKEL 9 - SCHADE
- De dienstverlener doet altijd zijn best om je klus goed uit te voeren. Hij is veranwoordelijk voor de uitvoering. Mocht je door zijn doen of nalaten schade leiden, dan kun je hem direct hierop aanspreken. Voor kleine schade zal de dienstverlener in de praktijk het zelf gaan oplossen. Bij grote schade zal hij zijn (bedrijfs)aansprakelijksverzekering gaan inschakelen.
- Kom je er met de dienstverlener toch niet uit? Dan kun je uit service een beroep doen op onze afgesloten collectieve aansprakelijkheidsverzekering voor dienstverleners. Wij doen ons best om je spoedig een goede oplossing te bieden. Voor de afhandeling van de schade zijn we afhankelijk van onze verzekeringsmaatschappij. Als onze verzekeraar niet overgaat tot uitkering, zijn we niet verplicht de schade uit eigen middelen te voldoen.
- Onze collectieve aansprakelijkheidsverzekering dekt enkel schadebedragen boven de € 250, oftewel jouw eigen risico is € 250.
ARTIKEL 13 - KLACHTEN EN GESCHILLEN
- Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
- Heb je een klacht? Laat het ons dan weten. Mail je klacht zo duidelijk mogelijk naar hallo@klusup.nl, we doen er alles aan om je klacht op te lossen. Klachten handelen we af volgens de geschillenprocedure van Thuiswinkel Orgnisatie. Voor meer informatie hierover lees artikel 17 van de algemene voorwaarden Thuiswinkel Organisatie.
- Niet tevreden over onze oplossing? Je kunt jouw klacht ook nog indienen bij de Thuiswinkel Organisatie of de Geschillencommissie Thuiswinkel.
ARTIKEL 14 - BRANCHEGARANTIE
- Wij zijn aangesloten bij de Thuiswinkel Organisatie. Dit betekent dat de Thuiswinkel Organisatie in ieder geval garant staat voor een betaling tot 10.000 EUR als de Geschillencommissie besluit dat je een betaling tegoed hebt.
- Wil je gebruikmaken van deze branchegarantie? Vraag dit dan schriftelijk aan bij de Thuiswinkel Organisatie.
Stel ze aansprakelijk en verwijs naar hun Voorwaarden.
Zie antwoord hierboven.
Vraag me trouwens af hoe je vader gereageerd heeft; die was toch aanwezig?
Zet even je beoordeling hier neer https://www.klusup.nl/beoordelingen
Zou me helemaal niet verbazen dat die klusjesman geen aansprakelijkheidsverzekering heeft. Tenslotte gaat het om klusjesmannen, dus beunhazen, geen vakmensen.
Bron: Flexx van verzekeraar DAS: Ik zou ook foto's van de schade en fouten meesturen.
Als je vindt dat je schade hebt geleden door je aannemer moet je hem schriftelijk in gebreke stellen. De volgende punten moet je daarbij vermelden:
- - Een opsomming van de gebreken.
- - Een termijn waarbinnen je de aannemer de gelegenheid geeft om de gebreken te herstellen.
- - Dat je een derde partij inschakelt als de aannemer niet binnen de termijn de gebreken herstelt.
- - Eventuele uitstelling (opschorting) van je betalingen.
Houd er bij het uitstellen van uw betalingen rekening mee dat dit bedrag in verhouding moet staan tot de schade. Je mag dus niet € 10.000,- achterhouden, wanneer de schade zo'n € 1.000,- is.
Ik zou ook foto's van de schade en fouten meesturen. Per aangetekende post met bewijs van ontvangst.
I
"Op het moment dat de schermen in handen waren van de klusjesman en uw vader sprong het scherm in duizenden stukjes uit elkaar zonder aantoonbare reden/oorzaak. Dit is ook door uw vader bevestigd op de ondertekende werkbon."
Je vader heeft dit verhaal getekend en nu heb je een probleem. De schuld ligt hierdoor niet alleen bij de klusjesman.
En dan is het antwoord van Klusup, productiefout, of gedeelde schuld.
Je kunt proberen er zoveel mogelijk schade vergoed te krijgen, maar die verzekering gaat niet uitkeren.
Bij deze wil ik laten weten dat inmiddels dit probleem is verholpen door Klusup en de klusjesman, en wordt de faktuur netjes kwijtgescholden.
Blij hiermee!
Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het terugmelden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer