ma
door malagaholland Jun 19, 2018 om 13:39
Elektronica & tv

Koelkast gekocht via bol.com binnen een jaar defect

Goedemiddag, graag wil ik via deze weg advies vragen over het volgende, ik heb vorig jaar 19 juni (2017) een koelkast gekocht in de webshop van bol.com deze heeft tot op vorige week altijd prima gewerkt echter begon de koelkast ineens een hele hoop herrie te maken. Ik heb toen meteen contact opgenomen met de klantenservice om dit te melden.

De koelkast word geleverd met een garantie termijn van 24 maanden. Ik kreeg het verzoek een geluidsopname te maken van het geluid, het lijkt of de buurman met een klopboor aan het boren is zo hard bromt en ratelt de koelkast, dit was op zaterdag 16 juni, vervolgens op maandag 18 juni kwam ik in de keuken in de ochtend en tot mij grote schrik koelde de koelkast ook niet meer. Ik heb toen wederom de klantenservice gebeld om dit door te geven. Er is toen een reparatie verzoek aangemaakt door bol.com. Naar aanleiding daarvan kreeg ik via de mail de bevestiging van aanmelden van reparatie. Echter is dit naar een externe partij uitgezet. Die heb ik meteen vanmorgen benaderd via de telefoon om te vragen wanneer zij de afspraak konden inplannen. De dame die mij te woord heeft gestaan meldde mij toen dat ze nog geen aanmelding had ontvangen over deze reparatie. Echter kon zij mij sowieso alnaangeven dat de eerst volgende mogelijkheid voor een huisbezoek pas maandag 25 juni in te plannen is op voorwaarde dat ze uiteindelijk de melding binnen hebben.

Naar aanleiding van die informatie heb ik weer contact opgenomen met bol.com om dit te melden. Ik ben aanstaande vrijdag jarig en heb mensen uitgenodigd om mij verjaardag te vieren echter ben ik bang dat dit op losse schroeven staat omdat een paar dagen zonder koelkast in een normale week al lastig is met een gezin met jonge kinderen, laat staan een verjaardag vieren. Echter na veel bellen en mailen blijft bol.com zijn poot stijf houden en geeft aan dat ze het vervelend vinden maar dat er niks anders op zit dan afwachten wat de monteur eventuee de 25e kan betekenen. Verder baart het me al zorgen dat de dame van het bedrijf dat de monteur gaat sturen al aangaf in het telefoon gesprek van heden morgen het nog maar de vraag is wat er gerepareerd moet worden en of er geen onderdelen besteld moeten worden....

kortom ik heb het idee dat ik niet op een correcte manier geholpen word en vraag hier om advies om dit toch op een goede en snelle manier opgelost te krijgen. Ik had dit kunnen verwachten van een 2 hands koelkastje van marktplaats dat deze binnen het jaar de geest geeft maar toch niet van een splinter nieuwe koelkast??? Ik hoop via deze weg advies te krijgen wat ik het beste kan ondernemen om verder te komen. Alvast bedankt voor het meedenken, Met vriendelijke groet Yves

2839 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2018 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard heeft Bol geen monteurs in dienst, dus daarom schakelen zij voor een reparatie een ander bedrijf in. En alles kan kapot, ook een nieuwe koelkast.

Nog maar een keer bellen of die afspraak voor de monteur nou op 25 juni echt staat.

Uw verjaardagsfeestje maar verzetten als dat niet zonder koelkast kan.

Misschien mag u melk of zo even bij de buren in de koelkast zetten?

marita5
door marita5 - Jun 19, 2018 om 13:51
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MalagaHolland  ,

Neem eens contact op via de Chat ,  klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/garantie/index.html?promo=CS_home_garantie

panter22
door panter22 - Jun 19, 2018 om 14:09
6599 Antwoorden / Vragen

Repareren jullie aan huis?

Ja hoor. Koelkasten, wasmachines en andere grote toestellen komen we bij je thuis repareren.

Zodra jij in je account hebt gemeld dat je toestel kapot is, zoeken we de juiste reparateur. Die plant daarna binnen 48 uur met jou een afspraak in.
https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/garantie/subject/62650038/index.html

Dus niet meer bellen, maar je account openen

ma
door malagaholland Jun 19, 2018 om 14:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik al gedaan die komen op zn vroegst 25 juni 2018 om te kijken wat er mee is. Dus dat is komende maandag.....

Gr
door Grunn1 Jun 19, 2018 om 15:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En dus binnen 48 uur hebben ze een afspraak ingepland dat die afspraak niet binnen 48 lukt is niet wat ze beloven maar binnen een week is toch snel. En ja helaas dat soort apparatuur gaat altijd stuk op een moment dat het niet uitkomt.

panter22
door panter22 Jun 19, 2018 om 18:53
6599 Antwoorden / Vragen

Je zou een minikoelkasje bij de Blokker kunnen kopen. €70. Niets gedaan met dit weer zonder koelkast.

Gr
door Grunn1 - Jun 19, 2018 om 15:30
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoek op Google koelkast huren en vanaf 5 euro per dag kan je er eentje huren heb je ook geen probleem met je verjaardag.

tenormin
door tenormin Jun 19, 2018 om 15:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Moet je natuurlijk wel plek hebben. Zou bij mij niet kunnen.

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2018 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch een vierkamer flat? Dat ding hoeft niet per se in de keuken.

tenormin
door tenormin Jun 19, 2018 om 16:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je binnen kunnen kijken dan en zien hoe het is ingedeeld? Knappe (en) voorbarige conclusie.

aurora1
door aurora1 Jun 22, 2018 om 18:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op het balkon zetten (indien aanwezig) met een verlengsnoer?

tijger1
door tijger1 Jun 24, 2018 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rare flat dan. Of volgestouwd met meubels.:-))

ro
door ron503 - Jun 19, 2018 om 17:35
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk uitermate vervelend als een koelkast defect raakt maar helaas u bent niet de enige met een defect apparaat dus is het vrijwel onmogelijk om u voor de volgende dag al in te plannen. Bol.com kan er niets aan veranderen maar het reparatiebedrijf ook niet want als ze u voorrang zouden geven wordt een ander benadeeld. Aan uw verhaal te lezen zie ik snel repareren ook niet gebeuren want met wat pech is de compressor defect en vervangen is kostbaar. Wellicht heeft iemand in uw kennissenkring nog een koelkast te leen zodat uw verjaardags feest toch doorgan kan vinden.

holstein
door holstein - Jun 22, 2018 om 17:22
922 Antwoorden / 16 Vragen

Des te meer reden om witgoed en tv gewoon bij de lokale dealer te kopen, die geeft hier tenminste nog een goeie service....

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 22, 2018 om 17:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit klopt alleen als ze een eigen monteur in dienst hebben,  anders ga je ook gewoon in de rij bij de fabrikant zijn servicedienst.

Gr
door Grunn1 Jun 23, 2018 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn nagenoeg geen witgoed verkopers meer die een eigen service dienst hebben. Kan niet uit en de service loopt via de fabrikant waardoor je de kans loopt je recht op garantie kwijt te raken bij reparatie door derden. Kan alleen als het een service dienst betreft die door de fabrikant erkent wordt als een officieel service center.

holstein
door holstein Jun 24, 2018 om 11:02
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nou hier dus wel en ook al zou zou het door de servicedienst worden opgelost, dan gaat het nog via de verkoper en die zorgt er voor dat ik vervangend spul krijg, gelukkig kennen we dat hier nog wel en dat wordt door velen gewaardeerd.

pino123
door pino123 Jun 25, 2018 om 08:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Bol geeft ook prima service, er staat gewoon op de website beschreven hoe deze in elkaar steekt. TS wil gewoon dat de koelkast direct gerepareerd wordt, hier gelden andere afspraken over. Het heeft niets te maken met de service van Bol.

aurora1
door aurora1 - Jun 22, 2018 om 18:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, hoe deden ze dat toch toen men nog geen ijskasten thuis had?
Ga eventueel naar een kringloper en koop daar een klein/mini kastje als tijdelijke oplossing.
Die kunt u vervolgens verkopen of als reserve houden.

gerbera
door gerbera Jun 24, 2018 om 11:54
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Ach, hoe deden ze dat toch toen men nog geen ijskasten thuis had?

Werdt er een "ijskelder" gegraven en sjouwde men zich een breuk aan de ijsblokken;-))

tijger1
door tijger1 Jun 24, 2018 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera.
Of men hield het verjaardagsfeestje in de winter.:-))

gerbera
door gerbera Jun 24, 2018 om 22:21
7346 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1, koud hé;-))

tijger1
door tijger1 Jun 24, 2018 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera.

U ben blijkbaar weelderig opgevoed, met die ijskelder, maar ik denk dat ik toch pas in 1962 een koelkast heb kunnen kopen. Want op een zolder heb je niet veel plek voor een ijskelder. Rib uit je lijf, die koelkast, er zat zelfs nog “weeldebelasting” op. En alle jaren kamperen, uiteraard in de zomer, deed je ook zonder koelkast.:-))

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 12, 2018 om 10:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hou zou het eigenlijk afgelopen zijn?