di
door dirk23 Aug 29, 2010 om 12:12
Elektronica & tv

Koffiezetter loopt niet meer door

Plotseling loopt hij gewoon niet meer door. Ik krijg niet meer dan een kwart kopje koffie gevuld. Het geluid dat ik bijna gelijk hoor is dat wat je hoort wanneer hij helemaal doorgelopen is. Kan hij van de ene op de andere dag verkalkt zijn?

41410 14 Rapporteer

erik008
door erik008 - Aug 29, 2010 om 12:18
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk meer aan een verstopping.
Het geluid dat je hoort komt omdat het water niet stroomt.

robert11
door robert11 - Aug 29, 2010 om 12:22
310 Antwoorden / 25 Vragen

....En ja!...het kan idd gebeuren, aangezien verkalking langzaam zich vormt...tot het bittere einde.
Maar met schoonmaakt azijn is het wel op te lossen. Giet een kopje of twee in de koffie apparaat, even heel kort aanzetten en dan weer uit. Laat het een paar uren zo, en vervolgens enkele keren goed doorlopen met telkens schoon water. Als u een filter inzet, kunt u ook nog kijken hoeveel kalk erin zat!

tricht
door tricht - Aug 30, 2010 om 13:31
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=robert11 schreef op zondag 29 aug 2010, 12:22]....En ja!...het kan idd gebeuren, aangezien verkalking langzaam zich vormt...tot het bittere einde.
Maar met schoonmaakt azijn is het wel op te lossen. Giet een kopje of twee in de koffie apparaat, even heel kort aanzetten en dan weer uit. Laat het een paar uren zo, en vervolgens enkele keren goed doorlopen met telkens schoon water. Als u een filter inzet, kunt u ook nog kijken hoeveel kalk erin
zat!

En als je toch met het vorige advies bezig bent - in de uitvoering - behandel dan gelijk andere apparaten op genoemde wijze, zoals een eventuele stoomkoker, de waterkoker, de (af)wasmachine en dergelijke!

Een hele fles schoonmaakazijn kost bij de super circa € 0,30; repareren kost een veelvoud!

erik9472
door erik9472 - Aug 30, 2010 om 19:23
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees dat je een kwart kopje koffie eruit krijgt. Over wat voor koffiezetter hebben we het? koffiezetapparaat met filter of Senseo of anders wat?

ca
door castorw_1 - Aug 30, 2010 om 19:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ook benieuwd of hier een Senseo bedoeld wordt. Daar heb ik nl dit probleem mee.

soepkiep
door soepkiep - Aug 30, 2010 om 19:38
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik spoel senseo of koffie zet apparaat altijd door met zo'n pil van het gebit
gewoon goed koop merk
en dit gaat al jaren prima

robert11
door robert11 - Aug 30, 2010 om 19:49
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=erik9472 schreef op maandag 30 aug 2010, 19:23]Ik lees dat je een kwart kopje koffie eruit krijgt. Over wat voor koffiezetter hebben we het? koffiezetapparaat met filter of Senseo of anders wat?

Welke apparaat doet een rochelgeluid als het klaar is?....de eenvoudige koffieapparaat en niet de senseo met zijn elektrische pomp geluid!

li
door lizmol - Aug 30, 2010 om 19:53
61 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vindt dit maar een vreemde vraagstelling. Als iemand een vraag stelt laat hij of zij dan concreet meedelen waar het precies over gaat.

Dit doet mij denk aan een advertentie op Marktplaats. " Te koop Tafel" .

Ja wat voor en tafel, eet tafel salontafel, keukentafel, hoe hoog hoe groot wat voor een hout, kijk dat bedoel ik.

Gaat dit over een gewoon koffie apparaat, over en senseo, een café duo of over een een ander soortig apparaat.

Als de vraag goed wordt gesteld, dan kan er ook een goed antwoord worden gegeven.

di
door dirk23 - Aug 31, 2010 om 08:32
249 Antwoorden / 137 Vragen

Robert11 maakt de juiste deductie. Het gaat dus om een gewone ouderwetse koffiezetter.
Als het om een senseo ging dan zou ik het ook een senseo noemen, zoals iedereen een senseo een senseo noemt. Makes sense, right?

Schoonmaakazijn? Nooit eerder van gehoord maar zal bij de AH kijken of ze dat hebben. Lijkt me handiger dan ontkalker, dat lijkt me vergif.

robert11
door robert11 - Aug 31, 2010 om 08:56
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=dirk23 schreef op dinsdag 31 aug 2010, 08:32]Robert11 maakt de juiste deductie. Het gaat dus om een gewone ouderwetse koffiezetter.
Als het om een senseo ging dan zou ik het ook een senseo noemen, zoals iedereen een senseo een senseo noemt. Makes sense, right?

Schoonmaakazijn? Nooit eerder van gehoord maar zal bij de AH kijken of ze dat hebben. Lijkt me handiger dan ontkalker, dat lijkt me vergif.

Danke dirk23, het maak de rode duim weer goed! ;-))
Er is idd schoonmaaktazijn, maar een gewoon keukenazijn doet het werk ook, zij het iets minder agressief. Echte ontkalker zou ik nemen als allerlaatste optie, en is idd vergift. Na het onkalken met azijn is in de regel 3 keren omspoelen(laten lopen) genoeg, bij ontkalker minimaal 5 keren om idd al het gift eruit te spoelen. Men kan "ruiken" aan het water of het schoon genoeg is!

di
door dirk2 - Aug 31, 2010 om 09:09
364 Antwoorden / 21 Vragen

Daar moet je inderdaad natuurazijn voor gebruiken. Schoonmaakazijn is er om tegels schoon te maken, dat is niet bestemd voor koffiezetapparaten. Dat staat ook duidelijk op de verpakking.

ma
door marscholl - Aug 31, 2010 om 12:12
90 Antwoorden / 14 Vragen

Nou Dirk2, dat ben ik dus niet met je eens: op de fles schoonmaakazijn die ik nu in huis heb staat "geschikt voor het schoonmaken van huishoudelijke apparaten, niet geschikt voor het bereiden van voedsel". Echter, op de vorige fles die ik had stond buiten de algemene richtlijnen een uitgebreide aanwijzing voor het reinigen van een koffiezetapparaat zoals ik het dus al sinds jaar en dag doe. M.i. is het antwoord van Robert 11 het juiste antwoord. Gr., Martin.

di
door dirk23 - Sep 1, 2010 om 09:24
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ik heb gisteren natuurazijn gebruikt want dat had ik al in huis. Hij liep de eerste keer eigenlijk al gelijk door en dat vond ik best vreemd. Ik heb ook geen kalk gevonden in de filter. Hoe dan ook: nu hoef ik geen nieuwe te kopen en daar ben ik blij mee.
Dank u allen voor de moeite. Mocht u willen dan kunt u met deze discussie voortgaan.

di
door dirk2 - Sep 1, 2010 om 09:54
364 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn dat hij het weer doet Dirk.