ewokkie
door ewokkie Apr 11, 2014 om 11:01
Elektronica & tv

Koolborstels wasmachine versleten

Ik heb een Beko wasmachine met 5 jaar garantie en na 2 jaar en 4 maanden zijn de koolborstels versleten?? Volgens de reparateur valt dit niet onder de garantie. Hoe kan het dat de koolborstels van een wasmachine na 2 jaar versleten zijn? Is dit normaal en waarom heb je dan geen garantie als je eigenlijk 5 jaar garantie zou hebben?

24714 43 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 11, 2014 om 11:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Koolborstels zijn slijtagegevoelige onderdelen waarvan de levensduur afhangt van het gebruik. Hoe vaak gebruik je de wasmachine per week?

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 11:33
24 Antwoorden / 6 Vragen

De wasmachine wordt 2 of soms 3 keer per week gebruikt en dan ook nog via het korte programma, dat bespaart namelijk energie @Pieterwolters

ro
door ron530 - Apr 11, 2014 om 11:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wat de neem ik aan extra garantie betreft kunt u de voorwaarden er op na slaan. Koolborstels hebben in moderne wasmachines geen lang leven want een relatief kleine motor moet veel kracht leveren. De grootste boosdoener is overbelading, kan er acht kilo wasgoed in dan gaat er ook 8 kilo wasgoed in.

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 12:11
24 Antwoorden / 6 Vragen

@ron530 De wasmachine is gekocht bij wehkamp en daar is de standaard garantie 5 jaar voor, dus dan neem ik aan dat een wasmachine ook zeker 5 jaar mee moet gaan en niet al na 2 jaar de koolborstels versleten zijn en dat dan weer niet onder de garantie valt vind ik gek. waar heb je dan wel garantie op?? In de wet staat volgens mij dat een wasmachine minimaal 4 jaar mee moet kunnen maar ik kan nergens vinden hoe dat dan met koolborstels van wasmachines zit. Als de wasmachine die goed is voor 7 kilo was echt gevuld zou worden met 7 kilo dan wordt de was niet goed schoon als je het korte programma gebruikt dus nee hij wordt zeker niet overbelast

ph
door philip36 - Apr 11, 2014 om 12:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Eigenlijk veel te snel versleten.
Lees op internet meer over koolborstels vernieuwen bij Beko wasmachines.
Euvel van beko machine?

ro
door ron530 - Apr 11, 2014 om 12:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Helaas is er geen wet die stelt dat een bepaald apparaat een aantal jaren zonder manco's mee moet gaan. Koolborstels zijn zoals eerder al geschreven aan slijtage onderhevig. U heeft nu gemiddeld 300 keer de machine gebruikt dan kan het maarzo zijn dat er iets defect gaat door slijtage.

zoekster
door zoekster - Apr 11, 2014 om 13:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind de koolborstels ook veel te snel versleten. Bij normaal gebruik, wat u heeft, zouden die langer mee moeten gaan. Gaat u nog eens met Wehkamp in overleg en vraag om gratis nieuwe koolborstels.

mo
door moetdat - Apr 11, 2014 om 13:02
104 Antwoorden / 19 Vragen

Ik vind twee jaar wel erg snel. Mijn vorige Bosch wasmachine ging na tien jaar stuk omdat de koolborstel het anker stuk maakte (versleten koolborstel)
Dus eigenlijk zal ik na een jaar of acht preventief de borstels moeten vervangen voor een langere levens duur.

ar
door arnold11 - Apr 11, 2014 om 13:31
22 Antwoorden / 1 Vragen

Versleten koolborstels komt meestal door een slingerende collector van het anker.
Kan komen door slechte lagering, motor te klein voor de normale belasting, slechte afwerking van het anker (hobbelen), verkeerde soort koolborstels (hardheid).
Deze problemen vallen onder garantie. Nieuwe borstels pas monteren na grondige controle op slingeren en lagering!!!!
Bij deze gebreken anker vervangen of complete motor.

ro
door ron530 - Apr 11, 2014 om 13:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het vrij logisch te verklaren wij consumenten willen voor een apparaat zo min mogelijk betalen. De fabrikant wil ook winst maken en gaat de goedkoop mogelijkste onderdelen gebruiken. Beko van oorsprong een Turks bedrijf maakt de motoren niet zelf maar koopt ze in. Italië is wat onderdelen betreft het goedkoopst maar de kwaliteit is belabberd. Het is een utopie om te stellen dat een wasmachine uit het lagere segment de kwaliteit heeft van een machine uit het hogere segment.

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 13:35
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=arnold11 schreef op vrijdag 11 apr 2014, 13:31]Versleten koolborstels komt meestal door een slingerende collector van het anker.
Kan komen door slechte lagering, motor te klein voor de normale belasting, slechte afwerking van het anker (hobbelen), verkeerde soort koolborstels (hardheid).
Deze problemen vallen onder garantie. Nieuwe borstels pas monteren na grondige controle op slingeren en lagering!!!!
Bij deze gebreken anker vervangen of complete motor.

En hoe moet ik dan nu handelen? volgens de fabrikant is er geen garantie op versleten koolborstels, volgens mij moet hij ze gewoon repareren. En ja de machine hobbelt best veel, maar dat kon geen kwaad hebben ze mij gezegd. Hij is neergezet door de leverancier en die verzekerde mij dat elke wasmachine wel eens hobbelt....dus ik weet het even niet meer eigenlijk heb ik nou wel of niet garantie. ik nam gewoon aan dat een wasmachine langer mee moet gaan dan 2 jaar en als je 5 jaar garantie krijgt van de fabrikant dat hij dan zeker 5 jaar mee moet gaan.

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 13:38
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 11 apr 2014, 13:01]Ik vind de koolborstels ook veel te snel versleten. Bij normaal gebruik, wat u heeft, zouden die langer mee moeten gaan. Gaat u nog eens met Wehkamp in overleg en vraag om gratis nieuwe koolborstels.

Ik heb wehkamp wel een berichtje gestuurd maar dat gaat altijd heel lang duren voordat je dan weer eens antwoord krijgt en telefonisch vind ik niks. Ten eerste krijg je meestal iemand aan de telefoon die er weinig of geen verstand van heeft en ten tweede heb ik liever alles op papier

ro
door ron530 - Apr 11, 2014 om 13:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@ewokkie, een discussie aangaan met de fabrikant heeft totaal geen zin, Wehkamp gaat ook niets voor u betekenen want die houden de fabrikant in ere. Er zit maar één ding op bel een lokale reparateur leg uit wat de klachten zijn en voor minder geld dan u aan de monteur van de fabrikant kwijt bent wast u nog jaren verder.

zoekster
door zoekster - Apr 11, 2014 om 13:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou even wachten of er webcare van Wehkamp hier langskomt, dan is er vaak nog wel wat mogelijk. Dus wacht nog 2 dagen met verdere actie te ondernemen.

ar
door arnold11 - Apr 11, 2014 om 14:09
22 Antwoorden / 1 Vragen

Nieuwe borstels pas monteren na grondige controle op slingeren en lagering!!!!
Met slechte afwerking van het anker (hobbelen) wordt bedoeld dat de collector van de motor niet zuiver rond loopt, waardoor de borstel dit hobbelen niet niet goed volgen. Met als gevolg vonkvorming = overmatige borstelslijtage. Dus niet hobbelen van de machine.

pi
door pier46 - Apr 11, 2014 om 14:40
11 Antwoorden / 0 Vragen

Staat de wasmachine in een vochtige ruimte bijv. waar ook gedouchet wordt en geen optimale ventilatie is ?

Zo ja dan oxydeert de collector van het anker door het vocht en slijten de koolborstels sneller.

Remedie: ventileren

succes pier

we
door wehkamp_webcare - Apr 11, 2014 om 16:51
83 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag @ewokkie.

Het klopt inderdaad dat er geen garantie zit op de koolborstels van de wasmachines. Je geeft aan hierover al een bericht aan ons gezonden te hebben. Wil je deze (incl. je gegevens) ook mailen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan zorg ik dat het gelijk op de juiste afdeling wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 16:52
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=pier46 schreef op vrijdag 11 apr 2014, 14:40]Staat de wasmachine in een vochtige ruimte bijv. waar ook gedouchet wordt en geen optimale ventilatie is ?

Zo ja dan oxydeert de collector van het anker door het vocht en slijten de koolborstels sneller.

Remedie: ventileren

succes pier

De wasmachine staat gewoon in de gangkast, waar dus geen deur voor zit, dus nee niet in een vochtige ruimte

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 16:54
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=Wehkamp_Webcare schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:51]Goedendag @ewokkie.

Het klopt inderdaad dat er geen garantie zit op de koolborstels van de wasmachines. Je geeft aan hierover al een bericht aan ons gezonden te hebben. Wil je deze (incl. je gegevens) ook mailen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan zorg ik dat het gelijk op de juiste afdeling wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Oke dat ga ik straks gelijk even doen bedankt, ik snap gewoon alleen niet dat koolborstels zo snel versleten kunnen zijn dat ze niet eens de garantie van een machine overleven!

ro
door ron530 - Apr 11, 2014 om 17:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De standaard farieksgarantie is 2 jaar, Wehkamp vult die garantie aan tot 5 jaar met voorwaarden dat is helder. Nogmaals koolborstels slijten net zoals remmen van een auto dat u dat niet snapt is uw probleem.

audb
door audb - Apr 11, 2014 om 17:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Beko = een B merk al zal u bij Wehkamp best wel voor de prijs van een A merk hebben neer moeten tellen.
Maar u heeft wel degelijk garantie er op als u kan aantonen dat de wasmachine beperkt is gebruikt ook al zijn het onderdelen die slijtage gevoelig zijn.
Immers zal het moeten betekenen dat mensen die vaker wassen en dan ook nog eens een vol programma zouden draaien al binnen een jaar versleten koolborstels hebben.
U moet dan ook stevig in uw schoenen blijven staan en opheldering eisen en met een beetje geluk hoeft u alleen de kosten van de koolborstels te betalen al zijn deze voor een heel wat lagere bedrag te vinden op internet.
Google maar eens op berko typenummer koolborstels.

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 17:14
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 11 apr 2014, 17:03]De standaard farieksgarantie is 2 jaar, Wehkamp vult die garantie aan tot 5 jaar met voorwaarden dat is helder. Nogmaals koolborstels slijten net zoals remmen van een auto dat u dat niet snapt is uw probleem.

Je hoeft niet zo lelijk te doen hoor Ron en nee ik snap niet dat dingen die zo snel slijten niet gewoon vergoed worden want de levensduur van de koolborstels zou langer moeten zijn dan 2 jaar!

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 17:18
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 11 apr 2014, 17:13]Beko = een B merk al zal u bij Wehkamp best wel voor de prijs van een A merk hebben neer moeten tellen.
Maar u heeft wel degelijk garantie er op als u kan aantonen dat de wasmachine beperkt is gebruikt ook al zijn het onderdelen die slijtage gevoelig zijn.
Immers zal het moeten betekenen dat mensen die vaker wassen en dan ook nog eens een vol programma zouden draaien al binnen een jaar versleten koolborstels hebben.
U moet dan ook stevig in uw schoenen blijven staan en opheldering eisen en met een beetje geluk hoeft u alleen de kosten van de koolborstels te betalen al zijn deze voor een heel wat lagere bedrag te vinden op internet.
Google maar eens op berko typenummer koolborstels.

Ik heb nu wehkamp nogmaals een mail gestuurd en die zullen me waarschijnlijk wel snel beantwoorden hoop ik. Ik nam gewoon ook aan dat die dingen gewoon langer mee moeten gaan en dat als ze nu al versleten zijn dat er ergens iets anders fout gaat, misschien naief hoor, maar ik vind nog steeds dat het niet klopt

sl
door slobberbone - Apr 11, 2014 om 19:00
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 11 apr 2014, 17:03]De standaard farieksgarantie is 2 jaar, Wehkamp vult die garantie aan tot 5 jaar met voorwaarden dat is helder. Nogmaals koolborstels slijten net zoals remmen van een auto dat u dat niet snapt is uw probleem.

Wat ik zie is dat Wehkamp ook spreekt van fabrieksgarantie zie die aanvullende voorwaarden niet. En ook bij de garantievoorwaarden van Beko zie ik ook niet dat koolborstels zijn uitgesloten.

Laatste kan ik helemaal niet plaatsen, mijn oude Miele had na 16 jaar nog de originele koolborstels mijn huidige 12 jarige Miele ook en het doortrekken naar remmen naar auto's kan ik ook niet vatten.

Heb pas na 95.000 de remblokken moeten vervangen en de originele remschijven zitten er nog op en mijn voertuig is toch al weer 14 jaar oud.

ewokkie
door ewokkie - Apr 11, 2014 om 20:55
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=slobberbone schreef op vrijdag 11 apr 2014, 19:00][quote=ron530 schreef op vrijdag 11 apr 2014, 17:03]De standaard farieksgarantie is 2 jaar, Wehkamp vult die garantie aan tot 5 jaar met voorwaarden dat is helder. Nogmaals koolborstels slijten net zoals remmen van een auto dat u dat niet snapt is uw probleem.

Wat ik zie is dat Wehkamp ook spreekt van fabrieksgarantie zie die aanvullende voorwaarden niet. En ook bij de garantievoorwaarden van Beko zie ik ook niet dat koolborstels zijn uitgesloten.

Laatste kan ik helemaal niet plaatsen, mijn oude Miele had na 16 jaar nog de originele koolborstels mijn huidige 12 jarige Miele ook en het doortrekken naar remmen naar auto's kan ik ook niet vatten.

Heb pas na 95.000 de remblokken moeten vervangen en de originele remschijven zitten er nog op en mijn voertuig is toch al weer 14 jaar oud.

Dank je wel! Ik ben dus niet de enige die het raar vind....

keessie1
door keessie1 - Apr 12, 2014 om 00:53
138 Antwoorden / 9 Vragen

Ha ha ha.... Sorry hier moet ik om lachen.....

Natuurlijk heeft u gewoon garantie , garantie wil zeggen als een apparaat niet meer werkt,
wordt deze kosteloos gemaakt.
Tenzij het defect door u schuld is ontstaan, en onder "u schuld" valt niet het apparaat gewoon
gebruiken.
U hoeft toch niet te weten dat er koolborstels in een motor zitten , Ha ha ha ....

Volgende keer zeggen ze, als u TV het begeeft onder de garantie termijn, dat de beeldbuis
versleten is omdat u er na gekeken heeft.... en deze is slijtage gevoelig,(ja na 10 tot 15 jaar misschien).

Alles is slijtage gevoelig, de drukknopje en het scharnier van het deurtje ook, maar de machine zal toch aan moeten en de was moet er ook in gestopt worden.

Waar gaat dit over nieuwe koolborstels kosten 5 Euro en zitten er in 5 Minuten in, wat een probleem
voor zo'n Wehkamp en zo'n fabrikant.

Gewoon laten repareren en niets betalen, wil wel eens zien of ze er een zaak van gaan maken, denk het niet....

Moet gekker worden..............

keessie1
door keessie1 - Apr 12, 2014 om 00:56
138 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=Wehkamp_Webcare schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:51]Goedendag @ewokkie.

Het klopt inderdaad dat er geen garantie zit op de koolborstels van de wasmachines. Je geeft aan hierover al een bericht aan ons gezonden te hebben. Wil je deze (incl. je gegevens) ook mailen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan zorg ik dat het gelijk op de juiste afdeling wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Ha ha ha.... Sorry hier moet ik om lachen.....

Natuurlijk heeft u gewoon garantie , garantie wil zeggen als een apparaat niet meer werkt,
wordt deze kosteloos gemaakt.
Tenzij het defect door u schuld is ontstaan, en onder "u schuld" valt niet het apparaat gewoon
gebruiken.
U hoeft toch niet te weten dat er koolborstels in een motor zitten , Ha ha ha ....

Volgende keer zeggen ze, als u TV het begeeft onder de garantie termijn, dat de beeldbuis
versleten is omdat u er na gekeken heeft.... en deze is slijtage gevoelig,(ja na 10 tot 15 jaar misschien).

Alles is slijtage gevoelig, de drukknopje en het scharnier van het deurtje ook, maar de machine zal toch aan moeten en de was moet er ook in gestopt worden.

Waar gaat dit over nieuwe koolborstels kosten 5 Euro en zitten er in 5 Minuten in, wat een probleem
voor zo'n Wehkamp en zo'n fabrikant.

Gewoon laten repareren en niets betalen, wil wel eens zien of ze er een zaak van gaan maken, denk het niet....

Moet NIET gekker worden..............

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 01:56
400 Antwoorden / 11 Vragen

Tenzij is afgesproken dat de koolborstels niet onder de afgesproken garantie vallen moet Wehkamp het apparaat binnen de garantietermijn gewoon kosteloos repareren. Uitzondering is dat u er niet zorgvuldig mee bent omgegaan.

Als Wehkamp dit niet kan of wil dan kunt u de koopovereenkomst ongedaan maken en zal zij aan u het aankoopbedrag moeten retourneren.

Ik heb op internet de (huidige) garantievoorwaarden van Beko bekeken en kan hier op geen enkele manier uit opmaken dat koolborstels (bij normaal gebruik) niet onder de garantie zouden vallen.

Een vluchtige blik op internet wijst echter uit dat het 'valt niet onder garantie' een oud smoesje is en Wehkamp dit bij de doorzetter gewoon doet, zelfs als de koolborstels na 4,5 jaar defect gaan. Kijk hier maar eens.

ewokkie
door ewokkie - Apr 12, 2014 om 09:04
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=forever-nl schreef op zaterdag 12 apr 2014, 01:56]Tenzij is afgesproken dat de koolborstels niet onder de afgesproken garantie vallen moet Wehkamp het apparaat binnen de garantietermijn gewoon kosteloos repareren. Uitzondering is dat u er niet zorgvuldig mee bent omgegaan.

Als Wehkamp dit niet kan of wil dan kunt u de koopovereenkomst ongedaan maken en zal zij aan u het aankoopbedrag moeten retourneren.

Ik heb op internet de (huidige) garantievoorwaarden van Beko bekeken en kan hier op geen enkele manier uit opmaken dat koolborstels (bij normaal gebruik) niet onder de garantie zouden vallen.

Een vluchtige blik op internet wijst echter uit dat het 'valt niet onder garantie' een oud smoesje is en Wehkamp dit bij de doorzetter gewoon doet, zelfs als de koolborstels na 4,5 jaar defect gaan. Kijk hier maar eens.
Dank je voor het zoeken en vinden van de link! Die kan ik goed gebruiken, want nu had wehkamp me een formulier gestuurd dat ik moest invullen zodat ze en passende oplossing zouden zoeken samen met mij en wat denk je...het blijkt een reparatieverzoek te zijn bij de firma die dus langs is geweest en het niet wilde repareren. Schiet niet echt op lijkt me! Ik blijf mailen en ben ook niet van plan om zo maar te betalen!

ewokkie
door ewokkie - Apr 12, 2014 om 09:08
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=keessie1 schreef op zaterdag 12 apr 2014, 00:56][quote=Wehkamp_Webcare schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:51]Goedendag @ewokkie.

Het klopt inderdaad dat er geen garantie zit op de koolborstels van de wasmachines. Je geeft aan hierover al een bericht aan ons gezonden te hebben. Wil je deze (incl. je gegevens) ook mailen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan zorg ik dat het gelijk op de juiste afdeling wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Ha ha ha.... Sorry hier moet ik om lachen.....

Natuurlijk heeft u gewoon garantie , garantie wil zeggen als een apparaat niet meer werkt,
wordt deze kosteloos gemaakt.
Tenzij het defect door u schuld is ontstaan, en onder "u schuld" valt niet het apparaat gewoon
gebruiken.
U hoeft toch niet te weten dat er koolborstels in een motor zitten , Ha ha ha ....

Volgende keer zeggen ze, als u TV het begeeft onder de garantie termijn, dat de beeldbuis
versleten is omdat u er na gekeken heeft.... en deze is slijtage gevoelig,(ja na 10 tot 15 jaar misschien).

Alles is slijtage gevoelig, de drukknopje en het scharnier van het deurtje ook, maar de machine zal toch aan moeten en de was moet er ook in gestopt worden.

Waar gaat dit over nieuwe koolborstels kosten 5 Euro en zitten er in 5 Minuten in, wat een probleem
voor zo'n Wehkamp en zo'n fabrikant.

Gewoon laten repareren en niets betalen, wil wel eens zien of ze er een zaak van gaan maken, denk het niet....

Moet NIET gekker worden..............

Inderdaad, Moet niet gekker worden! Ik heb nu al naar 3 verschillende emailadressen van wehkamp alle gegevens moeten sturen en kreeg toen een reactie dat ze gaan proberen om een passende oplossing te zoeken en daarvoor moest ik even online een formulier invullen (ja nummer 4 dus) toen het formulier was verzonden bleek het een reparatieverzoek naar de firma asogem te zijn die mij dus had verteld dat het niet onder de garantie valt....schiet niet echt op he. Maar ik blijf door gaan net zo lang tot ik antwoord heb op mijn vraag. Bedankt voor het mee denken

ar
door arnold11 - Apr 12, 2014 om 13:12
22 Antwoorden / 1 Vragen

Reactie op pier46

Staat de wasmachine in een vochtige ruimte bijv. waar ook gedouchet wordt en geen optimale ventilatie is ?

Zo ja dan oxydeert de collector van het anker door het vocht en slijten de koolborstels sneller.

Collector is gemaakt van speciaal soort roodkoper en kan nooit oxyderen als machine regelmatig gebruikt wordt. Om de 3 mnd is al voldoende.

mi
door mistery - Apr 12, 2014 om 18:54
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hetzelfde probleem gehad.
Ook wij hebben een Beko wasmachine aangeschaft bij de Wehkamp met 5 jaar garantie.
Na ruim 2 jaar deed onze wasmachine het niet meer goed.
Een paar weken geleden is er een monteur langs geweest en werden wij op de hoogte gesteld dat de koolborstels versleten zijn. Volgens de monteur moet dit elke 2 jaar vervangen worden.
Kosten: 106 euro welk meteen contant of d.m.v. pinnen moest worden voldaan.
Wij meteen contact opgenomen met de Wehkamp, volgens hen valt dit niet onder de garantie.
Wij zijn zeer ontevreden.
Als we dit van te voren wisten hadden wel er eentje gekozen met een wikkelmotor.
Dan heb je het gezeur niet wat betreft de koolborstels niet volgens de monteur.

ewokkie
door ewokkie - Apr 12, 2014 om 19:20
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=mistery schreef op zaterdag 12 apr 2014, 18:54]Wij hebben hetzelfde probleem gehad.
Ook wij hebben een Beko wasmachine aangeschaft bij de Wehkamp met 5 jaar garantie.
Na ruim 2 jaar deed onze wasmachine het niet meer goed.
Een paar weken geleden is er een monteur langs geweest en werden wij op de hoogte gesteld dat de koolborstels versleten zijn. Volgens de monteur moet dit elke 2 jaar vervangen worden.
Kosten: 106 euro welk meteen contant of d.m.v. pinnen moest worden voldaan.
Wij meteen contact opgenomen met de Wehkamp, volgens hen valt dit niet onder de garantie.
Wij zijn zeer ontevreden.
Als we dit van te voren wisten hadden wel er eentje gekozen met een wikkelmotor.
Dan heb je het gezeur niet wat betreft de koolborstels niet volgens de monteur.

Dat is vreemd! Bij ons zou het namelijk rond de 89 euro kosten.... ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik kreeg deze link van iemand door http://www.klacht.nl/garantie-19/ daar staat een zelfde soort klacht op en dat schijnt dus wel gewoon netjes door wehkamp opgelost te zijn

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 19:50
400 Antwoorden / 11 Vragen

Mensen op de website lekker maken met '3 jaar fabrieksgarantie' (zonder dat hier uitzonderingen bij staan). In het geval van de vraagsteller is zelfs 5 jaar overeengekomen. En als het product dan een fabricagefout lijkt te bevatten waardoor de klant ineens niet meer kan wassen, wat al vervelende genoeg is, het ineens laten afweten.. Interessant verdienmodel. Ook aan mistery het advies dit niet te pikken. Neem sowieso geen genoegen met losse kreten als: 'valt niet onder de garantie', 'u heeft daar geen recht op', etc. etc. Een goede winkel doet dit enkel onder vermelding van de exacte bepaling waaruit dit blijkt. Zelfs al in het uitzonderlijke geval dat Wehkamp in haar recht zou staan is het niet verstandig om het totaal niet te onderbouwen (tenzij dit natuurlijk onderdeel is van het verdienmodel), het verhoogt enkel de druk op de klantenservice en het levert vragen en/of klachten bij consumentenwebsites op.

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 19:55
400 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=ewokkie schreef op zaterdag 12 apr 2014, 19:20]Dat is vreemd! Bij ons zou het namelijk rond de 89 euro kosten.... ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik kreeg deze link van iemand door http://www.klacht.nl/garantie-19/ daar staat een zelfde soort klacht op en dat schijnt dus wel gewoon netjes door wehkamp opgelost te zijn
Ook daar riep Wehkamp in eerste instantie 'geen garantie' dat men vervolgens alsnog overgaat tot uitvoering van de wettelijke bepalingen rond de gesloten koopovereenkomst noem ik niet netjes, maar 'te laat'.

mi
door mistery - Apr 12, 2014 om 21:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tips.
Wij zijn zeker niet van plan om het hierbij te laten.
Wat een verschil ook in kosten?
De 1 betaald rond de 89 euro, ergens anders las ik dat iemand 80 moest betalen en wij 106 euro?
Vreemd.
Inmiddels hebben wij onze klacht ook op de website van klacht.nl vermeld.
Nu nog even schriftelijk onze klacht doorgeven aan de Wehkamp.

ph
door philip36 - Apr 12, 2014 om 21:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zelf hebben we ruim 20 jaar een AEG turnamat gehad en daarna ruim 20 jaar een Miele wasmachine.
Nooit koolborstels vernieuwd.
Als dat bij een Beko machine elke 2 jaar moet kun je toch wel spreken van een fabrieksfout aan de motor wat dan weer onder de garantie valt.
Als je uitrekent wat dit over de levensduur van de machine kost , zeg 16 jaar, is dat minimaal 8x €90 is toch even €720.
Wehkamp zegt maar dat het niet onder de garantie valt want dat gaat hun anders te veel geld kosten.

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 21:32
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik maak zelf geen gebruik van klacht.nl en ga het anderen ook niet aanraden. Het bedrijf waar je over klaagt bepaald wanneer een klacht als opgelost wordt vermeld, niet de klager (beetje vreemd). En zelfs al ben je als klant in zijn geheel niet tevreden over de oplossing (en maak je dat kenbaar), of heeft men je nog verder de put in geholpen (en maak je dat kenbaar), er staat gewoon 'opgelost'. Zelfs de grootste oplichters en fraudeurs kunnen dus als zij dat willen een 100% opgelost score krijgen. Maakt een bedrijf gebruik van deze 'dubieuze' door altijd netjes een linkje aan te klikken dat de klacht is 'opgelost', dan kunnen zij een vermelding en award krijgen op de klacht.nl website. Bedrijven die niets in dit platform zien, bijvoorbeeld omdat ze vinden dat het nergens op slaat, dan komen ze als verliezer te boek te staan. De website http://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond heeft wel een goed systeem, daar kun je afhandeling van een klacht daadwerkelijk beoordelen, mijn advies is om dat te gebruiken!

acjzr1
door acjzr1 - Apr 12, 2014 om 22:01
295 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou dit topic als waarschuwing zien !
De afgelopen vijfentwintig jaar heb ik zowel zakelijk als privé talloze wasmachines gezien en ook diverse gerepareerd. Ik heb echter nog nooit een jonge machine gezien met versleten koolborstels!
Zelfs niet bij zeer intensief gebruik! Mijn eigen wasmachine is inmiddels +/- 23 jaar oud en werkt nog perfect!
Sterker nog, ik heb ooit bij een Miele van 25 jaar oud de schakelklok vervangen terwijl de koolborstels nog prima waren.

mi
door mistery - Apr 12, 2014 om 22:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip.
Als ik het geweten had van klacht.nl had ik het daar zeker niet vermeld.
Ik zal even kijken bij de door u doorgegeven website van klachtenkompas.

ewokkie
door ewokkie - Apr 14, 2014 om 11:45
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=mistery schreef op zaterdag 12 apr 2014, 22:16]Bedankt voor de tip.
Als ik het geweten had van klacht.nl had ik het daar zeker niet vermeld.
Ik zal even kijken bij de door u doorgegeven website van klachtenkompas.

Ik krijg net het volgende bericht van wehkamp:
Het spijt mij dat Beko wasmachine niet onder garantie wil repareren.

Ik stel voor dat u de wasmachine laat repareren. De kosten mag u dan bij ons declareren door de nota als bijlage aan mij door te sturen met vermelding van uw klantnummer en bankrekeningnummer.

Alvast bedankt voor uw medewerking en ik wens u verder nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Herman Kok
Webcareteam

www.wehkamp.nl

ewokkie
door ewokkie - Apr 14, 2014 om 11:47
24 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=Wehkamp_Webcare schreef op vrijdag 11 apr 2014, 16:51]Goedendag @ewokkie.

Het klopt inderdaad dat er geen garantie zit op de koolborstels van de wasmachines. Je geeft aan hierover al een bericht aan ons gezonden te hebben. Wil je deze (incl. je gegevens) ook mailen naar socialmedia@wehkamp.nl? Dan zorg ik dat het gelijk op de juiste afdeling wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Goede morgen,

Ik krijg net het volgende bericht van wehkamp!

Het spijt mij dat Beko wasmachine niet onder garantie wil repareren.

Ik stel voor dat u de wasmachine laat repareren. De kosten mag u dan bij ons declareren door de nota als bijlage aan mij door te sturen met vermelding van uw klantnummer en bankrekeningnummer.

Alvast bedankt voor uw medewerking en ik wens u verder nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Herman Kok
Webcareteam

www.wehkamp.nl

Echt helemaal top! Nu moet ik alleen nog weten of het dan wel via asogem gerepareerd moet worden of via een andere reparateur. Bedankt in elk geval voor het doorsturen van mijn bericht naar de juiste afdeling!

mi
door mistery - Apr 14, 2014 om 17:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook onze klacht is in behandeling genomen vandaag en ook opgelost.
We krijgen de reparatie kosten vergoed vanuit Wehkamp.
Super snelle afhandeling, wij zijn hier zeer tevreden over!